Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan dit zijn?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat kan dit zijn?
Bruno maakt een zieke indruk. Afgelopen vrijdag had ik kalfsribben als avondmaaltijd voor mijn honden. Heerlijk vinden ze die. Bruno weigerde echter en ging naar zijn mandje. Hij loopt wel mee naar buiten maar loopt sloom achter me aan. Als haantje de voorste past dit gedrag niet bij hem. Hij slaapt overmatig veel maar ik kan niets ontdekken. Alles afgetast zoals de gewrichten en ruggengraat. Hij reageert overal gelaten op. Hij plast gewoon en de ontlasting ziet er normaal uit.
Iemand een idee, of toch maar naar de DA?
Iemand een idee, of toch maar naar de DA?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Re: Wat kan dit zijn?
Ik zou zeker met hem naar de dierenarts gaan. Heeft hij verhoging?
-
- Zeer actief
Hij laat zich niet temperaturen. Dan wordt hij boos.
Ik heb al een afspraak gemaakt bij de DA later op de middag.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Goed dat je naar de DA gaatWolfsblut schreef:Hij laat zich niet temperaturen. Dan wordt hij boos.

Laat ook goed naar zijn hart luisteren.
En laat eventueel een grondig bloedonderzoek doen.
-
- Zeer actief
Serieus? Miujn honden gaan dat ook niet leuk vinden, zo'n ding in hun kont maar het zal toch af en toe wel moeten. Daar hebben ze dan maar even niets van te vinden. Dit zijn toch handelingen die je oefent met je hond?Wolfsblut schreef:Hij laat zich niet temperaturen. Dan wordt hij boos.
Ik vind dit zo'n kul-argument.. weten of een hond verhoging heeft is in dit soort gevallen essentieel.
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Natuurlijk, maar als je het in je eentje niet voor elkaar krijgt en baas toch naar de DA gaat heeft het weinig zin daar verder problemen van te maken.~Suzanne~ schreef:Serieus? Miujn honden gaan dat ook niet leuk vinden, zo'n ding in hun kont maar het zal toch af en toe wel moeten. Daar hebben ze dan maar even niets van te vinden. Dit zijn toch handelingen die je oefent met je hond?Wolfsblut schreef:Hij laat zich niet temperaturen. Dan wordt hij boos.
Ik vind dit zo'n kul-argument.. weten of een hond verhoging heeft is in dit soort gevallen essentieel.
Suzanne
Wel slim als WB dat gaat oefenen, maar als hij dat niet wil, dan maar naar de DA toch?

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Mijn vorige (grote) honden wilden het ook niet. Maar het zal toch moeten en dan ben ik toch echt even de baas.ranetje schreef:Natuurlijk, maar als je het in je eentje niet voor elkaar krijgt en baas toch naar de DA gaat heeft het weinig zin daar verder problemen van te maken.~Suzanne~ schreef:Serieus? Miujn honden gaan dat ook niet leuk vinden, zo'n ding in hun kont maar het zal toch af en toe wel moeten. Daar hebben ze dan maar even niets van te vinden. Dit zijn toch handelingen die je oefent met je hond?Wolfsblut schreef:Hij laat zich niet temperaturen. Dan wordt hij boos.
Suzanne
Wel slim als WB dat gaat oefenen, maar als hij dat niet wil, dan maar naar de DA toch?

-
- Zeer actief
Ik ben inmiddels terug van de DA. Met muilkorfje getemperatuurd en hij bleek geen koorts te hebben. De standaardonderzoeken zijn uitgevoerd en er was niets verontrustends te vinden. Gelet op een gespannen buik zou hij pijn kunnen hebben. Ja, dat had ik zelf ook al geconstateerd. Heeft daarvoor een injectie gekregen plus voor 5 dagen pijnstillers. Als het dan niet voorbij is moet ik terug.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Beterschap voor Bruno!
-
- Zeer actief
Waarvoor heeft hij nu precies de injectie gehad? Is hij verder misselijk? Of eet hij verder wel?
-
- Zeer actief
De injectie was tegen mogelijke pijn. DA vermoedde dat hij pijn had nadat ik aangaf dat hij afgelopen vrijdag kortstondig piepte toen hij in zijn mandje lag.Persistence schreef:Waarvoor heeft hij nu precies de injectie gehad? Is hij verder misselijk? Of eet hij verder wel?
Misselijk is hij niet. Vrijdag at hij niet, de dagen erna wel weer. Lekker rennen doet hij niet meer. Loopt gewoon rustig naast me mee. Dat geldt ook voor op de bank springen. Doet hij ook niet meer. Gelet op de gespannen buik, doet hem dat schijnbaar toch pijn.
-
- Zeer actief
En je kunt wel aan zijn buik zitten?
-
- Zeer actief
Vrijdag niet, hij waarschuwde me met een grom dat ik daar niet aan moest komen, waarschijnlijk pijnlijk. De dagen erna wel, al is dat meer aaien omdat de buik nog gespannen is.Persistence schreef:En je kunt wel aan zijn buik zitten?
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
-
- Zeer actief
Sinds gisteren gaat het weer prima met hem. Ik vind dat hij wel erg veel drinkt. Mogelijk, hopelijk komt dat extra drinken door de toegediende medicatie. Toch maar even in de gaten houden. Hij is drie jaar.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Oh is nog jong. Misschien als hij zoveel blijft drinken toch een bloedonderzoek laten doen? Nieren, diabetes?
Maar goed om te horen dat het verder weer goed gaat.
Maar goed om te horen dat het verder weer goed gaat.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Je zou even met je DA kunnen bellen en vragen of het vele drinken door de medicatie kan komen.