Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ff een rondje hardlopen en.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: ff een rondje hardlopen en.....

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik vind dat je gewoon veilig over straat moet kunnen. Ook langs honden. Al doe ik dat zelf niet. Maar een ander hoeft geen hinder te ondervinden van mijn hobby (honden) maar wel ben ik het ermee eens dat als je ziet dat iemand een hond niet onder controle heeft het veiliger is om afstand te houden. En als je er dan toch langs huppeld dat ook dom is. Daar hoef je geen verstand van honden voor te hebben. Als je in de verte een spookrijder aan ziet komen dan ga je ook aan de kant. Terwijl dat ook niet zou moeten. Maar soms is het niet anders.

Maar aan de andere kant had er iemand kunnen lopen nog net een klein hondje. Dat die hond zich in zijn stress daar op zou richten. Of een kind die er nog achter liep ofzo. Daardoor dat ik dit soort situaties met zo'n hond toch heel dom vind. En gevaarlijk. Zo'n combinatie hoort niet gezellig op zo'n stoep te wandelen!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

na ja dat dus de straat is best veilig als je je aan regels houdt,je rijdt recht en wandelt op de stoep, steekt over bij een zebra, en toch moet je dan kijken enz.. en dan zou je veilig moeten zijn, maar shit happens) maar als er dan iemand de macht over het stuur verliest en die rijdt recht op je af dan spring je op zij. hoe vaak ik al niet heb moeten remmen voor mensen die door rood reden, ehm ja als je het niet doet ben je plat.. en als je gevaar ziet dan wijk je uit. ik wel tenminste.
En zeker met dieren is niets helemaal zeker er bestaat altijd een kans dat een dier anders reageert als anders een doet ie anders nooit of zo..
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Allereerst vind ik die hardloper een aso. Je komt aangehobbeld met je sportieve bek, ziet hoe iemands hond helemaal wild word (nee, je hebt GEEN hondverstand nodig om dat te zien!) en rent lekker gewoon door, vlak langs. Niet even wat afstand nemend of even vertragend. Want dat is jou recht. Fuck haar, fuck die hond, fuck de wereld, want hardloper komt eraan en geen empathie of begrip.

Fuck you, hardloper. Echt.

Die vrouw doet haar uiterste best dat beest in bedwang te houden, en dan schiet de tuigage los.
Ja, da's haar verantwoordelijkheid, net als de agressie van het dier. Maar ik zag tenminste iemand die absoluut moeite deed haar bijter veilig te houden. Ze houd duidelijk van dat beest, anders hing er geen korf om. En dan is zij de grote boef omdat het misgaat? Dat is me te makkelijk.

En de ''straks is het een kind'' vind ik ook te kort door de bocht. Ook kinderen moeten leren dat de wereld niet kindproof is en dat er gevaren bestaan. Een normaal, gezond kind dat op zijn fietsje rondgaat durft niet eens dicht bij een hond te komen die helemaal wild word. Er zitten ook waakhonden achter hekken waar ze bij wegblijven. Het gemiddelde kind heeft meer instinct tot zelfbehoud dan deze hardloper. Ik heb er ZAT ervaring mee gehad met Rhodi. Alleen de vervelende, vaak tot op het bot verwende ''ik mag alles'' kinderen gaven problemen met hem. Alle andere kinderen snapten bij de minste reactie van Rhodi al instinctief dat ze die hond niet bij zich wilden en hielden afstand.

Dit incident is klote, maar ik heb met Rhodi dit soort aso's VEEL te vaak mee gemaakt. Mensen die het echt provoceren en opzoeken terwijl ik met mijn destijds 53 kg worstelde met een herder van 32 kilo, gemuilkorft en dubbel aangelijnd, en dan NOG express voor zijn bek willen hangen met je ''ik mag hier lopen'' attitude. Sjezus mens, ik probeerde je te ONTWIJKEN, ACTIEF, dus PLEUR op. Ik ontweek alles, maar ik kan nu eenmaal niet in de lucht oplossen met mijn hond. Ik heb zulke lui wel eens echt afgeblaft uiteindelijk. Je ZIET de situatie die ontstaat. Je ZIET dat ik actief probeer mijzelf en de hond WEG te houden of halen uit die situatie. En dan TOCH zo nodig moeten?! Gewoon omdat het KAN, omdat jij met je heilige bek weigert normaal te doen en per se die twee vierkante meters die ik gebruik MOET claimen? Echt, weg ermee, ik haat mensen die provoceren.

Sinds Rhodi's dood haat ik het trouwens nog steeds. Ik WIL mensen niet vlak op me. Dat vind ik vervelend. Er is in deze wijk MEER dan genoeg ruimte te vinden, dus waarom wil je per se op mijn hakken lopen?? Ga gewoon weg.

Andere kant van de medaille is dat ik de pitbullhandel allang spuugzat ben. Echt. Paar dagen geleden WEER een incident met zo'n kutjoekel (beide honden AAN de LIJN nota bene) die vanuit het niks van achteren erop wil vliegen en NET aan Kyuubi mist, omdat ik hem in een schrikreactie van die flits half achter me nog op tijd aan de kant sleur. Van ACHTEREN. Ik hoorde die kaken op elkaar klappen. Smerig mormel. En eigenaar meteen een ruk aan zijn eigen riem en maken dat 'ie wegkomt met z'n joekel, niet eens gevraagd of het wel goed ging. Echt, ik moet nu wel letterlijk ogen in mijn achterhoofd gaan hebben, het word steeds gekker.

In deze wijk is er een explosie van die monsters gekomen. En stuk voor stuk zo hondagressief als de neten. En allemaal van die muizige sneue typjes die ermee lopen. Bleeeh...

Dus dit filmpje is voor mij een geval; ''Aso hardloper provoceert gewoon (die zag die hond echt wel wild worden) en krijgt helaas voor hem waar ie om krijst, vrouw heeft een hond die ik sowieso liever uit het straatbeeld zie verdwijnen wegens agressief gedrag.''
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

heb ik eens een keer gevraag met Van Gils op zijn eindje, hij voelde zich niet fijn die dag, en er kwam iemand aan met een wandelwagen en een bordeaux reu hij reageerde, mevrouw wilt u heel even wachten..dan loop ik even snel door even afstand vergroten.. het antwoord was nee, dan kan ik aldoor wel wachten , moet je hem maar opvoeden ( als er een hond opgevoed was dan was hij t :19: in zijn hele leven nooit iemand kwaad gedaan of gevochten) .. dus ik had geen keuze dan bijna in een draf doorlopen met een hond die zich als ellendig voelde ( die dag) en daar door eigenlijk anders was dan anders..
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

S@ndr@ schreef:heb ik eens een keer gevraag met Van Gils op zijn eindje, hij voelde zich niet fijn die dag, en er kwam iemand aan met een wandelwagen en een bordeaux reu hij reageerde, mevrouw wilt u heel even wachten..dan loop ik even snel door even afstand vergroten.. het antwoord was nee, dan kan ik aldoor wel wachten , moet je hem maar opvoeden ( als er een hond opgevoed was dan was hij t :19: in zijn hele leven nooit iemand kwaad gedaan of gevochten) .. dus ik had geen keuze dan bijna in een draf doorlopen met een hond die zich als ellendig voelde ( die dag) en daar door eigenlijk anders was dan anders..
Hier ook erg herkenbaar. Hoe vaak ik niet vriendelijk aan mensen vroeg of ik met Rhodi mocht passeren, UITSLUITEND om hem UIT een situatie te halen of om een probleem te voorkomen, en straal genegeerd of onbeschoft bejegend werd. Mensen zijn lang niet altijd even aardig...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik heb nog steeds een hekel aan die dame, ik zie haar af en toe nog.. echt .. de emotie is puur negatief gewoon door het niet bereid zijn even twee tellen stil te staan, terwijl het echt mooi weer was..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nakisha schreef: Fuck you, hardloper. Echt.

Die vrouw doet haar uiterste best dat beest in bedwang te houden, en dan schiet de tuigage los.
Ja, da's haar verantwoordelijkheid, net als de agressie van het dier. Maar ik zag tenminste iemand die absoluut moeite deed haar bijter veilig te houden. Ze houd duidelijk van dat beest, anders hing er geen korf om. En dan is zij de grote boef omdat het misgaat? Dat is me te makkelijk.
''
Nou kijk als ze echt haar best had gedaan. Dan had ze de deur goed voorbereid uit gegaan. Dan had er goed tuig om gehangen. Als jij zo moet staan worstelen met je hond hoef je bij mij al niet aan te komen met ik deed mijn best.

Door zo n idiote troela had ik mooi een Rottweiler aan mijn rug ( Ik liep overigens bewust de andere kant op maar de hond had mij al gezien en tja dan ben je gewoon de Sjaak hoor) hangen. Die idd ook een muilkorf om moest. Maar hey omdat mevrouw last had van reuma deed ze die niet om. En liet ze de hond daar maar gewoon los omdat ze hem niet kon houden. Blijf dan alsjeblieft binnen met je kutjoekel.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 11 feb 2020 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vraag ook niks meer, je kunt een grote bek krijgen. Ik blijf erbij in dit geval is de hardloper zelf een enorme sukkel zou me niks verbazen gezien t in Amerika is dat ie t bewust op zoekt voor de centjes. Die vrouw is een sukkel omdat ze de riem aan de korf vastmaakt en daardoor hem aftrekt. Blijft staan dat ik dit type hond ook liever zie verdwijnen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”