Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Fotogravinnetje schreef:
Heavy schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Doyaquba schreef:Boxer x labrador kruising? Qua karaktereisen lees ik boxer maar die lange neus moet je dan ergens vandaan toveren natuurlijk. Zag ook ooit een hele leuke boxer x MH. En misschien dan een wat oudere vanwege het lompe gedrag naar kinderen af en toe...
Lastig, maar voor je het weet komt er vast ineens iets op je pad!
In een ander topic had ik het al over een kruising met hoofdzakelijk boxer en labrador voor Mijke. Heb er alleen nog geen specifieke hond bij gezocht. Maar ik denk inderdaad nog steeds dat zo'n soort hond uitstekend zou passen
Maar waarom zou een kruising labrador / boxer beter passen dan een labrador?
Ik denk dat Mijke meer neigt naar herder
Herder/ labrador misschien ?

Ik zag laatst een hele leuke kruising voorbij komen die erg passend was
Maar kan hem niet meer vinden
Behalve dan dat het een reu was en hij donker was
Hij heet King en zat in Drachten
Omdat er meer pit in zit dan in een zuivere labrador, betere gezondheid dan een boxer, zonder risico op herderen van de kinderen of hun vriendjes
Dat inderdaad, veel meer leuk trainen met de baas dan een labrador, tenminste de boxador die ik ken is gewoon veel baasgerichter. Goed met kinderen en wel de gewenste lange neus die Mijke wil en daarbij komende gezondheidsbonussen.
O ja, en ze kunnen streepjes hebben :wink:
Afbeelding
Maar goed ik ben geen labradorfan, dus weet ook misschien te weinig van labradors. En een gezonde kruising vinden hiertussen is wel een lastig iets. Een kruising herder met wat gematigder ras is inderdaad ook wat, maar zelf vind ik rondrennende kleinere kinderen en herderrassen wel om heel veel begeleiding vragen. Maar goed, een hond kan je alles leren, ook dat ie rustig op z'n plek moet liggen...
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Doyaquba schreef:
Fotogravinnetje schreef:Omdat er meer pit in zit dan in een zuivere labrador, betere gezondheid dan een boxer, zonder risico op herderen van de kinderen of hun vriendjes
Dat inderdaad, veel meer leuk trainen met de baas dan een labrador, tenminste de boxador die ik ken is gewoon veel baasgerichter. Goed met kinderen en wel de gewenste lange neus die Mijke wil en daarbij komende gezondheidsbonussen. O ja, en ze kunnen streepjes hebben :wink:
Afbeelding.
Ooohh, die wil ik :I: :I:

Ik heb geen tips Mijke, sorry. Maar ik vond die link van Persistence (MyMartin) wel interessant. Daar staan echt hele aantrekkelijke honden op :D Zijn er mensen hier die ervaring hebben met die stichting?
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Nou die mensen geven zelf al aan dat het aan tijd ontbreekt om veel met de hond te doen dus als ik hun was ging ze niet naar een zwangere familiem . Dan wordt het straks een doogeef hond .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Soeb88 schreef:Een oor 2.0 maar die ga je denk ik echt niet vinden. Maar iets in die richting en indd met herder. Wanneer ben je uitgerekend? Bij mn 1e was ik namelijk ook top fit, tot ik in het ziekenhuis kwam met 37 weken en nierstenen kreeg toen was het gebeurd, over de 2e zwangerschap maar niet te spreken, daar kon ik nog geen 50 meter mee lopen, dan was ik al bek af. Vind je het niet eng om een onbekende hond bij je baby te laten? Of bij je jonge kinderen? Ik zou ook graag weer in de toekomst een hondje willen maar eerste de kinderen wat groter, die zijn nu 2 en 5.
Hmm ja een beetje spannend is het altijd natuurlijk maar dat moet je gewoon goed in de gaten houden. Ik vind het niet dusdanig eng dat ik nog jaren ga lopen wachten in ieder geval. Met nieuwe honden van vrienden en kennissen gaat het ook altijd goed, dus als ik een hond goed uitzoek die al met kleine kinderen ervaring heeft of liefst heeft samengewoond, en ik heb er een goed gevoel bij dat ik de hond goed kan lezen, dan heb ik er wel vertrouwen in dat dat goed komt.
mijke
Zeer actief

Budkes schreef: En die leukerd in Winschoten?
Die van jou? Te klein en te schattig :P Ik heb deze wel gebookmarkt:
https://www.mymartin.eu/sonya-2/
en terloops aan Marinus laten zien :engel:
mijke
Zeer actief

Kayltje schreef:Die tervuren is al herplaatst zeker? Ik kan haar zo niet terug vinden. :Q: En misschien een beetje harig.
Als ik ergens tegenaan loop, laat ik het je wel weten :wink:
Als ik rond ga kijken naar leuke herderkruisingen heb je straks nog geen hond en ik 10 :F: :gvd:
:LOL: Laat maar weten als je Fitz dan gaat herplaatsen wegens ruimtegebrek :E: :I:
mijke
Zeer actief

Doyaquba schreef:
Dat inderdaad, veel meer leuk trainen met de baas dan een labrador, tenminste de boxador die ik ken is gewoon veel baasgerichter. Goed met kinderen en wel de gewenste lange neus die Mijke wil en daarbij komende gezondheidsbonussen.
Afbeelding
Maar goed ik ben geen labradorfan, dus weet ook misschien te weinig van labradors. En een gezonde kruising vinden hiertussen is wel een lastig iets. Een kruising herder met wat gematigder ras is inderdaad ook wat, maar zelf vind ik rondrennende kleinere kinderen en herderrassen wel om heel veel begeleiding vragen. Maar goed, een hond kan je alles leren, ook dat ie rustig op z'n plek moet liggen...
Ooohhh jaaa, inpakken en meenemen die!! Ik zag laatst bij de dierenarts ook een boxerpup, zo schattig :I: Maar ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met dat ras. Ik dacht vroeger eerlijk gezegd dat het een vechthond was haha. De enige die ik ooit tegenkwam in het park heeft Oor ook een keer heel fel te grazen genomen om een bal, dat is eigenlijk mijn enige ervaring ermee. Dus ik weet niet zo goed hoe ik hun karakter moet inschatten. Ze komen wel blij over, maar die smoelwerken vind ik 3x niks. Das bij een kruising idd vast beter! Al zie ik ook vaak dat kruisingen met boxer er in vak alsnog een lompe bek met een centenbak hebben.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

mijke schreef:
Budkes schreef: En die leukerd in Winschoten?
Die van jou? Te klein en te schattig :P Ik heb deze wel gebookmarkt:
https://www.mymartin.eu/sonya-2/
en terloops aan Marinus laten zien :engel:
Leuk!
Ben net zoals natalie wel benieuwd naar die stichting, ik kijk er nu al een paar jaar regelmatig naar en volg ze ook op FB, daar plaatsen ze vaak filmpjes als ze net van Schiphol komen en voor het eerst in de tuin worden losgelaten. Sommigen zijn echt nog diep onder de indruk, anderen kwispelen meteen maar vrijwel allemaal nemen ze lekkers aan en gaan ze meteen naar de mensen toe, dat is wel een goed teken vind ik.
Ze hebben vaak ook wel een redelijk uitgebreide beschrijving en veel foto's en filmpjes van de honden op de website staan. En als er mindere dingen zijn, dan wordt dat ook beschreven.
Ohja, en altijd honden in gastgezinnen ook!
Laatst gewijzigd door Persistence op 10 feb 2020 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef:Neem Juul maar in de opvang.

Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Als ik zulke jonge kinderen had en een hond zocht dan wist ik het wel :I: !
mijke
Zeer actief

Ohhh goeie, ik ga mymartin ook even volgen op Facebook, hopelijk delen ze daar dan wat updates over hoe het gaat als dat hondje in Nederland in een gastgezin komt.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh deze is wel helemaal in mijn straatje, kwijl :I: . Maar ik heb mijn eigen streepje met flaporen :I: en die hoop ik nog heel lang te hebben.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zamunda op 10 feb 2020 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben een boxer gehad vroeger en dat was een behoorlijke vechtersbaas. Ik hoor dat wel vaker over boxers. Die komen er op een bepaalde leeftijd achter dat ze echt oersterk zijn. En ik vind ze erg dom en een ontzettend ziek ras. Zelfs 30 jaar geleden kregen die al kanker en ze stammen allemaal van 1 hond af. Daar hoefde ik zelf een kruising niet van.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ohhh, dat klinkt helemaal niet als wat ik zoek haha
Doyaquba
Zeer actief

mijke schreef:
Doyaquba schreef:

Ooohhh jaaa, inpakken en meenemen die!! Ik zag laatst bij de dierenarts ook een boxerpup, zo schattig :I: Maar ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met dat ras. Ik dacht vroeger eerlijk gezegd dat het een vechthond was haha. De enige die ik ooit tegenkwam in het park heeft Oor ook een keer heel fel te grazen genomen om een bal, dat is eigenlijk mijn enige ervaring ermee. Dus ik weet niet zo goed hoe ik hun karakter moet inschatten. Ze komen wel blij over, maar die smoelwerken vind ik 3x niks. Das bij een kruising idd vast beter! Al zie ik ook vaak dat kruisingen met boxer er in vak alsnog een lompe bek met een centenbak hebben.
Je bent welkom hoor om de drie hier te knuffelen. Ze kwijlen niet, ze zijn niet hond- of mens agressief, jagen alleen op konijnen, maar zijn met een fluitje gelijk terug. Vrouwtje is het allerleukste, papa ook wel, maar ze trekken meer naar de vrouwen in huis (mijn moeder werkt niet). Vind ik ook wel typisch voor het ras, erg naar de baas trekken en de familie. Iedereen die op bezoek komt komt voor hun en dat is 5 minuten heel leuk en interessant en dan gaan ze weer liggen pitten... Buiten is actie en binnen doen we rustig. Wel wil de oudste eens een snauw geven als je haar bal afpakt inderdaad, dat is dan toch die buitdrift, die wij er voor de sport graag in hebben. Mag ze overigens niet thuis, eerlijk delen met de anderen, dan zeg je 'hey lief doen' en is het ook klaar. In principe ken ik ze mijn hele leven al als leuke vrolijke honden die overal voor in zijn. Toen ik geboren werd was de boxer van mijn ouders 6 maanden oud en mijn broer anderhalf. Was wel een heel rustig exemplaar moet ik zeggen...echt een schat! De smoeltjes moet je echt van houden inderdaad, die teven van ons hebben een iets langere snuit dan typisch, maar wel een onderbeet (geen openstaande bek hoor) die is 'verplicht' volgens de rasstandaard.
Kruising waarmee maakt vast veel uit, als het met een hond is met een gebit zoals een labrador zie je toch dat ze dat erg overnemen, maar staffordXboxer die ik ken kan ik dan weer niets mee, dat is zo'n lelijk ding :schrik: Traint ook bij ons in de G&G, maar blijft een stafford qua niveau :denken:

Dat vind ik dan wel weer lastig aan kruisingen uitzoeken, zoveel variatie. Maar het is maar net wat je tegenkomt denk ik dan :) Maar qua familiehond met wat waaksheid en toch een aantrekkelijke neus voor jou moest ik hier aan denken. Beetje mini-duitse dog maar dan zonder de wangflappen
mijke
Zeer actief

Haha ja, dat plaatje van jou is wel de leukste hond die ik tot nu toe in dit topic voorbij heb zien komen haha. Ik ben toch echt een sucker voor streepjes denk ik. Maar puppen zijn natuurlijk altijd cute.
Doyaquba
Zeer actief

laeken schreef:Wij hebben een boxer gehad vroeger en dat was een behoorlijke vechtersbaas. Ik hoor dat wel vaker over boxers. Die komen er op een bepaalde leeftijd achter dat ze echt oersterk zijn. En ik vind ze erg dom en een ontzettend ziek ras. Zelfs 30 jaar geleden kregen die al kanker en ze stammen allemaal van 1 hond af. Daar hoefde ik zelf een kruising niet van.
Opa en oma hebben al 6 boxers gehad, wij nu nr's 3 tot en met 5. Dus in totaal ken ik er 11 helemaal, en dan nog een heleboel via club, fokkers etc. Je zit in de fokkerswereld of niet haha.
Wil daar toch even wat over zeggen namelijk want het raakt me. Ik heb nog geen domme boxer gezien, alleen mensen die er niets mee doen en dan gaan ze zich al snel 'vervelen' en zelf de baas spelen. Ze hebben echt wel iemand nodig die ermee aan de slag gaat, quality time, aan het werk. Ook is er hier nog geen 1 aan kanker overleden. Ik ken wel lijnen waarin het veel voorkomt maar goed die vermijd ik dan. Heb ook wel een importhond uit Duitsland omdat ik in Nederland teveel kortelijns-inteelt zag en weinig werkdrift. Mijn duitser is wel een stukje intelligenter en gedreven. Dat heeft wel als nadeel dat je hem niet een dagje niets kan laten doen. De meiden uit eigen fokkerij hebben ook vrede met een dag slapen en geen tijd hebben voor actie.

Maar hé iedereen zijn mening. Ik deel hem niet
Doyaquba
Zeer actief

mijke schreef:Haha ja, dat plaatje van jou is wel de leukste hond die ik tot nu toe in dit topic voorbij heb zien komen haha. Ik ben toch echt een sucker voor streepjes denk ik. Maar puppen zijn natuurlijk altijd cute.
O man, ik heb zo'n zwak voor streepjes. Ik wilde ook altijd een gestroomde weer, net als onze eerste lieverd waarmee ik als klein meisje ben opgegroeid. Maar toch een gele tegen het lijf gelopen en helemaal verliefd op :I:

Volgende dan maar gestroomd... M'n vader wil ook een gestroomde erbij, maar nu liggen er toch alweer 3 gele thuis...
Ik ga voor de volgende teef wel wat meer op m'n strepen staan, heb al een leuke gestroomde reu uitgekozen voor het komende nest :LOL:

Maar ik vind dit echt wel een leuke kruising, helaas komen ze vooral in Amerika voor en zijn ze hier geloof ik nog niet zo veelvoorkomend...
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 10 feb 2020 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

Handig als je dat zelf kunt uitzoeken :mrgreen:
Ik heb even boxer kruisingen lopen googlen maar dat valt voor mij denk ik toch af, ik vind ze te lelijk, ook in kruisingen. No offence :P
Doyaquba
Zeer actief

mijke schreef:Handig als je dat zelf kunt uitzoeken :mrgreen:
Ik heb even boxer kruisingen lopen googlen maar dat valt voor mij denk ik toch af, ik vind ze te lelijk, ook in kruisingen. No offence :P
Ja is nog maar af te wachten, in principe is 3 in huis de max voor m'n ouders dus dan moet ik die van mij maar meenemen. Maar dan moet ik eerst zelf een huis vinden in Nederland...had ik maar een glazen bol
Haha non taken, ik vind er ook meer lelijk dan mooi hoor als ik eerlijk ben...
En er is een hele range nog tussen lelijk en mooi.
Ik vind onze teven schatten en heel fijn werken, maar niet het toppunt van mooi. En dat zijn gewoon volle boxers...
Maar ook genoeg mensen die 'precies zo'n boxer willen als die van ons'.

De enige op wie ik verliefd ben is mijn pup (maar ben ook een reuenmens) en de reu die ik dus voor het volgende nest heb uitgezocht. Ik ben te kritisch haha

Maar mocht je ooit tegen een kruising zoals bovenstaande lopen hoor ik t wel :engel: dan kom ik knuffelen :lol1:
laeken
Zeer actief

Doyaquba schreef:
laeken schreef:Wij hebben een boxer gehad vroeger en dat was een behoorlijke vechtersbaas. Ik hoor dat wel vaker over boxers. Die komen er op een bepaalde leeftijd achter dat ze echt oersterk zijn. En ik vind ze erg dom en een ontzettend ziek ras. Zelfs 30 jaar geleden kregen die al kanker en ze stammen allemaal van 1 hond af. Daar hoefde ik zelf een kruising niet van.
Opa en oma hebben al 6 boxers gehad, wij nu nr's 3 tot en met 5. Dus in totaal ken ik er 11 helemaal, en dan nog een heleboel via club, fokkers etc. Je zit in de fokkerswereld of niet haha.
Wil daar toch even wat over zeggen namelijk want het raakt me. Ik heb nog geen domme boxer gezien, alleen mensen die er niets mee doen en dan gaan ze zich al snel 'vervelen' en zelf de baas spelen. Ze hebben echt wel iemand nodig die ermee aan de slag gaat, quality time, aan het werk. Ook is er hier nog geen 1 aan kanker overleden. Ik ken wel lijnen waarin het veel voorkomt maar goed die vermijd ik dan. Heb ook wel een importhond uit Duitsland omdat ik in Nederland teveel kortelijns-inteelt zag en weinig werkdrift. Mijn duitser is wel een stukje intelligenter en gedreven. Dat heeft wel als nadeel dat je hem niet een dagje niets kan laten doen. De meiden uit eigen fokkerij hebben ook vrede met een dag slapen en geen tijd hebben voor actie.

Misschien ook wat kort door de bocht omdat ik daarna herders heb gehad. Dat was voor mij toch een slag anders kwa intellectuele vaardigheden :engel:
Ik vind denk ik dom geen waardeoordeel. Ik heb hele onnozele honden gehad en daar ben ik dol op. Mijn huidige reu is ook echt niet intelligent maar wel een geweldige hond.

Die kanker verbaast me want ik ken haast geen boxer die oud wordt zonder kanker te krijgen.

Kwa karakter heb je gelijk hoor. Ik ging kort door de bocht. En een minder slimme hond kan een veel leukere hond zijn dus een waardeoordeel was het eigenlijk niet. Onze boxer liet zich echt niets zeggen door andere reuen. Geen idee of hij een uitzondering was maar hij was vechtlustig in elk geval. Het was een stamboom hond. Verder prima lief en leuk met mensen hoor. Alleen niet met reuen die stoer deden. Daar maakte hij korte metten mee en dan is een boxer geen leuke partij. Gezien de kracht die erin zit.
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

laeken schreef:
Doyaquba schreef:

Misschien ook wat kort door de bocht omdat ik daarna herders heb gehad. Dat was voor mij toch een slag anders kwa intellectuele vaardigheden :engel:
Ik vind denk ik dom geen waardeoordeel. Ik heb hele onnozele honden gehad en daar ben ik dol op. Mijn huidige reu is ook echt niet intelligent maar wel een geweldige hond.

Die kanker verbaast me want ik ken haast geen boxer die oud wordt zonder kanker te krijgen.

Kwa karakter heb je gelijk hoor. Ik ging kort door de bocht. En een minder slimme hond kan een veel leukere hond zijn dus een waardeoordeel was het eigenlijk niet. Onze boxer liet zich echt niets zeggen door andere reuen. Geen idee of hij een uitzondering was maar hij was vechtlustig in elk geval. Het was een stamboom hond. Verder prima lief en leuk met mensen hoor. Alleen niet met reuen die stoer deden. Daar maakte hij korte metten mee en dan is een boxer geen leuke partij. Gezien de kracht die erin zit.
Dat reuen vaak niet met alle andere reuen op straat kunnen vanaf een jaar of 2,5 heb ik ook vaker gehoord van boxereigenaren. Ik heb daar geen ervaring mee zelf, we hebben altijd teven gehad en mijn reu is pas 7 maanden en die vindt nog iedereen leuk. Wel heb ik hem al vroeg geleerd dat ie niet op andere honden af mag rennen zomaar dus dat zit er wel in gelukkig. Ik verwacht dan ook niet ineens problemen later.
Tsja ik heb domme boxers gehad en heb nu een intelligente. Ik vermoed dat dat is omdat hij niet uit 'huishond' lijnen komt maar sport, maar of dat nu echt zo is? Herder zijn vast super intelligent maar ik wil zelf nog fouten kunnen maken, dan is een iets dommere hond die dat nog niet door heeft handig.

Soms denk ik ook dat ze meer dom doen dan zijn, beetje manipulatief en speels, maar zodat je niet boos wordt op kattenkwaad :LOL:

Kanker is echt lijnafhankelijk, sorry. Ik weet precies in welke honden dat zit en helaas zijn dat hele populaire namen in Nederland... Maar onze zijn overleden aan chronische longontsteking (11 jaar) en een ongediagnosticeerde hartziekte (6.5 jaar). Die van m'n opa en oma zijn allemaal 9-11 jaar geworden en doodgegaan aan ouderdomsziektes zoals nierfalen. Er was er 1 met kanker en die was uit een populaire lijn...

Maar goed alle stambomen uitpluizen doet niet iedereen en zolang er fokkers zijn die showkampioens fokken die exacte kloons zijn van elkaar door neefjes en nichtjes en halfzussen en broers te verparen gaat de kanker daar wel door...
Ben blij dat onze honden in de familie tot nu toe relatief gezond zijn, al worden ze niet heel oud met gemiddeld een krappe 10 jaar. Die van mijn oma is ook alweer 9 nu, wordt een klein beetje grijs maar nog steeds een gekke deur.

Maar zoals ik zei, ik ken heeeeel veeeel boxers omdat ik in het fokkerswereldje zit, dus heb een grote poel om kennis uit te halen. En ja daarin ken ik ook veel boxers met kanker, maar ik kan zo opnoemen welke reuen daar in tweede of derde generatie zitten... Helaas wordt er veel verzwegen en gedaan. Daarom ben ik dus naar Duitsland gegaan, veel meer openheid van zaken.

Sorry voor de off-topic!
laeken
Zeer actief

Doyaquba schreef:
laeken schreef:
Doyaquba schreef:

Dat reuen vaak niet met alle andere reuen op straat kunnen vanaf een jaar of 2,5 heb ik ook vaker gehoord van boxereigenaren. Ik heb daar geen ervaring mee zelf, we hebben altijd teven gehad en mijn reu is pas 7 maanden en die vindt nog iedereen leuk. Wel heb ik hem al vroeg geleerd dat ie niet op andere honden af mag rennen zomaar dus dat zit er wel in gelukkig. Ik verwacht dan ook niet ineens problemen later.
Tsja ik heb domme boxers gehad en heb nu een intelligente. Ik vermoed dat dat is omdat hij niet uit 'huishond' lijnen komt maar sport, maar of dat nu echt zo is? Herder zijn vast super intelligent maar ik wil zelf nog fouten kunnen maken, dan is een iets dommere hond die dat nog niet door heeft handig.

Soms denk ik ook dat ze meer dom doen dan zijn, beetje manipulatief en speels, maar zodat je niet boos wordt op kattenkwaad :LOL:

Kanker is echt lijnafhankelijk, sorry. Ik weet precies in welke honden dat zit en helaas zijn dat hele populaire namen in Nederland... Maar onze zijn overleden aan chronische longontsteking (11 jaar) en een ongediagnosticeerde hartziekte (6.5 jaar). Die van m'n opa en oma zijn allemaal 9-11 jaar geworden en doodgegaan aan ouderdomsziektes zoals nierfalen. Er was er 1 met kanker en die was uit een populaire lijn...

Maar goed alle stambomen uitpluizen doet niet iedereen en zolang er fokkers zijn die showkampioens fokken die exacte kloons zijn van elkaar door neefjes en nichtjes en halfzussen en broers te verparen gaat de kanker daar wel door...
Ben blij dat onze honden in de familie tot nu toe relatief gezond zijn, al worden ze niet heel oud met gemiddeld een krappe 10 jaar. Die van mijn oma is ook alweer 9 nu, wordt een klein beetje grijs maar nog steeds een gekke deur.

Maar zoals ik zei, ik ken heeeeel veeeel boxers omdat ik in het fokkerswereldje zit, dus heb een grote poel om kennis uit te halen. En ja daarin ken ik ook veel boxers met kanker, maar ik kan zo opnoemen welke reuen daar in tweede of derde generatie zitten... Helaas wordt er veel verzwegen en gedaan. Daarom ben ik dus naar Duitsland gegaan, veel meer openheid van zaken.

Sorry voor de off-topic!
Ik denk dat het wel goed is om tegengas te geven dus ik heb je post in elk geval gewaardeerd. En nogmaals. Je hebt gelijk hoor. Ik was te kort door de bocht. Dat er gezondere lijnen zijn is al best heel wat. Nu vind ik de leeftijden die de gezonde lijnen halen ook niet echt om over naar huis te schrijven maar het zijn niet de leeftijden van een berner sennenhond oid. Het is iets beter.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:Deze is leuk :I: https://www.lonelydogs.nl/config/2020/0 ... e-kroatie/
Inderdaad een erg leuk beest! :I:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Hoe staan stichtingen er tegenover om een hond bij een jong gezin waarvan de vrouw nu hoogzwanger is te plaatsen?
Kijk zwangerschap is geen ziekte, maar kan me wel voorstellen dat ze wat terughoudend zijn met plaatsen.
mijke
Zeer actief

Ja die had ik zelf ook al gezien! Maar Marinus liep er niet wam voor helaas. Die eyeliner is wel om op te vreten.
mijke
Zeer actief

crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
Hoe staan stichtingen er tegenover om een hond bij een jong gezin waarvan de vrouw nu hoogzwanger is te plaatsen?
Kijk zwangerschap is geen ziekte, maar kan me wel voorstellen dat ze wat terughoudend zijn met plaatsen.
Ja ik heb geen idee eigenlijk. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd ook het meest uit naar een hond die in Nederland gewoon particulier herplaatst wordt en al met kinderen heeft samengewoond. Maar ja, je komt er 98% stichtinghonfjes tegen tegenwoordig, je komt er eigenlijk niet meer omheen. Nouja, dat zien we wel als het zo ver is, het zal vast ook per stichting verschillen.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij hebben jaren geleden een hond in het asiel gekregen die bleek uit rusland te komen.
Een geweldig leuke, sociale herder kruising.
Heb toen veel contact met hun gehad en veel geleerd over hun asiel in rusland en de werkwijze.
In die tijd was het herplaatsen naar het buitenland iets wat nog niet echt mocht van de hogere bazen en werd dus nog maar klein gedaan.
Ik volg ze wel al jaren en tot nu toe altijd eerlijk over het gedrag van hun honden.

Zelf vind ik Lisa zo leuk koppie hebben; zij zit nog wel in rusland maar wel in een gezin.
https://www.mymartin.eu/lisa/
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

crutz schreef:Niet een hond of advies, maar wel iets wat ik me afvraag
In mijn ervaring met dit werk voor stichtingen, is zo een eisenpakket van waar de hond allemaal aan moet voldoen en waar je geen garantie op kan geven (alleen zijn in nieuwe situatie, jachtinstinct bij honden van 1 jaar kan later nog ontwikkelen, etc) naast de zwangerschap wel een reden voor grote twijfel om te plaatsen. In ieder geval bij de stichtingen die zorgvuldig plaatsen. Er zijn er genoeg die het allemaal wel best vinden en vooral heel veel honden willen 'redden'.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”