Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Ongelezen bericht door Budkes »

Tamara81 schreef:
Cleva schreef: Je zit toch niet de godganse dag over die pens te aaien
:LOL:

Maar even...jongens jongens... gaat het een topic worden of iemand (in dit geval Mijke) die zwanger is wel of geen hond zou mogen nemen? Typisch hf dit.

Kom op zeg. Mensen weten toch zelf wel wat ze aankunnen, zwanger of niet.

:F: jazeker met af en toe een leuke hond er tussendoor waaruit Mijke kan kiezen . :engel:
Gr. Aniek

Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Mijn Cash (schotse herder, amerikaans type) voldoet behoorlijk aan al jouw eisen.
Geen kleine kinderen gewend als in eigen maar zooo zachtaardig met kinderen van vrienden bijv., steek mijn hand in het vuur voor die hond.
Tegelijkertijd absoluut waaks, bij vermoedelijk onraad word niet hysterisch gedaan maar gepast gewaarschuwd. Er ontgaat haar niets.
Knuffelen mwuahhhh...heeft ze nog niet zoveel tijd voor maar word steeds meer. Wel altijd in je buurt of naast je op de bank.

Alleen de vacht klopt niet met wat je zoekt maar tis geen bergen werk, dat ook weer niet.
Ze krijgt wel meer dan 10.000 stappen per dag maar goed... jij hebt meer tijd te besteden als in dat een hond meedraait in je gezin.
Gewoon klusjes geven zo'n hond en dan is het dikke pret!!

Super slim en leergierig maar absoluut niet slaafs....eigenlijk gewoon perfect. :mrgreen:
En dan juist wel een pup in dit geval... binnen een week zindelijk en dat is vrij normaal voor een collie.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nou. Stoer, lief (ook met kinderen) herderkruising en streepjes.

https://link.marktplaats.nl/m1513093643

Afbeelding

Misschien kun je nog een goede deal slaan als je dat roze kinderfietsje erbij neemt.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

....de link werkte niet....

Beetje klein, maar lijkt me verder helemaal jouw typetje.
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 10 feb 2020 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

https://dierenasiels.com/dier/2443946C- ... 47CCDE2644

Ik weet alleen niet hoe onoverkomelijk het is dat er geen andere hond is ?
Gr. Aniek

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Had je niet bij “stille liefdes” al een hond gevonden die je wel wat leek?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo
Zeer actief

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief

Ze stond op een podencosite, waar aangegeven werd dat ze tot nu toe geen jachtinstinct heeft laten zien.
Het is een kruising natuurlijk, dus dat instinct kan best een stuk minder zijn.
Lily is ook een podenco(mix) met 0 jachtinstinct. Zij zou perfect passen trouwens.

Alfil & Lily
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Crisis zeg. Alsof er nooit een hond en een kind in dat huis hebben gewoond.

Iemand noemde het Stille Liefdestopic al. Ik kan het aanraden. Lot is letterlijk een lot uit de loterij :I:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Laat je door de grootte van de hond niet leiden qua waakzaamheid/veiligheid. Finn is veel waakser dan Tess en ik vermoed ook veel doortastender wanneer het nodig zou zijn. Qua looks schrikt hij dan niet zo af, oke, dat niet :engel:

Wat is grootte tussen Oor en een minimechel? Hoe groot was Oor dan, want ik dacht dat zij formaatje minimechel was :tongue:

Er zijn facebookgroepen over outcross nestenen ook over bewuste kruisingen. Misschien leuk om die te volgen en te zien of er passende plannen voorbij komen?
Heavy schreef:Ik zou in jouw geval gaan voor een gezellige labrador.Daar heb je in huis weinig last van en buiten kan je lekker balletjes gooien en laten zwemmen.

Oh brrr, ik zou dus de kriebels krijgen van dit. Een 'gezellige labrador' :schrik: Niks ten nadele van labradors, maar volgens mij zoekt Mijke niet echt iets 'gezelligs' :tongue:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef: Ik denk dat de labrador zwaar onderschat wordt. Ik bedoel met gezellig vooral in huis. Geen hond die de hele tijd achter peuter aanrent ,die opgewonden en druk wordt van een peuter die de hele dag in huis bezig is.Die schrikt of reageert op gillen en huilen
Nee, vind ik niet. Als er iets druk, lomp, onbeholpen en opdringerig is, is het een jonge labrador.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Heavy schreef: Ik denk dat de labrador zwaar onderschat wordt. Ik bedoel met gezellig vooral in huis. Geen hond die de hele tijd achter peuter aanrent ,die opgewonden en druk wordt van een peuter die de hele dag in huis bezig is.Die schrikt of reageert op gillen en huilen
Nee, vind ik niet. Als er iets druk, lomp, onbeholpen en opdringerig is, is het een jonge labrador.
Toch heb ik diverse labradors op training die daar totaal niet aan voldoen, aan die omschrijving
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:
Nou inderdaad. En niet alleen jonge labradors. En vaak ook niet echt makkelijk op te voeden. Moeilijk lerend, plaat voor de kop of slechte oren, weet niet wat het is, maar het gaat nogal eens erg moeizaam.
dagmar88
Zeer actief

crutz schreef: Toch heb ik diverse labradors op training die daar totaal niet aan voldoen, aan die omschrijving
Ja, zo gaat dat.

Met een jong showtype dat moet verkassen kun je er vanuit gaan.
Als ze dan toch een herplaatser zoekt die niet aan omschrijvingen voldoet, kan het net zo goed een hond zijn die wel naar haar smaak is.
dagmar88
Zeer actief

jvanringen schreef:Nou inderdaad. En niet alleen jonge labradors. En vaak ook niet echt makkelijk op te voeden. Moeilijk lerend, plaat voor de kop of slechte oren, weet niet wat het is, maar het gaat nogal eens erg moeizaam.
Ik zie het vaak tegenvallen in een gezin ja. Dan toch liever een golden als gouden huisje boompje kindje standaard.
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef: Als je ze de kans geeft wel ja
:LOL: Volgens die redenatie kan alles. Fijn! :ok:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Joy past naadloos in je eisenlijstje. Natuurtalent met kinderen (ook kleine, ze is niet lomp), makkelijk trainbaar, houdt van rennen, springen, zwemmen, ballen en bovenal van apporteren, is een enorme knuffelkont en ook nog waaks :) Labrador zou prima passen!
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

dagmar88 schreef:
jvanringen schreef:Nou inderdaad. En niet alleen jonge labradors. En vaak ook niet echt makkelijk op te voeden. Moeilijk lerend, plaat voor de kop of slechte oren, weet niet wat het is, maar het gaat nogal eens erg moeizaam.
Ik zie het vaak tegenvallen in een gezin ja. Dan toch liever een golden als gouden huisje boompje kindje standaard.
Het zal ongetwijfeld aan de lijnen liggen maar ik zie de (showlijn) labradors op de puppy cursus ook vaak als eigenlijk te lomp en druk voor jonge kinderen. Ze zijn snel over de toeren en bijten dan hard. Ja, ze zijn voergericht maar de kinderen (en soms volwassenen) durven al vlot niet meer wat lekkers te geven want ze pakken veel te ruw tot bloedens toe het snoep. En als het niet snel genoeg gaat springen ze op en vallen de kinderen om. Of ze happen in broeken en nemen velletjes gewoon mee.
De werklijn labradors zijn meestal wel een wereld van positief verschil. Die hebben al jong zelfbeheersing en zijn absoluut niet lomp of plaat voor hun kop types. Heerlijk baasgerichte hondjes die houden van actie en leergierig zijn maar juist niet druk zijn.

@Mijke: had je gezien dat de hond die Nanna op pagina 1 deelde al wel in Nederland zit?
Een (bijna) volwassen mix met herder lijkt me voor jullie inderdaad perfect. Daar loop je vast wel snel tegenaan. Het leven is inderdaad zoveel leuker met een hond aan je zijde. Kan me helemaal voorstellen dat je de extra drukte en geregel er voor over hebt :ok:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

:Q: Hou maar op over de labrador jongens, dat wordt hem sowieso niet ;) Ik val daar nou eenmaal totaal niet voor. Er zijn vast uitzonderingen maar nee, niet mijn ding.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nanna schreef:
pioenroos schreef:
@Mijke: had je gezien dat de hond die Nanna op pagina 1 deelde al wel in Nederland zit?
Dat dus. Neem die nou maar gewoon want dat is een prima hond met een goeie uitstraling.
Haha! Ja ik had het gelezen, maar ik was nog niet op slag verliefd, sorry :P Misschien moet het nog even sudderen.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Een oor 2.0 maar die ga je denk ik echt niet vinden. Maar iets in die richting en indd met herder. Wanneer ben je uitgerekend? Bij mn 1e was ik namelijk ook top fit, tot ik in het ziekenhuis kwam met 37 weken en nierstenen kreeg toen was het gebeurd, over de 2e zwangerschap maar niet te spreken, daar kon ik nog geen 50 meter mee lopen, dan was ik al bek af. Vind je het niet eng om een onbekende hond bij je baby te laten? Of bij je jonge kinderen? Ik zou ook graag weer in de toekomst een hondje willen maar eerste de kinderen wat groter, die zijn nu 2 en 5.
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Budkes
Zeer actief

mijke schreef:
Nanna schreef:
pioenroos schreef:
Dat dus. Neem die nou maar gewoon want dat is een prima hond met een goeie uitstraling.
Haha! Ja ik had het gelezen, maar ik was nog niet op slag verliefd, sorry :P Misschien moet het nog even sudderen.
En die leukerd in Winschoten?
Gr. Aniek

Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Die tervuren is al herplaatst zeker? Ik kan haar zo niet terug vinden. :Q: En misschien een beetje harig.
Als ik ergens tegenaan loop, laat ik het je wel weten :wink:
Als ik rond ga kijken naar leuke herderkruisingen heb je straks nog geen hond en ik 10 :F: :gvd:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Boxer x labrador kruising? Qua karaktereisen lees ik boxer maar die lange neus moet je dan ergens vandaan toveren natuurlijk. Zag ook ooit een hele leuke boxer x MH. En misschien dan een wat oudere vanwege het lompe gedrag naar kinderen af en toe...
Lastig, maar voor je het weet komt er vast ineens iets op je pad!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Doyaquba schreef:Boxer x labrador kruising? Qua karaktereisen lees ik boxer maar die lange neus moet je dan ergens vandaan toveren natuurlijk. Zag ook ooit een hele leuke boxer x MH. En misschien dan een wat oudere vanwege het lompe gedrag naar kinderen af en toe...
In een ander topic had ik het al over een kruising met hoofdzakelijk boxer en labrador voor Mijke. Heb er alleen nog geen specifieke hond bij gezocht. Maar ik denk inderdaad nog steeds dat zo'n soort hond uitstekend zou passen
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heavy schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Doyaquba schreef:Boxer x labrador kruising? Qua karaktereisen lees ik boxer maar die lange neus moet je dan ergens vandaan toveren natuurlijk. Zag ook ooit een hele leuke boxer x MH. En misschien dan een wat oudere vanwege het lompe gedrag naar kinderen af en toe...
In een ander topic had ik het al over een kruising met hoofdzakelijk boxer en labrador voor Mijke. Heb er alleen nog geen specifieke hond bij gezocht. Maar ik denk inderdaad nog steeds dat zo'n soort hond uitstekend zou passen
Maar waarom zou een kruising labrador / boxer beter passen dan een labrador?
Ik denk dat Mijke meer neigt naar herder
Herder/ labrador misschien ?

Ik zag laatst een hele leuke kruising voorbij komen die erg passend was
Maar kan hem niet meer vinden
Behalve dan dat het een reu was en hij donker was
Hij heet King en zat in Drachten
Omdat er meer pit in zit dan in een zuivere labrador, betere gezondheid dan een boxer, zonder risico op herderen van de kinderen of hun vriendjes
Alfilillo
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Heavy schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Maar waarom zou een kruising labrador / boxer beter passen dan een labrador?
Ik denk dat Mijke meer neigt naar herder
Herder/ labrador misschien ?

Ik zag laatst een hele leuke kruising voorbij komen die erg passend was
Maar kan hem niet meer vinden
Behalve dan dat het een reu was en hij donker was
Hij heet King en zat in Drachten
Omdat er meer pit in zit dan in een zuivere labrador, betere gezondheid dan een boxer, zonder risico op herderen van de kinderen of hun vriendjes
Dat laatste vind ik best een dingetje bij herders.
Mijn kruising Alfil (met ongetwijfeld veel herderbloed) is dól op kinderen, maar hij is er daarom ook enorm mee bezig (vooral als het niet eigen kinderen zijn ,-die is hij wel gewend), wat leidt tot (positieve) spanning en enigszins stress en als de kinderen dan gaan rennen of hij het gevoel heeft er geen controle over te hebben, dan wil hij nog wel eens in enkels snappen. Dat voorkom ik natuurlijk, maar het maakt het daardoor minder ontspannen.

Nee, doe mij podenca Lily dan maar. Ze is lief voor alle mensen, dus ook voor kinderen, maar ze hoeft er niet zo nodig iets mee. Als er drukke kinderen zijn dan gaat ze rustig liggen zonnen op het balkon, of ze maakt een nest in ons bed en gaat daar liggen maffen. Daar maak ik me nog geen moment zorgen om. Heerlijk relaxt.

Alfil & Lily
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

mijke schreef::Q: Hou maar op over de labrador jongens, dat wordt hem sowieso niet ;) Ik val daar nou eenmaal totaal niet voor. Er zijn vast uitzonderingen maar nee, niet mijn ding.
Goed zo :ok: Ik vind ze ook totaal niks :wink:

Weet je. Ik zou gewoon kijken totdat er gewoon iets leuks voorbij komt. Er staan echt genoeg leuke opvangers online die in je straatje passen dus dat komt vast goed.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”