Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cherry eye

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Cherry eye

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Wat is jullie ervaring met een cherry eye? Op internet lijkt het alsof er altijd een operatie noodzakelijk is, maar we zijn nu een maandje aan het smeren en masseren en het lijkt juist beter te worden.
Hoe groot is de kans dat het vanzelf weggaat? Of tenminste de meeste tijd?
Alleen bij hele drukke buien en vermoeidheid wil het er nu nog wel eens uitploppen. Toen het voor het eerst was was het bijna de hele dag door.
Die pup van me heeft al genoeg pech gehad, liever niet nog meer ellende :cry:

Update juni: Sinds maart/april is het cherry eye verdwenen en niet meer teruggekomen, geen operatie nodig gehad, alleen een oogzalfje, geduld en wat massage. Het is er dus echt met het groeien van de kop uit gegaan
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 25 jun 2020 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
annemick
Zeer actief

Re: Cherry eye

Ongelezen bericht door annemick »

Mijn vorige boxer had toen ze 4 maanden oud was opeens een cherry eye, met masseren ging het helaas niet weg en na een week ook bij het andere oog. Mij werd geadviseerd te wachten tot ze 6 maanden oud was en heb haar toen laten opereren, ging prima en is bij haar altijd weggebleven daarna.
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

Nanna schreef:https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/cherry-eye

Het is helaas een molosserkwaal. Jij hebt toch een Boxer? Ik zou het eens aan een dierenarts laten zien, die kan denk ik het best beoordelen wat er moet gebeuren.
Ja DA weet ervan, die gaf zalf en smeren en masseren was het advies. Hebben nog nooit een boxer gehad hiermee. Lijkt ook wel te werken deze methode, maar het is er af en toe dus nog wel. Dus meer wat ervaringen van mensen bij wie het zonder operatie weg ging gevraagd. Op internet kan ik namelijk alleen de gevallen vinden waarin een operatie nodig was, maar zo erg is het dus niet. Het is maar af en toe nog en ook maar 1 oog. Begon met 7 maanden ongeveer. Afwachten tot 1 jaar oud heb ik ook ergens gehoord? Omdat ze dan in de kophuid groeien zeg maar en het dan niet meer kan prolapsen. Moet het niet erger worden uiteraard, maar voor show is het nogal een nadeel. Mochten we daar ooit weer aan mee willen en kunnen doen.

Operatie vermijd ik liever.
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 10 feb 2020 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Doyaquba
Zeer actief

Nanna schreef:KLIK

Kijk, deze had ik laatst nog op de foto. Die was zowat twee en zijn cherry eye zat er nog vrolijk. Met een brede kop en weinig opvulling onder de ogen krijg je dit natuurlijk al snel. Hij leek er geen last van te hebben maar fraai is het natuurlijk niet.
Is niet moeders mooiste die haha, die tong eruit ook oioioi :roll:
Maar die heeft ook echt weinig vulling onder de ogen, dat heeft die van mij niet, maar wel een brede reuenkop :LOL:
De teven hebben het nog nooit gehad...wellicht is er een verband?
Hopelijk groeit t nog eruit, ik vind het ook niet fraai om naar te kijken. Last ervan hebben ze volgens mij niet nee, maar ja het kan wel sneller ontsteken.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kijk, deze had ik laatst nog op de foto. Die was zowat twee en zijn cherry eye zat er nog vrolijk. Met een brede kop en weinig opvulling onder de ogen krijg je dit natuurlijk al snel. Hij leek er geen last van te hebben maar fraai is het natuurlijk niet.
Die link werkt niet in tapatalk ;)
Deze werkt wel
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fotogravinnetje schreef:

Die link werkt niet in tapatalk ;)
Deze werkt wel
Bij mij werkt Nanna haar link wel in tapatalk
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bij mij werkt de link van Nanna ook niet in Tapatalk
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn vorige CC had ze met 9 maanden, toen weg laten hechten, zo genaamde pocket operatie. aan 1 kant kwam het weer terug, en toen gewoon laten afknippen- hij heeft er overigens nooit een droog oog aan overgehouden , ( waar sommige mensen dan wel voor waarschuwen) krijgt mijn huidige CC het dan ook gewoon even roesje en schaar erin hoe bot het ook klinkt. is wel vaak bij de CC de kortste klap en beste oplossing. boxers heb ik dan weer geen verstand van
Doyaquba
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Mijn vorige CC had ze met 9 maanden, toen weg laten hechten, zo genaamde pocket operatie. aan 1 kant kwam het weer terug, en toen gewoon laten afknippen- hij heeft er overigens nooit een droog oog aan overgehouden , ( waar sommige mensen dan wel voor waarschuwen) krijgt mijn huidige CC het dan ook gewoon even roesje en schaar erin hoe bot het ook klinkt. is wel vaak bij de CC de kortste klap en beste oplossing. boxers heb ik dan weer geen verstand van
Maar was het dan ook altijd aanwezig? Want het is dus echt max een half uurtje per dag nog maar, als hij slaap nodig heeft en sinds het begon een maand geleden maar aan 1 kant. Daarom hoop ik dat t gewoon goed komt nog....
Ja als het nodig is is het nodig, dan laat ik het weghechten, maar liever niet, boxers en narcose is geen supercombi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het kan weggaan, het kan ook blijven, tis een gok als je het afwacht
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik had een hondje die ook bij een jaar of 4 een cherry eye gekregen met de DA hebben we na oveleg toen besloten niks te doen en dat is goed gegaan tot het eind
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”