situaties.

Moderator: moderatorteam
Volgens mij is het een kind.Chihuahua-paws schreef:En dan ook nog zo staan kutten om hem weer vast te krijgen. Daar zou je wit heet van worden.
Als je zo met je hond moet lopen heb je helemaal niks te zoeken in zo'n woonwijk.
Ja, dat lijkt me inherent aan D'éjenae van 14 met de pitbull de straat op sturen.Nanna schreef: Een truthola met meer belangstelling voor die foon dan voor dat hele beest.
Dus?dagmar88 schreef:Volgens mij is het een kind.Chihuahua-paws schreef:En dan ook nog zo staan kutten om hem weer vast te krijgen. Daar zou je wit heet van worden.
Als je zo met je hond moet lopen heb je helemaal niks te zoeken in zo'n woonwijk.
Liggen de verwachtingen een beetje anders. Snap je dat?Chihuahua-paws schreef:Dus?dagmar88 schreef:Volgens mij is het een kind.Chihuahua-paws schreef:En dan ook nog zo staan kutten om hem weer vast te krijgen. Daar zou je wit heet van worden.
Ja, ik vroeg me de heel tijd al af waarom hij niet gewoon achter het hek ging staan.Rocco schreef:Hardloper had situatie ook wat beter kunnen inschatten om wat rustiger te lopen inderdaad, maar deze match zie ik te vaak
met van die domme onnozele geleiders er naast. Hek was gewoon open overigens zag ik
Nee. Want daar heeft een maatschappij geen boodschap aan.dagmar88 schreef:Liggen de verwachtingen een beetje anders. Snap je dat?Chihuahua-paws schreef:Dus?dagmar88 schreef:Volgens mij is het een kind.Chihuahua-paws schreef:En dan ook nog zo staan kutten om hem weer vast te krijgen. Daar zou je wit heet van worden.
Die kosten worden niet op haar verhaald. Hebben de ouders wat uit te leggen, al zal er weinig interesse zijn.Nanna schreef:Daar heb je als hardloper natuurlijk geen boodschap aan.dagmar88 schreef: Het is alleen maar zielig. Blootgesteld worden aan een reactieve pitbull en er de verantwoordelijkheid voor hebben.
hardloper: "ja rechter, die hond viel me van achteren aan en ik heb hoge ziekenhuiskosten"
rechter: "wie liep er met die hond?"
hardloper:"een meisje van 14"
rechter: "o, dat is dan jammer voor u. Bekijk het maar."
Als het tegenover je woont is het soms lastig ontwijken hoor. Wonen 2 van die klapkaken, een heel onzeker en bang teefje en een altijd loslopende met TT om reu die in een rechte lijn op je hond komt afstormen. Heeft al meerdere honden in de wijk gebeten, nouja dan til ik m'n pup van bijna 30 kg ook op hoor (of ga er voor staan blokken), maar blijft lastig, ook voor de buuf met haar DD, die til je ook niet even opNanna schreef:Ja, ik was er ook niet langs gerend. Maar goed, ik zoek dat soort al helemaal niet op. Maar niet iedereen weet van honden af en waarvoor ze oorspronkelijk gefokt zijn. In geen enkele wereld is dit de schuld van de hardloper hoor.dagmar88 schreef: Het was trouwens meer "hij viel al uit en ik zag dat dat kind hem niet kon houden, maar ik rende toch recht in z'n bek en toen was ik opeens wel heel bang"
Zal even lekker wezen dat je je hobby niet mag beoefenen omdat een paar geretardeerden er vechthonden op na motten houden
Nou ja, dat hoeft niet hoor, maar om blind te vertrouwen op een ander dat lijkt me niet al te slim... en dat blijkt wel uit het filmpje.Célie schreef:Waarom moet een ander op gaan letten wat jouw hond doet.Rocco schreef:Hardloper had situatie ook wat beter kunnen inschatten om wat rustiger te lopen inderdaad, maar deze match zie ik te vaak
met van die domme onnozele geleiders er naast. Hek was gewoon open overigens zag ik
Caro. schreef:Nou ja, dat hoeft niet hoor, maar om blind te vertrouwen op een ander dat lijkt me niet al te slim... en dat blijkt wel uit het filmpje.Célie schreef:Waarom moet een ander op gaan letten wat jouw hond doet.Rocco schreef:Hardloper had situatie ook wat beter kunnen inschatten om wat rustiger te lopen inderdaad, maar deze match zie ik te vaak
Het is altijd handig om op je omgeving te letten, er lopen nu eenmaal idioten rond (of een ineens overstekend kind, een hond die zich losrukt,
een andere automobilist die zit te appen, enz. enz.)
De lijn zit aan de korf volgens mij... lekker handig ook. Maar ook erg slim van die hardloper om vol op een al uitvallende hond door te lopen. Elk normaal weldenkend mens ziet t gevaar daarin daar hoef je geen hondenkenner voor te zijnranetje schreef:Op zich had dat meisje die hond eerst nog best vast.
Er ging iets mis met de sluiting van halsband en lijn kreeg ik de indruk?
Het is heus wel onprettig als iemand hardlopend op je aangelijnde hond af komt.
Vind ik zelf ook geen feestje ook al zijn mijn honden de vriendelijkheid zelve.
De jongste wil dan iets té vriendelijk zijn en niet iedereen zit te wachten op een hond om zijn nek.![]()
Dat "kutten" met het weer om krijgen van de riem is iets wat mij ook prima zou kunnen overkomen.
Een opgewonden hond staat niet stil om weer aangelijnd te worden.
Ik krijg niet de indruk dat die hardloper op enige wijze is beschadigd.
Hij vertoonde wel te veel bemoeizucht, terwijl hij overduidelijk het voorwerp van opwinding was.
Je kunt wel overal "voorbeelden" van maken, maar niet alles is een "voorbeeld".
Het is ook heel onprettig.ranetje schreef:Op zich had dat meisje die hond eerst nog best vast.
Er ging iets mis met de sluiting van halsband en lijn kreeg ik de indruk?
Het is heus wel onprettig als iemand hardlopend op je aangelijnde hond af komt.
Vind ik zelf ook geen feestje ook al zijn mijn honden de vriendelijkheid zelve.
De jongste wil dan iets té vriendelijk zijn en niet iedereen zit te wachten op een hond om zijn nek.![]()
Dat "kutten" met het weer om krijgen van de riem is iets wat mij ook prima zou kunnen overkomen.
Een opgewonden hond staat niet stil om weer aangelijnd te worden.
Ik krijg niet de indruk dat die hardloper op enige wijze is beschadigd.
Hij vertoonde wel te veel bemoeizucht, terwijl hij overduidelijk het voorwerp van opwinding was.
Je kunt wel overal "voorbeelden" van maken, maar niet alles is een "voorbeeld".
Je mag je ook onder een auto gooien die met 80 over het zebrapad scheurt.Célie schreef:Ik rij ook niet als een blinde over straat maar ik hoef toch niet ook op te gaan letten als ik gewoon netjes op een stoep loop of de buurvrouw haar hond wel in bedwang heeft.Rocco schreef:
Precies in het verkeer heb je ook genoeg van die pannekoeken die nergens rekening mee houden ook als je voorrang hebt met zo,n hond ben ik dubbel allert zijn te veel van die idioten die er naast lopen.
Maar wel een hardloper die de hond wel degelijk in het vizier had. En daar had hij al wel even kunnen stoppen of de andere kant op lopenCélie schreef:Dat kan, ik kijk op groot scherm en heb meerdere keren gekeken en zie in eerste instantie geen agressieve uitvallende hond.S@ndr@ schreef:nou dan zie je iets heel anders dan ik