Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Guus in de medische mallemolen. Pag 19 da heeft gebeld

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Guus in de medische mallemolen. Update pagina 12. Er is

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Fijn dat Guus, gewoon weer Guus is en inderdaad dat het gezeur maar weg mag blijven en dat hij nu zorgeloos oud mag worden :ok:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat heerlijk om dit nieuws te lezen, die knie komt wel, eerst maar eens dit te boven komen.
Goed zo Guusje.
Ik zeg wel eens voor de grap, Ziggy wordt 20 puur om me te pesten en dat gun ik jullie ook van harte (in gezondheid natuurlijk)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat fijn, en wat een fijne dierenarts.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie update :ok:
Sterk hondje als hij zo snel weer zijn leventje oppakt.
Komt nu vast helemaal goed :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Zo dat is wel heel fijn hoe goed hij nu verder gaat. :)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jaaaa wat fijn zeg! :cheer: ik was al erg benieuwd hoe hij het de eerste nacht thuis gedaan had, maar gelukkig hartstikke goed :ok:
Nu maar even proberen bij te komen van alle stress en zorgen van afgelopen week.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Oh fijn zeg!
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Fijn dat hij weer thuis is en dat het gelijk zoveel beter lijkt te gaan.
Wat zullen jullie jezelf deze dagen extra gelukkig voelen met dit speciale ventje :I:
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

:E: Mooi dat het de goede kant op gaat!
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Jaaaa, goed zo :ok:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een positieve berichten. :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hij doet het super. Eigenlijk merken we niks aan hem. Maar dat is ook precies wat hem zo'n geweldige heerlijke hond maakt. Positief en niets slaat hem uit het veld. Alleen heeft hij gruwelijke honger. En we mogen hem zeker tot morgen geen eten geven.

Liefst nog langer. En dat is raar. Je hond uithongeren....voelt echt heel naar. Hij valt ook snel af. Maar het is voor zijn eigen bestwil. Bas wel eten geven is helemaal zielig voor hem. Hij moet zo lang als het uit te houden is vasten. Pffff. En hij heeft zo'n honger en ik voel nu al zijn botten. Gelukkig is hij er wel zonnig onder maar zoals ik al zei, dat is Guus. Optimist in hart en nieren.

Het risico is namelijk dat er nu een groot gat tussen zijn mond en oog zit. Als daar eten in komt zijn we nog verder van huis. Dus uithongeren is voor zijn eigen bestwil. Hij heeft nu el vier dagen geen eten gehad.... :cry:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laeken schreef:Hij doet het super. Eigenlijk merken we niks aan hem. Maar dat is ook precies wat hem zo'n geweldige heerlijke hond maakt. Positief en niets slaat hem uit het veld. Alleen heeft hij gruwelijke honger. En we mogen hem zeker tot morgen geen eten geven.

Liefst nog langer. En dat is raar. Je hond uithongeren....voelt echt heel naar. Hij valt ook snel af. Maar het is voor zijn eigen bestwil. Bas wel eten geven is helemaal zielig voor hem. Hij moet zo lang als het uit te houden is vasten. Pffff. En hij heeft zo'n honger en ik voel nu al zijn botten. Gelukkig is hij er wel zonnig onder maar zoals ik al zei, dat is Guus. Optimist in hart en nieren.

Het risico is namelijk dat er nu een groot gat tussen zijn mond en oog zit. Als daar eten in komt zijn we nog verder van huis. Dus uithongeren is voor zijn eigen bestwil. Hij heeft nu el vier dagen geen eten gehad.... :cry:
Was (is) sondevoeding dan geen optie? Hij zal toch voedingsstoffen nodig hebben voor zijn herstel
laeken
Zeer actief

crutz schreef:
laeken schreef:Hij doet het super. Eigenlijk merken we niks aan hem. Maar dat is ook precies wat hem zo'n geweldige heerlijke hond maakt. Positief en niets slaat hem uit het veld. Alleen heeft hij gruwelijke honger. En we mogen hem zeker tot morgen geen eten geven.

Was (is) sondevoeding dan geen optie? Hij zal toch voedingsstoffen nodig hebben voor zijn herstel
Ik ga vanaf morgen de hele dag door kleine hapjes geven die hij in een keer door kan slikken. Ik heb zijn pillen al in knakworst gedaan want anders kreeg ik die er niet in. Ik ga hem niet martelen. Als ik die knakworst geef en hem een klein stukje voor houdt slikt hij het in een keer door. Dus mijn plan is hem vanaf morgen heel duur meegekregen blikvoer te gaan geven door de hele dag. In hapslikweg porties. Dus ik ben het er ook niet mee eens hoor. Hij is nu al mager in een paar dagen. Gelukkig herstelt hij goed en doet hij het super. Een paar dagen niet eten is voor een hond toch anders dan voor een mens.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sondevoeding ga ik echt niet doen. Want dan maak ik hem stuk. Dan beter even op zijn reserves denk ik. Stress is helemaal funest. En het is een sterke jonge hond. Die kan wel iets hebben denk ik.

Maar eens dat ik zo snel mogelijk zo verantwoord mogelijk ga zorgen dat er eten in komt hoor.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Idd, bijgevoederd heb je zo. Infectie in zijn oog omdat er eten in terecht komt, is vele malen erger.
Even erge honger lijden is dan wel met voorsprong de minste kwade van de 2.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Pureren zodat je de minste kans hebt op stukken die in het gat achterblijven. Slobber van het huis, iets in die trant
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Jion schreef:Arm ding moet echt honger hebben. Maar super dat het zo goed gaat! :cheer:
Ja is echt zielig. Hij beet me. Ik had een stukje knakworst met de pil in mijn hand. Maar dat was op in een slik. Toen rook mijn vinger er nog naar en hij wilde echt even mijn vinger opeten. We schrokken er allebei van en ik bloedde ook echt. Hij schrokte echt mijn vinger op haha. Hij is helemaal ongecontroleerd gretig nu met eten. Op de platte hand eet hij ook mijn hand mee op :schrik: Dus ik leg het stukje worst nu op een bordje en hou hem tegen :engel: Hand snel wegtrekken en dan ministukje met de volgende pil.

Mijn plan is vanaf morgenavond gaan voeren in doorslik formaat en dan een aantal keren dus steeds kleine beetjes zodat hij zeker niet gaat kauwen of het eten door zijn mond en langs de wond laat gaan.

Die heeft echt een gat van zijn bovenkaak naar zijn oogbol waar je vinger in past dus voorzichtigheid is even het allerbelangrijkste. Aankomen komt wel. Als dat dicht zit.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

maart schreef:Idd, bijgevoederd heb je zo. Infectie in zijn oog omdat er eten in terecht komt, is vele malen erger.
Even erge honger lijden is dan wel met voorsprong de minste kwade van de 2.

Nou dat. Ik geef nu stukjes knakworst omdat hij dat zeker in een keer doorslikt. Echt kleine stukjes. Knakworst is ook super steriel en uitermate lekker. Dus dat gaat goed. Zacht voer durf ik echt niet. Straks verslikt hij zich erin en niest hij het zijn oog in.

Het is allemaal een behoorlijk gedoe en hij is er echt nog niet. 2 soorten antibiotica voor 3 weken en heel veel pijnstillers. Ik durf geen risico te nemen. Het is allemaal zo hevig en op het randje. Want nu is hij er nog lang niet. Een vingerdik gat naar recht achter je hoog is super link. Een verkeerd iets en hij is er geweest. Vanmorgen hapte hij in een pol gras. Ik heb echt direct alles uit zijn bek getrokken en schrok me kapot.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

bram en thijs schreef:Pureren zodat je de minste kans hebt op stukken die in het gat achterblijven. Slobber van het huis, iets in die trant
Maak je het dan niet juist kleiner? De dierenarts zei ook vanaf morgen blikvoer met water als een soort soep. Maar ik voel me prettiger bij wat hij direct doorslikt. Zo lastig allemaal.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Eerlijk gezegd zou ik hem liefst een week geen eten geven . Maar hij moet die pillen en die krijg ik er niet in zonder gevecht of met een stukje worst. Dus iets moet. Bah!
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

laeken schreef: Maak je het dan niet juist kleiner? De dierenarts zei ook vanaf morgen blikvoer met water als een soort soep. Maar ik voel me prettiger bij wat hij direct doorslikt. Zo lastig allemaal.
Je wil niet dat er iets in die holte blijft zitten dus dan wil je een massa zonder stukken, een pap. Eerst het eten en dan meteen laten drinken in de hoop dat het spoelt. Je zou eventueel wat gepureerde peterselie aan het drinkwater toe kunnen voegen
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

laeken schreef:Eerlijk gezegd zou ik hem liefst een week geen eten geven . Maar hij moet die pillen en die krijg ik er niet in zonder gevecht of met een stukje worst. Dus iets moet. Bah!
Ja, ja. Maar voedsel is ook herstel en energie. Het hele ziekenhuis zeurt zich te pletter of je wel gegeten hebt en dan ja jij hem uithongeren
AfbeeldingAfbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

bram en thijs schreef:
laeken schreef: Maak je het dan niet juist kleiner? De dierenarts zei ook vanaf morgen blikvoer met water als een soort soep. Maar ik voel me prettiger bij wat hij direct doorslikt. Zo lastig allemaal.
Je wil niet dat er iets in die holte blijft zitten dus dan wil je een massa zonder stukken, een pap. Eerst het eten en dan meteen laten drinken in de hoop dat het spoelt. Je zou eventueel wat gepureerde peterselie aan het drinkwater toe kunnen voegen
Mee eens. Eten (eiwit!) is nodig voor een goed herstel.
Of erna even spoelen met water of zoutoplossing?
Heb je van de da geen advies gekregen mbt eten? Ik zou het ook hartstikke eng vinden maar ik neem aan dat het de bedoeling is dat hij voldoende en goed eet. Anders hadden ze hem een maagsonde moeten geven.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

De dierenarts zei geen eten. Zo lang het lukt sowieso tot zondagavond. Dan heeft hij 4 dagen geen eten gehad. Ja is erg. Maar een hondje dat super goed in de spieren zit op twee jaar vers vlees moet dat wel kunnen toch?
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

laeken schreef:De dierenarts zei geen eten. Zo lang het lukt sowieso tot zondagavond. Dan heeft hij 4 dagen geen eten gehad. Ja is erg. Maar een hondje dat super goed in de spieren zit op twee jaar vers vlees moet dat wel kunnen toch?
Ik denk dat je maandagochtend aan de bak moet, hij heeft heel veel te verduren gehad en langer dan dat zou ik niet wachten
AfbeeldingAfbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

laeken schreef:De dierenarts zei geen eten. Zo lang het lukt sowieso tot zondagavond. Dan heeft hij 4 dagen geen eten gehad. Ja is erg. Maar een hondje dat super goed in de spieren zit op twee jaar vers vlees moet dat wel kunnen toch?
Ik neem aan dat je anders dat advies niet had gekregen. Ze hebben hun best gedaan voor hem dus ik zou ze hier ook maar op vertrouwen. Ik zou denken dat je beter sondevoeding kunt geven dan maar dat kan waarschijnlijk niet zo makkelijk bij een volwassen levendige hond. Gelukkig geen ervaring mee :wink:
Maar met de medicatie moet je hem dus wel wat geven? Dan zou ik eerder kiezen voor echt gepureerd/soep als dat kan dan iets met stukjes. Dat spoelt veel makkelijk weg.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

sirene schreef:
Ik neem aan dat je anders dat advies niet had gekregen. Ze hebben hun best gedaan voor hem dus ik zou ze hier ook maar op vertrouwen. Ik zou denken dat je beter sondevoeding kunt geven dan maar dat kan waarschijnlijk niet zo makkelijk bij een volwassen levendige hond. Gelukkig geen ervaring mee :wink:
Maar met de medicatie moet je hem dus wel wat geven? Dan zou ik eerder kiezen voor echt gepureerd/soep als dat kan dan iets met stukjes. Dat spoelt veel makkelijk weg.
Advies was soep te maken van een eiwitrijk blikvoer inderdaad. Ik zal dat doen. Blender en dan dat 5 keer daags ofzo. Lastige shit allemaal en eigenlijk heb ik er alles voor over om hem te redden. Dus wat er nodig is maakt me niet zoveel uit. Ik wil vooral geen verkeerde keuze maken. Ik probeer het tot zondagavond laat te rekken maar hij begint nu alles buiten op te eten als ik niet oppas. En een hap ganzenpoep lijkt me helemaal ellende.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laeken schreef:
sirene schreef:
Advies was soep te maken van een eiwitrijk blikvoer inderdaad. Ik zal dat doen. Blender en dan dat 5 keer daags ofzo. Lastige shit allemaal en eigenlijk heb ik er alles voor over om hem te redden. Dus wat er nodig is maakt me niet zoveel uit. Ik wil vooral geen verkeerde keuze maken. Ik probeer het tot zondagavond laat te rekken maar hij begint nu alles buiten op te eten als ik niet oppas. En een hap ganzenpoep lijkt me helemaal ellende.
Dat laatste kan natuurlijk prima voorkomen worden door hem binnen te houden en buiten aangelijnd. Dat zal niet gebruikelijk zijn maar voor nu de makkelijkste oplossing lijkt me
laeken
Zeer actief

crutz schreef:
laeken schreef:
sirene schreef:
Dat laatste kan natuurlijk prima voorkomen worden door hem binnen te houden en buiten aangelijnd. Dat zal niet gebruikelijk zijn maar voor nu de makkelijkste oplossing lijkt me
Dat doen we al. Twee keer per dag aan de riem 15 minuten lopen. Maar hij haalt ineens uit naar graspollen. En ook snuffelt hij steeds en dan is een hap poep zo binnen. Het klinkt heel gemakkelijk. Maar het is allemaal best lastig. In de tuin laten we hem ook aangelijnd uit en tillen we hem naar de hoek met het minste gras. Hij eet alles. Vogelvoer van de buitenvogels en ga zo door. Het is geen gemakkelijke hond. Super druk. Super snel en constant uit op eten en actie. Een wriemelende ADHD die echt niet plast of poept als hij niet mag draaien en snuffelen. Binnen is ook prima. Maar plassen echt liever buiten omdat hij al niet zo zindelijk aangelegd is. Dan is hem wennen aan binnen plassen echt een liever niet ding.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”