Aan jullie zal het niet liggen.
Moderator: moderatorteam
S@ndr@ schreef:Oei, tegenvaller, maar ze nemen het wel heel serieus, dus wat het ook mag zijn hopelijk kunnen ze hem goed helpen..
Toch hangt dat ook vd kliniek af. Het kan wel in Nederland.laeken schreef:S@ndr@ schreef:Oei, tegenvaller, maar ze nemen het wel heel serieus, dus wat het ook mag zijn hopelijk kunnen ze hem goed helpen..
Dat is voor mij een opvallend verschil met Nederland. In Duitsland pakken ze elke keer door als ik een zieke hond heb. Tot de oorzaak duidelijk is. Ze sturen je nooit naar huis met pillen en hopen dat het werkt. Bij Tom idem. Alles testen. Meteen scan lever. Meteen bloedwaarden en direct uitslag. Je komt hier aan met een zieke hond en ze laten je pas gaan als oorzaak er is en de weten wat het behandelplan is. Alles is ook direct. Geen nieuwe afspraken voor scan. Geen nieuwe afspraken voor uitslag. Hier met die hond en vanavond is alles geregeld en indien mogelijk bekend. Dat vind ik persoonlijk wel heel prettig want met Cleo hadden we dit toen moeten hebben. Die kreeg op hoop van zegen pillen. Daar is jaren mee gekunsteld.
Nou nee eigenlijk niet, je hondje is doodziek en je hebt hem achtergelaten bij mensen die je erin vertrouwd dat ze het beste voor hem doen om hem er bovenop te helpen, dan hoef je niet te vragen dan is het gewoon goed.laeken schreef:Ik snap dat jullie misschien denken eis informatie en waarom heb je niet doorgevraagd.
Dat inderdaaddre schreef:Nou nee eigenlijk niet, je hondje is doodziek en je hebt hem achtergelaten bij mensen die je erin vertrouwd dat ze het beste voor hem doen om hem er bovenop te helpen, dan hoef je niet te vragen dan is het gewoon goed.laeken schreef:Ik snap dat jullie misschien denken eis informatie en waarom heb je niet doorgevraagd.
Ik snap wel dat je ongerust wordt dat ze weer een ct-scan willen maken, maar misschien willen ze ook gewoon kijken hoe het er nu voor staat?
Ja, ik vond toen bij Tilly uit haar bek vliegende kiezen en vilten die het hoornvlies beschadigden wel acuut, haar eigen dierenarts nietlaeken schreef:S@ndr@ schreef:Oei, tegenvaller, maar ze nemen het wel heel serieus, dus wat het ook mag zijn hopelijk kunnen ze hem goed helpen..
Dat is voor mij een opvallend verschil met Nederland. In Duitsland pakken ze elke keer door als ik een zieke hond heb. Tot de oorzaak duidelijk is. Ze sturen je nooit naar huis met pillen en hopen dat het werkt. Bij Tom idem. Alles testen. Meteen scan lever. Meteen bloedwaarden en direct uitslag. Je komt hier aan met een zieke hond en ze laten je pas gaan als oorzaak er is en de weten wat het behandelplan is. Alles is ook direct. Geen nieuwe afspraken voor scan. Geen nieuwe afspraken voor uitslag. Hier met die hond en vanavond is alles geregeld en indien mogelijk bekend. Dat vind ik persoonlijk wel heel prettig want met Cleo hadden we dit toen moeten hebben. Die kreeg op hoop van zegen pillen. Daar is jaren mee gekunsteld.
Dat laatste is wel een beetje waar we rekening mee moeten houden als het gezwel niet slinkt. Maar dan nemen ze een biopsie en horen we het gewoon snel. Hij bleek afgevallen, verliest veel haar en ik vind hem de laatste maand wat matjes. Ik sluit zelf een tumor niet uit achteraf gezien zijn gedrag en symptomen. De dierenarts ook niet. Want hij vindt het onverklaarbare van die harde massa ook heel bijzonder. Er zit domweg een massa die zijn oog wegdrukt. Ineens. Zomaar. Dat is gek.Caro. schreef:Op een bepaald moment zal je ook wel op de artsen moeten vertrouwen, want zelf weet je het allang niet meer als je hond zo ziek is.
Ik hoop heel hard dat er niet alsnog 'tumor' uit gaat komen! Kom op Guus, het is jouw tijd nog niet hoor!
Het is vervelend, vooral de kostenlaeken schreef:Hij is nog daar. Drie keer gebeld en ze worden gek van mij. Ik moest nu wachten. De dierenarts belt me vanavond. Ik denk dus dat Guus weer daar slaapt en de moed zakt me in de schoenen. Ik ben ook bang dat ik straks failliet ben voor de tweede keer en weer een hondje ga verliezen. Bah! Hij moet het gewoon halen en niet nummer twee worden waar ik financieel totaal op leegloop om dat dood te gaan aan het einde van de rit.
Ik zie het even niet meer zo zitten geloof ik. Tom ging na 3000 euro dierenarts in 3 weken binnen een jaar na aanschaf dood. Guus hebben we nu twee jaar en de kosten weet ik nog niet maar dat gaat hard zo. En ik wil nu weten of dat zinvol is en of we niet gewoon kanker aan het rekken zijn. Ik begin echt verdrietig te worden en wil dat mijn mannetje het haalt. Dan vind ik de kosten prima maar niet nog een keer aub.
Klopt het is ook al over. Het kwam even doordat ik zie dat Bas nu ook zichzelf niet is. Ik een vakantie wilde boeken die wij hier thuis hard nodig hebben en ik nog steeds niks weet. Maar het gaat nu al weer. Dan maar allemaal niet. We moeten afwachten en zienS@ndr@ schreef:emotie wint het altijd van de ratio, en ik snap je angst, t helpt alleen niets, als die dierenarts een kans ziet kan Guus prima oud worden - t is een jonge hond.
even ophouden met jezelf gek te maken, want t helpt helemaal niets.. en ja ik weet hoe t voelt en ik snap het ook
Reëel is super lastig. Want wat heeft hij? Als hij kanker heeft stopt het. Maar als het geen kanker is stop ik niet. Want dan kan hij best genezen. Een oog minder mag ook nog. En zelfs een flinke operatie is prima. Dus de ellende houdt voorlopig niet op ben ik bang.Nanna schreef:Tulijk hou je soms geen moed en dat is na alle ellende met Tom extra voorstelbaar.
Hopelijk heb je vanavond een goed gesprek met de dierenarts. Ik zou hem wel zeggen dat je graag wilt dat Guus het haalt maar dat je het wel reeël wilt houden.