Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De weg naar pakwerkster

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: De weg naar pakwerkster - Fase 1

Ongelezen bericht door Budkes »

maart schreef:
Budkes schreef:
Budkes schreef:
Ik snap sowieso nooit dat er clubs/mensen zijn die honden op volle afstand laten stellen op iemand die voor het eerst in het pak staat, o ja en dan nog rennen ook. Waarom? Mag iemand die interesse heeft ook gewoon rustig aan beginnen?
Dan heb ik het over KNPV. Bij ons, op het werk, begint nu binnenkort een vrouwelijke pakwerkster. Super vind ik dat. Leuke sterke meid. Ze staat zelf in het pak op haar eigen club en bij wedstrijden. Helaas ga ik haar niet zoveel meemaken omdat ik ff tijdelijk ergens anders naar toe ga. Maar ik juich het toe.
Dan quote ik mezelf nog maar een keer. Dan kun je zien dat IK het over de KNPV had.
Ja en als je nu nog eens de post ervoor leest, kun je zien dat het daar nergens staat dat het over knpv gaat :wink:
En daarom specifiek zeg ik dat ik het in dit geval over de KNPV heb en dus niet over IGP. Juist omdat het daarvoor over IGP ging. :U:

Dus jouw opmerking dat ik het telkens totaal verkeerd zie want in afstand stellen wordt er niet gerend in IGP slaat dus totaal nergens op. :19:

Dat het in het geval van Persistence om KNPV ging wist ik idd.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een leuk topic dat je opent Doyaquba!
Zelf beoefen ik deze sport niet meer, maar vind het zeker wel leuk om over te lezen en ook zeker hoe je ervaringen zijn.
De foto over de beurse arm :tongue:
Het zijn best dikke mouwen, maar niet iedereen beseft dat de bijtkracht van bepaalde honden ook echt door die mouw heen gaat.
Ik ben zelf ook zeer gevoelig voor blauwe plekken, altijd al ook in het dagelijks leven dus daar heb ik geen tips voor.

En ik heb ook nooit als pakwerker gefungeerd, heb wel mogen ervaren hoe het is met een mouw om. In het verstek, met een redelijk lichte mechel, maar wel een die kwam als een kanon en ook met inbijten zeer zeker van zijn zaak was, dus die heb ik toen wel gevoeld.
En ook mijn eigen hond heb ik 1x mogen ervaren, die klemde behoorlijk en was ook wat zwaarder dus ook dat voelde ik.. maar wat mij vooral bij is gebleven het gedrevene van de honden. Zo sta je met ze te kroelen, en bij de training hangen ze gewoon in je mouw :wink: :lol1: Met overtuiging.
Respect voor mensen die als pakwerker getraind willen worden, want het is niet even zomaar een dingetje als je het goed wilt doen.
Je kunt honden maken of breken, mentaal maar bij verkeerd reageren ook lichamelijk.
Maar je moet het ook kunnen en durven.
Want het kan best eng zijn, om zo'n hond op je af te zien komen en weten dat ze komen om te bijten...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Budkes schreef:
Maar ik niet dus ik ging er van uit dat het een reactie was op het topic en het dus over igp ging en het rennen bijgevolg in een vlucht was.
Maar goed hoor, je wilt absoluut je gelijk hebben dus bij deze mag je het volledig hebben. In het vervolg zal ik eerst telkens jou een PB sturen om te vragen waarover iemand het in een topic heeft gezien jij het allemaal weet :ok:
maart
Zeer actief

Doyaquba schreef:Voor wie om foto's vroeg...

De enige foto van vandaag is van nu :O:
Mocht iemand nog tips hebben voor dit...ik word heel snel blauw :scratch:
Afbeelding
Hoe kun je zo blauw staan? Heel slechte kwaliteit van mouw dan, want in igp bijten ze helemaal niet in de arm :denken:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:

Afbeelding
Hoe kun je zo blauw staan? Heel slechte kwaliteit van mouw dan, want in igp bijten ze helemaal niet in de arm :denken:
Dat snap ik met een IGP mouw ook niet
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

maart schreef:
Budkes schreef:
Maar ik niet dus ik ging er van uit dat het een reactie was op het topic en het dus over igp ging en het rennen bijgevolg in een vlucht was.
Maar goed hoor, je wilt absoluut je gelijk hebben dus bij deze mag je het volledig hebben. In het vervolg zal ik eerst telkens jou een PB sturen om te vragen waarover iemand het in een topic heeft gezien jij het allemaal weet :ok:
Je kunt natuurlijk ook gewoon lezen wat ik schrijf dan weet je meteen waar het over gaat; namelijk over de KNPV. Dat schreef ik erbij zodat duidelijk was voor iedereen dat IK het in mijn tekst over de KNPV had.
Ik zou werkelijk niet weten wat daar onduidelijk aan is.
En als ik dan vervolgens reageer op het feit dat jij zegt dat ik het totaal verkeerd zie moet ik mijn gelijk halen volgens jou. :U: Die PB's laat maar achterwege hoor, als je gewoon leest wat er geschreven staat dan komt het allemaal goed. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

crutz schreef:
maart schreef:

Afbeelding
Mijn gok is dat het plastic op die plek druk gaf vanwege gebrek aan techniek van mijn kant? Zeker weten doe ik het ook niet, ik word echt ontzettend snel blauw zonder dat ik pijn heb gehad in het proces, dus lastig altijd om achteraf te weten waarvan. Ik denk door druk :oeps:
Het zit ook aan de binnenkant dus niet op de plek waar de hond bijt ;)
Kwaliteit van de mouw heb ik niet echt verstand van, lijkt niet erg versleten of wat dan ook, komen van sporthund voor zover ik weet.

PS: Ik heb ook wel eens een week een blauw been gehad van de poten van de hond van een clubgenoot :lol1:
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 02 feb 2020 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief

Dat kan zijn, dat de buis te groot is voor je arm (logisch ook) en dat je zo de achterzijde steeds tegen je arm aangekwakt krijgt als er een hond aanhangt.
Dikke trui aandoen of extra arm bescherming in neopreen is een optie.
Doyaquba
Zeer actief

maart schreef:Dat kan zijn, dat de buis te groot is voor je arm (logisch ook) en dat je zo de achterzijde steeds tegen je arm aangekwakt krijgt als er een hond aanhangt.
Dikke trui aandoen of extra arm bescherming in neopreen is een optie.
Zoiets dacht ik inderdaad, met natuurlijk kortere armen. Dikke trui had ik al aan, maar misschien eens kijken of ik zo'n beschermer kan vinden in maatje klein. Die ik nu tegenkwam op internet waren alleen groot, extra groot en extra extra groot :LOL:
Duidelijk mannensport :blah:
maart
Zeer actief

Bij euro Joe hebben ze S in alle geval en als je je arm omtrek doorgeeft, kunnen ze er vast eentje op maat maken :ok:
Doyaquba
Zeer actief

maart schreef:Bij euro Joe hebben ze S in alle geval en als je je arm omtrek doorgeeft, kunnen ze er vast eentje op maat maken :ok:
Super, dankjewel voor de tip :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
maart schreef:

Afbeelding
Zo te zien aan de binnenkant van de mouw, niet aan de bijtkant. Dus niet goed passend...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Doyaquba
Zeer actief

malinois schreef:
crutz schreef:
maart schreef:

Afbeelding
Zo te zien aan de binnenkant van de mouw, niet aan de bijtkant. Dus niet goed passend...
Klopt inderdaad, is aan de binnenkant, niet passend lijkt me wel logisch met kleinere armen en geen eigen spullen, maar zo'n armbeschermer klinkt wel nuttig voor nu.
Voor de toekomst een vraag, zijn er verschillende maten armen ook echt voor de helper of is het gewoon werken met wat er is? :scratch:
maart
Zeer actief

Een mouw op maat maken wordt niet gedaan. Of het zal je stukken van mensen kosten :schrik:
maart
Zeer actief

Overigens zit er wel verschil in mouwen, als je ooit besluit er zelf 1 aan te schaffen (of de club koopt er 1 voor je) is het best om naar de winkel te gaan en te passen.
Doyaquba
Zeer actief

maart schreef:Een mouw op maat maken wordt niet gedaan. Of het zal je stukken van mensen kosten :schrik:

Haha, zoiets dacht ik al. Passen wordt t dan sowieso ;) als het goed is wil m'n kringgroep wel bijdragen tzt mits ik wel een tijd kan blijven, want t is een dure business.
maart
Zeer actief

Ja, dat is wel het minste dat een club kan doen natuurlijk :lol1:
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Heeey leuk om te volgen een dame als pakwerker ik denk voor de IGP goed te doen met een beetje goed fysiek in de KNPV wordt dat wel anders daar zijn er 1 of 2, belangrijk is goede hulp en kennis langs de lijn en natuurlijk talent om de een hond goed op te bouwen een goede pakwerker kan een hond lezen maar dit krijg je alleen door veel te oefenen veeel succes. :E:

En over blauwe plekken weet ik alles van dan moet je maar eens een maand het KNPV pak aan trekken, :mrgreen:

Weet niet wat voor materiaal je gebruikt als mouw maar denk dat je blauwe plekken altijd wel houdt zeker ook met de opbouw van jonge honden op diverse mouwen, en de 1 heeft sneller blauwe plekken dan de ander natuurlijk.
Rocco
Zeer actief

Extra bescherming heb ik persoonlijk nog nooit gberuikt voor een IPO mouw wel voor het pak

https://www.dogsportholland.nl/c-4203488/bescherming/
Rocco
Zeer actief

Extra bescherming heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt voor een IPO mouw wel voor het pak

https://www.dogsportholland.nl/c-4203488/bescherming/
Doyaquba
Zeer actief

Rocco schreef:Heeey leuk om te volgen een dame als pakwerker ik denk voor de IGP goed te doen met een beetje goed fysiek in de KNPV wordt dat wel anders daar zijn er 1 of 2, belangrijk is goede hulp en kennis langs de lijn en natuurlijk talent om de een hond goed op te bouwen een goede pakwerker kan een hond lezen maar dit krijg je alleen door veel te oefenen veeel succes. :E:

En over blauwe plekken weet ik alles van dan moet je maar eens een maand het KNPV pak aan trekken, :mrgreen:

Weet niet wat voor materiaal je gebruikt als mouw maar denk dat je blauwe plekken altijd wel houdt zeker ook met de opbouw van jonge honden op diverse mouwen, en de 1 heeft sneller blauwe plekken dan de ander natuurlijk.
Dankjewel!

KNPV begin ik niet aan hoor :schrik: dan kom ik 3 dagen m'n bed niet uit denk ik :roll:

We hebben momenteel van de 10 vaste honden, 5 jonge honden, dus dat zou best wel eens de reden kunnen zijn. Maar ik kleur m'n hele leven al snel blauw hoor, doet ook lang niet altijd pijn. Vraag me regelmatig af waar ik nou weer een blauwe plek vandaan heb... Echt last ervan heb ik niet, maar het zorgt wel voor wat bezorgde gezichten op mijn stage :lol1:
Ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik erg voorzichtig ben met mezelf haha, liever een blije hond dan een knap vrouwtje :mann:
De neopreen beschermer is vandaag aangekomen, vanavond even passen :D
Doyaquba
Zeer actief

Nieuwe zaterdag, nieuwe les!
Stralende zon en heerlijk temperatuurtje dus genoten vandaag! Al met al, gezellige dag, maar weinig actie. Maar 6 boxies en de 2 mechelaars mag ik niet aan.
Helaas weinig honden vandaag dus, maar herhaald waarmee we zijn begonnen en in het verstek ging al een stuk beter!
Korte vlucht m'n arm te dicht op m'n lijf nog, maakt het wat lastig voor de hond om dan goed te bijten, dus toch proberen heel goed te blijven concentreren en nadenken. Blijven toch onnatuurlijke posities, maar goed, met oefening komt er vast meer handigheid in :)
Blauwe plek is minder, heb de boosdoener wel gevonden, komt door 1 hond...beetje een gekkie, maar die heeft zo'n korte neus, veel te kort zelfs voor een boxer, als je je arm normaal houdt kan ie niet ademen. In die andere positie komt het plastic dus hard tegen de binnenkant van m'n arm aan. Ach doen we allemaal uit liefde.
Gelukkig ben ik geen '(typische) vrouw' zoals mijn leraar dat zo leuk zegt, dus geen last van gezeik van mijn kant :LOL:

Ook weer m'n grote vriend Bentley weer mogen handlen :I: weet ik hopelijk straks ook wat ik moet doen als ik mijn eigen jonge hond ga opbouwen. Afspraak en begeleiding daarvoor is overigens al geregeld, no worries, plek bij de NBG vereniging waar ik contacten bij heb is al gereserveerd :tongue:

Komende weken iets serieuzer worden met mijn hardlooptraining. Ik fiets wel elke dag veel, maar hardloopconditie is toch weer anders en meer nuttig voor dit soort activiteiten.
Volgende week sla ik over, dan komt m'n vriend eens deze kant op, maar de week erna komt m'n familie en roedel hier dus hopelijk heb ik dan een stuk meer te vertellen en foto's :cheer:

PS: mocht iemand nog een goede bron hebben voor theorie, hou ik me van harte aanbevolen! Ik zou graag me wat beter inlezen in de technieken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ga je geen pw cursus doen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Doyaquba
Zeer actief

malinois schreef:Ga je geen pw cursus doen?
Jawel, bij de NBG, maar volgens mij starten die pas in september en ik verhuis ook pas in de zomer terug naar Nederland. Meer om me tot die tijd beter in te kunnen lezen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Doyaquba schreef:
malinois schreef:Ga je geen pw cursus doen?
Jawel, bij de NBG, maar volgens mij starten die pas in september en ik verhuis ook pas in de zomer terug naar Nederland. Meer om me tot die tijd beter in te kunnen lezen.
Ah oke dat klopt inderdaad
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Doyaquba schreef: Blauwe plek is minder, heb de boosdoener wel gevonden, komt door 1 hond...beetje een gekkie, maar die heeft zo'n korte neus, veel te kort zelfs voor een boxer, als je je arm normaal houdt kan ie niet ademen. In die andere positie komt het plastic dus hard tegen de binnenkant van m'n arm aan. Ach doen we allemaal uit liefde.
Met arnicazalf trekt het snel weg.
maart
Zeer actief

Wat heerlijk om je enthousiasme te lezen!
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Doyaquba schreef:
PS: mocht iemand nog een goede bron hebben voor theorie, hou ik me van harte aanbevolen! Ik zou graag me wat beter inlezen in de technieken.
In het verleden had de VDH (Vereniging van Duitse Herders) een handboek en DVD over de opbouw van het pakwerk. Of deze nog te koop zijn weet ik niet maar je zou daar eens kunnen informeren (https://duitseherder.nl/)
Rocco
Zeer actief

Voor je conditie is eigenlijk de interval training het beste zo explosief mogelijk trainen binnen een korte tijd van ca.een half uur 3 kwartier hardlopen is veelal duur training en fietsen bouw je weinig conditie op naar mijn mening , misschien wat gewichten erbij ook goed
7 tot 10 honden op je mouw is best wel heftig ik zou het niet te gek maken eerst en denk om je rug gewoon eens met 4 beginnen en dan opbouwen, veel met jonge honden werken als ze er zijn.

Fit 4 Free had altijd een goede interval groeps training met veel gevarieerde oefeningen, ook rekken voor de training niet vergeten :wink:
maart
Zeer actief

oude(re) ervaren honden lijken me verstandiger om mee te werken dan jonge honden die zelf nog alles moeten leren.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”