Graag zou ik een dagboekje bijhouden hier van mijn opleiding tot IGP pakwerkster. In september heb ik besloten om me hiermee bezig te gaan houden en heb ik alles gelezen over IGP wat ik maar kon vinden en nog niet wist. Ik train op een boxerkringgroep, maar momenteel hebben we daar geen vaste pakwerker, waardoor de bezigheden zich beperken tot speuren en appèl. In pakwerk ben ik dan wel een complete newbie, dus genoeg te leren.
Aangezien ik voor mijn eindstage naar Duitsland zou leek het me dan wel het moment om hier mee te lopen! In de stad van de oorsprong van mijn lievelingsras heb ik helemaal mijn club gevonden en aangezien mijn pup toch 900 km verderop traint en woont op dit moment is het fijn om hier ook zo met honden bezig te kunnen zijn. Ook heb ik hier al af en toe een leenboxertje om mee te trainen!
De afgelopen twee maanden heb ik voornamelijk als schaduw meegelopen met de trainer en pakwerker hier. Vorige week had hij als verrassing voor mij ook een pak meegenomen!

Ik heb ontzettend veel geleerd en gevoeld hoe zwaar het is om 10 honden mee te helpen, heel ander verhaal dan die paar losse keren in het verstek staan.
De samenstelling van de groep hier wisselt nog wel eens, maar vorige week waren er toch best veel mensen aanwezig, met 8 boxers, 1 knettergekke DH en een aussie.
De samenvatting is dat ik 2 honden heb laten ontsnappen met een arm

Ik moet nog duidelijk heel veel leren, maar sterren vallen nu eenmaal niet zomaar uit de hemel en ik ben ervan overtuigd dat ik goede begeleiding krijg. Hoe het tzt uitpakt als ik weer in Nederland ben moet ik nog zien, wellicht dat ik de cursus van de NBG dan ga volgen.
Morgen mag ik als het goed is weer