Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma en haar traagheid
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
- Aantal honden: 2
Re: Uma en haar traagheid
Wat zijn jullie stoer!!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
War gaaf dat ze dat nu allemaal doet en wil en ook nog super leuk vind!
Heerlijk dat ze zo verandert is zich zo goed voelt, wordt er helemaal blij van!
Heerlijk dat ze zo verandert is zich zo goed voelt, wordt er helemaal blij van!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wauw wat goed!!!
22 km wat een eind!! ik vind een km of 3 al ver... laat staan 22! echt super knap!
22 km wat een eind!! ik vind een km of 3 al ver... laat staan 22! echt super knap!
-
- Zeer actief
Inmiddels heeft ze er alweer een 18 km canitrail op zitten en komend weekend mag ze weer 22 km mee 
Ze doet het goed, ze is zelfs superslank geworden en ik heb haar wat hoger in het voer gezet. Ze doet zo hard haar best dat ik haar aan het eind wel wat moe vind worden. Ook van alle indrukken aan de start en richting finish waar je de drukte toch niet kan ontwijken. Daarom heb ik nu een supplement voor onderweg en een herstelshake voor achteraf aangeschaft. Eens zien of ze dan verbetert of dat het onzin is.
Ze loopt het liefst samen met Manu, helemaal alleen is saai. Ze gebruikt Manu ook regelmatig als windscherm, dan duwt ze zichzelf ook wat tegen hem aan. Dat zal wel lekker voelen in die vacht
Volgende week laat ik haar waarden nog eens testen. Ze is misschien zelfs wat hyper. Ze is heel alert en thuis is ze ook minder aan het slapen. Zodra we op de bank of aan tafel zitten klimt ze bovenop je, rolt zich ondersteboven en maakt ze het rondje af met een koprol om daarna door de huiskamer te sliden. Vermakelijk, dat wel. Maar ze krijgt veel beweging en het lijkt net of ze minder rust vindt.
Misschien dat ze nu toch een iets te hoge dosering medicatie krijgt. Of dit is echt de nieuwe Uma, dat kan ook
Manu reageert buiten al niet zoveel meer op haar. Hij heeft inmiddels door dat ze hem opnaait. Ze weet precies hoe, heel alert worden en een beetje naar voren duiken. Dan gaat Manu als eerst in volle vaart kijken of ze wat zag en rent ze er gillend achteraan
Niet fijn voor mij want ik denk elke keer dat er minstens een groep konijnen weg moet stuiven, maar gelukkig is het vaak een plastic tasje of een molshoop in de verte 
Manu heeft steeds beter door dat hij eerst zelf moet kijken voordat hij er moeite en energie in gaat stoppen dus dat geeft mij ook wat meer rust
Ze heeft ook wat nieuws, mensen die langs lopen moeten achtervolgd. Met die neus in de knieholte besnuffelt ze hen maar zodra ze naar haar kijken vliegt ze weer angstig weg. Blaffend om honden heen rennen om te willen spelen. Dan gaan ze eens mee en rennen ze er bijna voorbij en dan krijgen ze een scheldpartij waarbij ze het lollig vindt zich om te laten vallen en 3 koprollen te maken. En echt, niemand die haar aangeraakt heeft.
Manu en ik lopen er regelmatig met onze ogen rollend achteraan. Baasjes schrikken zich rot want deed hun hond nou stom tegen dat lieve, fragiele huppelmeisje?
Echt, ik lach me rot om haar maar ik moet nog steeds erg wennen
Volgende week gaat Uma onder het mes. Ze heeft een bult in haar lies en op haar staart en ze groeien ineens flink. We laten deze weghalen want de huid ziet er geïrriteerd uit en ze begint er zelf aan te zitten. Ik ben benieuwd wat het is. Ik vind het doodeng dat ze onder narcose moet en ik zie er ook tegenop dat ze dan even rustig aan moet doen. Dat wordt weer apekooien in huis
Wie had gedacht dat ik me daar met Uma ooit druk om moest gaan maken?!
Wordt vervolgd!
En hier nog een foto van twee blije honden aan de start in Herpen

Ze doet het goed, ze is zelfs superslank geworden en ik heb haar wat hoger in het voer gezet. Ze doet zo hard haar best dat ik haar aan het eind wel wat moe vind worden. Ook van alle indrukken aan de start en richting finish waar je de drukte toch niet kan ontwijken. Daarom heb ik nu een supplement voor onderweg en een herstelshake voor achteraf aangeschaft. Eens zien of ze dan verbetert of dat het onzin is.
Ze loopt het liefst samen met Manu, helemaal alleen is saai. Ze gebruikt Manu ook regelmatig als windscherm, dan duwt ze zichzelf ook wat tegen hem aan. Dat zal wel lekker voelen in die vacht

Volgende week laat ik haar waarden nog eens testen. Ze is misschien zelfs wat hyper. Ze is heel alert en thuis is ze ook minder aan het slapen. Zodra we op de bank of aan tafel zitten klimt ze bovenop je, rolt zich ondersteboven en maakt ze het rondje af met een koprol om daarna door de huiskamer te sliden. Vermakelijk, dat wel. Maar ze krijgt veel beweging en het lijkt net of ze minder rust vindt.
Misschien dat ze nu toch een iets te hoge dosering medicatie krijgt. Of dit is echt de nieuwe Uma, dat kan ook

Manu reageert buiten al niet zoveel meer op haar. Hij heeft inmiddels door dat ze hem opnaait. Ze weet precies hoe, heel alert worden en een beetje naar voren duiken. Dan gaat Manu als eerst in volle vaart kijken of ze wat zag en rent ze er gillend achteraan

Manu heeft steeds beter door dat hij eerst zelf moet kijken voordat hij er moeite en energie in gaat stoppen dus dat geeft mij ook wat meer rust

Ze heeft ook wat nieuws, mensen die langs lopen moeten achtervolgd. Met die neus in de knieholte besnuffelt ze hen maar zodra ze naar haar kijken vliegt ze weer angstig weg. Blaffend om honden heen rennen om te willen spelen. Dan gaan ze eens mee en rennen ze er bijna voorbij en dan krijgen ze een scheldpartij waarbij ze het lollig vindt zich om te laten vallen en 3 koprollen te maken. En echt, niemand die haar aangeraakt heeft.
Manu en ik lopen er regelmatig met onze ogen rollend achteraan. Baasjes schrikken zich rot want deed hun hond nou stom tegen dat lieve, fragiele huppelmeisje?
Echt, ik lach me rot om haar maar ik moet nog steeds erg wennen

Volgende week gaat Uma onder het mes. Ze heeft een bult in haar lies en op haar staart en ze groeien ineens flink. We laten deze weghalen want de huid ziet er geïrriteerd uit en ze begint er zelf aan te zitten. Ik ben benieuwd wat het is. Ik vind het doodeng dat ze onder narcose moet en ik zie er ook tegenop dat ze dan even rustig aan moet doen. Dat wordt weer apekooien in huis

Wordt vervolgd!
En hier nog een foto van twee blije honden aan de start in Herpen

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ze klinkt steeds meer als een echte podenco
Haar hele uitstraling is ook zo anders!
Die bulten zijn wel naar zeg
Ik duim heel hard dat het niks engs is en dat de ingreep en het herstel goed verlopen 

Die bulten zijn wel naar zeg

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik vind Uma zó leuk op die foto.
Ze is echt een andere hond en dat zie je sowieso al goed, maar daar valt het extra op!

Wat een lol voor dat beessie. Eindelijk lekker in d'r vel
Succes met de operatie, ik duim dat het niets is.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Sterkte voor volgende week Manuma. Met Uma!
Verder vind ik het echt superleuk om jullie te zien. Jullie zijn echt een leuk trio. En je doet het onwijs goed lekker actief. Je kunt echt trots zijn op jezelf en je honden.
Verder vind ik het echt superleuk om jullie te zien. Jullie zijn echt een leuk trio. En je doet het onwijs goed lekker actief. Je kunt echt trots zijn op jezelf en je honden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Wat lief, leuk om te lezen 
Twee dagen terug is Lisa, onze pony, behandeld door een dierenarts voor haar gebit waarbij ze een roesje kreeg. Daar reageerde ze heel slecht op, kreeg aanvallen en is vannacht uiteindelijk ingeslapen omdat ze niet meer helemaal herstelde
Toen moesten we vanmorgen Uma dus wegbrengen voor haar narcose. Ik was zó bang. Ik moest gewoon werken en ik heb echt op hete kolen gezeten. Toen vriend belde moest ik al bijna huilen
Gelukkig is bij Uma wel alles goed gegaan. Ze heeft nu een grote kap om en vindt zichzelf heel zielig.
Eén bult had toch wat afwijkend weefsel volgens de dierenarts dus ze wilde het graag opsturen. Dat horen we over tien dagen.
Hopelijk heeft ze geen kanker. Maf beest, de zorgen stoppen nog even niet

Twee dagen terug is Lisa, onze pony, behandeld door een dierenarts voor haar gebit waarbij ze een roesje kreeg. Daar reageerde ze heel slecht op, kreeg aanvallen en is vannacht uiteindelijk ingeslapen omdat ze niet meer helemaal herstelde

Toen moesten we vanmorgen Uma dus wegbrengen voor haar narcose. Ik was zó bang. Ik moest gewoon werken en ik heb echt op hete kolen gezeten. Toen vriend belde moest ik al bijna huilen

Eén bult had toch wat afwijkend weefsel volgens de dierenarts dus ze wilde het graag opsturen. Dat horen we over tien dagen.
Hopelijk heeft ze geen kanker. Maf beest, de zorgen stoppen nog even niet

- DeDiana
- Zeer actief
Ach, wat verdrietig van Lisa en ik snap je helemaal, ik vind narcoses ook altijd spannend, laat staan als je net zo'n nare ervaring achter de rug hebt 
Fijn dat bij Uma alles goed is gegaan en nu maar hopen dat de uitslag van die bult ook gewoon goed is

Fijn dat bij Uma alles goed is gegaan en nu maar hopen dat de uitslag van die bult ook gewoon goed is

-
- Zeer actief
Lisa was al 17 jaar in de familie, ik heb mijn jeugd eigenlijk altijd met haar doorgebracht. Elke dag na school heel veel plezier gehad met haar, alles wat ik nu van paarden en rijden weet heb ik met haar samen geleerd. En nu was ze oud. Heel oud hoor, 28,5 jaar oud. Ze is fit en stoer geweest tot het moment van inslapen kwam, dus het voelt aan de ene kant ook goed dat ze niet echt afgetakeld is. Maar ja, we zijn er erg verdrietig om.
Die gebitsbehandeling was echt nodig, want ze kon niet goed meer eten. Maar pfff, de ellende van dieren houden
Ik denk niet dat Uma kanker heeft. Klinkt misschien raar, en misschien naïef, dat hoop ik maar. En als het wel zo is, dan heeft ze in elk geval ook een fit en stoer leven gekend.
Voor nu ligt ze met kap in haar mand, ik heb een kleed in haar kap gestopt en dat vind ze wel lekker
1: Nu mag ze morgen niet mee hardlopen, daar zal ze het wel niet mee eens zijn 
Bedankt voor de duimen! Nog even en dan weten we zeker of de zorgen voorbij zijn
Die gebitsbehandeling was echt nodig, want ze kon niet goed meer eten. Maar pfff, de ellende van dieren houden

Ik denk niet dat Uma kanker heeft. Klinkt misschien raar, en misschien naïef, dat hoop ik maar. En als het wel zo is, dan heeft ze in elk geval ook een fit en stoer leven gekend.
Voor nu ligt ze met kap in haar mand, ik heb een kleed in haar kap gestopt en dat vind ze wel lekker

Bedankt voor de duimen! Nog even en dan weten we zeker of de zorgen voorbij zijn

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Sterkte met het verlies van Lisa!
En succes met en voor Uma voor het herstel!
En succes met en voor Uma voor het herstel!

Ach wat sneu van Lisa. Maar wat een mooie leeftijd! En gelukkig geen lijden gekend.
Ik duim voor jullie Uma
Ik duim voor jullie Uma

-
- Zeer actief
Jullie duimen hebben geholpen
Uma's bulten bleken goedaardig en een woekering van bloedvatcellen.
Die ellendeling heeft, ondanks haar enorme kap, toch aan haar wond kunnen pulken dus nu moet ze nog een paar dagen met die kap lopen en mag ze nog niet los
We hopen dat ze woensdag weer als normale hond door het leven mag.
Ze vindt de kap nu niet meer zo erg. Het is zelfs handig want ze kan de kap over haar kluifjes schuiven en dan kan Manu er niet meer bij
Ook loopt Manu nu beter door op de trap want ze zet die kap tegen zijn harige hol en hij vliegt ervandoor 
Je kan met die kap beter beuken, heel handig!

Die ellendeling heeft, ondanks haar enorme kap, toch aan haar wond kunnen pulken dus nu moet ze nog een paar dagen met die kap lopen en mag ze nog niet los

We hopen dat ze woensdag weer als normale hond door het leven mag.
Ze vindt de kap nu niet meer zo erg. Het is zelfs handig want ze kan de kap over haar kluifjes schuiven en dan kan Manu er niet meer bij

Je kan met die kap beter beuken, heel handig!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik ben een keer mijn hond kwijt geraakt door een kap
Zo loopt hij rond mij en zo is ie weg
Uit de tuin ontsnappen was niet mogelijk (2 meter hoog hek rond de tuin) zoeken, roepen, zoeken... joh waar is ie nou?
Had hij zichzelf in de badkamer op gesloten
deur gaat naar binnen open, toen hij er weer uit wilde heeft hij met de kap de deur dicht gedaan
Gek beest

Zo loopt hij rond mij en zo is ie weg

Uit de tuin ontsnappen was niet mogelijk (2 meter hoog hek rond de tuin) zoeken, roepen, zoeken... joh waar is ie nou?
Had hij zichzelf in de badkamer op gesloten

Gek beest

-
- Zeer actief
Haha! Uma heeft zich ook al opgesloten jamosquito1980 schreef:Ik ben een keer mijn hond kwijt geraakt door een kap![]()
Zo loopt hij rond mij en zo is ie weg![]()
Had hij zichzelf in de badkamer op geslotendeur gaat naar binnen open, toen hij er weer uit wilde heeft hij met de kap de deur dicht gedaan
![]()
Gek beest

Vooral als ze slaapt vind ik het zo sneu. Ze gaat alleen gelijk aan de wond in haar lies zitten zodra je de kap af doet. Ze heeft wel wat energie teveel nu ze al een week niet mag rennen, dus we houden haar nu bezig met denkspellen en kluiven. Ze vindt het niet zo erg allemaal

Ik mis haar wel een beetje, normaal gaat ze altijd mee naar de paarden of met hardlopen, of überhaupt de losloopwandelingen. Manu vindt de extra aandacht dan wel weer fijn. Die luistert weer een stuk beter nu hij niet meer opgejut wordt door zijn vriendin

- DeDiana
- Zeer actief
Wat een fijn nieuws, gelukkig! 
Mooi dat ze vooral de voordelen van de kap ook al heeft ontdekt
Hopelijk is ze er snel vanaf en kan ze weer lekker met jullie mee op pad 

Mooi dat ze vooral de voordelen van de kap ook al heeft ontdekt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Fijn dat het goedaardig was.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Fijn dat het goedaardig was!
Nu snel die wond dicht, dan kan de stomme kap af, ondanks dat er toch wel een paar voordelen aan zitten
Nu snel die wond dicht, dan kan de stomme kap af, ondanks dat er toch wel een paar voordelen aan zitten

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Wat een goed nieuws! Kunnen we nog heel lang meegenieten van Uma haar mooie belevenissen