Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bullshit?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Bullshit?
Moeder natuur schiet nogal tekort in die compensatie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een onzin, een bulldog is ook gewoon een hond. Hoogstens is door selectie in de loop der jaren de hele populatie voorzien van dramaheupen, dat wil nog niet zeggen dat het hoort. Ze lullen weer mooi ja
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Ja, dit klopt.
Er zijn veel bullen die technisch gezien HD hebben, maar door hun bespiering zijn ze vaak klachtenvrij.
Er zijn veel bullen die technisch gezien HD hebben, maar door hun bespiering zijn ze vaak klachtenvrij.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar dat telt niet alleen voor bulldogs, elke willekeurige hond met zware HD in goede bespiering is grotendeels klachtenvrij.ZorroMax schreef:Ja, dit klopt.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Het klopt natuurlijk dat Mother Nature diverse manieren heeft gevonden om met gebreken om te gaan zodat het geen gebreken meer zijn en zelfs voordelen geven. De hele natuur zit vol met rariteiten, als je die in een hond zou fokken zou men er schande van spreken
Enige verschil is wel dat in de natuur ook op een natuurlijke manier geselecteerd wordt, niet door een paar juryleden die beslissen wat wel en niet mooi is en wie wel en geen nageslacht mag produceren.

Enige verschil is wel dat in de natuur ook op een natuurlijke manier geselecteerd wordt, niet door een paar juryleden die beslissen wat wel en niet mooi is en wie wel en geen nageslacht mag produceren.

- dagmar88
- Zeer actief
Net als zo'n beetje ieder hondje onder de zes kilo. Maar goed, dat zijn ook mutantjesdre schreef:Maar dat telt niet alleen voor bulldogs, elke willekeurige hond met zware HD in goede bespiering is grotendeels klachtenvrij.ZorroMax schreef:Ja, dit klopt.

Het is natuurlijk gewoon een kutsmoes om zich niet te hoeven beperken in de fok en zichzelf toch te vrijwaren.
Met dit soort schoftenfok verwacht je niet anders.

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Uhuh
. Eerder de unieke overdreven neiging om ze op de voorhand zo breed mogelijk te fokken die het 'mogelijk' (ahum) maakt dat ze toch nog kunnen bewegen dmv zo veel mogelijk weight shift naar voor ipv stuwing vanuit de achterhand te kunnen geven. Het is maar net hoe je ellende uitlegt...

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
mmm? geen neus, geen heupen, geen ??? Tja, heel normaal bij een Buldog 

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik wilde iets gaan bazelen maar toen las ik ditveertje schreef:Het klopt natuurlijk dat Mother Nature diverse manieren heeft gevonden om met gebreken om te gaan zodat het geen gebreken meer zijn en zelfs voordelen geven. De hele natuur zit vol met rariteiten, als je die in een hond zou fokken zou men er schande van spreken![]()

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
als je het vaak genoeg herhaalt ga je het zelf vast wel geloven
wat weer moeder natuur er nu van, je forceert gewoon een verandering als mens en dat is veul beter .. spieren in plaats van een goed gebouwd skelet
waar heb je botten voor nodig, misschien kun je ze wel helemaal weg fokken, heb je een blob met spieren - zonder botjes, kun je ze vormen zoals je wilt 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Helemaal mee eensS@ndr@ schreef:als je het vaak genoeg herhaalt ga je het zelf vast wel gelovenwat weer moeder natuur er nu van, je forceert gewoon een verandering als mens en dat is veul beter .. spieren in plaats van een goed gebouwd skelet
waar heb je botten voor nodig, misschien kun je ze wel helemaal weg fokken, heb je een blob met spieren - zonder botjes, kun je ze vormen zoals je wilt