mijke schreef:@lucie Dat doet me goed om te lezen. Al geloof ik het nu helemáál nog niet (gevoelsmatig), het geeft toch een beetje hoop.
Toen Puchu overleed bijna 2 jaar geleden, was er voor het eerst in 20 jaar helemaal geen hond hier (daarvoor altijd 2 honden, dus er was er altijd
nog eentje).
We hadden net een mega verbouwing achter de rug en nog de naweeën ervan, dus druk zat, en we gingen eens kijken hoe ons dat zou bevallen
om geen hond te hebben: schoon huis, de deur uit kunnen gaan wanneer je wilt, dagjes weg, zeeën van tijd over, enz. enz.
Er zaten vast veel voordelen aan.
En ja, er zaten zat voordelen aan, maar ik werd er echt ongelukkig van en na een paar weken zei ik tegen mijn man 'ik vind er geen hol meer aan'
en dat vond hij dus ook
Maar goed, dan op zoek naar een nieuwe hond en het enige wat ik wilde, was Puchu terug. Wekenlang gekeken naar herplaatsers, asielhonden, pups,
maar ik vond geen enkele hond echt leuk.
En toen ineens zag ik een foto van een koppie en mijn hart gaf serieus een sprongetje 'owwww'

maar ik dacht dat het een reu was, en mijn man
wilde geen reu meer. Dus ik klikte door, maar na een paar dagen zat nog steeds dat koppie in mijn kop en toen zei ik tegen mijn man 'oké je wilt
geen reu meer, maar ik kan één bepaalde hond niet uit mijn hoofd zetten' en ik liet de foto zien... al snel kwamen we erachter dat het helemaal
geen reu was, maar een teef
Gebeld, lang gesprek aan de telefoon, lang gesprek hier thuis: gaan we weer en hond nemen en gaan we een hond ongezien nemen?
Nou ja, het resultaat is bekend: Jessie
Maar goed, zo ineens kan het toch lopen: geen enkele hond haalt het bij jouw (mijn) overleden hond tot je ineens gewoon een klik voelt voelt
met een andere hond.
En echt, iedere hond is bijzonder. Natuurlijk heb je erbij die echt extra extra speciaal zijn, maar bijzonder zijn ze allemaal en ze gaan allemaal
heel diep in je hart zitten.
Vergelijken doe ik best weleens, maar niet op een nare of verdrietige manier: ik zeg bv 'goh weet je nog dat Puchu dat ook deed?' of dat soort
dingen.
Het komt wel, maar neem de tijd