Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
- Aantal honden: 1
Jeuk
Mijn pupsel heeft last van jeuk. In het begin dacht ik dat het kwam door het wennen aan het halsbandje maar de jeuk blijft.
Ze is vorige week ontvlooid en voor volgende week staat er een ontworming op het schema. Daarnaast krijgt ze puppybrokken van proplan. Hier train ik ook mee en als afwisseling gebruik ik carocroc brokjes van mijn andere hond en mini 'knikkers' van rund.
Ze kreeg de brokken ook al bij de fokker, dat hebben we zo gelaten. Iemand hier misschien nog een idee waar het aan kan liggen? Ik heb de vraag ook al bij de dierenarts liggen die dacht misschien aan vlooien vandaar dat ze ontvlooid is. Ze moet dinsdag voor haar 12 weken enting dan zal ik het nog eens aankaarten.
Ze is vorige week ontvlooid en voor volgende week staat er een ontworming op het schema. Daarnaast krijgt ze puppybrokken van proplan. Hier train ik ook mee en als afwisseling gebruik ik carocroc brokjes van mijn andere hond en mini 'knikkers' van rund.
Ze kreeg de brokken ook al bij de fokker, dat hebben we zo gelaten. Iemand hier misschien nog een idee waar het aan kan liggen? Ik heb de vraag ook al bij de dierenarts liggen die dacht misschien aan vlooien vandaar dat ze ontvlooid is. Ze moet dinsdag voor haar 12 weken enting dan zal ik het nog eens aankaarten.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: Jeuk
ze kan ook jeuk hebben omdat ze haar puppyvacht begint te verliezen. waarom ontvlooien en ontwormen in zo'n klein lichaam als het niet nodig is.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Krabt ze ook als ze rustig in haar mandje ligt, of vooral bij spannende/opwindende situaties? Bijvoorbeeld als je haar gaat uitlaten, met haar speelt, dingen van haar vraagt, als je haar eten gaat pakken etc?
-
- Zeer actief
We hebben van de Fokker een schema gehad voor het ontwormen. Wij hebben haar nog niet ontwormt. Dat hoefde nog niet.ellen en de birmanen schreef:ze kan ook jeuk hebben omdat ze haar puppyvacht begint te verliezen. waarom ontvlooien en ontwormen in zo'n klein lichaam als het niet nodig is.
Ontplooien was omdat we vorige week 5 dagen in een vakantiehuisje zaten. Leek me verstandig.
-
- Zeer actief
Juist als ze wakker wordt krabt ze. Met name in de nacht. Overdag is er geen specifiek moment. Als ik met haar aan het trainen ben merk ik het niet. Met uitlaten dan weer wel, soms.Fotogravinnetje schreef:Krabt ze ook als ze rustig in haar mandje ligt, of vooral bij spannende/opwindende situaties? Bijvoorbeeld als je haar gaat uitlaten, met haar speelt, dingen van haar vraagt, als je haar eten gaat pakken etc?
-
- Zeer actief
Voornamelijk krabben. Heel soms bijten. De situaties heb ik net benoemd.Nanna schreef:Ik zou die voorlopig even achterwege laten. Puur om te kijken hoe dat gaat.Tamaartje schreef: mini 'knikkers' van rund.
En zit ze alleen te krabben of ook furieus te bijten? En zoals een voorganger al vroeg: in welke situaties krabt ze zich?
Ik dacht juist te stoppen met de brokjes van mijn andere hond. Maar zal dat andere eens doen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
Ik zou ook even absoluut geen ontworming of ontvlooing doen... grote kans dat ze juist jeuk van dat laatste kreeg.
Ontwormen hoeft niet "conform schema".. ontlasting periodiek laten testen en uiteraard elke keer even de ontlasting bekijken.
Ontvlooiing doe ik echt alleen als ik wat zie kruipen
niet standaard om de 3 maanden. Ja, daar heb ik 1 x spijt van gehad.. maar ja.... dit voelt toch beter.
Goed controleren of er nu kriebelbeestjes zijn; dannatuurlijk wel iets geven.
Blijft de jeuk de komende dagen? Dan goed wassen (de hond dus). Blijft het dan? bezoek een DA of dermatoloog!
Suzanne
Ontwormen hoeft niet "conform schema".. ontlasting periodiek laten testen en uiteraard elke keer even de ontlasting bekijken.
Ontvlooiing doe ik echt alleen als ik wat zie kruipen

Goed controleren of er nu kriebelbeestjes zijn; dannatuurlijk wel iets geven.
Blijft de jeuk de komende dagen? Dan goed wassen (de hond dus). Blijft het dan? bezoek een DA of dermatoloog!
Suzanne
-
- Zeer actief
Ze had al jeuk toen ze het vlooienmiddel kreeg. Ze kreeg het vlooienmiddel juist om de jeuk en omdat we naar een vakantiehuisje gingen.
Ontwormen hebben we nog niet gedaan is bij de Fokker voor het laatst gedaan.
Ze moet volgende week naar de dierenarts voor haar 12 weken enting, dan kaart ik het maar weer aan.
Ontwormen hebben we nog niet gedaan is bij de Fokker voor het laatst gedaan.
Ze moet volgende week naar de dierenarts voor haar 12 weken enting, dan kaart ik het maar weer aan.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Zeker als ze op die plekken jeuk heeft vind ik dat wel typisch. Ondanks ontvlooiing goed in de gaten houden of er echt geen vlooien zijn.