CO1_5241 by mr. Jones, on Flickr
CO1_5266 by mr. Jones, on Flickr
CO1_5270 Kopiëren by mr. Jones, on Flickr
CO1_5251 by mr. Jones, on Flickr
CO1_5256 by mr. Jones, on FlickrHappy komt uit Roemenië, waar ze liep te zwerven. Ze is een schat van een hond; aanhankelijk, speels, heel goed met de andere honden. Je kan wel aan haar merken dat ze niet gewend is om in een huis te leven. Deuren, smalle gangetjes, een kamer inlopen, allemaal spannend. Ook was het erg raar als mensen eten hadden en dat werd niet aan haar gegeven.
Ze loopt al braaf aan de riem, is zindelijk, en buiten is ze niet zo snel onder de indruk.
Embark is besteld, maar ik ben wel vreselijk benieuwd wat daar uitkomt. Ze heeft zulke uitgesproken uiterlijke kenmerken, de kleur tenminste, dat je zou denken dat er wel iets van een ras in de buurt moet zitten.
Ze is een middenmaatje, ik denk 50 cm op de schouder en ze weegt 16kg. Ze is correct gebouwd, lekker actief en ze luistert al goed naar mijn dochter. Qua fysiek (en kleur) zou ze een slanke hoogbenige cattledog kunnen zijn, maar de vorm van haar hoofd vind ik eerder windhond. Mijn dochter denkt dat er iets van Husky inzit en mij zou het ook niet verbazen als er bordercollie inzit.
De vraag is natuurlijk hoe waarschijnlijk het is dat één van die rassen in een Roemeens bergdorp voorkomen.
Wat denken jullie?