Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu markeert in huis
Moderator: moderatorteam
- lotje01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.
Reu markeert in huis
Sinds een kleine twee weken is onze (niet gecastreerde) reu van 1,5 jaar veel in huis aan het plassen.
Hij doet het net name in de bijkeuken waar de benchen staan van de honden. We hebben nog twee teven. Daarvan is er één gecastreerd en de andere niet. De oudste van ruim 14 jaar begint, denk ik, loops te worden. En sinds me dat opviel, begon de reu met plassen. Hij doet het o.a. tegen de bench van de oude teef en op haar kussen. Maar ook tegen zijn eigen bench aan
Het zijn geen hele hoeveelheden maar ik word er wel flauw van.
Ik ga er zelf vanuit dat het markeren is ivm de lucht die hij van de teef ruikt. Dat het een hormonale kwestie is.
Ik zit al een tijdje te dubben of ik hem wil laten castreren of niet..
Hij doet het net name in de bijkeuken waar de benchen staan van de honden. We hebben nog twee teven. Daarvan is er één gecastreerd en de andere niet. De oudste van ruim 14 jaar begint, denk ik, loops te worden. En sinds me dat opviel, begon de reu met plassen. Hij doet het o.a. tegen de bench van de oude teef en op haar kussen. Maar ook tegen zijn eigen bench aan
Het zijn geen hele hoeveelheden maar ik word er wel flauw van.
Ik ga er zelf vanuit dat het markeren is ivm de lucht die hij van de teef ruikt. Dat het een hormonale kwestie is.
Ik zit al een tijdje te dubben of ik hem wil laten castreren of niet..
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Reu markeert in huis
Nu is de tijd om er even strak op te zitten. Hormonen of niet, ze kunnen leren om dat markeren niet te doen. Plasband is ook een optie. Maar het hoort er wel een beetje bij op die leeftijd
- lotje01
- Vaste gebruiker
De pest is dat het met name gebeurd als we er niet zijn.
Dan kan ik het ook niet corrigeren als ik het niet zie gebeuren.
Dan kan ik het ook niet corrigeren als ik het niet zie gebeuren.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
- Aantal honden: 4
Het is maar de vraag of castreren het probleem oplost. Wij hebben twee reuen, een intact en de ander gecastreerd. Santos de gecastreerde reu moeten we veel vaker in de gaten houden met binnen plassen dan Joep. Niet meer bij ons thuis, maar wel bij andere mensen met honden. Ik denk dat gezien zijn leeftijd, je er even goed boven op moet zitten.
- lotje01
- Vaste gebruiker
Ik begrijp dat we er bovenop moeten zitten. Maar hij zouden jullie dit dan aanpakken als je er niet bij bent?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
In de bench als je er niet bij bent en als je er wel bij bent zorgen dat je hem in de gaten houdt? Hem op heterdaad betrappen is de enige manier om hem uit te leggen dat het niet de bedoeling is. Evt met plasband om.
Hem laten castreren vind ik zelf heel zonde van een reu. De kans dat het de verhoudingen met je jongere teef schaadt is ook nog aanwezig.
Hem laten castreren vind ik zelf heel zonde van een reu. De kans dat het de verhoudingen met je jongere teef schaadt is ook nog aanwezig.
-
- Zeer actief
Even los van het binnen plassen.
Hoe reageert hij buiten? Als de teef die loops gaat worden nu buiten plast, wat is de reactie van de jonge reu?
Hoe reageert hij buiten? Als de teef die loops gaat worden nu buiten plast, wat is de reactie van de jonge reu?
- lotje01
- Vaste gebruiker
Als de teef buiten plast dan plast de reu er over heen. Dat doet hij overigens ook bij de geholpen teef .blondie schreef:Even los van het binnen plassen.
En hij is vaak zenuwachtig aan het piepen/gillen en is zeer druk. Dat laatste doet hij eigenlijk altijd als we naar buiten gaan.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Precies. Hier ook een gecastreerde reu die toen hij net bij mij was nog wel eens wilde markeren in andermans huizen waar andere honden woonden. Door er heel erg bovenop te zitten en hem een keer op heterdaad te corrigeren, is dat gelukkig helemaal over.Mary O schreef:Het is maar de vraag of castreren het probleem oplost. Wij hebben twee reuen, een intact en de ander gecastreerd. Santos de gecastreerde reu moeten we veel vaker in de gaten houden met binnen plassen dan Joep. Niet meer bij ons thuis, maar wel bij andere mensen met honden. Ik denk dat gezien zijn leeftijd, je er even goed boven op moet zitten.
Hij is overigens ook nog steeds erg geïnteresseerd in hoogloopse teven en markeert buiten net zo veel als een intacte reu. Mijn gecastreerde opvangreu daarentegen plast als een teef, markeert nooit en reageert nauwelijks op loopse teven

- lotje01
- Vaste gebruiker
Misschien een rare vraag, maar hoe heb je hem gecorrigeerd toen je hem op heterdaad betrapte?DeDiana schreef:Precies. Hier ook een gecastreerde reu die toen hij net bij mij was nog wel eens wilde markeren in andermans huizen waar andere honden woonden. Door er heel erg bovenop te zitten en hem een keer op heterdaad te corrigeren, is dat gelukkig helemaal over.Mary O schreef:Het is maar de vraag of castreren het probleem oplost. Wij hebben twee reuen, een intact en de ander gecastreerd. Santos de gecastreerde reu moeten we veel vaker in de gaten houden met binnen plassen dan Joep. Niet meer bij ons thuis, maar wel bij andere mensen met honden. Ik denk dat gezien zijn leeftijd, je er even goed boven op moet zitten.
Hij is overigens ook nog steeds erg geïnteresseerd in hoogloopse teven en markeert buiten net zo veel als een intacte reu. Mijn gecastreerde opvangreu daarentegen plast als een teef, markeert nooit en reageert nauwelijks op loopse teven
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Gewoon door 'nee' te zeggenlotje01 schreef:Misschien een rare vraag, maar hoe heb je hem gecorrigeerd toen je hem op heterdaad betrapte?DeDiana schreef:Precies. Hier ook een gecastreerde reu die toen hij net bij mij was nog wel eens wilde markeren in andermans huizen waar andere honden woonden. Door er heel erg bovenop te zitten en hem een keer op heterdaad te corrigeren, is dat gelukkig helemaal over.Mary O schreef:Het is maar de vraag of castreren het probleem oplost. Wij hebben twee reuen, een intact en de ander gecastreerd. Santos de gecastreerde reu moeten we veel vaker in de gaten houden met binnen plassen dan Joep. Niet meer bij ons thuis, maar wel bij andere mensen met honden. Ik denk dat gezien zijn leeftijd, je er even goed boven op moet zitten.

-
- Zeer actief
Nu had ik laatst toen ik met Vic bij de opvanger ging kijken, die erg druk was, en waar nog 4 honden rondliepen, dat hij zijn plas zo in druppels in een spoor liet lopen terwijl hij liep. Ik dacht dat het een angstplasje was, had hem dat nog nooit eerder zien doen. Of is dat ook markeren? Buiten tilt hij dan zijn poot echt op bij een 'doel', maar dit was midden in huis.DeDiana schreef:Hier ook een gecastreerde reu die toen hij net bij mij was nog wel eens wilde markeren in andermans huizen waar andere honden woonden.
En van het weekend, bij Dre thuis, liep er weer zo'n spoor waarvan ik vermoed dat hij de dader was.
Hij heeft nog nooit eerder een in huis gemarkeerd, ook niet bij andere honden, maar nu waren er beide keren meerdere honden. Toch angst?
(sorry dat ik even inbreek in je topic lotje01)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zie dat het om een ruwhaar teckel gaat. Leer er maar mee te leven. Als je hem al betrapt schrikken ze wel van een keiharde FOEI. Maar daar blijft het dan ook bij. Echt onder de indruk raken ze er niet van. Ook na castratie gaan ze gewoon verder met zeiken. Ben maar blij dat het beperkt blijft tot de bijkeuken. Hier is het inmiddels al routine dat ik een keer of acht per dag plas sta op te deppen. Ondanks dat de zwarte voegen in mijn mooie nieuwe tegelvloer door het uitbijten deels al naar lichtgrijs zijn verkleurd ben ik de fase van frustratie al lang voorbij. Berusting maakt het leven voor jezelf een stuk aangenamer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eind vorig jaar hadden we een opvangertje wat enorm veel kleine plasjes deed, ook in huis. Meestal zijn opvangers binnen een paar dagen wel zo goed als zindelijk, maar bij deze liep het helaas niet zo.
We hebben met het hele gezin er vervolgens 'bovenop gezeten'. Als je maar goed genoeg oplette, kon je wel aan hem zien dat hij ergens een plasje wilde doen en met een flinke 'Uh' kon je dat op tijd voorkomen. Dagenlang zijn we zeker ieder half uur met hem naar buiten gegaan (tenzij hij lag te slapen natuurlijk). We hebben dat toen langzaam af kunnen bouwen. Uiteindelijk hadden we hem zo goed als zindelijk, zolang we maar wel om de paar uur met hem naar buiten gingen.
We hebben met het hele gezin er vervolgens 'bovenop gezeten'. Als je maar goed genoeg oplette, kon je wel aan hem zien dat hij ergens een plasje wilde doen en met een flinke 'Uh' kon je dat op tijd voorkomen. Dagenlang zijn we zeker ieder half uur met hem naar buiten gegaan (tenzij hij lag te slapen natuurlijk). We hebben dat toen langzaam af kunnen bouwen. Uiteindelijk hadden we hem zo goed als zindelijk, zolang we maar wel om de paar uur met hem naar buiten gingen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je toen ook laten nakijken op blaasontsteking?Johnny Jones schreef:Eind vorig jaar hadden we een opvangertje wat enorm veel kleine plasjes deed, ook in huis. Meestal zijn opvangers binnen een paar dagen wel zo goed als zindelijk, maar bij deze liep het helaas niet zo.
Een van mijn vroegere teckelreuen deed dat n.l. ook en die had blaasontsteking.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Dat is wel een beetje onzin. Ik heb drie intacte teckelreuen, en 1 teef die pas gecastreerd is. Zij zou nu ongeveer loops moeten worden anders, maar er wordt door geen van de reuen ook maar over gedacht om binnen te plassen hoor.Wolfsblut schreef:Ik zie dat het om een ruwhaar teckel gaat. Leer er maar mee te leven. Als je hem al betrapt schrikken ze wel van een keiharde FOEI. Maar daar blijft het dan ook bij. Echt onder de indruk raken ze er niet van. Ook na castratie gaan ze gewoon verder met zeiken. Ben maar blij dat het beperkt blijft tot de bijkeuken. Hier is het inmiddels al routine dat ik een keer of acht per dag plas sta op te deppen. Ondanks dat de zwarte voegen in mijn mooie nieuwe tegelvloer door het uitbijten deels al naar lichtgrijs zijn verkleurd ben ik de fase van frustratie al lang voorbij. Berusting maakt het leven voor jezelf een stuk aangenamer.
Sjakie en Odie reageren wel wat pieperig op haar, maar binnen plassen doen ze echt niet.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb het idee dat je consequent te laat bent met je correctie. Je moet de intentie al corrigeren, anders snapt hij natuurlijk nooit wat de bedoeling is. Je moet dus niet betrappen als ie al bezig is, maar zodra het in hem op komt dat het een optie is die poot op te tillenWolfsblut schreef:Ik zie dat het om een ruwhaar teckel gaat. Leer er maar mee te leven. Als je hem al betrapt schrikken ze wel van een keiharde FOEI. Maar daar blijft het dan ook bij. Echt onder de indruk raken ze er niet van. Ook na castratie gaan ze gewoon verder met zeiken. Ben maar blij dat het beperkt blijft tot de bijkeuken. Hier is het inmiddels al routine dat ik een keer of acht per dag plas sta op te deppen. Ondanks dat de zwarte voegen in mijn mooie nieuwe tegelvloer door het uitbijten deels al naar lichtgrijs zijn verkleurd ben ik de fase van frustratie al lang voorbij. Berusting maakt het leven voor jezelf een stuk aangenamer.
- lotje01
- Vaste gebruiker
Iedereen bedankt voor het mee denken en de tips.
We hebben al meerdere teckels gehad en die waren goed zindelijk te krijgen. Maar geen hond is gelijk natuurlijk. Wat betreft het consequent te laat corrigeren, dat klopt denk ik wel. Hij doet het meestal als we er niet bij zijn. En ik hou hem zeker wel in de gaten. Maar hij is slim. Als ik hem in de gaten houdt, dan doet hij niets.
En we gaan ik weet niet hoe vaak naar buiten. Ik denk dat ik maar eens zo’n plasband ga proberen.
We hebben al meerdere teckels gehad en die waren goed zindelijk te krijgen. Maar geen hond is gelijk natuurlijk. Wat betreft het consequent te laat corrigeren, dat klopt denk ik wel. Hij doet het meestal als we er niet bij zijn. En ik hou hem zeker wel in de gaten. Maar hij is slim. Als ik hem in de gaten houdt, dan doet hij niets.
En we gaan ik weet niet hoe vaak naar buiten. Ik denk dat ik maar eens zo’n plasband ga proberen.
-
- Zeer actief
Hier idem zoals je beschrijft.lotje01 schreef:Als de teef buiten plast dan plast de reu er over heen. Dat doet hij overigens ook bij de geholpen teef .blondie schreef:Even los van het binnen plassen.
En hij is vaak zenuwachtig aan het piepen/gillen en is zeer druk. Dat laatste doet hij eigenlijk altijd als we naar buiten gaan.
Maar merk(te) altijd wel dat als de teef loops werd/gaat worden de intacte reu nog meer gefocussed raakt.
Dat is de natuur uiteraard, maar juist in die perioden of periodes sturen we wat meer bij en staan we het minder lang toe buiten, dat gelik aan die plas, het klappertanden en uitgebreid eroverheen plassen beperken we dan wat door iets sneller te sommeren door te lopen of gewoonweg eens een keer niet toe te staan eroverheen te plassen.
Mijn insteek daarvan is, dat je dan toch wat meer vinger in de pap hebt binnen ook, al zullen daar de meningen wel over verdeeld zijn.
Zelf heb ik het idee dat door toch wat meer op de reu te zitten qua gedragingen als baas, ze toch wat meer terughoudend zijn naar de teven toe. Of dat je iets sneller kunt reageren met een UH! en weg bij elkaar nu!
Ik had en heb dus nog steeds een intacte reu en een intacte teef in huis. En uiteraard bij de echte dek rijpe tijden is het voor iedereen fijner om toch even wat meer gescheiden te hebben/houden.
Overigens nooit te maken gehad met een reu die in huis markeerde, dus dat is ook niet mijn insteek en heb ik ook geen tips voor.
Mijn insteek is om de reu buiten ook wat te beperken als het gaat om het markeren over de loopse teef plasjes, want wellicht kan dat binnen dan ook zo zijn uitwerking hebben.. niet zijn teef, maar dat jullie als baasjes daar toch weer boven staan qua gezag.
Leest enger dan ik het bedoel trouwens, maar hier heeft het met de twee reuen eigenlijk altijd prima zo gewerkt, en uitlaten samen is bij alle samenstellingen reu/teef bij loopsheid ook nooit een issue geweest bijvoorbeeld.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik denk dat ik over de hele linie de touwtjes strakker aan zou trekken. Meer grenzen stellen, meer voor je reu bepalen. Hyper doen als we op het punt staan naar buiten te gaan, betekent dat we nog even wachten. Vanuit rust kan heel veel, vanuit gehyper doen we niets. En ja, dat vraagt soms heel veel geduld...
Ik heb eens advies gegeven aan iemand waarvan de reu ook steeds lastiger werd, vooral met loopse teven in de omgeving. Die liet de reu zelf bepalen hoelang hij mocht snuffelen, vanuit het idee dat dat natuurlijk gedrag is. Maar je dat een opgroeiende reu in een natuurlijke roedel onbeperkt de kans krijgt om zoveel aan die heerlijke plasjes te snuffelen? Echt niet. Die moet ruimte maken voor andere reuen. Reu werd sneller meegenomen en de wandelingen werden meer ontspannen, maar ook in huis werd de reu al heel snel veel kalmer. Baasje blij, hondje blij.
Bij Gait heb ik er vanaf het begin behoorlijk bovenop gezeten, vanwege het hyperhormonale gedrag van z'n opa en ooms van moederszijde. Gait is er nu nog makkelijker mee dan Elco. Het zit er echt wel in, hoor, nog meer dan bij Elco. Maar hij kent z'n plek en weet dat ik bepaal hoe lang hij mag snuffelen, hoe ver hij bij mij vandaan mag zonder dat ik hem aanlijn en of hij mag dekken. Dat geeft duidelijkheid en daarmee rust
Ik heb eens advies gegeven aan iemand waarvan de reu ook steeds lastiger werd, vooral met loopse teven in de omgeving. Die liet de reu zelf bepalen hoelang hij mocht snuffelen, vanuit het idee dat dat natuurlijk gedrag is. Maar je dat een opgroeiende reu in een natuurlijke roedel onbeperkt de kans krijgt om zoveel aan die heerlijke plasjes te snuffelen? Echt niet. Die moet ruimte maken voor andere reuen. Reu werd sneller meegenomen en de wandelingen werden meer ontspannen, maar ook in huis werd de reu al heel snel veel kalmer. Baasje blij, hondje blij.
Bij Gait heb ik er vanaf het begin behoorlijk bovenop gezeten, vanwege het hyperhormonale gedrag van z'n opa en ooms van moederszijde. Gait is er nu nog makkelijker mee dan Elco. Het zit er echt wel in, hoor, nog meer dan bij Elco. Maar hij kent z'n plek en weet dat ik bepaal hoe lang hij mag snuffelen, hoe ver hij bij mij vandaan mag zonder dat ik hem aanlijn en of hij mag dekken. Dat geeft duidelijkheid en daarmee rust
- dagmar88
- Zeer actief
Hoef je hier niet mee te beginnen, dan kom je letterlijk nooit meer buiten.Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat ik over de hele linie de touwtjes strakker aan zou trekken. Meer grenzen stellen, meer voor je reu bepalen. Hyper doen als we op het punt staan naar buiten te gaan, betekent dat we nog even wachten. Vanuit rust kan heel veel, vanuit gehyper doen we niets. En ja, dat vraagt soms heel veel geduld...
Ik heb ook zo'n vieslel. Als je waarschuwt wanneer je ziet dat hij aanstalten maakt, stopt hij meteen.
Je moet alleen wel iedere tien seconden waarschuwen en de seconde dat je met je ogen knippert heeft hij al een druppel gedeponeerd en schiet onder een meubel. Stik maar in je correctie.
Thuis is het gelukkig niet zo hevig, maar als ik weg ben markeert hij zeker zijn ren of de slaapkamer.
Hij is omgedoopt tot Sjakie Pies en draagt eens in de zoveel tijd een plasband. Die natte buik vindt hij heel vies en het heeft niet het gewenste resultaat, dus hij stopt er dan weer even mee.
Hij markeert al van pup af aan, niet heviger met een teef er bij of wanneer zijn dochter loops is.
Buiten is het ook zijn favoriete hobby.
Die poot zo hoog mogelijk, er een drup uit persen, rondje draaien en vanaf de andere kant nog een keer

Hij heeft een tijd terug tegen mij aan geplast omdat ik een sterk ruikend reutje had geaaid. Toen heeft hij uit een reflex (zat gehurkt) een tik op z'n reet gehad. Dat heeft hij niet meer gedaan.
Maar dwerghondjes lopen meppen zie ik verder niet zo zitten

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, zijn urine is door de dierenarts nagekeken. Niks aan de hand.ranetje schreef:Heb je toen ook laten nakijken op blaasontsteking?Johnny Jones schreef:Eind vorig jaar hadden we een opvangertje wat enorm veel kleine plasjes deed, ook in huis. Meestal zijn opvangers binnen een paar dagen wel zo goed als zindelijk, maar bij deze liep het helaas niet zo.
Een van mijn vroegere teckelreuen deed dat n.l. ook en die had blaasontsteking.
- lotje01
- Vaste gebruiker
Ik kan me hier zeker in vinden. Ik laat zeker niet alles toe hoor, maar ga er vanaf nu nog veel strakker op zitten.Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat ik over de hele linie de touwtjes strakker aan zou trekken. Meer grenzen stellen, meer voor je reu bepalen. Hyper doen als we op het punt staan naar buiten te gaan, betekent dat we nog even wachten. Vanuit rust kan heel veel, vanuit gehyper doen we niets. En ja, dat vraagt soms heel veel geduld...
Hebben jullie goede ervaring met een bepaald merk plasband? Het is een dwergteckel.
-
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in.Fotogravinnetje schreef:Ik heb het idee dat je consequent te laat bent met je correctie. Je moet de intentie al corrigeren, anders snapt hij natuurlijk nooit wat de bedoeling is. Je moet dus niet betrappen als ie al bezig is, maar zodra het in hem op komt dat het een optie is die poot op te tillenWolfsblut schreef:Ik zie dat het om een ruwhaar teckel gaat. Leer er maar mee te leven. Als je hem al betrapt schrikken ze wel van een keiharde FOEI. Maar daar blijft het dan ook bij. Echt onder de indruk raken ze er niet van. Ook na castratie gaan ze gewoon verder met zeiken. Ben maar blij dat het beperkt blijft tot de bijkeuken. Hier is het inmiddels al routine dat ik een keer of acht per dag plas sta op te deppen. Ondanks dat de zwarte voegen in mijn mooie nieuwe tegelvloer door het uitbijten deels al naar lichtgrijs zijn verkleurd ben ik de fase van frustratie al lang voorbij. Berusting maakt het leven voor jezelf een stuk aangenamer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Kyto doet het sinds we vorig jaar een logeer reu hadden , in die tijd waren zowel Wolfje als Ziva loops
Reu is 4 wkn geweest , het markeren stopte toen de laatste dame niet meer loops was
We dachten dat het kwam omdat die reu er was , maar de loopsheden erna deed hij t ook
Wat me wel is opgevallen is dat hij dan ook een paar dagen later bloeddruppels verliest . Dus last van zn prostaat heeft
Gelukkig doet hij t alleen als ik de meiden ga uitlaten , dus eerst gaat hij met Danger en Pinky
Dan hij de bench in , en dan de meiden van buiten een ronde
Die bloeddruppels heeft hij dan nog wel , maar nu ik vanaf dag 1 loopsheid tot paar dagen na loopsheid paardenbloemthee geef aan m is dat ook over
Reu is 4 wkn geweest , het markeren stopte toen de laatste dame niet meer loops was
We dachten dat het kwam omdat die reu er was , maar de loopsheden erna deed hij t ook
Wat me wel is opgevallen is dat hij dan ook een paar dagen later bloeddruppels verliest . Dus last van zn prostaat heeft
Gelukkig doet hij t alleen als ik de meiden ga uitlaten , dus eerst gaat hij met Danger en Pinky
Dan hij de bench in , en dan de meiden van buiten een ronde
Die bloeddruppels heeft hij dan nog wel , maar nu ik vanaf dag 1 loopsheid tot paar dagen na loopsheid paardenbloemthee geef aan m is dat ook over
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints