Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lucky ziek
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Lucky ziek
Als hondjes ziek zijn is het altijd vervelend. Als ze ziek zijn en je weet niet wat ze mankeren dan is het nog vervelender.
Lucky is nu al een week ziek. Koorts wisselend tussen 40 graden en 40,5. niet willen eten maar ook niet drinken.
Geen diarree niet spugen geeft geen pijn aan.
vandaag voor de 2e keer bij de dierenarts medicatie die ik de eerste keer mee gekregen had doet niets. Nu bloed geprikt en na gekeken en foto gemaakt.
Alles ziet er goed uit ook het bloed, alleen het eiwit gehalte is laag maar verder is alles goed. Wat nu!!!
Bloed toonde wel het beeld van een hondje wat is uitgedroogd ze is afgevallen en heeft al niets om bij te zetten want is gewoon altijd wel een slechte eter en eigenlijk weegt ze al te weinig.
Nu dwangvoeren. Een injectie tegen misselijkheid en voor morgen pillen daarvoor.
Ik weet het niet meer. Ze ligt maar wat te liggen ook bij de dierenarts op de onderzoekstafel haar ademhaling is snel maar hart en longen klinken goed. Veel lucht in de darmen en maag. soms even een opleving en dan denk ik ja het gaat beter maar dan al snel weer liggen en slapen.
maak me zorgen.
Lucky is nu al een week ziek. Koorts wisselend tussen 40 graden en 40,5. niet willen eten maar ook niet drinken.
Geen diarree niet spugen geeft geen pijn aan.
vandaag voor de 2e keer bij de dierenarts medicatie die ik de eerste keer mee gekregen had doet niets. Nu bloed geprikt en na gekeken en foto gemaakt.
Alles ziet er goed uit ook het bloed, alleen het eiwit gehalte is laag maar verder is alles goed. Wat nu!!!
Bloed toonde wel het beeld van een hondje wat is uitgedroogd ze is afgevallen en heeft al niets om bij te zetten want is gewoon altijd wel een slechte eter en eigenlijk weegt ze al te weinig.
Nu dwangvoeren. Een injectie tegen misselijkheid en voor morgen pillen daarvoor.
Ik weet het niet meer. Ze ligt maar wat te liggen ook bij de dierenarts op de onderzoekstafel haar ademhaling is snel maar hart en longen klinken goed. Veel lucht in de darmen en maag. soms even een opleving en dan denk ik ja het gaat beter maar dan al snel weer liggen en slapen.
maak me zorgen.
-
- Zeer actief
Re: Lucky ziek
Och zo naar als er iets is en je kan je er vinger niet opleggen.
Hopelijk gaat het snel weer beter
Hopelijk gaat het snel weer beter
-
- Zeer actief
ohw, soms zou je willen dat ze konden praten he, beterschap en hopelijk knapt ze op
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Dat is naar. Hoefde ze geen vocht te krijgen vía infuus aangezien ze uitgedroogd was?
-
- Zeer actief
Hè getsie, dat is inderdaad heel naar. Hopelijk een simpel virusje dat vanzelf weer verdwijnt. Beterschap voor Lucky!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Beterschap voor Lucky.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Wat vervelend zeg. Het lijkt wel of er veel honden ziek zijn op dit moment.
Krijgt ze nu genoeg vocht binnen dan? Hopelijk slaat die injectie aan en eet en drinkt ze weer even wat.
Is er ook naar haar gebit gekeken, dat daar niets ontstoken is? Omdat ze niet spuugt of diarree heeft zou je misschien denken dat het niet aan haar darmen ligt.
Krijgt ze nu genoeg vocht binnen dan? Hopelijk slaat die injectie aan en eet en drinkt ze weer even wat.
Is er ook naar haar gebit gekeken, dat daar niets ontstoken is? Omdat ze niet spuugt of diarree heeft zou je misschien denken dat het niet aan haar darmen ligt.
- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Hoe is 't nu met Lucky?
Haar moeder is ook een slechte eter. Ze eet wel als we het van een lepeltje voeren of uit de hand (vers vlees)
Wanneer was ze voor het laatst loops? Kan het schijnzwanger en schijnbevalling zijn?
Niks fijn dat ze zo lusteloos is.
Haar moeder is ook een slechte eter. Ze eet wel als we het van een lepeltje voeren of uit de hand (vers vlees)

Wanneer was ze voor het laatst loops? Kan het schijnzwanger en schijnbevalling zijn?
Niks fijn dat ze zo lusteloos is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Heeft ze geen antibiotica gekregen?
40 en 40,5 is hoog, zeker als het langer aanhoudt
40 en 40,5 is hoog, zeker als het langer aanhoudt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Hoe is het nu met Lucky?