Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Exotic Bully
Moderator: moderatorteam
Re: Exotic Bully
Mensen die dit fokken hebben een totaal gebrek aan empathie. Eng volk dus.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dit is toch niet levensvatbaar 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Ach wat sneu 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nou inderdaad, zijn neus is al verdwenenDesi&Bibi schreef:Dit is toch niet levensvatbaar
-
- Zeer actief
Nou ja blijkbaar wel he, mensen mogen blijkbaar hun goddelijke gang maar gaan - triest maar waar
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Geen ogen, geen oren, geen neus.
Ideaal toch.
Kan een andere hond niet zien, niet horen, niet ruiken.
Het hele probleem met agressie bij de bullen wordt zo van binnenuit opgelost.
Ideaal toch.
Kan een andere hond niet zien, niet horen, niet ruiken.
Het hele probleem met agressie bij de bullen wordt zo van binnenuit opgelost.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Die heb geen neus en ogen 

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Helaas wel. Ik zie het ook bij de oldies steeds vaker gebeuren dat ze extreem gefokt worden.
Maar idem bij de Engelse. Lijkt wel hoe meer een geroepen wordt dat honden een snuit moeten hebben ze alleen maar korter gaan fokken. Ook bij de Franse zie ik het gebeuren waar ook merle x merle gewoon kan blijkbaar. Voor educated fokkers is dat dan noemen ze dat heel deftig.
Maar idem bij de Engelse. Lijkt wel hoe meer een geroepen wordt dat honden een snuit moeten hebben ze alleen maar korter gaan fokken. Ook bij de Franse zie ik het gebeuren waar ook merle x merle gewoon kan blijkbaar. Voor educated fokkers is dat dan noemen ze dat heel deftig.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar hey, rasverbetering he. Als je dat niet vind heb je er geen verstand van.... tis ff dat je ut weet!
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
-
- Zeer actief
Voor hun wel, zijn erkend bij de UKC geloof ik. Maarja daar kun je alles registeren als "ras"... Maar indd deze honden worden gefokt door mensen die nog een niveau lager hebben dan een stoeptegel.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik vind alle bullen zielig.
Een hond hoort normaal adem te kunnen halen.
Een standaard amerikaan of klassieke bully is niks zielig.

Die exotics, xxxxxl, extreme en toad gevallen zijn allemaal een "verbetering" van het bovenstaande.
- dagmar88
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Daar vind ik nog wel mooie types bij zitten, maar sommige zijn ook gefokt alsof ze een enorme ingezakte rug hebben met een hoop vel. 

Da's toch ook gewoon een kneus pur sang he. Wat daar nou mooi aan moet zijn...Tóch wordt daar hier op het forum ook mee gedweeptNanna schreef:Dat lijken meer pitbulls of Argentijnse doggen.
Als ik zoek op Ambull kom ik meestal dit werk tegen.

- dagmar88
- Zeer actief
Er zijn hier wel meer praktijken die ik echt als misstand zie, en toch wordt ook daar weinig, maar overwegend positief op gereageerd.Sandra&co schreef: Da's toch ook gewoon een kneus pur sang he. Wat daar nou mooi aan moet zijn...Tóch wordt daar hier op het forum ook mee gedweept
Ik snap niet dat je zo'n hond "nieuw" aanschaft nee. Zo zijn er nog aantal rassen. Dat blijven herhalen in topics over die betreffende hond vind ik niks. Daar buiten prima.
Excommunicatie van kneusbuleigenaren is ook weer ietwat overtrokken.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nanna schreef:Dat lijken meer pitbulls of Argentijnse doggen.
Ik ken maar weinig Amerikanen die er zo uitzien gelukkig. De meeste zien er uit als degene eronder gedeeld worden.
Mijn bulldog is ook echt geen zielig geval.

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Zeer actief
Ik ken ze wel vooral als op die foto van Nanna. Hier ook drie in de wijk, met zo'n ronde kop en het model zoals de laatste foto van Celie.
Die van Brigitte zijn toch ook Amerikaanse bulldogs? Ik ken ze eigenlijk niet anders.
Die van Brigitte zijn toch ook Amerikaanse bulldogs? Ik ken ze eigenlijk niet anders.
Je hebt verschillende 'soorten'. Je hebt die dikke batskoppenmettraanstrepen en de normaler gebouwden. Ik geloof dat dat laatste type 'Scott' genoemd worden:Manuma schreef:Ik ken ze wel vooral als op die foto van Nanna. Hier ook drie in de wijk, met zo'n ronde kop en het model zoals de laatste foto van Celie.

Lijkt op een Dogo, is het niet.
Waarom mensen dan liever voor zoiets gaan:

...ontgaat me ten enenmale.
-
- Zeer actief
Ik vind die bovenste ook een engerd maar die spieren
Indrukwekkende hond.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Die van Brigitte zijn inderdaad het bully type maar lijken totaal niet op de foto die nanna deelt.Manuma schreef:Ik ken ze wel vooral als op die foto van Nanna. Hier ook drie in de wijk, met zo'n ronde kop en het model zoals de laatste foto van Celie.
Dat zijn ontzettend sportieve types met normale neusgaten.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
-
- Zeer actief
Ik doelde op het type, niet de neusgaten.
En ik vind die Scott nog prima in orde. Je ziet dat die hond goed kan functioneren. Zwaar, maar niet topzwaar. Bespierd, maar (gelukkig) zeker niet te vergelijken met die koe.Cleva schreef:Ik vind die spieren overdreven. Het is net zo'n vleeskoe.
Het heeft geen functie meer.
Nee, het heeft geen functie (als je esthetiek niet meetelt), maar niet alles hoeft m.i. per se functie te hebben, zolang het maar geen (medische/psychische) problemen veroorzaakt.
Ik denk dat ik dit soort honden geweldig ben gaan vinden toen ik de film Homeward Bound ging kijkenManuma schreef:Ik vind die bovenste ook een engerd maar die spierenIndrukwekkende hond.

Ja, het zijn dan ook geen Whippets. Ze zijn niet gefokt om binnen 0,1 seconde een konijn te achtervolgen en nekken, maar dat wil niet zeggen dat ze niet functioneel zijn. Om nou te beweren dat dit type hormoonpatiënt is en te vergelijken met die Arnold Schwarzerunder vind ik wat overtrokken. Ze zitten op het randje van gezond, maar m.i. wel nog aan de goede kant.
-
- Zeer actief
Wat heeft het ook voor zin om iemand aan te spreken op een al aangeschaft hondje? Dan jaag je mensen weg en leren ze sowieso niks.dagmar88 schreef:Er zijn hier wel meer praktijken die ik echt als misstand zie, en toch wordt ook daar weinig, maar overwegend positief op gereageerd.Sandra&co schreef: Da's toch ook gewoon een kneus pur sang he. Wat daar nou mooi aan moet zijn...Tóch wordt daar hier op het forum ook mee gedweept
Ik snap niet dat je zo'n hond "nieuw" aanschaft nee. Zo zijn er nog aantal rassen. Dat blijven herhalen in topics over die betreffende hond vind ik niks. Daar buiten prima.
Excommunicatie van kneusbuleigenaren is ook weer ietwat overtrokken.
Ik zeg ook nooit iets tegen iemand over zijn of haar raskeuse achteraf.
-
- Zeer actief
Tara schreef:Ik zit er nu eens naar te kijken, maar wat is dat met die ogen? Heeft deze hond gewoon zulke zware oogleden? Of zitten ze werkelijk zo schuin in de schedel?Nanna schreef:Dat lijken meer pitbulls of Argentijnse doggen.
Denk dat dat komt door de hoeveelheid vlees boven het oog. Dat maakt dat de spier ze alleen nog zo open kan trekken.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, niks. Dat was ook een beetje de afspraak hier geloof ik, niet op de hond spelenlaeken schreef:
Wat heeft het ook voor zin om iemand aan te spreken op een al aangeschaft hondje? Dan jaag je mensen weg en leren ze sowieso niks.
Ik zeg ook nooit iets tegen iemand over zijn of haar raskeuse achteraf.

Het wordt wat anders als mensen in hun rasblindheid gaan lopen roeptoeteren.
- Crescent
- Zeer actief
Waaauuuw wat een mooie hond die witte!Sandra&co schreef:Je hebt verschillende 'soorten'. Je hebt die dikke batskoppenmettraanstrepen en de normaler gebouwden. Ik geloof dat dat laatste type 'Scott' genoemd worden:Manuma schreef:Ik ken ze wel vooral als op die foto van Nanna. Hier ook drie in de wijk, met zo'n ronde kop en het model zoals de laatste foto van Celie.
Lijkt op een Dogo, is het niet.
Waarom mensen dan liever voor zoiets gaan:
...ontgaat me ten enenmale.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
[quote="Nanna"]Zie inderdaad dat je meerdere types hebt.
Is er alleen Scott en Johnson? Of nog meer?
Dan vind ik het Scott type wel mooier alhoewel ik denk dat je dan net zo goed meteen een Argentijn kunt nemen

Ik vind zo'n atletische am. Bulldog echt heel erg mooi. En een Argentijn zijn toch wel wat feller over het algemeen.
De am. Bullen die ik tegenkom zijn echt prima te pruimen. Onze halve am. Bulldog Buster was ook echt een goedzak gewoon. Met andere dieren ook. Kon ook met katten.
Ik vind de vergelijking die Cleva maakt met overmatige bespiering en hormoonvleeskoe gewoon echt niet waar. Als je van windhonden houdt, is vrijwel alles zwaar zeker. Ik vind dan die windhond types weer veel te fijntjes voor mijn smaak
die bovenstaande hond is gewoon prima in verhouding. Niks overmatig gespierd vind ik.
Is er alleen Scott en Johnson? Of nog meer?
Dan vind ik het Scott type wel mooier alhoewel ik denk dat je dan net zo goed meteen een Argentijn kunt nemen

Ik vind zo'n atletische am. Bulldog echt heel erg mooi. En een Argentijn zijn toch wel wat feller over het algemeen.
De am. Bullen die ik tegenkom zijn echt prima te pruimen. Onze halve am. Bulldog Buster was ook echt een goedzak gewoon. Met andere dieren ook. Kon ook met katten.
Ik vind de vergelijking die Cleva maakt met overmatige bespiering en hormoonvleeskoe gewoon echt niet waar. Als je van windhonden houdt, is vrijwel alles zwaar zeker. Ik vind dan die windhond types weer veel te fijntjes voor mijn smaak