Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cane Corso bezitters gezocht!
Moderator: moderatorteam
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Cane Corso bezitters gezocht!
Omdat het ras Cane Corso nog niet zo bekend is ben ik op zoek naar bezitters van dit mooie ras. Vooral honden uit de combinatie C.E.T. Agusto (JWW 03) x Goliath's Warrior Diablo (zus van Délano, WW 03) geboren 13 09 2003.
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Graag wil ik deze 'pagina' van een uitstekende website toevoegen om wat meer ruchtbaarheid aan het ras te geven. Het is ff stukkie lezen, maar geeft goed inzicht van het karakter van de honden (karakter die ik ook bij onze eigen CC zie)
http://www.canecorsonancy.nl/karakter_uitgebreid.htm
http://www.canecorsonancy.nl/karakter_uitgebreid.htm
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Helaas moet ik idd bekennen dat er 'fokkers' zijn die hun honden bijna gratis weggeven. Dat de markt verzadigd is, klopt niet. Sommige delen van Nederland zijn idd wel overbe-cane-corsod, maar dit geldt bv niet voor Regio Z-W Nederland (met name Zeeland kent er ± 15 - grove schatting!!)
De fokkers die hun best doen om goede gezonde en rastypische honden te fokken en het ras her-optebouwen verkopen hun honden niet onder de prijs, of zomaar aan iedereen. Dat is dus ook het grootste probleem met de CC, veel denken een financieel slaatje te slaan uit de populariteit (zoals een aantal jaar geleden met de rottie gebeurde en straks misschien met de Bull M ?) Je krijgt dan veel 'mode-honden' van slechte bloedlijnen enz, enz... Nou, je snapt de strekking van m'n geblaat vast wel
De fokkers die hun best doen om goede gezonde en rastypische honden te fokken en het ras her-optebouwen verkopen hun honden niet onder de prijs, of zomaar aan iedereen. Dat is dus ook het grootste probleem met de CC, veel denken een financieel slaatje te slaan uit de populariteit (zoals een aantal jaar geleden met de rottie gebeurde en straks misschien met de Bull M ?) Je krijgt dan veel 'mode-honden' van slechte bloedlijnen enz, enz... Nou, je snapt de strekking van m'n geblaat vast wel

- Mol
- Zeer actief
ik snap jou wel ,maar een goeie cana is in nedeland momenteel ver te zoeken zijn net afgekeurde bullen ,loopt in mijn ogen heel en ook heel weinig kwalitijdDuvel schreef:Helaas moet ik idd bekennen dat er 'fokkers' zijn die hun honden bijna gratis weggeven. Dat de markt verzadigd is, klopt niet. Sommige delen van Nederland zijn idd wel overbe-cane-corsod, maar dit geldt bv niet voor Regio Z-W Nederland (met name Zeeland kent er ± 15 - grove schatting!!)
mol

- Martin
- Zeer actief
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Er zijn op het moment een klein aantal nesten die wel aan de kwaliteit voldoen, maar die wegen idd niet op tegen de idd duidelijk mindere kwaliteit hond. En vergeet niet, het ras is herstellende ook in Italië zelf! Zowel in nederland en italië is er nogal wat verdeeldheid, wat het ras ook niet ten goed komt. Ik sprak laatst een 'gelegenheids/amateur' fokker die bij een kwaliteitsnest stond en zei: ja, ze zien er niet uit, ze moetn op een boxer lijken, een flink stompe neus... Eh, nou een CC behoord een dikke, maar zeker niet te korte neus te hebben! Die man had dus geen idee waar hij het over had. Zeker niet toen hij mijn pup van 6,5 mnd aanzag voor de moeder van het nest! Wat jij in ander onderwerp al aangaf is de stop idd erg belangrijk.
- Mol
- Zeer actief
de stop is niet bepalend voor een lange of een korte neus hoor, dus daar zit het niet in ,dat heeft gewoon met verkeert fokken te makenDuvel schreef:Er zijn op het moment een klein aantal nesten die wel aan de kwaliteit voldoen, maar die wegen idd niet op tegen de idd duidelijk mindere kwaliteit hond. En vergeet niet, het ras is herstellende ook in Italië zelf! Zowel in nederland en italië is er nogal wat verdeeldheid, wat het ras ook niet ten goed komt. Ik sprak laatst een 'gelegenheids/amateur' fokker die bij een kwaliteitsnest stond en zei: ja, ze zien er niet uit, ze moetn op een boxer lijken, een flink stompe neus... Eh, nou een CC behoord een dikke, maar zeker niet te korte neus te hebben! Die man had dus geen idee waar hij het over had. Zeker niet toen hij mijn pup van 6,5 mnd aanzag voor de moeder van het nest! Wat jij in ander onderwerp al aangaf is de stop idd erg belangrijk.
en totaal geen fok inzicht hebben.
moet jeens kijken wat een onderbeet er op veel cana's zitten en wat een veel te zwaare onder kaak aan richt in het ras
er word gewoon zwaar kut gefokt met deze honden ,en het ergste is dat ze dan nog uitgebracht worden op show ook.
mol

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Ha, ha! Nee, de stop heeft idd nix met de lengte te maken, maar beiden (lengte en stop) is belangrijk onderdeel van die neus. Tot mijn schrik zag ik zojuist op een site.. een corso (let op het is Cane Corso, geen cana...) die pups heeft (helaas al mee gefokt dus), die het goed tussen de labradors zou doen. Wat shows betreft: er wordt reeds lange tijd geklaagd over de 'kwaliteiten en inzichten' van de keurmeesters. Er moet zeker strenger gekeurd worden. Wegens opbouw wordt bv. een te grove onderbeet getollereerd om toch tot eindkeuring te komen. En een nadeel van het ras is dat er nog niet genoeg keurmeesters 'verstand' van het ras hebben, dit geldt niet alleen voor nederland hoor.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Heel goed! Misschien moet ik het anders formuleren. Ik zou meer juiste informatie bekend willen maken over het ras. Dan denken mensen ook een beetje na over wat ze in huis nemen in plaats van aan op uiterlijk af te gaan. En ook vind ik het jammer dat mensen over het ras 'oordelen' die niet weten waar ze over praten (ik kom in de praktijk nogal 's tegen: o, vechthonden! Nee dus!!) Tsja, verder ben ik net als iedere andere hondenbezitter trots op m'n eigen rasje...
Maar vooral ben ik op zoek naar BEZITTERS van het ras en nog specifieker, de nestgenoten van onze hond...
Maar vooral ben ik op zoek naar BEZITTERS van het ras en nog specifieker, de nestgenoten van onze hond...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
de cane corso is op dit moment zeer populair en helaas is dit niet ten goede van het ras. ik ben eind vorig jaar op visite geweest bij Nancy in Heerlen (waar jij ook de link van had geplaatst). Als je echt over een goede fokker van de cane corso wilt praten dan moet ik toch echt haar naam noemen. zij is naar mijn mening 1 van de beste zoniet beste fokker van de cane corso in nederland 

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Mol
- Zeer actief
nou soory hoor maar de heer van Montfhort heeft weldegelijk in zicht n het ras.Duvel schreef:Ha, ha! Nee, de stop heeft idd nix met de lengte te maken, maar beiden (lengte en stop) is belangrijk onderdeel van die neus. Tot mijn schrik zag ik zojuist op een site.. een corso (let op het is Cane Corso, geen cana...) die pups heeft (helaas al mee gefokt dus), die het goed tussen de labradors zou doen. Wat shows betreft: er wordt reeds lange tijd geklaagd over de 'kwaliteiten en inzichten' van de keurmeesters. Er moet zeker strenger gekeurd worden. Wegens opbouw wordt bv. een te grove onderbeet getollereerd om toch tot eindkeuring te komen. En een nadeel van het ras is dat er nog niet genoeg keurmeesters 'verstand' van het ras hebben, dit geldt niet alleen voor nederland hoor.
mol

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Hai Whoopy,
ik ben het helemaal met je eens!! Ik heb mijn hond dan ook niet van haar, maar wel op aanraden van Nancy. En daarom ook idd de link naar het artikel bij haar op de site. Nancy doet trouwens veel 'samen' met Jose de Vries.. Die hebben inmiddels heel wat kampioenen op naam staan (Délano en Agusto) en die lijn heeft Nancy ook > haar Stella (Ned. Kamp) is dochter van Délano.
En Mol, ook met jou ben ik het eens!!
Dhr. P. van Montfoort wordt zeer gewaardeerd en is idd heel kundig op gebied van de CC. Helaas kan hij niet alles keuren....
Daarom zei ik: niet genoeg kundige keurmeesters... (er zijn er dus wel)
Ik hoop ooit een keuringsrapport van onze hond van Dhr. van Montfoort te krijgen. Dat wordt dus shows lopen voor ons en dat moet ik zelf nog leren.
En als aanvulling... onze corso komt uit lijnen die Dhr. v. Montfoort meestal heel positief beoordeeld.
Conclusie, Mol, Whoopy en ik zitten op zelfde ideeen als het op de Corso's aankomt
ik ben het helemaal met je eens!! Ik heb mijn hond dan ook niet van haar, maar wel op aanraden van Nancy. En daarom ook idd de link naar het artikel bij haar op de site. Nancy doet trouwens veel 'samen' met Jose de Vries.. Die hebben inmiddels heel wat kampioenen op naam staan (Délano en Agusto) en die lijn heeft Nancy ook > haar Stella (Ned. Kamp) is dochter van Délano.

Dhr. P. van Montfoort wordt zeer gewaardeerd en is idd heel kundig op gebied van de CC. Helaas kan hij niet alles keuren....

Ik hoop ooit een keuringsrapport van onze hond van Dhr. van Montfoort te krijgen. Dat wordt dus shows lopen voor ons en dat moet ik zelf nog leren.
En als aanvulling... onze corso komt uit lijnen die Dhr. v. Montfoort meestal heel positief beoordeeld.
Conclusie, Mol, Whoopy en ik zitten op zelfde ideeen als het op de Corso's aankomt

- Mol
- Zeer actief
sorry maar dan zou ik die hond al niet eens meer hoeven hebben zoals jij het beschrijft ,en waarom niet dan word er gefokt op de smaak van de keurmeester en dat is na mijn inziens ook niet echt bevoordelijk voor het ras.Duvel schreef:Hai Whoopy,
Dhr. P. van Montfoort wordt zeer gewaardeerd en is idd heel kundig op gebied van de CC. Helaas kan hij niet alles keuren....Daarom zei ik: niet genoeg kundige keurmeesters... (er zijn er dus wel)
van montfhort keurt ook bullen en we zijn het vaak niet eens over hoe een idiale bul er uit moet zien en dat is juist goed vind ik zo blijf het open om een eigen mening te kunnen hebben in een ras.
mol

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Volgens mij spreek je jezelf nu beetje tegen. Eerst zeg je dat Dhr. Montfoort kundig is om vervolgens te zeggen dat je het vaak niet met hem eens bent. (maakt verder ook niet uit) MAAR, er wordt zeker niet naar de smaak van een keurmeester gefokt hoor. Dhr. v. Montfoort wordt zeer gewaardeerd als keurmeester, maar zijn beoordelingen worden niet als standaard of norm genomen. En verder zijn de honden waar ik het over heb, ook door diverse nationale en internationale KUNDIGE keurmeesters zeer gewaardeerd als het om bv BOB gaat. (Wereld-tentoonstelling Dortmund 2003 bv) Verder is er vraag naar strenger keuren vanuit de vereniging, maar dat houd ook in dat er minder corso's aan de eisen gaan voldoen. En dat is ook precies de reden van de rasvereniging om strenger te laten keuren, zodat er meer 'miskleunen' aan het licht komen en verder fokken met 'slechte' honden moeilijker gemaakt wordt.
- Mol
- Zeer actief
ik spreek me zelf echt niet tegen, en ik ken de fokker van die honden zelf ook en zit echt leuk spul tussen hoor hou me ten goede , maar zijn honden zijn bijna de eenigste hier die na mijn menig naar de standaart gaan ,dus dan krijg je al gauw dat 1 keur mester ze goed vind en dar er toch verwacht word dat de keurmeester ze een goeie waardering geeft dus daar ook naar gefokt gaat worden.Duvel schreef:Volgens mij spreek je jezelf nu beetje tegen. Eerst zeg je dat Dhr. Montfoort kundig is om vervolgens te zeggen dat je het vaak niet met hem eens bent. (maakt verder ook niet uit) MAAR, er wordt zeker niet naar de smaak van een keurmeester gefokt hoor. Dhr. v. Montfoort wordt zeer gewaardeerd als keurmeester, maar zijn beoordelingen worden niet als standaard of norm genomen. En verder zijn de honden waar ik het over heb, ook door diverse nationale en internationale KUNDIGE keurmeesters zeer gewaardeerd als het om bv BOB gaat. (Wereld-tentoonstelling Dortmund 2003 bv) Verder is er vraag naar strenger keuren vanuit de vereniging, maar dat houd ook in dat er minder corso's aan de eisen gaan voldoen. En dat is ook precies de reden van de rasvereniging om strenger te laten keuren, zodat er meer 'miskleunen' aan het licht komen en verder fokken met 'slechte' honden moeilijker gemaakt wordt.
mol

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
O, verder vind ik het 'grappig' wat je zegt over 'de ideale bull'. Een kennis van ons is na lang overwegen nu ook bullen gaan fokken en ook hij zei: Wat ik voor ogen heb als ideale bull is niet altijd wat ieder fokker ook zo ziet, maar ik weet wat ik zoek en wil in uiterlijk en karakter en daar fok ik naar. Koopt iemand een bull bij mij, dan weten ze precies wat ze krijgen, willen ze wat anders, dan verwijs ik ze door, simpel. Jullie zouden het misschien niet eens zijn (ik weet niet wat jouw ideaal is en ik kan moeilijk verwoorden wat zijn ideaal precies is), maar jullie lijken wel dezelfde kijk te hebben op fokken. Dat vind ik erg grappig en er blijkt ook wel uit dat je (naar mijn idee) verantwoord fokt. Er zit passie in voor je ras en persoonlijk vind ik dat een goede kwaliteit voor een fokker.
- Mol
- Zeer actief
Duvel schreef:O, verder vind ik het 'grappig' wat je zegt over 'de ideale bull'. Een kennis van ons is na lang overwegen nu ook bullen gaan fokken en ook hij zei: Wat ik voor ogen heb als ideale bull is niet altijd wat ieder fokker ook zo ziet, maar ik weet wat ik zoek en wil in uiterlijk en karakter en daar fok ik naar. Koopt iemand een bull bij mij, dan weten ze precies wat ze krijgen, willen ze wat anders, dan verwijs ik ze door, simpel. Jullie zouden het misschien niet eens zijn (ik weet niet wat jouw ideaal is en ik kan moeilijk verwoorden wat zijn ideaal precies is), maar jullie lijken wel dezelfde kijk te hebben op fokken. Dat vind ik erg grappig en er blijkt ook wel uit dat je (naar mijn idee) verantwoord fokt. Er zit passie in voor je ras en persoonlijk vind ik dat een goede kwaliteit voor een fokker.

mol

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Ik heb het niet over 1 fokker hoor, maar meerdere. Vooral de fokkers die een 'samenwerkingsverband' hebben kijken goed naar wat ze doen. Wil niet zeggen dat deze nooit 'pech' hebben met hun honden, maar de basis van de corso is nog zo smal dat je niet altijd een keuze hebt. Je best doen is dan alles wat je kan doen en door middel van samenwerken toch uiteindelijk naar kwaliteit te streven. Dit kan misschien nog wel jaren duren, maar naar mijn inzien is het begin er wel.
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Wat voor karakter fok je zelf? Het echt wel wat rustigere of juist iets feller? (heeft toch iets met oa Blackslate e.d. te maken? Of is dat juist weer het uiterlijk?) Sorry, ik heb op Bull gebied wel de klok horen luiden, maar de klepel nog niet gevonden
O, en ga je naar shows of vrienden van de BullClub dagen?

- Mol
- Zeer actief
ik fok nu op het rustigge karakter ,dat felle wil ik er uit hebben ,ik heb ook Zuid africaans bloed er in en engels dus tja fel zat vind ik zo, blackslate heb ik ver terug in de lijn zitten ,maar dat zijn heel wat generarties,en wil ik graag zo houden,en vandaag de dag is het americaanse type nou niet echt dat je zeg bullmastiff type meerDuvel schreef:Wat voor karakter fok je zelf? Het echt wel wat rustigere of juist iets feller? (heeft toch iets met oa Blackslate e.d. te maken? Of is dat juist weer het uiterlijk?) Sorry, ik heb op Bull gebied wel de klok horen luiden, maar de klepel nog niet gevonden![]()
mol

-
- Vaste gebruiker
cane corso
kennel chiaro e tondo zit tegenwoordig ook in zeeland, dus ik denk dat daar de populatie wel gestegen is!
http://www.canecorsoitaliano.nl
overigens de fokker van delano
http://www.canecorsoitaliano.nl
overigens de fokker van delano
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Chiaro E Tondo zit niet nu ook, maar gewoon verhuisd naar Zeeland, maar hierdoor zijn er niet automatisch veel corso-bezitters in Zeeland hoor... Als je die van hun niet mee rekend natuurlijk
blijft het aantal zeeuwse corso eigenaren aardig laag. Zal de prijs wel zijn....

-
- Vaste gebruiker
Wat bedoel je met de prijs?
Vind het wel supermooie honden alleen de HD binnen het ras is zonde.
Heb ooit eens een hondje uit Italie gehaald dat met negen maanden moest worden ingeslapen wegens HD.
nee als je hun niet meerekent blijven het er weinig
of al die mensen komen niet op het forum natuurlijk...
Heb ooit eens een hondje uit Italie gehaald dat met negen maanden moest worden ingeslapen wegens HD.
nee als je hun niet meerekent blijven het er weinig

make love not war

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ja, het is ook zonde dat er gefokt wordt met honden die hd hebben of niet gerontgend zijn he. Dat krijg je dan.maxime schreef:Wat bedoel je met de prijs?
nee als je hun niet meerekent blijven het er weinig![]()

- Mol
- Zeer actief
dus je bent CC kenner?maxime schreef:Wat bedoel je met de prijs?
-
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
Ten eerste is er wel een verschil tussen de HD normering en het ook daadwerkelijk ontwikkelen van HD en ten tweede vertelde ik hier een ervaring en geen horen zeggen verhaal.Hutsje schreef:Ja, het is ook zonde dat er gefokt wordt met honden die hd hebben of niet gerontgend zijn he. Dat krijg je dan.maxime schreef:Wat bedoel je met de prijs?
make love not war