Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie voor honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Allergie voor honden

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De eigenaar van de trimsalon waar ik kom had er ondanks mondkapjes met P3 filter ook altijd last van. Was bijna niet meer in staat om zijn werk uit te voeren. Heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen omdat hij geen lucht meer kreeg. Heeft inmiddels geen problemen meer nadat hij een zuiveringsinstallatie heeft laten plaatsen in het plafond. Het enige bezwaar was de prijs, hij had het over vele duizenden Euro's.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Even bij de huisarts iets sterkers halen een optie? Bij mijn zoon werken de standaard tabletjes ook niet. Hij gebruikt nu een neusspray en oogdruppels die alleen op recept te krijgen zijn.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb goede ervaringen met een luchtreiniger/ionisator. Heb hem jarenlang s'nachts in de slaapkamer aangehad.
S'nachts is ideaal voor je lijf om te herstellen. De slaapkamer hield ik zoveel mogelijk allergeenvrij (dus niet heel stoffig, geen honden daar enz...).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Hier het zelfde probleem.

Naast goed stofzuigen, goed ventileren, het hele jaar door hooikoortstabletten, zorg ik er ook voor dat de vetbedden en fleecedekens op de bank en in de manden iedere week op 60C in de was gaan. Ook de slopen gaan dagelijks of om de dag in de was.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Heavy schreef:
sirene schreef:Ik heb goede ervaringen met een luchtreiniger/ionisator. Heb hem jarenlang s'nachts in de slaapkamer aangehad.
S'nachts is ideaal voor je lijf om te herstellen. De slaapkamer hield ik zoveel mogelijk allergeenvrij (dus niet heel stoffig, geen honden daar enz...).
Honden mogen hier ook niet op de slaapkamer. Slaapkamer is dus ook zo allergeenvrij mogelijk. Geen gordijnen,gladde vloer enz maar toch dikke ogen als ik wakker wordt
Maakt zo'n luchtreiniger veel lawaai?
Dan kan het dus een hele hoop schelen als je de nacht allergeenvrij door kunt komen. Heb je ook last van huisstofmijt? Misschien ook die matrashoezen kopen?
Een luchtreiniger maakt zeker wel geluid maar wij hadden geen last van het geluid, het dempt alle andere buitengeluiden. Ik kon eigenlijk wel lekker slapen met het geluid :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Een kennis van me is eigenlijk ook allergisch
Maar die is er over geraakt, als in niet allergisch meer voor zijn eigen honden
Als hij een nieuwe pup heeft is hij daar wel even allergisch voor maar na een poosje is dat over zegt hij

Maar bij iemand anders in huis met honden heeft hij er wel last van
Katten ook trouwens

Mijn vriend is zwaar allergisch voor katten
Daar helpen pilletjes ook niet bij helaas
Dat is ook de reden dat mijn katten helaas buiten wonen
Al ben ik de enige hier die dat erg vind

Toen we hier net woonden heeft een vd katten een ongeluk gehad waardoor ze 3 maanden binnen moest blijven
Dat was net aan te doen omdat ze in een ruimte zat waar hij niet hoefde te komen
Maar die heeft t toch behoorlijk benauwd gehad , heeft ook veel op de zaak geslapen toen omdat die geen lucht kreeg anders

Hopelijk helpen de maatregelen bij jou wel
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maar het is nu versterkt bij het oppassen op een vreemde kat? Dat misschien sowieso niet meer doen?
Een vriendin heeft ook een enorme allergie maar zoals iemand anders al schrijft is ze daar overheen gegroeid bij eigen dieren. Alleen als ze na 2 weken vakantie haar eigen kat weer terug krijgt loopt ze 2-3 weken met dikke rode ogen
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Man is allergisch voor van alles. Hij heeft jaren geleden een desensibilisatiekuur bij de longarts gehad. Gaat op zich goed, maar in de winter gebruikt hij regelmatig ventolin en becotide.
Overigens reageert hij op de ene hond of kat verschillend. Onze ruwhaarteckel Pardouffe was zijn ergste allergeen.
Suzanne
Zeer actief

Heavy schreef:
Suzanne schreef:Man is allergisch voor van alles. Hij heeft jaren geleden een desensibilisatiekuur bij de longarts gehad. Gaat op zich goed, maar in de winter gebruikt hij regelmatig ventolin en becotide.
Overigens reageert hij op de ene hond of kat verschillend. Onze ruwhaarteckel Pardouffe was zijn ergste allergeen.
Ja dat is wel een dingetje. Ik heb het idee dat ik sterker op Heavy reageer dan op Jip. Jip verliest ook geen haar en Heavy wel.
Pardouffe verloor geen haar, Luna wel. Het leek soms alsof het ook met de structuur te maken had, aaien was niet te doen, laat staan optillen. Direct rode vlekken.
Suzanne
Zeer actief

Als het heel hinderlijk is zou ik een desensibilisatiekuur overwegen. Duurt wel heel lang voordat het werkt.
Hier is het niet meer dan hanteerbaar geworden en een reden van uitstel weer een hond te nemen.
Nieuwe bewoners dus nieuwe allergenen dus nieuwe benauwdheden.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Volgens mij hangt er nu ook veel pol in de lucht, las een tijdje geleden als je nu de boel dicht hebt zitten het aan het weer ligt door de pollen van de bomen.. vriendin zit nu ook sinds kort weer helemaal dicht, ook aan allerlei tabletjes en pufjes en snufjes.. Misschien een combi van dan?
Suzanne
Zeer actief

Heavy schreef:
Suzanne schreef:Als het heel hinderlijk is zou ik een desensibilisatiekuur overwegen. Duurt wel heel lang voordat het werkt.
Hier is het niet meer dan hanteerbaar geworden en een reden van uitstel weer een hond te nemen.
Nieuwe bewoners dus nieuwe allergenen dus nieuwe benauwdheden.
Ik wil zo'n kuur wel eens bespreken met de huisarts. Katten en paarden en andere dieren wil en kan ik wel uit de weg gaan. Maar een leven zonder hond wil ik niet. Wel van 2 naar 1 hond maar dat hadden we al besloten.

Gebruik je een speciale stofzuiger met Hepa filter ?
Katten zijn hier een soort basisinventaris, dus we houden het er voorlopig maar bij. Jammer, mis het behoorlijk maar het is even niet anders.
Ik heb een dyson anti allergie stofzuiger. Zuig twee keer per week. Gebruik swiffer doekjes tegen het stof, niet te nat afnemen want dan plak je de allergenen alleen maar vast volgens de allergieverpleegkundige. Gladde vloeren, weinig stoffering, strijk de kussenslopen om de allergenen te doden (aanrader van de longarts).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”