Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nachtelijke zang.
Moderator: moderatorteam
- winniedekoe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Nachtelijke zang.
Ik zit helaas sinds kort met een probleem, die vrij logisch is.
Jace kan niet meer alleen zijn 's nachts.
Nu heeft hij de laatste tijd een vrij grote verandering in zijn leven gehad.
Mijn huisgenoot en haar hond zijn gaan verhuizen. Nu zijn die 2 samen opgegroeid, en Jace heeft hier aanzienlijk moeite mee. Vrij logisch natuurlijk.
Nu is dit overdag geen probleem als ik aan het werk ben, dan miept hij hier en daar enkel een keertje. Helaas hoort het ook bij mijn werk dat ik nachtdiensten draai. En hier gaat het fout. Voorheen was hij ook wel eens alleen met nachtdiensten en dan hoorde je hem niet.
Ik probeer hem zo moe mogelijk te maken en vlak voor ik naar het werk ga, ga ik nog met hem naar het park om zijn laatste energie er nog even uit te halen. Hij kan lekker rennen en we doen wat spelletjes op het veld.
Maar zodra ik weg ben begint het gepiep. Eerst bleef het bij onrustig piepen, maar inmiddels is het overgeslagen in prachtig wolvengezang.
Hij krijgt van mij meerdere keren per dag Bach om hem over het verlies heen te helpen. Ik heb al van alles aan rituelen geprobeerd, lampen uit. Lampen uit en muziek aan. Lampen uit en tv aan. Lampen aan en tv aan. Lampen aan en tv uit. Hij heeft ook een paar keer snachts een valeriaantablet gehad. Hiermee ging het goed tot een uur of 3 en dan begon hij weer. Hij heeft een kong met lekkers er in, maar dat is een half uur en dan is deze op. Ik heb een speciale verdamper gekocht met kruiden er in die rustgevend moeten zijn. Hier heb ik ook de spray van alleen deze werkt normaliter maar 2 uurtjes. Inmiddels ben ik echt ten einde raad. Gelukkig heb ik aan 1 kant stokdove buren wonen, maar aan de andere kant niet. Zij hebben dan ook last van Jace zijn nachtelijke gezang. Heel begrijpelijk natuurlijk. ( Ik houd hem trouwens in de gaten via skype, toespreken maakt het enkel erger)
Jace slaapt in de bench tijdens mijn nachtdiensten omdat hij nog niet los kan in huis ( krabt de deuren kapot). Nu wil ik er mee bezig dat hij sowieso in de bench slaapt maar omdat hij al zo veel voor zijn kiezen heeft nu en ik de buren al zo veel tot last ben, ben ik hier nog niet mee begonnen. Volgend weekend zijn mijn ouders op bezoek met hun hond en dan wil ik dit gaan inzetten omdat er dan toch iemand bij hem is, en dit daarna door te zetten.
Nu is mijn vraag: zijn er mensen die nog tips hebben. Ik ben ten einde raad en weet niet wat ik nog kan doen om hem te kalmeren.
Jace kan niet meer alleen zijn 's nachts.
Nu heeft hij de laatste tijd een vrij grote verandering in zijn leven gehad.
Mijn huisgenoot en haar hond zijn gaan verhuizen. Nu zijn die 2 samen opgegroeid, en Jace heeft hier aanzienlijk moeite mee. Vrij logisch natuurlijk.
Nu is dit overdag geen probleem als ik aan het werk ben, dan miept hij hier en daar enkel een keertje. Helaas hoort het ook bij mijn werk dat ik nachtdiensten draai. En hier gaat het fout. Voorheen was hij ook wel eens alleen met nachtdiensten en dan hoorde je hem niet.
Ik probeer hem zo moe mogelijk te maken en vlak voor ik naar het werk ga, ga ik nog met hem naar het park om zijn laatste energie er nog even uit te halen. Hij kan lekker rennen en we doen wat spelletjes op het veld.
Maar zodra ik weg ben begint het gepiep. Eerst bleef het bij onrustig piepen, maar inmiddels is het overgeslagen in prachtig wolvengezang.
Hij krijgt van mij meerdere keren per dag Bach om hem over het verlies heen te helpen. Ik heb al van alles aan rituelen geprobeerd, lampen uit. Lampen uit en muziek aan. Lampen uit en tv aan. Lampen aan en tv aan. Lampen aan en tv uit. Hij heeft ook een paar keer snachts een valeriaantablet gehad. Hiermee ging het goed tot een uur of 3 en dan begon hij weer. Hij heeft een kong met lekkers er in, maar dat is een half uur en dan is deze op. Ik heb een speciale verdamper gekocht met kruiden er in die rustgevend moeten zijn. Hier heb ik ook de spray van alleen deze werkt normaliter maar 2 uurtjes. Inmiddels ben ik echt ten einde raad. Gelukkig heb ik aan 1 kant stokdove buren wonen, maar aan de andere kant niet. Zij hebben dan ook last van Jace zijn nachtelijke gezang. Heel begrijpelijk natuurlijk. ( Ik houd hem trouwens in de gaten via skype, toespreken maakt het enkel erger)
Jace slaapt in de bench tijdens mijn nachtdiensten omdat hij nog niet los kan in huis ( krabt de deuren kapot). Nu wil ik er mee bezig dat hij sowieso in de bench slaapt maar omdat hij al zo veel voor zijn kiezen heeft nu en ik de buren al zo veel tot last ben, ben ik hier nog niet mee begonnen. Volgend weekend zijn mijn ouders op bezoek met hun hond en dan wil ik dit gaan inzetten omdat er dan toch iemand bij hem is, en dit daarna door te zetten.
Nu is mijn vraag: zijn er mensen die nog tips hebben. Ik ben ten einde raad en weet niet wat ik nog kan doen om hem te kalmeren.

13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl

- winniedekoe
- Zeer actief
Re: Nachtelijke zang.
Mijn buren en ik hebben hier gelukkig geen ruzie door, zij hebben dit probleem zelf gehad met hun Cane Corso. Alleen was dit overdag. En dat het vrij logisch gedrag is hadden we al door. Maar zoals ik ook beschreven heb ging het eerder goed, ook als hij alleen was. Maar sinds mijn huisgenoot en haar hond verhuist zijn niet meer. En echt een zielig verhaal is het niet geworden, ik heb enkel duidelijk de situatie omschreven. Ik zoek dus iets wat hem kan helpen voor ZIJN stress. Want het gepiep, gejoel en overmatig kwijlen is toch allemaal een teken van stress. Dat een hond een roedel dier is en dergelijke weet ik allemaal wel. Maar er zou toch echt geld verdiend moeten worden om mezelf en hem en de kat te kunnen onderhouden. Zoals dat het in elk huishouden gaat. En gezien hij het overdag wel kan, moet dit ook af en toe snachts kunnen.

- winniedekoe
- Zeer actief
Uit logeren is geen optie, de vrienden die ik heb waar hij eventueel bij terecht zou kunnen hebben zelf honden die doorgaans niet geweldig op andere honden reageren. Dit probleem heb je dus idem als ze bij mij moeten komen. Een 2e hond mag niet van mijn ouders/huurbaas. Spreek& luisterverbinding is er al zoals te lezen valt. Hier reageert hij alleen maar sterker op. Dan blijft de enige overige een blafband.Cleva schreef:Nou ja, of het moet kunnen is niet zo relevant. Het gaat er om of je hond het kan.
Als het lukt dan is meer een kwestie van minder vaak dan nooit omdat je je hond toch niet helemaal anders in zijn vel krijgt.
Ik zou eerst een adequate aanpak uitzoeken.
Even kijken:
- uit logeren
- iemand bij jou laten logeren.
- Een hond erbij.
- Een spreekluisterverbinding. Eventueel in combinatie met iemand die komt zeggen dat het niet mag maar ik zou mezelf er niet voor opgeven bij een rottweiler alleen thuis.
- Een blafband
Wat spreekt je het meest aan?
Overigens geeft mijn collega met een franse bul die recent weduwe is geworden aan dat zo'n verdamper heel goed werkt.
Duidelijk merkbaar effect.
Wat voor verdamper heeft jouw collega? Want er zijn veel verschillende op de markt. Ik heb er 1 gebaseerd op natuurlijke rustgevende kruiden.

- winniedekoe
- Zeer actief
Ik kan helaas moeilijk mijn hond mee nemen naar mijn werk. Op enkele locaties heb ik dit kunnen doen. Maar niet al mijn cliënten zijn even blij met honden hier in de gehandicaptenzorg. Anders had ik dit zeker wel gedaan.Cleva schreef:Ja. Of een correctie met een stroomband.winniedekoe schreef: Spreek& luisterverbinding is er al zoals te lezen valt. Hier reageert hij alleen maar sterker op. Dan blijft de enige overige een blafband.
Daar zit dan wel een oefenfase aan vast waarbij je dus niet op je werk bent maar in de auto om de hoek zit.
Niet dat ik dat zou doen, trouwens en ik weet ook niet of jij de timing hebt en dan ben je al snel van de regen in de drup.
Ik neem mijn honden mee als ik snachts weg moet. Ook als ze niet naar binnen mogen. Dan blijven ze maar in de auto.
Ze kunnen het trouwens wel, hoor maar ik vind het zelf niet nodig.
Weet ik niet.Wat voor verdamper heeft jouw collega?

- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
- Aantal honden: 2
Er zijn mensen hier op het forum die hele goede ervaringen hebben met de relaxodog, misschien is dat een optie ?
(Ik heb er zelf eentje liggen thuis, maar heb hem uiteindelijk niet nodig gehad)
(Ik heb er zelf eentje liggen thuis, maar heb hem uiteindelijk niet nodig gehad)
-
- Zeer actief
Zelf geloof ik er niet in, maar als je toch al spotify hebt dan kun je het proberen: https://www.nu.nl/tech/6024001/spotify- ... ieren.html
Ze hadden trouwens allang playlistst met kalmerende/relax muziek voor honden. Ik vind het zelf op zich wel relaxed maar na een halfuur gaat het getingel wel irriteren.
Ze hadden trouwens allang playlistst met kalmerende/relax muziek voor honden. Ik vind het zelf op zich wel relaxed maar na een halfuur gaat het getingel wel irriteren.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik weet niet hoe hij zich voelt in de auto, of je überhaupt een auto hebt en of je met de auto naar je werk gaat, maar sommige honden voelen zich heel vertrouwd in de auto, zeker als je er nog wat oude kledingstukken van jezelf bij ingooit en wat lekkere dekens.
Als die mogelijkheid er is zou je dat eens uit kunnen proberen?
Gr. Aniek

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik heb altijd nachtdiensten en liet Sam dan niet alleen thuis. Hij zou het ook niet kunnen, maar ik wilde het ook niet. Ik vond het te lang dan en had altijd oppas bij iemand, die geen hond had en die het super gezellig vond, als Sam dan bij haar kwam.

- winniedekoe
- Zeer actief
De auto vind hij helaas vreselijk, dat is voor hem best een spanningsbron (overmatig kwijlen en tongelen) hoewel ik hier veel mee aan het trainen ben. Maar mocht het natuurlijk niet anders kunnen dan zal hij helaas wel moeten.Budkes schreef:Ik weet niet hoe hij zich voelt in de auto, of je überhaupt een auto hebt en of je met de auto naar je werk gaat, maar sommige honden voelen zich heel vertrouwd in de auto, zeker als je er nog wat oude kledingstukken van jezelf bij ingooit en wat lekkere dekens.
Ik weet trouwens niet hoe hij er op reageert als de auto uit is.

- winniedekoe
- Zeer actief
Dit heb ik inderdaad afgelopen nacht geprobeerd, dit ging tot een bepaalde tijd goed en toen ging hij weer even los.Persistence schreef:Zelf geloof ik er niet in, maar als je toch al spotify hebt dan kun je het proberen: https://www.nu.nl/tech/6024001/spotify- ... ieren.html
Hij doet het ook niet continu gelukkig, maar heeft uitschieters om bepaalde tijden.