Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

New temporary kid on the block

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: New temporary kid on the block

Ongelezen bericht door DeDiana »

lucie schreef:o wat een leuk filmpje, t is ook echt een leuke hond hoor :I: . Maar ik had hem wel groter ingeschat dan 18 kg. Die vindt vast snel een goed huisje :ok:
Nee, hij is echt maar een mini-galgokruising, 55 cm is natuurlijk flink kleiner dan een gemiddelde galgoreu en hij is ook echt nog zo'n sprietje. Die 18 kilo is een inschatting, kan ook best 17 zijn - meer dan 18 is het echt niet. Maar er mag nog wel iets meer vlees op die botjes - dat komt vanzelf ook wel als hij nog wat gaat uitzwaren.
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:
DeDiana schreef:limoncello
Je weet dat je dat soort dingen altijd naar me toe mag sturen als je er vanaf wil hè?! :mann:
Ah, goed idee! :idea: Ik moet er inderdaad vanaf!
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:
DeDiana schreef:limoncello
Je weet dat je dat soort dingen altijd naar me toe mag sturen als je er vanaf wil hè?! :mann:
Ah, goed idee! :idea: Ik moet er inderdaad vanaf!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

DeDiana schreef:
Zamunda schreef:Muts.
Taar of ik? :engel:
Niet per sé 'of' :F: .

Mooi filmpje heb je gemaakt van Arlo! Haha goeie Jion, ik vind ook wel dat Amy een aanvraag in moet dienen :mrgreen: (wat zijn die twee leuk samen zeg).
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:
DeDiana schreef:
Zamunda schreef:Muts.
Taar of ik? :engel:
Niet per sé 'of' :F: .
:hmmm:

Zamunda schreef:Mooi filmpje heb je gemaakt van Arlo! Haha goeie Jion, ik vind ook wel dat Amy een aanvraag in moet dienen :mrgreen: (wat zijn die twee leuk samen zeg).
Dank je! Ja, duo Lol en Pret is het :lol1: Zonder Amy had Arlo het hier maar een saaie boel gevonden ;-)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mazzelkont is het!
DeDiana
Zeer actief

Het gaat nog steeds heel goed met Arlo, hij draait eigenlijk volledig normaal mee zonder veel extra aandachtspunten. Hij staat steeds meer open om te leren en doet dat ook met veel plezier, hij durft veel sneller toenadering te zoeken tot vreemde mensen, heeft meer zelfvertrouwen en in de plaats van heel bescheiden en op de achtergrond, durft hij nu ondeugend en soms brutaal en overenthousiast te zijn, waardoor we ook wat meer bezig zijn met rust en zelfbeheersing. In wezen is hij een heel blije, enthousiaste en aanhankelijke hond en gelukkig blijft die angstige en onzekere kant steeds wat meer afbrokkelen.

De opvangkittens waren even een uitdaging; Arlo is een echte zichtjager en al kan hij uitstekend met mijn eigen volwassen katten van 10 en 13, twee van die superkleine kittens die keihard door het huis sjezen is wel echt iets anders. Maar met wat begeleiding de eerste tijd gaat dat nu ook prima. Hij is heel makkelijk te sturen en te begeleiden en erg leergierig, en wil het ook echt graag goed doen. Amy hielp ook weer goed de eerste dagen door hem te blokkeren als hij fixeerde op de kittens :D

Met kerst had ik bezoek van mijn zus en haar vriend en ook de hond van mijn zus, Sep, was erbij. Arlo was gepast onder de indruk bij de ontmoeting met Sep, Sep is ook een grote, zelfverzekerde hond die niet met alle reuen even goed op kan schieten. Maar het ijs was al snel gebroken: van bescheiden en verlegen hond naar gangmaker: filmpje (lang filmpje, er gebeurt ook zo veel met vijf honden bij elkaar!).

Er zijn twee adoptieaanvragen geweest voor Arlo, maar dat was allebei niet 100% geschikt. Hij zit hier totaal niet in de weg en van Amy mag hij eigenlijk helemaal niet weg ;-) dus hij blijft gewoon tot er een perfect plekje is voor hem.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind Arlo zo leuk. Fijn om te lezen dat hij voorlopig bij jou goed zit en hopelijk komt er een fantastisch huis voor hem langs!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat leuk :D
Hij is wel gangmaker, maar blijft respect tonen zo te zien aan zijn houding.
Wat een leukerd :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief

Lothian schreef:Ik vind Arlo zo leuk. Fijn om te lezen dat hij voorlopig bij jou goed zit en hopelijk komt er een fantastisch huis voor hem langs!
Tamara81 schreef:Die blije sprongen van Arlo zijn zo aandoenlijk. En stiekem een speeltje jatten tussendoor :I:

Fijn dat je zo goed mee kijkt of de nieuwe eigenaren goed zullen matchen. Voorlopig dus nog genieten van hem! :ok:
Ja, hij is echt zo'n blije flierefluiter :I: Ik moet ook vaak lachen om zijn sprongen :lol1: Onder dat laagje onzekerheid en angst zit echt een heel leuke hond.
ranetje schreef:Wat leuk :D
Hij is wel gangmaker, maar blijft respect tonen zo te zien aan zijn houding.
Wat een leukerd :I:
Ja, uiteraard, gepast respect hoort erbij natuurlijk :ok: Hij heeft totaal geen enkele intentie om de baas te willen spelen of conflicten aan te gaan, hij wil alleen maar vrienden maken en spelen. Maar gelukkig durft hij nu ook echt zichzelf te zijn, ook te midden van honden die hem behoorlijk ontzag inboezemen. Hij was al prima sociaal met honden toen hij hier kwam hoor, maar is nu duidelijk een stuk zelfverzekerder en laat zich niet meer zo ondersneeuwen.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Fijn dat hij het zo goed doet en dat hij niet in de weg zit en de ruimte heeft tot ontwikkelen.

Ik denk dat Amy mee gaat verhuizen als het ooit zo ver is haha. Hij is echt leuk!
DeDiana
Zeer actief

Het zijn een paar spannende weken geweest voor Arlo met zijn verwonding en alle dierenartsbezoeken. We waren net een maand geleden begonnen met eens af en toe bij de dierenarts naar binnen lopen als het niet te druk was (de wachtkamer is heel klein, zo'n 3 x 3 meter en het is helemaal niet abnormaal als daar vier of vijf mensen in staan te wachten), maar dit was natuurlijk wel even heel andere koek.
Wel goed om te merken dat hij het, ondanks dat hij het heel eng vindt, wel aankan. Bij het eerste bezoek toen hij binnenkwam met zijn ontvelde poot, hebben ze hem op mijn verzoek direct een roesje gegeven, omdat ik wel wist dat ze hem anders echt niet zouden kunnen onderzoeken, hij had natuurlijk heel veel pijn en was daardoor al in constante paniek. Maar de controlebezoeken gingen goed. Hoewel hij het erg spannend vond, liet hij het goed en rustig toe, bleef voer aannemen en herstelde ook weer heel snel. Hij kan nu zo veel meer aan dan een halfjaar geleden, raakt niet meer volledig in paniek en herstelt veel en veel sneller.
Vandaag bij het laatste bezoek reageerde hij zelfs blij op de assistente en durfde hij ook even aan een man daar te snuffelen (mannen vindt hij vaak enger dan vrouwen).
Daarnaast had ik deze week twee dagen schilders hier die het buitenschilderwerk kwamen doen. Dat is voor hem ook weer spannend en onrustig, maar met een rustige introductie en de instructie om hem volledig te negeren ging dat ook goed. Mijn andere honden vonden het alleen maar supergezellig ;-)

We zijn vanmorgen na het dierenartsbezoek ook nog even door het centrum gewandeld en daar was het ook best druk, dus dat vindt Arlo nog wel spannend, zeker als er geen andere hond mee is. Maar ook dat gaat nu zonder paniek en hij blijft mooi in contact, ook op moeilijke momenten als bijvoorbeeld een man die ons tegemoet loopt op een smal trottoir: filmpje.

Erg fijn dus om te merken dat hij blijft vooruitgaan, steeds meer vertrouwen krijgt en dat de grenzen van de verbetering nog niet in zicht zijn.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

o gelukkig, ik schrok al toen ik zag dat er een update was. Ik was bang dat ie was geadopteerd :engel:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een fijne update!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje

Ongelezen bericht door Nevache »

Mooi hoe hij steun (oogcontact) met je blijft zoeken!
DeDiana
Zeer actief

Nevache schreef:Mooi hoe hij steun (oogcontact) met je blijft zoeken!
Ja, hij is nu echt in het stadium dat hij bij twijfel en enge dingen naar mij kijkt om te vragen wat de bedoeling is, in plaats van zich totaal afsluiten voor elk contact en alleen maar in paniek te willen vluchten. Dat is een enorme stap, want daardoor staat hij ook echt open om te leren, kan ik hem sturen en geruststellen en kunnen we samen de wereld ontdekken. Dat vertrouwen is echt de basis voor alles en ik ben heel blij dat hij dat ook in voor hem echt moeilijke situaties nu laat zien.
DeDiana
Zeer actief

Frootje schreef:Ik zal zijn verhalen wel missen als hij wordt geadopteerd. :(:
Het zou me eigenlijk heel erg verbazen als dat op korte termijn opeens zou gebeuren.
Het is echt jammer dat hij zo'n slechte start heeft gehad, want het is zo'n vrolijke, lieve en makkelijke hond eigenlijk. Maar een geïnteresseerde moet dus nog wel echt door die flinke terughoudendheid naar vreemden heen kunnen kijken.
Het lastige is ook dat hij héél veel energie heeft. Ik vind dat leuk en hier is het geen probleem, maar ik vind hem daardoor echt niet geschikt voor een appartement, aangezien hij waarschijnlijk nooit los zal kunnen vanwege zijn angst en rennen en wild spelen echt zijn lust en zijn leven zijn. Dan leeft hij helemaal op en vergeet hij al zijn angsten. Hij heeft dus echt een voor hem veilige en grote, goed omheinde tuin nodig.
Het is nogal een eisenlijstje dus.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

DeDiana schreef:
Het zou me eigenlijk heel erg verbazen als dat op korte termijn opeens zou gebeuren.
Het is echt jammer dat hij zo'n slechte start heeft gehad, want het is zo'n vrolijke, lieve en makkelijke hond eigenlijk. Maar een geïnteresseerde moet dus nog wel echt door die flinke terughoudendheid naar vreemden heen kunnen kijken.
Het lastige is ook dat hij héél veel energie heeft. Ik vind dat leuk en hier is het geen probleem, maar ik vind hem daardoor echt niet geschikt voor een appartement, aangezien hij waarschijnlijk nooit los zal kunnen vanwege zijn angst en rennen en wild spelen echt zijn lust en zijn leven zijn. Dan leeft hij helemaal op en vergeet hij al zijn angsten. Hij heeft dus echt een voor hem veilige en grote, goed omheinde tuin nodig.
Ik weet wel zo'n plekje :wink:
:8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief

ranetje schreef:
DeDiana schreef:
Ik weet wel zo'n plekje :wink:
:8):
:tongue: :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

En toen stond er toch opeens een vreemde man in de tuin (schilder), maar ook dat is inmiddels hanteerbaar voor Arlo. Grote mannen vindt hij nog een stuk spannender dan vrouwen, bij wie hij zich inmiddels best snel op z'n gemak voelt en met wie hij dan ook vrij makkelijk voorzichtig contact maakt. Een schilder van bijna 2 meter is wel even wat anders, maar van echte angst, laat staan paniek, is geen sprake meer: filmpje.

Het einde van zijn groei en veerkracht zijn nog lang niet in zicht, er zit nog veel meer potentie in. Maar het doel van ontspannen kunnen zijn in de nabijheid van vreemde mensen begint aardig dichtbij te komen.
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:Dat gaat heel ontspannen. :ok:

Leuke schilder ook. :mann:
Hahaha :cool2:

Ik vind het zelf heel mooi om te zien dat hij nu de rust heeft om mensen redelijk ontspannen te bekijken en te observeren, zonder een lichaam dat constant strak staat om weg te kunnen vluchten bij de minste beweging. Het is allemaal veel neutraler tot lichtjes geïnteresseerd geworden, eigenlijk net als bij mijn andere honden.
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje

Ongelezen bericht door Nevache »

Zo herkenbaar van Brass hier (vroeger).
Tot en met het krabbeltje achter de oren aan het eind, als ie bedenkt dat het eigenlijk toch best wel meevalt, zo'n vreemde kerel.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Als iemand mij nou even een huis met omheinde tuin doet :mann: :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”