Haai,
Ehm... Om een uur og 9 bel ik sowieso de DA maar misschien heeft u voor die tijd wat wijsheid te bieden.
Thuis heb ik een hond van 5 jaar jong. Zo gezond als een vis.
We wonen aan een klein dorpje in het bos dus de late avondwandeling mag mijn hond (een lekkere gezonde kruising) alleen nog even het bos in waarna hij mee naar boven gaat voor de nacht.
Gisteravond (vannacht) is hij nogal mankend aan zijn achterpoot thuis gekomen. Zoveel last van zijn poot heeft-ie dat-ie niet op wil staan of zelfstandig de trap op lopen kan.
We zijn nu een uurtje of 4 verder en de situatie is nog gelijk. Pootje en voetzoel heb ik betast Ik heb tussen de voetzolen gepord en eronder gewreven, de nagels nagekeken. Van heup tot teen geknepen om erachter te komen waar de schoen hem wringt maar geen enkele trekreactie of piep van hem gekregen - wat ik wel verwacht had.
Er zit beweging in zijn voet dus gebroken is het niet. Ook geeft hij enige tegendruk wanneer ik duw.
Enige wijsheid te bieden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mank
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Mank
Kan knieband-letsel zijn. Meer dan straks naar de dierenarts gaan kun je er ook niet mee. Die zal wel kunnen uitvogelen wat het is
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
Re: Mank
Dank.
Omdat hij zich wel heel gemakkelijk naar buiten liet gaan - en daarbij ook makkelijker leek te lopen - ook al leek het hem nauwelijks te lukken in bed overeind te komen - heb ik er vanmiddag maar voor gekozen hem wat metecam te geven en het even aan te kijken. Dat bleek het juiste te zijn. Nu net nog met hem buiten geweest en hij loopt (bijna) weer als vanouds. 't Zal een verrekte spier zijn geweest ofzo...
Hij doet het dus weer

Omdat hij zich wel heel gemakkelijk naar buiten liet gaan - en daarbij ook makkelijker leek te lopen - ook al leek het hem nauwelijks te lukken in bed overeind te komen - heb ik er vanmiddag maar voor gekozen hem wat metecam te geven en het even aan te kijken. Dat bleek het juiste te zijn. Nu net nog met hem buiten geweest en hij loopt (bijna) weer als vanouds. 't Zal een verrekte spier zijn geweest ofzo...
Hij doet het dus weer