Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door Caro. »

Ook hier werd het weekend weer geknald en in Amsterdam is er weer een hond overleden: hond was los in het park, maar rotjochies komen eraan en begonnen vuurwerk af te steken. Hond schrikt, rent weg, onder een auto, hartstikke dood.
Je zou denken dat je op 11 of 12 januari je hond wel weer los kan laten, maar niet dus :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nog steeds 's avonds maar t wordt wel wat minder
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moon-C
Zeer actief

Ongelezen bericht door moon-C »

Hier wordt het ook minder maar toch... een paar mensen bepalen nu dat ik mijn hond niet rustig uit kan laten en dat
voelt niet fijn.... en dat al vanaf half oktober.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Ontzettend jammer, ik geniet ervan hoe andere genieten van het vuurwerk afsteken. Dat gun ik ze ook. Het plezier, de voorpret. Maar Nederland/ de wereld is te vol. Er zijn teveel mensen die het op een onverantwoordelijke wijze doen. De pret gaat ervan af. Dus het is verstandig om het verbod in te voeren.
Net als zoveel andere zaken. Jammer want weer een betutteling die nodig is omdat er geen respect is voor de medemens.
Honden los laten lopen, wordt lastiger omdat andere mensen met honden het verpesten( poep niet opruimen, honden niet onder controle hebben), voetbal hooligans, sinterklaasfeest of verzin het maar. Altijd is er wel iets waarom een mooie gedachte/ feest moet aanpassen omdat er een groep mensen het verpest. En het eindigt minder vrijheid om het leven te leven hoe je het zou willen. Regels. Ik kan niet beschrijven wat ik precies bedoel. Maar weet wel dat ik het jammer vind dat het zo gaat.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier (Bussum) ook nog altijd geknal, gelukkig niet meer zo vaak. Maar overdag, in de avond of in de nacht hoor je het nog regelmatig. Intussen is het 13 januari zeg. :devil:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ondanks dat Krimpen weinig incidenten heeft gehad met oud&nieuw wordt er nu toch gesproken over een gemeentelijk afsteekverbod. Belangrijkste reden: we zitten te dicht bij Rotterdam waar dat verbod al ingesteld is en we hebben geen zin om dan al die Rotterdammers hier te krijgen met vuurwerk. En dat snap ik helemaal. Ik vermoed dat dat verbod er hier ook wel gaat komen om die reden
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Stapper schreef:En het eindigt minder vrijheid om het leven te leven hoe je het zou willen. Regels. Ik kan niet beschrijven wat ik precies bedoel. Maar weet wel dat ik het jammer vind dat het zo gaat.
Ik pik deze er even uit, want dat is precies wat nu gebeurt... vanaf oktober kunnen we niet meer ‘s avonds met de hond naar buiten, omdat er altijd wel ergens geknald wordt. Eind november/begin december moeten we iedere dag met de auto naar een gebied rijden waar we wel knalvrij de hond uit kunnen laten. De laatste twee weken van december kunnen we zelf ook niet meer ‘s avonds de deur uit omdat we de hond dan niet meer alleen kunnen laten. Met oud en nieuw moeten we naar een huisje in een vuurwerkvrij gebied. Dit alles doen we niet omdat we het leuk vinden, of dat we er zelf voor kiezen, maar omdat asociale bevolkingsgroepen het voor ons onmogelijk maken om ons gewone dagelijkse ritme aan te houden. En met mij zijn er heel veel anderen die precies hetzelfde moeten doen. Allemaal mensen die niet de vrijheid hebben om te leven zo als we het zouden willen :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”