Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Detectie speuren
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Detectie speuren
Waar kun je dat doen in omgeving West Brabant?
Ik ben benieuwd naar ervaringen en aanbevelingen hiervoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Re: Detectie speuren
Kijk ff op de site van scent imprint for dogs
Daar staan gecertificeerde instructeurs per provincie
Weet nog wel een goeie , maar die zit in Maarsbergen
Das een uurtje van jou af geloof ik
Daar staan gecertificeerde instructeurs per provincie
Weet nog wel een goeie , maar die zit in Maarsbergen
Das een uurtje van jou af geloof ik
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil een beetje de basis weten, hoe je begint. De rest denk ik er wel een eind mee te komen maar hoe begin je. Het is totaal anders dan het IPO speuren dus in dat opzicht is t aanleren anders denk ik....Cleva schreef:Waarom doe je het niet gewoon zelf?
Kun je toch best?
Dus als iemand me dat uit kan leggen is dat ook prima

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar zit ook weer wat in ja....Cleva schreef:malinois schreef:Ik wil een beetje de basis weten, hoe je begint. De rest denk ik er wel een eind mee te komen maar hoe begin je. Het is totaal anders dan het IPO speuren dus in dat opzicht is t aanleren anders denk ik....Cleva schreef:Waarom doe je het niet gewoon zelf?
Kun je toch best?
Ja. Quatsch.
Je hoeft alleen maar een test te lopen dus als je de regels kent dan train je daar op.
Ik zou mijn hond altijd zelf dingen aanleren in plaats van naar een school en het dan daar doen. Dat maakt het echt duizend keer moeilijker voor de hond.
Die twee keer dat er iemand mee moet kijken komen ze maar naar jou. Dan heb je hetzelfde resultaat of beter in een fractie van de tijd.
Mijn honden leren alvast niks als ze bekeken worden door een of andere wijdbeense instructeur.

- Tineke
- Zeer actief
Wij hebben met Luus tweemaal een workshop detectie gedaan en dat was erg leuk en leerzaam om te doen.
Je moet dan zelf met je hond aan de slag , zij zetten enkel alles klaar en leggen het uit.
Misschien is dat een idee, daarna kun je er dan zelf verder mee.
Hier zie je een impressie ervan
Die sleutels op een rij was leuk, dat waren alle autosleutels van de deelnemers, Luus was de enige hond die steevast onze sleutels eruit pikte
Je moet dan zelf met je hond aan de slag , zij zetten enkel alles klaar en leggen het uit.
Misschien is dat een idee, daarna kun je er dan zelf verder mee.
Hier zie je een impressie ervan

Die sleutels op een rij was leuk, dat waren alle autosleutels van de deelnemers, Luus was de enige hond die steevast onze sleutels eruit pikte

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Wil je Detectie doen? Of Speuren? Dat zijn 2 verschillende disiplinesmalinois schreef:Waar kun je dat doen in omgeving West Brabant?

Ik raad voor beiden aan Borders&Meadows.
Dogpassion doet aan mantrailen.
Er is een verschil tussen Mantrailen en Praktijkspeuren. Allebei okay, maar je moet wel een keuze maken (vind ik)
En er is puinzoeken.
Zit je op Texel

Er zijn meer opties.
"zoeken en apporteren" bijvoorbeeld.
Eventueel zou je 's kunnen kijken bij N&N Dogtrainers, die bieden meerdere disciplines aan.
*edit: als je Detectie zelf wilt oefenen heb je een paar uitdagingen. Je moet je geurbron "zuiver houden" dus je kunt niet met je handen een geurbron gaan wegleggen. Je hebt geurdichte bewaarblikken nodig, tangen, plastic handschoentjes om dingen te pakken (dat er geen geur ana je handen komt en omgekeerd)... ik zou Detectie echt niet zelf gaan doen.
Ik doe met onze jongste Detectie; we oefenen 1 x per week gewoon op de les. Thuis oefenen doe ik niet, met dien verstande dat hij het lastig vond om zijn neus in een voorwerp te stoppen; een tas bijvoorbeeld. DAT heb ik wel los geoefend, gewoon met snoepjes. Maar het echte zoeken op de bron.. nee, dat niet. Is in mijn optiek niet nodig en niet handig.
Suzanne
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
het aanleren vond ik juist makkelijk en heb ik thuis gedaan, nu zijn we op een hondenschool aan het trainen. Vreemde locatie en zij heeft er allerlei spul voor, dan hoef ik dat niet te verzamelen. Net gisteren begin gemaakt met aanleren van de verwijzing en dat ga ik deze week thuis verder aanleren zodat we dat volgende week daar kunnen uitbreiden en toepassen. Ze heeft daar ook verschillende ruimtes om in te zoeken, dus zodra we grotere gebieden kunnen doen, gaan we dat daar ook doen. Ik heb het gevoel dat het hier thuis snel saai wordt omdat ze alles hier wel kennen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Detectie dan denk ik, bijv op geld of sigaretten etc. Geen mantrailing, ik zou daar een workshop van doen maar die mensen gaven aan dat je dit beter niet kunt doen als je nog vol in t IPO speuren zit. Misschien later als de honden wat ouder zijn maar voor nu alleen detectie~Suzanne~ schreef:Wil je Detectie doen? Of Speuren? Dat zijn 2 verschillende disiplinesmalinois schreef:Waar kun je dat doen in omgeving West Brabant?
Er is een verschil tussen Mantrailen en Praktijkspeuren. Allebei okay, maar je moet wel een keuze maken (vind ik)
En er is puinzoeken.
Zit je op Texeldan is Speurhonden Texel een optie.
Er zijn meer opties.
Eventueel zou je 's kunnen kijken bij N&N Dogtrainers, die bieden meerdere disciplines aan.
*edit: als je Detectie zelf wilt oefenen heb je een paar uitdagingen. Je moet je geurbron "zuiver houden" dus je kunt niet met je handen een geurbron gaan wegleggen. Je hebt geurdichte bewaarblikken nodig, tangen, plastic handschoentjes om dingen te pakken (dat er geen geur ana je handen komt en omgekeerd)... ik zou Detectie echt niet zelf gaan doen.
Ik doe met onze jongste Detectie; we oefenen 1 x per week gewoon op de les. Thuis oefenen doe ik niet, met dien verstande dat hij het lastig vond om zijn neus in een voorwerp te stoppen; een tas bijvoorbeeld. DAT heb ik wel los geoefend, gewoon met snoepjes. Maar het echte zoeken op de bron.. nee, dat niet. Is in mijn optiek niet nodig en niet handig.
Suzanne

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar het aanleren dat gebeurd met voertjes? Mijn honden kunnen al prima zoeken natuurlijk dankzij t IPO maar ook thuis moeten ze zelf hun snack opzoeken elke dag. Dat aanleren is peanuts maar hoe zet ik ze over van voer naar voorwerp?Pumi schreef:het aanleren vond ik juist makkelijk en heb ik thuis gedaan, nu zijn we op een hondenschool aan het trainen. Vreemde locatie en zij heeft er allerlei spul voor, dan hoef ik dat niet te verzamelen. Net gisteren begin gemaakt met aanleren van de verwijzing en dat ga ik deze week thuis verder aanleren zodat we dat volgende week daar kunnen uitbreiden en toepassen. Ze heeft daar ook verschillende ruimtes om in te zoeken, dus zodra we grotere gebieden kunnen doen, gaan we dat daar ook doen. Ik heb het gevoel dat het hier thuis snel saai wordt omdat ze alles hier wel kennen.

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Maar het aanleren dat gebeurd met voertjes? Mijn honden kunnen al prima zoeken natuurlijk dankzij t IPO maar ook thuis moeten ze zelf hun snack opzoeken elke dag. Dat aanleren is peanuts maar hoe zet ik ze over van voer naar voorwerp?Pumi schreef:het aanleren vond ik juist makkelijk en heb ik thuis gedaan, nu zijn we op een hondenschool aan het trainen. Vreemde locatie en zij heeft er allerlei spul voor, dan hoef ik dat niet te verzamelen. Net gisteren begin gemaakt met aanleren van de verwijzing en dat ga ik deze week thuis verder aanleren zodat we dat volgende week daar kunnen uitbreiden en toepassen. Ze heeft daar ook verschillende ruimtes om in te zoeken, dus zodra we grotere gebieden kunnen doen, gaan we dat daar ook doen. Ik heb het gevoel dat het hier thuis snel saai wordt omdat ze alles hier wel kennen.

ik heb brood bakjes bij de action gekocht en er ene gat in gemaakt, zie foto. Ik heb er 4
eerst doe je in 1 bakje een koekje, zet je open neer + nog eentje open. je loopt er op af zeg zoekt bek in bakje is bij mij klik (clicker) en eet koekje op. Dit herhaal je een paar keer, wissel de bakjes van positie tussentijds.
Dan bakjes dicht in 1 koekje, bek bij goede bakje, klik en doe bakje open en mag koekje eruit eten. wederom paar keer herhalen. (wel elke keer zelfde koekjes ivm geur)
dan bakjes dicht koekje erin, maar niet meer bakje open maar uit de hand belonen.
gaat dat goed doe je de geur erbij in, dus koekje en geur. belonen uit de hand.
volgende stap in koekje weg halen. In dit stadium zoeken nog niet te moeilijk maken, denk om besmetting van geur op de bakjes. ik heb stickertje op bakje waar geur in gaat zodat ik niet steeds hoef af te wassen.
daarna kun je de geur bijvoorbeeld in een thee ei doen en die in andere objecten gaan stoppen. Zorg er wel voor dat er geen objecten tussen staan waar geur kort geleden ook in heeft gezeten.
Kun je hier iets mee

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel duidelijk! Ik kopieer t even en sla t op!Pumi schreef:malinois schreef:Maar het aanleren dat gebeurd met voertjes? Mijn honden kunnen al prima zoeken natuurlijk dankzij t IPO maar ook thuis moeten ze zelf hun snack opzoeken elke dag. Dat aanleren is peanuts maar hoe zet ik ze over van voer naar voorwerp?Pumi schreef:het aanleren vond ik juist makkelijk en heb ik thuis gedaan, nu zijn we op een hondenschool aan het trainen. Vreemde locatie en zij heeft er allerlei spul voor, dan hoef ik dat niet te verzamelen. Net gisteren begin gemaakt met aanleren van de verwijzing en dat ga ik deze week thuis verder aanleren zodat we dat volgende week daar kunnen uitbreiden en toepassen. Ze heeft daar ook verschillende ruimtes om in te zoeken, dus zodra we grotere gebieden kunnen doen, gaan we dat daar ook doen. Ik heb het gevoel dat het hier thuis snel saai wordt omdat ze alles hier wel kennen.
ik heb brood bakjes bij de action gekocht en er ene gat in gemaakt, zie foto. Ik heb er 4
eerst doe je in 1 bakje een koekje, zet je open neer + nog eentje open. je loopt er op af zeg zoekt bek in bakje is bij mij klik (clicker) en eet koekje op. Dit herhaal je een paar keer, wissel de bakjes van positie tussentijds.
Dan bakjes dicht in 1 koekje, bek bij goede bakje, klik en doe bakje open en mag koekje eruit eten. wederom paar keer herhalen. (wel elke keer zelfde koekjes ivm geur)
dan bakjes dicht koekje erin, maar niet meer bakje open maar uit de hand belonen.
gaat dat goed doe je de geur erbij in, dus koekje en geur. belonen uit de hand.
volgende stap in koekje weg halen. In dit stadium zoeken nog niet te moeilijk maken, denk om besmetting van geur op de bakjes. ik heb stickertje op bakje waar geur in gaat zodat ik niet steeds hoef af te wassen.
daarna kun je de geur bijvoorbeeld in een thee ei doen en die in andere objecten gaan stoppen. Zorg er wel voor dat er geen objecten tussen staan waar geur kort geleden ook in heeft gezeten.
Kun je hier iets mee
Ik ga t eens proberen, dank je!
Hoe heb je daar zo'n mooi rond gat in gekregen??
*edit
Laatst gewijzigd door malinois op 14 jan 2020 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je!!lor1_1984 schreef:Ik doe aan detectie met Dívka en je begint idd met voertjes:
Eerst een open box met voertje in een helft, als ze dat snappen zet je er een tweede open box bij, later doe je een box dicht en zo bouw je uit naar 6 dichte boxen.
Bij dichte boxen is het verwijzen met de snuit in het gat vd juiste box, belonen met stem/clicker en snoepje iets verder weg strooien zodat je de boxen kunt wisselen van plaats.
Ik ben afgelopen keer geëindigd met 6 dichte boxen waarvan 2 op hun kant en 1 'verstopt', maar dat laatste was net wat te moeilijk omdat ze moe begon te worden.![]()
Morgen gaan we daar mee verder en gaat ze als het goed is over op geur.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Met Noah heb ik het zonder koekjes aangeleerd. Zij staat op eekhoorntjesbrood, dat ik in een potje heb zitten. Eraan snuffelen = koekje. Dat herhaal je meerdere keren, zodat ze weten dat het geurtje een beloning oplevert. Daarna stop je het een bakje en een paar lege bakjes ernaast. Gaan ze bij de goede snuffelen, beloning! Dat werkte prima bij Noah! Nu ben ik er mee gestopt omdat het op dezelfde dag als hoopers is. Noah vond die bakjes of tasjes te leuk om mee te gooien
ze gaat ermee sjoelen. Wordt het luchtje ergens opgehangen, dan gaat het al stukken beter! Ze kon ook een knijper met dat luchtje eruit halen, alleen metalen klipje van een knijper vond ze iets te lastig.
Mantrailen gaat haar beter af, alleen is dat zo duur. Dat ga ik nu eens per maand doen, puber Perry mag dan ook.

Mantrailen gaat haar beter af, alleen is dat zo duur. Dat ga ik nu eens per maand doen, puber Perry mag dan ook.
- ** Angela **
- Zeer actief
malinois schreef:Detectie dan denk ik, bijv op geld of sigaretten etc. Geen mantrailing, ik zou daar een workshop van doen maar die mensen gaven aan dat je dit beter niet kunt doen als je nog vol in t IPO speuren zit. Misschien later als de honden wat ouder zijn maar voor nu alleen detectie~Suzanne~ schreef:Wil je Detectie doen? Of Speuren? Dat zijn 2 verschillende disiplinesmalinois schreef:Waar kun je dat doen in omgeving West Brabant?
En er is puinzoeken.
Zit je op Texeldan is Speurhonden Texel een optie.
Er zijn meer opties.
Suzanne
Dat klopt , IGP en mantrailing of praktijk speuren gaan ze door de war gooien
Ik heb het geprobeerd maar dat zag je echt terug in het IGP speuren ( in negatieve zin )
Detectie naast IGP speuren is geen probleem , ik merkte hier dat ze er geconcentreerder van gingen speuren en wat rustiger op t spoor werden
Helaas nu te weinig tijd ervoor , maar doe t thuis af en toe met Kyto en Pinky ( of op de zaak )
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zou niet op voer laten zoeken, maar meteen op de geur die je wilt. Eerst met 1 bak. Neus bij het gat = click = koekje. Daarna met 2 en zo uitbouwen. Met sterkere geur is het makkelijker, omdat ze dan zelf al nieuwsgierig zijn naar wat er in het gat te ruiken is 

- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Je zou hier eens kunnen proberen : https://www.borders-meadows-hondentrain ... udB6uVW6kw Ze zit in Brabant 

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaten gemaakt met een gaten zaag/ boor die je bijvoorbeeld ook gebruikt om gaten voor stopcontacten te maken . Foto is gewoon willekeurig van internet

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Als Noord-Limburg een optie voor je is, kan ik je Dogsigns aanraden. Zij doen zowel detectie als mantrailing. Ook vlakterevieren willen ze binnenkort weer gaan aanbieden.
IPO-speuren en mantrailing lijkt me inderdaad geen handige combinatie, maar IPO-speuren en detectie zou geen probleem moeten zijn.
IPO-speuren en mantrailing lijkt me inderdaad geen handige combinatie, maar IPO-speuren en detectie zou geen probleem moeten zijn.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Elmo en ik zijn momenteel bezig met een cursus van een half jaar: https://www.caninescience.online/
Online en in het Engels. Als je ‘gewoon, leuk’ wil doen, dan is het bedrag wellicht wat hoog... maar wij zijn inmiddels een paar weken onderweg en het is onwijs diepgaand, elke cent waard
Online en in het Engels. Als je ‘gewoon, leuk’ wil doen, dan is het bedrag wellicht wat hoog... maar wij zijn inmiddels een paar weken onderweg en het is onwijs diepgaand, elke cent waard

- Sigrid & Atka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een husky
Detectiewerk is zo leuk om te doen! Wij doen het ook
Atka staat op anijs. Hij heeft er ontzettend veel lol in, zo leuk om te zien
Ik heb het hem zelf aangeleerd.
Digidog heeft een e-book dat je kunt downloaden, daar staat veel info in over detectiewerk en over hoe je het aanleert.
Je moet, zoals al gezegd, idd oppassen voor geurbesmetting.

Atka staat op anijs. Hij heeft er ontzettend veel lol in, zo leuk om te zien

Digidog heeft een e-book dat je kunt downloaden, daar staat veel info in over detectiewerk en over hoe je het aanleert.
Je moet, zoals al gezegd, idd oppassen voor geurbesmetting.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik doe het met Triss ook en ben haar nu aan het overzetten op een nieuwe geur. Het gaat binnenkort ook een wedstrijdsport worden trouwens. Ik gebruik zelfgemaakte boxen maar dan gemaakt van volgens mij rioleringsbuizen van de bouwmarkt. Ik dacht dat ik al eens een foto geplaatst heb hier op het forum daarvan.
Als je denkt om ook het als wedstrijdsport te gaan doen, dan zou ik de manier van NL nosework aanhouden.
Als je wilt, wil ik de afbeelding van de boxen nog wel weer opzoeken.
Als je denkt om ook het als wedstrijdsport te gaan doen, dan zou ik de manier van NL nosework aanhouden.
Als je wilt, wil ik de afbeelding van de boxen nog wel weer opzoeken.

Groetjes Marja
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik rommel zo nu en dan ook wat aan met detectie.
Ik heb het aangeleerd met koek+geur tegelijk in een doos/bak met gat en daarna geur alleen.
Ik vond het lastigst om echt het belonen/clickeren goed te timen. Je wilt het moment van geurherkenning hebben maar níet belonen als ze (weer) gaan bewegen, met poten maaien of op een andere manier de doos of verstopplek verstoren. Eerste trainingen dus beter (te) snel clicken en heel langzaam de gewenste verwijzing uitbouwen dan dat je het risico hebt dat je potengemaai of met de bek pakken beloont.
Ik gebruik niet direct de geurbron zelf maar stop kleine stukjes stof tegelijk met het materiaal in een glazen weckpot. Eerste keer minimaal 24 uur samen in de pot.
Voor een training gaat er dan een lapje in een maden/wormendoosje (klein bakje met luchtgaatjes) en dat gebruik ik. Er zit dan voor een hond echt genoeg geur aan maar je besmet de omgeving minder. Uiteraard de lapjes bij de geurbron in de pot bewaren.
Als je een etherische olie gebruik kan je druppels op een stuk keukenrol samen met lapjes stof in pot doen. Ikzelf heb gedroogde valeriaan, dat kan je handig verpakt in zakjes kopen voor katten
Ik heb het aangeleerd met koek+geur tegelijk in een doos/bak met gat en daarna geur alleen.
Ik vond het lastigst om echt het belonen/clickeren goed te timen. Je wilt het moment van geurherkenning hebben maar níet belonen als ze (weer) gaan bewegen, met poten maaien of op een andere manier de doos of verstopplek verstoren. Eerste trainingen dus beter (te) snel clicken en heel langzaam de gewenste verwijzing uitbouwen dan dat je het risico hebt dat je potengemaai of met de bek pakken beloont.
Ik gebruik niet direct de geurbron zelf maar stop kleine stukjes stof tegelijk met het materiaal in een glazen weckpot. Eerste keer minimaal 24 uur samen in de pot.
Voor een training gaat er dan een lapje in een maden/wormendoosje (klein bakje met luchtgaatjes) en dat gebruik ik. Er zit dan voor een hond echt genoeg geur aan maar je besmet de omgeving minder. Uiteraard de lapjes bij de geurbron in de pot bewaren.
Als je een etherische olie gebruik kan je druppels op een stuk keukenrol samen met lapjes stof in pot doen. Ikzelf heb gedroogde valeriaan, dat kan je handig verpakt in zakjes kopen voor katten

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik rommel zo nu en dan ook wat aan met detectie.

-
- Zeer actief
Leuk topic, wij gaan over 2 weken ook beginnen met een workshop. Moet alleen nog verzinnen op welke geur, welke gebruiken jullie?
- ** Angela **
- Zeer actief
Wiet
-
- Zeer actief
Ik vond het belangrijk een geur te kiezen die ze "in het wild' of "in huis' niet snel tegenkomen.
Geen tabak, ivm de losliggende peuken overal. Natuurlijk horen ze alleen te verwijzen als ze direct met het spelletje bezig zijn, maar toch.
Lavendel en vanille vind ik te "gewoon" omdat dat ook inhuis / geurkaarsen voorkomt.
Ik koos uiteindelijk voor kruidnagel.
Suzanne
Geen tabak, ivm de losliggende peuken overal. Natuurlijk horen ze alleen te verwijzen als ze direct met het spelletje bezig zijn, maar toch.
Lavendel en vanille vind ik te "gewoon" omdat dat ook inhuis / geurkaarsen voorkomt.
Ik koos uiteindelijk voor kruidnagel.
Suzanne
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Tautrack zit in west Brabant. Zelf train ik detectie bij Kynero in Barendrecht ZH. Ik speur op wiet en wellicht gaan we er binnenkort een 2e geur bijnemen zoals geld.
Groetjes van Bo en de honden.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Kijk ook even hoe je wil werken. Er zijn op dit moment 2 stromingen. Direct met geur en eerst op de kong.
Jan R kan dat volgens mij prima uitleggen
Jan R kan dat volgens mij prima uitleggen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk! Bedankt allemaal voor de uitleg, verenigingen en adviezen. Blijf t ook vooral plaatsen, erg interessant!