Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokkenpiloot; TTA / MRSP / euthanasie
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Brokkenpiloot
Fijn dat alles goed is gegaan, op naar een spoedig herstel! 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Beterschap
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Fijn dat hij weer thuis is, hopelijk herstelt hij voorspoedig!
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat zijn geen grappen, hopelijk gaat de revalidatie snel en goed verlopen
Wij hebben de comfy cone in het verleden ooit gebruikt bij Spok na een verwonding en wat een verbetering met zo'n plastic kap.
Hier positief over de comfy cone dus.
Je hebt buiten de comfy cone ook nog de mooncollar een soort zacht kussen in de vorm van een ring welke om de nek gaat.
Ook vele malen comfortabeler dan zo'n plastic onding.

Wij hebben de comfy cone in het verleden ooit gebruikt bij Spok na een verwonding en wat een verbetering met zo'n plastic kap.
Hier positief over de comfy cone dus.
Je hebt buiten de comfy cone ook nog de mooncollar een soort zacht kussen in de vorm van een ring welke om de nek gaat.
Ook vele malen comfortabeler dan zo'n plastic onding.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen en hij ook, heel veel beterschap voor die grote kerel 

- ceciel
- Zeer actief
Het is vannacht goed gegaan, zowel hij als ik hebben best redelijk geslapen.
Een keer of vier wakker geweest en dan had hij even contact nodig. Even onze hoofden naast elkaar en een geruststellend woord.
Hij was niet erg onrustig en toonde geen pijn.
Om 7 uur zijn we even buiten geweest voor een plas. Daarna wilde hij gelukkig eten zodat medicatie geven wat makkelijker ging.
Kort daarna lag hij wat te piepen maar nu is hij alweer in diepe rust.
Drinken doet hij nog niet maar dat zal vast nog wel komen.
Een keer of vier wakker geweest en dan had hij even contact nodig. Even onze hoofden naast elkaar en een geruststellend woord.
Hij was niet erg onrustig en toonde geen pijn.
Om 7 uur zijn we even buiten geweest voor een plas. Daarna wilde hij gelukkig eten zodat medicatie geven wat makkelijker ging.
Kort daarna lag hij wat te piepen maar nu is hij alweer in diepe rust.
Drinken doet hij nog niet maar dat zal vast nog wel komen.
-
- Zeer actief
Die narcose trekt best een wissel op het lijf hoor, merkte ik bij Zillion ook.. wel iets makkelijker dan om ze rustig te houden... hoe lullig ook sterkte met hem
-
- Zeer actief
Och die arme vent. Dat hij nu maar snel op mag knappen 

- ceciel
- Zeer actief
De tweede nacht zit erop. Hij heeft me rond vier uur even wakker gehouden omdat hij liever op de koele tegels wilde liggen. Jammer maar helaas, dan kan ik hem niet in de gaten houden.
Bij het lopen buiten, 10 keer per dag 5 à 10 minuten, gebruikt hij zijn poot vanaf vrijdag al.
In huis doet hij het ook netjes als in dat hij rustig en beheerst beweegt.
De comfy cone ligt op de grond (zodat hij kan wennen) maar hebben we nog niet nodig gehad.
Als ik het, tot dusver, vergelijk met de revalidatie van mijn vorige hond na een tta mag ik niet mopperen.
Bij het lopen buiten, 10 keer per dag 5 à 10 minuten, gebruikt hij zijn poot vanaf vrijdag al.
In huis doet hij het ook netjes als in dat hij rustig en beheerst beweegt.
De comfy cone ligt op de grond (zodat hij kan wennen) maar hebben we nog niet nodig gehad.
Als ik het, tot dusver, vergelijk met de revalidatie van mijn vorige hond na een tta mag ik niet mopperen.
- Lucia
- Zeer actief
Dat klinkt niet slecht, fijn!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Fijn, hopenlijk zet dit goede door

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ceciel
- Zeer actief
Minimaal 6 weken aan de lijn, geen gladde vloeren, trappen of spelen met andere honden.Nanna schreef:Goed zo. Hoe lang gaat de revalidatie in totaal duren? Pak hem beet?
Het opbouwschema ziet er als volgt uit:
De eerste twee weken bv. 10 maal per dag 5 à 10 minuten aan de lijn uitlaten.
De volgende vier weken aan de lijn en een dagelijks toenemende belasting in wandelpas. Aan het eind van de vier weken opgebouwd tot 4 x 30 min.
Na deze 6 weken een na onderzoek (röntgenfoto).
De 6 weken daarop toenemende intensiteit tot max. 4 x die 30 min.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bah wat een pech en zorgen
. Gelukkig is de operatie goed gegaan en de eerste dagen erna ook, ik duim voor een goed herstel voor je kanjer
.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Heel veel beterschap. Ik weet uit ervaring dat de revalidatieperiode wel wat lang duurt, maar daarna kunnen ze wel weer alles doen.
Een van mijn oudste honden heeft 2 x de kruisbanden gescheurd.
De laatste keer afgelopen juli en ze loopt al weer achter de schapen .
Ze is nu 12 jaar.
Een van mijn oudste honden heeft 2 x de kruisbanden gescheurd.
De laatste keer afgelopen juli en ze loopt al weer achter de schapen .
Ze is nu 12 jaar.
- ceciel
- Zeer actief
Morgen een eerste keer op controle.
Ik verwacht geen gekkigheid omdat de wond er rustig uitziet, geen wondvocht, nauwelijks sprake van verdikking.
Styx is zelf goedgemutst en we revalideren rustig verder.
Als de foto eind februari laat zien dat zijn botweefsel goed terug (is ge)groeit doe ik samen met hem een dansje!
Hij trekt zijn grens bij de flexadin, een supplement in snoepjesvorm, die we hebben meegekregen. Die vreet hij niet en filtert hij zelfs uit een kilo kvv wat nog best knap is met zo'n grote bakkes
.
Ik heb een pot opti joint staan dus daar beginnen we vanavond mee.
Pup komt over exact een week.
Ik verwacht geen gekkigheid omdat de wond er rustig uitziet, geen wondvocht, nauwelijks sprake van verdikking.
Styx is zelf goedgemutst en we revalideren rustig verder.
Als de foto eind februari laat zien dat zijn botweefsel goed terug (is ge)groeit doe ik samen met hem een dansje!
Hij trekt zijn grens bij de flexadin, een supplement in snoepjesvorm, die we hebben meegekregen. Die vreet hij niet en filtert hij zelfs uit een kilo kvv wat nog best knap is met zo'n grote bakkes

Ik heb een pot opti joint staan dus daar beginnen we vanavond mee.
Pup komt over exact een week.
- bram en thijs
- Zeer actief
Och hemel, dat gezeik. Alsof het ook gratis is en geen nut heeftceciel schreef:Die vreet hij niet en filtert hij zelfs uit een kilo kvv wat nog best knap is met zo'n grote bakkes.

- ceciel
- Zeer actief
Ja écht hoor. Rothond is het.bram en thijs schreef:Och hemel, dat gezeik. Alsof het ook gratis is en geen nut heeftceciel schreef:Die vreet hij niet en filtert hij zelfs uit een kilo kvv wat nog best knap is met zo'n grote bakkes.
Aan de andere kant ben ik de lamlul die een comfy cone bestelt (die meneer gebruikt als kussen maar owee als ik hem om zijn hoofd vouw) en ook het alternatief voor de flexadin is al in huis.
- bram en thijs
- Zeer actief
Jawel, jawel. Maar tochceciel schreef:Aan de andere kant ben ik de lamlul die een comfy cone bestelt (die meneer gebruikt als kussen maar owee als ik hem om zijn hoofd vouw) en ook het alternatief voor de flexadin is al in huis.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
En brokje- brokje-pilletje - snel brokje- brokje - brokje, zou dat werken? Dat werkt hier zelfs bij vieze pillen iig.ceciel schreef:Die vreet hij niet en filtert hij zelfs uit een kilo kvv wat nog best knap is met zo'n grote bakkes.

- bram en thijs
- Zeer actief
Dat is dan brokje- brokje-pilletje - spuug - snel brokje- brokje - brokjeHillieS schreef: En brokje- brokje-pilletje - snel brokje- brokje - brokje, zou dat werken? Dat werkt hier zelfs bij vieze pillen iig.

- HillieS
- Zeer actief
Ik ben snellerbram en thijs schreef:Dat is dan brokje- brokje-pilletje - spuug - snel brokje- brokje - brokjeHillieS schreef: En brokje- brokje-pilletje - snel brokje- brokje - brokje, zou dat werken? Dat werkt hier zelfs bij vieze pillen iig.

- bram en thijs
- Zeer actief
Nee, ze doen flubberflubberflubber en daar is ie weerHillieS schreef: Ik ben sneller

- ceciel
- Zeer actief
Dat is precies hoe het gaatbram en thijs schreef:Nee, ze doen flubberflubberflubber en daar is ie weerHillieS schreef: Ik ben snellerKeurig schoongeflubberd

- bram en thijs
- Zeer actief
- HillieS
- Zeer actief
- ceciel
- Zeer actief
Vanmiddag wondcontrole gehad. Goede berichten, geen noodzaak tot verlengen van de gabapentine of inzetten van antibiotica.
Het ontstane vocht is gebruikelijk voor een dergelijke ingreep, druk op implantaat geeft geen reactie, belasting op de is poot goed.
Wel schoot onze held zijn anaalklieren leeg en heeft de orthopeed, met behulp van drie man, de comfy cone omgekregen.
Je had die blik van Styx moeten zien
Na anderhalf uur dikke stress heb ik hem verlost van dat enge ding en de buurvrouw die mee was naar de dierenarts is 'as we speak' een broek voor hem aan het naaien onder instructies, tips en truuks verkregen door de orthopeed.
Uiteraard wordt er voor Styx een gstar op maat gemaakt
Het ontstane vocht is gebruikelijk voor een dergelijke ingreep, druk op implantaat geeft geen reactie, belasting op de is poot goed.
Wel schoot onze held zijn anaalklieren leeg en heeft de orthopeed, met behulp van drie man, de comfy cone omgekregen.
Je had die blik van Styx moeten zien

Na anderhalf uur dikke stress heb ik hem verlost van dat enge ding en de buurvrouw die mee was naar de dierenarts is 'as we speak' een broek voor hem aan het naaien onder instructies, tips en truuks verkregen door de orthopeed.
Uiteraard wordt er voor Styx een gstar op maat gemaakt

- Lucia
- Zeer actief
Fijn dat alles goed is!
Hier de comfy cone binnen, maar ook geen succes. Zn hoofd gaat niet meer omhoog en hij gaat heel boos krabben, met je raad het al, de geopereerde poten
Wij gaan door met de opgeblazen band, mocht hij toch veel aan wond gaan zitten dan proberen we het opnieuw.
Hier de comfy cone binnen, maar ook geen succes. Zn hoofd gaat niet meer omhoog en hij gaat heel boos krabben, met je raad het al, de geopereerde poten

Wij gaan door met de opgeblazen band, mocht hij toch veel aan wond gaan zitten dan proberen we het opnieuw.
- bram en thijs
- Zeer actief