Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oor al 7 weken ziek
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Oor al 7 weken ziek
Beterschap voor Oor.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een hele riedel, intensieve verzorging hoor (heb het hier momenteel ook aan de hand), hopelijk krijg je haar erdoorheen!
-
- Zeer actief
Fijn dat het al beter gaat!
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ja het kost wel aardig wat tijd maar ondertussen begint het routine te worden. We zijn vandaag geminderd met de isogel omdat de ontlasting wel heel stevig werd, hopelijk betekent dat dat ze zelf betere ontlasting maakt? Benieuwd hoe het er morgen uit ziet. Dan ook even wegen.
Ach wat heb jij aan de hand dan, welke hond?
Ach wat heb jij aan de hand dan, welke hond?
- Zamunda
- Zeer actief
Ja kan dat ze zelf nu weer meer vocht opneemt uit de darmen, kan ook dat ze minder vocht binnen gekregen heeft, heb je een beetje zicht op de vochtinname?mijke schreef:Ja het kost wel aardig wat tijd maar ondertussen begint het routine te worden. We zijn vandaag geminderd met de isogel omdat de ontlasting wel heel stevig werd, hopelijk betekent dat dat ze zelf betere ontlasting maakt? Benieuwd hoe het er morgen uit ziet. Dan ook even wegen.
Geen hond (meer) gelukkig, had een paar weken geleden wel vijf dieren tegelijk (goed) ziek en allemaal iets anders (geen pretje). Nu nog maar eentje ziek (kat) en de zorg (vijf maal daags infuus, dwangvoeren en medicijnen) is sinds gisteren gelukkig flink verminderd naar driemaal daags minder intensieve zorg omdat hij het een stuk beter doet. Vooralsnog voor de dood weggehaald zoals jij ook met Oor, maar of hij het gaat redden is helaas nog een vraagteken. Nou gaat het bij mij om een (heerlijk) dier van 16 en ondanks dat ik die nog niet kwijt wil is dat toch wezenlijk anders dan een Oor die gewoon echt nog veel te jong is om te mogen gaan. Maar ze moeten het allebei maar gewoon weer gaan doenmijke schreef:Ach wat heb jij aan de hand dan, welke hond?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Isogel mag gewoon droog over het voer hoor. Dat hoeft niet eerst een papje te worden.Jion schreef:Meng je de isogel wel met voldoende water? Het moet echt een papje zijn dat nog kan bewegen zeg maar.mijke schreef:Ja het kost wel aardig wat tijd maar ondertussen begint het routine te worden. We zijn vandaag geminderd met de isogel omdat de ontlasting wel heel stevig werd, hopelijk betekent dat dat ze zelf betere ontlasting maakt? Benieuwd hoe het er morgen uit ziet. Dan ook even wegen.
- mijke
- Zeer actief
In de bijsluiter van isogel staat dat je het gewoon droog over het voer kunt geven. Maar we doen er omdat het makkelijker mengt wel een drupje water bij. Maar ze drinkt volgens mij wel genoeg hoor, ze krijgt prednison dus daar gaat ze extra van drinken. We waren destijds met 6 tl begonnen, dat was eerst niet eens genoeg, de afgelopen week konden we terug naar 4,5 tl en vandaag zijn we naar de helft daarvan gegaan. Dus ik hoop echt dat dat meer iets zegt over haar herstel dan over wel of niet genoeg drinken, want dat drinken is hooguit iets toegenomen en zeker niet geminderd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is de bijsluiter van PUUR Psyllium, niet van isogel, daar staat ditJion schreef:Als er genoeg bij gedronken wordt misschien niet nee, maar als de ontlasting nu te stevig is, is het beter om wel aan te lengen met water. Anders kan er verstopping ontstaan omdat de psyllium vocht onttrekt uit het lichaam. Ik zou dus wel isogel/psyllium blijven geven, maar met wat meer water.
Edit:
Dit staat in de bijsluiter:
Dosering
De optimale dosering is 1-2 x daags:
Hond >25kg 1½ maatschep
Hond 10-25kg 1 maatschep
Hond en kat < 10kg ½ maatschep
1 maatschep bevat ongeveer 2 gram.
Samenstelling
100% Psyllium Husk (blond). Puur Psyllium bevat alleen het werkzame bestanddeel, namelijk het vliesje van het vlozaad en niet het hele zaad. Dit heeft de eigenschap dat het zeer veel vocht op kan nemen. Hierdoor wordt de darminhoud zachter en volumineuzer waardoor de darmpassage verbeterd wordt. Dit heeft als gevolg dat de ontlasting niet meer te lang in de darmen blijft en de darmperistaltiek wordt verbeterd. Psyllium Husk kan toxines en zware metalen aan zich binden en zo het ontgiftingsmechanisme van het lichaam ondersteunen. PUUR Psyllium wordt bij dunne ontlasting gegeven met weinig water en bij verstopping met veel water.
Niks over eerst mengen alleen dat het een verbinding met water aangaat. Heb het ook nooit anders dan droog over het voer gegeven
ISO-GEL
Aanvullend dieetvoeder
Productomschrijving:
Iso-Gel is een aanvullend dieetvoeder met een hoog gehalte aan Ispaghula granulaat, aanbevolen bij acute intestinale absorbtiestoornissen bij hond en kat, zoals acute diarree of tijdens de daaropvolgende herstelperiode. Iso-Gel kan tevens worden ingezet bij verstopping.
Samenstelling: Iso-Gel is een granulaat dat voor 90% (w/w droog) uit Ispaghula bestaat; Iso-Gel is glutenvrij en heeft geen calorische waarde.
Doeldieren: Hond, kat.
Producteigenschappen:
Doordat ispaghula granulaat oplost in water, wordt een gel gevormd die in de darm water bindt. Bovendien wordt water ook op indirecte wijze gebonden door de afbraak van de Iso-Gel vezels in het colon door de aanwezige darmbacteriën. Door de afbraak van grotere moleculen tot vele kleinere, neemt in de darm de osmotische waarde toe waardoor een groter watervasthoudend vermogen wordt bereikt. Hierdoor vermeerdert de faecale massa en wijzigt de consistentie van de faeces.
Iso-Gel reguleert de darmpassagetijd: Door de toename van de hoeveelheid faeces vergroot
de inhoud van de darmen, dit stimuleert de spieractiviteit en verbetert de spiertonus en de peristaltiek van de darmwand. Iso-Gel kan op deze wijze niet alleen lange passagetijden verkorten bij dieren die aan constipatie lijden, maar kan ook de erg korte passagetijd verlengen bij patiënten met diarree.
Aanbevolen bij:
Iso-Gel is een aanvullend dieetvoeder ter ondersteuning van de behandeling van acute intestinale absorbtie stoornissen bij hond en kat, zoals acute diarree of tijdens de daaropvolgende herstelperiode. Door de regulatie van de darmwerking kan Iso-Gel ook worden toegepast bij verstopping als gevolg van bijvoorbeeld haarballen, na anaalklierverwijdering of perineaalhernia.
Gebruiksaanwijzing:
Is indicatief en kan worden aangepast aan de individuele noden. Hond: 2-5 theelepels van 3 ml, 1 tot 2x daags door het voer. Kat: 2 theelepels van 3 ml, 1 tot 2x daags door het voer. Aanbevolen gebruiksduur: 1-2 weken.
In overleg met uw dierenarts kan deze gebruiksduur worden gewijzigd.
Versienummer: 004/maart 2015
Niet gebruiken bij:
Iso-Gel niet gebruiken bij buikpijn, braken, obstructies van de darmen. Neveneffecten: Winderigheid.
Waarschuwingen:
Aangeraden wordt om voor gebruik uw dierenarts te raadplegen. Altijd voldoende water ter beschikking stellen.
Bewaarcondities: Bij kamertemperatuur (15 - 25 °C), buiten bereik van kinderen. Houdbaarheid: Zie verpakking.
Verpakking: 1 zakje à 100 gram, in doos verpakt.
Distributie: Aesculaap bv Mijlstraat 35
Boxtel
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou vooral hetzelfde doen wat Mijke al doet, minderen. En blijkbaar is het dus niet hetzelfde spul als het verschil zo groot isJion schreef:Raar dat die bijsluiters verschillen terwijl het gewoon hetzelfde spul is. Hoe dan ook kan dat water geen kwaad en zou ik bij erg droge ontlasting er wat meer van bij doen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Even mezelf quoten ipv reactie aanpassencrutz schreef:Ik zou vooral hetzelfde doen wat Mijke al doet, minderen. En blijkbaar is het dus niet hetzelfde spul als het verschil zo groot isJion schreef:Raar dat die bijsluiters verschillen terwijl het gewoon hetzelfde spul is. Hoe dan ook kan dat water geen kwaad en zou ik bij erg droge ontlasting er wat meer van bij doen.
Het grootste verschil zit hem er is dat de isogel (ispaghula) granulaat (korrels) is en de psyllium husk gemalen vezels zijn. Daardoor zal er ook wel een verschil in inname wijze zitten.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik wilde het net zeggen (heb ze beide in huis gehad).crutz schreef:Even mezelf quoten ipv reactie aanpassencrutz schreef:Ik zou vooral hetzelfde doen wat Mijke al doet, minderen. En blijkbaar is het dus niet hetzelfde spul als het verschil zo groot isJion schreef:Raar dat die bijsluiters verschillen terwijl het gewoon hetzelfde spul is. Hoe dan ook kan dat water geen kwaad en zou ik bij erg droge ontlasting er wat meer van bij doen.
Het grootste verschil zit hem er is dat de isogel (ispaghula) granulaat (korrels) is en de psyllium husk gemalen vezels zijn. Daardoor zal er ook wel een verschil in inname wijze zitten.
- mijke
- Zeer actief
Nou wij gebruiken eerlijk gezegd psylliumvezels voor paarden
die zijn fijner gemalen. Factor 15! verschil in kosten (tipje voor de grootverbruikers). Dat is wel fijn gemalen. Maar toen we overstapten merkten we geen verschil in de ontlasting hoor. Ze krijgt het ook door kvv, daar zit natuurlijk al vocht in.

- mijke
- Zeer actief
Net even gewogen... 2 kilo aangekomen! 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Super! En hoe waren de uitwerpselen van madam? 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Moet Oor ook ei eten . Vooral eiwit . Goblinn wel
- mijke
- Zeer actief
Haha, goed ook! Ik kijk dit nog even aan en als het zo blijft ga ik nog wat minderen!Alfilillo schreef:Super! En hoe waren de uitwerpselen van madam?
- mijke
- Zeer actief
Nee, dat advies hebben wij niet gekregen. Verbaasde mij ook, maar vooralsnog lijkt dit voer goed te werken dus.katerke schreef:Moet Oor ook ei eten . Vooral eiwit . Goblinn wel
- ceciel
- Zeer actief
Mens, wat moet jij opgelucht zijn nu je Oor weer ziet opkrabbelen!mijke schreef:Net even gewogen... 2 kilo aangekomen!

- Lucia
- Zeer actief
Top! Dat gaat de gemeente de goede kant op!
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Wat een goed nieuws! Super! 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
Goed nieuws, fijn 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
mijke schreef:Net even gewogen... 2 kilo aangekomen!
En dat mag je dan ook met recht van de (Martini)toren roepen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat fijn dat het de goede kant op gaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- *Esther
- Zeer actief
Goed zo Oortje!!! Yes!!
Merk jij verder wat van de pred? Hazel was enorm hijgerig. En vreteriger.
- mijke
- Zeer actief
Nee helemaal niks eigenlijk. Ze drinkt misschien een tikje meer, maar niks extreems, gewoon nog binnen het normale. Ja honger heeft ze wel enorm, maar daar krijgt ze medicatie voor omdat ze eerder dus, ook op de prednison, juist een hele slechte eetlust had, dus ik denk niet dat dat door de prednison komt.*Esther schreef:Goed zo Oortje!!! Yes!!