Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier vanmiddag ook weer een paar knallen in het bos, het gekke is dat de honden niet bang zijn als ze los lopen in het bos, dan kan de knal nog zo hard zijn, ze kijken even naar hoe ik reageer en als ik dus niet reageer lopen ze weer rustig verder.
Maar als ze in de wijk aan de lijn lopen en het knalt dan willen ze gelijk naar huis, al is het een klein knalletje in de verte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik kende het stuk al en ben het er zo mee eens :ok: :ok: :ok:

Mijn normaal zo vrolijke hond, is 9 dagen lang een hoopje ellende geweest, elk vertrouwen in wat dan ook verloren en dan zeg ik nog 'nou ja,
gelukkig hebben wij geen rotje in de brievenbus gehad en hebben we een auto zodat we haar nog tig kilometer verderop konden laten plassen'.
Toch te idioot voor woorden voor woorden allemaal :piew:
Mijn bloeddruk is dit jaar door het dak gegaan en de woorden 'gelukkig nieuwjaar' kreeg ik niet eens mijn strot meer uit. Hoezo gelukkig nieuwjaar?
Wat een losgeslagen idioten bij elkaar die het land ruim 1.5 week in hun greep gehouden hebben. Sodemieter op, steek die zooi lekker in je huis af
en knal je eigen kop eraf! :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

"verbod voor vuurwerk niet te handhaven" lijkt mij een drogreden.
Want wat houdt "handhaven" nou eigenlijk in?
Verkeersregels omdat mensen te hard rijden, of door het rood rijden etc. voorkomt toch óók niet dat het nog grootschalig gebeurt? Bijna iedereen rijdt op de snelweg tenminste 10 km te hard. Verkeersregels worden grootschalig overtreden. Daarop zijn controles zoals flitscamera's en politiefuiken om alcohol controles te doen in het leven geroepen. Om toch enigszins te kunnen handhaven.

waarom kan dat niet net zo goed met het afsteken van vuurwerk? En dan gewoon de regel: IEDEREEN in de nabijheid van afgestoken vuurwerk bekeuren. Dat scheelt gezeur met "ik was het niet, ik ook niet, nee, ik ook niet". Erbij staan is genoeg. Hup, brengt weer geld in het laatje. Want dat zou ook zo belangrijk zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Waar ik nu woon met een niet heel erg bange hond vond ik het prima te doen, eigenlijk alleen oudjaarsdag en wat nagepruttel op de 1e.

Maar ik weet ook nog wat een ellende het was met onze vorige hond, met hem vertrokken we altijd iets voor óf op de dag dat de officiële verkoop begon en kwamen we na de eerste weer terug in de bewoonde wereld.
Daarbij was ik nooit heel kwaad op de rest van de wereld want, zo dacht ik, niet iedereen kan rekening houden met mijn bange hond en die vakanties vond ik zelf ook niet zo vervelend.

Toch heb ik het idee dat het wel steeds gekker wordt in bepaalde delen van ons landje en gaat het leed een stuk verder dan een hier en daar een bange hond of wat verontruste vogels. Kan ook zijn dat ik gewoon een oud wijf aan het worden ben waardoor dat me meer opvalt.
Maar toch, als ik dan de verhalen hier lees van bijvoorbeeld een Caro of dat bericht uit de krant van die vader en zoon die zijn overleden in die lift :ugh:

Omdat ik er niets mee heb mogen ze dat hele vuurwerk afschaffen hoor. Aan de andere kant ben ik wel zo hypocriet dat als er moeilijk gedaan gaat worden over iets waar ik plezier aan beleef, zoals mijn houtkachel, ik wel begrip maar geen verandering op kan/wil brengen voor mijn aan copd lijdende buurtjes.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Weet je, met vuurwerk zijn het vooral degenen die er niets mee te maken hebben op de een of andere manier slachtoffer worden. Vooral door stomme jongetjes van 12, 13 jaar.

Vuurwerk afsteken was écht wel een leuke traditie. Totdat het meer en meer uit de hand liep, en nu schijnt de maat écht vol te zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ceciel schreef:Waar ik nu woon met een niet heel erg bange hond vond ik het prima te doen, eigenlijk alleen oudjaarsdag en wat nagepruttel op de 1e.

Maar ik weet ook nog wat een ellende het was met onze vorige hond, met hem vertrokken we altijd iets voor óf op de dag dat de officiële verkoop begon en kwamen we na de eerste weer terug in de bewoonde wereld.
Daarbij was ik nooit heel kwaad op de rest van de wereld want, zo dacht ik, niet iedereen kan rekening houden met mijn bange hond en die vakanties vond ik zelf ook niet zo vervelend.

Toch heb ik het idee dat het wel steeds gekker wordt in bepaalde delen van ons landje en gaat het leed een stuk verder dan een hier en daar een bange hond of wat verontruste vogels. Kan ook zijn dat ik gewoon een oud wijf aan het worden ben waardoor dat me meer opvalt.
Maar toch, als ik dan de verhalen hier lees van bijvoorbeeld een Caro of dat bericht uit de krant van die vader en zoon die zijn overleden in die lift :ugh:

Omdat ik er niets mee heb mogen ze dat hele vuurwerk afschaffen hoor. Aan de andere kant ben ik wel zo hypocriet dat als er moeilijk gedaan gaat worden over iets waar ik plezier aan beleef, zoals mijn houtkachel, ik wel begrip maar geen verandering op kan/wil brengen voor mijn aan copd lijdende buurtjes.
Het is gewoon niet leuk meer voor een heleboel mensen. Al laat je de bange hond buiten beschouwing: mensen met longaandoeningen krijgen bijna geen lucht meer, met name oudere mensen durven niet meer over straat want het vuurwerk wordt gewoon naar je toegegooid, hulpverleners die bekogeld worden met vuurpijlen en bommen, kinderen die levensgevaarlijke wapens in handen krijgen wat afgelopen oudejaarsnacht 2 doden opgeleverd heeft, en bovenop dat alles duurt het niet de 8 toegestane uurtjes, maar nee, inmiddels een fucking TIEN DAGEN (dan nog de rest van het jaar niet meegerekend waar ze ook regelmatig nog maar eens wat afknallen).

Vanmiddag dacht ik dat de rust nu wel teruggekeerd zou zijn en deed Jessie haar eerste, nog wat angstige, snuffeltjes in de tuin. Haar tuin, MIJN tuin,
waar al 10 dagen niet in te komen is. En na een paar minuten deed ze een paar stapjes verder zowaar wel 5 meter van het huis...
en jawel BOEMMMMMMMM. Wel godverdomme!!!!
Opnieuw een panische hond en ik alle woede onderdrukkend vrolijk kakelen (uiteraard al eenmaal binnen) 'even pootjes schoonmaken hoor'...
net doen of er niets aan de hand is :roll:

Ik wil niemand zijn pleziertje afnemen: als er normaal vuurwerk afgestoken zou worden op de toegestane tijden, ga je gang. Echt, die hond overleefd
die 8 uurtjes wel hoor, met een paar dagen is ze dan hersteld of ik ga een dag en een nacht weg, geen probleem.
Was het maar zo'n feest :ugh:
Dus wat mij betreft dan de hele zooi maar verbieden en eventueel gemeentelijke vuurwerkshows. Ik snap dat het niet 1, 2, 3 te handhaven is
zo'n verbod, maar gooi de ME en het leger maar op straat, herstel het gezag maar (ja uit mijn mond, ik heb een bloedhekel aan gezag, maar
als het moet, dan moet het maar).
Afbeelding
A good dog never dies...

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef: Ik wil niemand zijn pleziertje afnemen
Ja, wel. Zoek maar een fatsoenlijke hobby.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Ik wil niemand zijn pleziertje afnemen
Ja, wel. Zoek maar een fatsoenlijke hobby.
Je hebt gelijk, ik wil het wel afnemen :engel:
Afbeelding
A good dog never dies...

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Caro. schreef: Dus wat mij betreft dan de hele zooi maar verbieden en eventueel gemeentelijke vuurwerkshows. Ik snap dat het niet 1, 2, 3 te handhaven is
zo'n verbod, maar gooi de ME en het leger maar op straat, herstel het gezag maar (ja uit mijn mond, ik heb een bloedhekel aan gezag, maar
als het moet, dan moet het maar).
Dat. Ik las dat stuk op Facebook, vaag die agent die zijn dienst beschreef en daar oa in schreef dat de brandweer niet kwam voor een auto, zolang die maar ver genoeg van de huizen stond en dat hij zelf de auto niet uit durfde.

Van mij hadden ze daar de straten mogen laten schoonvegen door de ME en het leger. Zero tolerance en lik op stuk. "Brave" mensen waren daar toen toch niet meer buiten en wie zich niet fatsoenlijk wenst te gedragen, hoeft ook niet fatsoenlijk behandeld te worden.

Ik ben niet tegen vuurwerk dat netjes binnen de toegestane tijden wordt afgeschoten, ik kan zélfs iets van (zij het wel een stuk minder sinds we Aura hebben) begrip opbrengen voor jochies met rotjes, maar deze totale anarchie en terreur hangt me mijlenver de strot uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hebben jullie dit gezien? :80: (geluid uitzetten voor de honden!)
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

In E.U. verband verbieden heeft meer effect want die illegale explosieven zijn met name uit een aantal voormalige Oostbloklanden afkomstig.
Frankrijk en Duitsland hadden ook veel overlast, met name menigten die zich met geweld tegen de politie keerden.

https://ejbron.wordpress.com/2020/01/03 ... raatsburg/

https://ejbron.wordpress.com/2020/01/03 ... oud-nieuw/
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:En nu maar hopen dat ze het ook doorzetten.

https://nos.nl/artikel/2317556-meerderh ... ieden.html
Dat vind ik niet genoeg. :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:Apeldoorn en Rotterdam hebben al een vuurwerkverbod.
hè? :denken:
Sinds wanneer?

Maarre, het is net als met de klappen van Jerommeke: Rotterdam weet het nog niet. :wink:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik woon naast een middelbare school en nu de kerstvakantie voorbij is wordt er weer volop geknald.
De conciërges weten ze niet wie het doet :U: Onzin natuurlijk, het is een kleine school met maar 500 leerlingen. Gewoon gebrek aan interesse en lef.

Dus ik ben er zelf maar achteraan gegaan. De grote helden namen uiteraard de benen/fiets, maar één knul bleef wachten toen ik riep dat ik graag met ze wilde praten. :ok:
Ik ben met hem in gesprek gegaan (boos worden helpt niet bij pubers is mijn ervaring) en ik heb hem uiteraard ook geprezen voor het feit dat hij niet wegfietste. Ik hoop dat het iets helpt.......
Floortje
Zeer actief

Nanna schreef:Apeldoorn en Rotterdam hebben al een vuurwerkverbod.
In Zoetermeer begint het vuurwerkverbod ook serieuze vormen aan te nemen.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

En hoe gaan ze dat dan handhaven? En wat is precies verboden?
Soeb88
Zeer actief

Ik denk zelf dat een verbod niet gaat helpen, riskant vuurwerk houd in de zware knallers, maar die zijn in meerdere gevallen al illegaal en komen uit het buitenland. Wordt al jaren niet op gehandhaafd.
Soeb88
Zeer actief

Zal vast, daar gaat zoveel geld in om. Als je alleen al kijkt wat sommige mensen kopen aan vuurwerk, mn oren gaan klapperen van 500 ,-. Mij niet gezien
Floortje
Zeer actief

Soeb88 schreef:Ik denk zelf dat een verbod niet gaat helpen, riskant vuurwerk houd in de zware knallers, maar die zijn in meerdere gevallen al illegaal en komen uit het buitenland. Wordt al jaren niet op gehandhaafd.
Omdat dat dus heel lastig is. Als iedereen loopt te knallen dan staat er niet bij het rookwolkje of het om illegaal of legaal vuurwerk gaat.
Tuurlijk ondervang je er niet alles mee, vuurwapens zijn ook verboden, maar er worden nog steeds moorden gepleegd. Maar stel dat dat revolvers verboden zouden zijn en pistolen niet, dan is het veel lastiger handhaven dan wanneer alle vuurwapens verboden zijn.

Begrijp me niet verkeerd: Ik heb eigenlijk een godsgruwelijke hekel aan verboden, maar dit vuurwerkgedrag is gewoon niet meer van deze tijd.
Soeb88
Zeer actief

Zou t erg jammer vinden dat ik straks niet meer met ons gezinnetje een potje kan afsteken. Van mij hoeft dat zware vuurwerk niet. Manlief schiet altijd carbid met de melkbus in het buitengebied.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Soeb88 schreef:Ik denk zelf dat een verbod niet gaat helpen, riskant vuurwerk houd in de zware knallers, maar die zijn in meerdere gevallen al illegaal en komen uit het buitenland. Wordt al jaren niet op gehandhaafd.
Een verbod op vuurwerk afsteken zal inderdaad moeilijk te handhaven zijn, maar een verbod op de VERKOOP van vuurwerk, zal heel veel schelen.
Natuurlijk is daarmee niet het vuurwerk uitgeroeid, maar het wordt wel meteen duidelijk dat áls er vuurwerk afgestoken wordt, het illegaal is. Dit is
dan op veel minder plekken en dus kan de politie (ME, leger van mijn part) wel veel doelgerichter optreden.
Daarnaast zal er, zeker de eerste jaren, heel wat meer politie (ME, leger) op straat moeten komen om de aso's die doorgaan, heel flink te bestraffen.

Ook ik ben echt niet van het verbieden, maar half Nederland zit zo langzamerhand bang binnen te wachten totdat de ellende over is. En maar hopen
dat het huis niet afbrandt, er geen rotje door de brievenbus komt en of hun huisdieren niet een hartstilstand van schrik krijgen.

Degene die het altijd netjes gedaan hebben en dus graag dat vuurpijltje afsteken om middernacht, die mogen naar de aso's wijzen die het voor hun verpest
hebben en niet naar degene die nu eindelijk opkomen tegen dat tuig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet of alles 100% klopt, maar dit zou ik zo toejuichen als de VVD en CDA een verbod tegenhouden:
https://www.nu.nl/jaarwisseling/6022413 ... -komt.html
Afbeelding
A good dog never dies...

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ook al wordt de roep om een verbod op vuurwerk steeds sterker, VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff voelt daar weinig voor. "Als liberaal verbied ik het liefst zo min mogelijk. Alleen als het echt noodzakelijk is, als het echt niet anders kan, wil ik zover gaan."
Ondertussen:
Op 31 december en 1 januari vielen bijna 1300 slachtoffers als gevolg van ongelukken met vuurwerk, van wie er 385 naar de spoedeisende hulp van een ziekenhuis werden gebracht.

Vuile smerige geldwolf.
Die meneer hier is ondertussen al drie keer geopereerd, er wordt nog huid getransplanteerd van z'n bil naar z'n arm en hand en ze verwachten dat hij al met al een maand in het brandwondencentrum zal liggen.

Gaat dat niet ver? :ugh:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Inmiddels overal wel uitgeknald hoop ik, alle honden ook weer hersteld? De oogst aan vuurwerkfilmpjes is wel uitermate schamel te noemen :mrgreen: . Die van Dagmar hoorde ik niet eens vuurwerk op :hmmm: , die van FeF kon ik niet meer bekijken.

Van mij mag er een geheel verbod hoor, doe maar alleen sterretjes. Tuurlijk is het jammer voor de mensen die er wel normaal mee omgaan en het dan missen maar het ontgaat me hoe je dat kleine eigenbelang belangrijker kunt vinden dan een mogelijkheid om een halt te roepen aan het idiote, levensgevaarlijke, compleet ontwrichtende en schadelijke (welzijn mens en dier, financieel, milieutechnisch) gedoe :19: .
Zamunda
Zeer actief

metav schreef:
Zamunda schreef:Inmiddels overal wel uitgeknald hoop ik.
dat zou ik ook hopen maar hier helaas is het nog steeds knallen
Onze Zaar durft nog steeds het laatste rondje niet mee te lopen
:80:
Zamunda
Zeer actief

Oh wauw... letterlijk een ver van mijn bed show gelukkig.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vannacht om 1 uur hier ook nog,.. wat bijna van plan om het ding die dit deed op te gaan zoeken ,.. maar ja goed wat moet je er mee dan :piew:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Hier wordt nog steeds iedere avond geknald, en af en toe overdag, zeker in het weekend. Gisteravond leek het wel of er weer van alles opgeblazen werd. Aangezien het gelazer hier in oktober al begint verwacht ik dat het nog wel even doorgaat. Met name als het donker is, en in het weekend.
Nou ja, Triss gaat sowieso niet meer in het donker naar buiten. En kijkt er in huis al bijna niet meer van op.
Afbeelding
Groetjes Marja
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Afgelopen week hier ook nog wat geknal gehoord. Realiseerde me dat ik waarschijnlijk de helft niet eens bewust registreer, omdat Elco en Gait er ook niet op reageren
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”