Mijn eerste hond heeft het met 5 jaar eens ingespoten gekregen, of dat toen nodig was laat ik in het midden het was niet bij mijn eigen da, en die had er destijds haar bedenkingen over. Maar het heeft niet geschaad.
In de periode dat hij/de hond ineens instabieler werd (11 jaar) heb ik in overleg met de da nog wel de anabolen in laten spuiten. Omdat zijn kop nog goed was, maar zijn achterpoten en spieren ineens achteruit gingen (in ons geval door een aandoening) we wisten wel dat in ons geval een herhalingsspuit geen optie meer zou zijn, maar omdat hij dus nog gewoon wandelingen mee liep en in beweging bleef hebben we de "boost" gegeven.
Wat anderen al aangeven is het wel belangrijk dat de hond in beweging blijft of kan blijven, anders hebben de anabolen geen toegevoegde waarde.
Net als bij bodybuilders, als je het gebruikt moet je wel die spieren gaan gebruiken anders heeft het geen nut.
Bij Finn is het die laatste periode wel aangeslagen, van bijna niet meer kunnen lopen eind december ging het daarna weer wat beter. In ons geval was het niet alleen ouderdom maar ook nog een aandoening van spierafbraak/uitval dat opspeelde, dus een herhaling van de spuit is niet meer gedaan, iets wat de dierenarts ook al had gezegd overigens. En na ca 3 maanden moesten we besluiten dat hij een mooi leven had gehad maar dat het lichaam "op" was.
Mijn ervaring met anabolen is dus wel positief, mits dus de hond in beweging blijft of kan blijven. Als er echt spierafbraak door ziekte in het spel is dan heeft het geen nut meer, maar dat is aan eigenaar en DA om goed door te spreken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anabolen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Re: Anabolen?
Kira van mij heeft nu 2 keer een injectie gehad. 2 jaar geleden spondylose in haar rug geconstateerd en dat ging goed met de pijnstillers. Vorig jaar zomer ging ze op de lange wandelingen halverwege wat slepen met de achterpoten en werd ze wat instabieler. In overleg met de dierenarts anabolen geprobeerd, ook vanwege vakantie en het lopen knapte er echt van op. 2e injectie heeft ze na 3 maanden pas gehad. Heb geen verandering gemerkt in karakter/stemmingen.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik betaal 11 euro per injectie. Mijn hond weegt 9 kilo.lucie schreef:wat kost zoiets ongeveer?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Ayko is ruim 14 en hoewel hij nog goed meeloopt wordt ook zijn bespiering minder. Ik merk het als hij stil staat (trillende achterpootjes). Zijn er risico's of nadelen aan anabolen? Hij staat op een nierdieet en heeft (al jaren) hartmedicatie.
- Saschesfloor
- Zeer actief
Volgens mij is het niet zo best voor de nieren. Maar daar kan je dierenarts vast meer over vertellen.Anke schreef:Ayko is ruim 14 en hoewel hij nog goed meeloopt wordt ook zijn bespiering minder. Ik merk het als hij stil staat (trillende achterpootjes). Zijn er risico's of nadelen aan anabolen? Hij staat op een nierdieet en heeft (al jaren) hartmedicatie.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Saschesfloor
- Zeer actief
Volgens mij is het niet zo best voor de nieren. Maar daar kan je dierenarts vast meer over vertellen.Anke schreef:Ayko is ruim 14 en hoewel hij nog goed meeloopt wordt ook zijn bespiering minder. Ik merk het als hij stil staat (trillende achterpootjes). Zijn er risico's of nadelen aan anabolen? Hij staat op een nierdieet en heeft (al jaren) hartmedicatie.