De eerste pups op de kennelnaam van mijn man.
Vorige maand is zij een weekje bij de reu wezen logeren en vandaag was dan de echo.
De dierenarts heeft 7-8 pups geteld

En ja de moeder komt uit inteelt. Inteelt is gelukkig niet erfelijk

Moderator: moderatorteam
Precies zoals het er staat. Dat een hond uit een inteelt combinatie komt is zeker niet fokuitsluitend. Problemen gerelateerd aan inteelt/inteelt depressie zijn niet erfelijk.Zinodo schreef:O wat spannend, gefeliciteerd!![]()
Maar wat bedoel je ermee dat inteelt niet erfelijk is?
Inteelt betekent dat je van beide ouders gelijke alleen krijgt omdat ze gemeenschappelijke voorouders hebben. Gebruik je op een hond met veel dubbele allelen een hond met allemaal andere allelen dan de ingeteelde hond (dus een onverwante hond), hebben de nakomelingen ook allemaal verschillende allelen en zijn dus niet ingeteeld. Dus is inteelt niet erfelijkZinodo schreef:O wat spannend, gefeliciteerd!![]()
Maar wat bedoel je ermee dat inteelt niet erfelijk is?
Thanks. Ja dit was een “nood oplossing” voor de 2 nesten dit jaar, daarna is hopelijk de definitieve werpkennel klaar (volgend nest pas midden 2022 na 2 nesten dit jaar) dus dan een “bak” die betegeld is met airco en vloerverwarmingblacky schreef:ziet er goed uit.
mooie werpkist ook. Zelf heb ik knuststof platen waar ik hem van ga maken.
Nog even op zoek naar verbindingsmateriaal.
Ze mogen deze ronde toch wel weer komenNanna schreef:Carmen neemt vaak een heel nest mee naar mij. En ik vind dat echt enig, hoe dat door de tuin hobbelt en in je broek hangtdre schreef:Herder puppies![]()
Ooit als ik later groot ben mag ik misschien ook van mezelf![]()
Maar zelf hebben, nog niet in mijn wildste dromenNou ben ik er ook totaal ongeschikt voor hoor. Laat ze maar fijn naar werkhuisjes gaan
jij gaat ze vast nog wel IRL zienCaro. schreef:Hé dit eerder gemist, maar hartstikke leuk zeg![]()
Ik durfde het niet te vragencrutz schreef:jij gaat ze vast nog wel IRL zienCaro. schreef:Hé dit eerder gemist, maar hartstikke leuk zeg![]()
Nou ja, dat werkhuisje vind ik mezelf dan weer net nietNanna schreef:Carmen neemt vaak een heel nest mee naar mij. En ik vind dat echt enig, hoe dat door de tuin hobbelt en in je broek hangtdre schreef:Herder puppies![]()
Maar zelf hebben, nog niet in mijn wildste dromenNou ben ik er ook totaal ongeschikt voor hoor. Laat ze maar fijn naar werkhuisjes gaan
nah denk dat het prima zal passen, niet zomaar een willekeurige pup maar zal vast ooit wel iets bij zitten, ook jij gaat ze denk ik wel IRL ontmoetendre schreef:Nou ja, dat werkhuisje vind ik mezelf dan weer net nietNanna schreef:Carmen neemt vaak een heel nest mee naar mij. En ik vind dat echt enig, hoe dat door de tuin hobbelt en in je broek hangtdre schreef:Herder puppies![]()
![]()
Dus ik blijf roepen "later als ik groot ben"
Ja joh, wakker dat sluimerende vlammetje nog maar verder aancrutz schreef:nah denk dat het prima zal passen, niet zomaar een willekeurige pup maar zal vast ooit wel iets bij zitten, ook jij gaat ze denk ik wel IRL ontmoetendre schreef:Nou ja, dat werkhuisje vind ik mezelf dan weer net niet![]()
Dus ik blijf roepen "later als ik groot ben"