Ze klinkt als een superslimme leuk hond

heel eind samen.
Leuk joh, je zal vast zien dat het komende jaar nog heel veel groei komt

Moderator: moderatorteam
Uiteraard! Ik heb het geluk dat ik het grote losloopgebied kan bereiken zonder ook maar 1 'echte' weg over te steken, dus zelf als het finaal misgaat, kunnen de honden zonder ongelukken naar huis lopen. Toto is stervensbang van vuurwerk, dus zo ongeveer vanaf nu tot januari lopen we ook niet meer in de andere losloopgebieden in de buurt, waar wel een weg tussen zit. Bij krijsende paniek van Toto of binnenkort wellicht een verkeerd ingeschatte losloopactie van Tika kunnen ze dus altijd via een veilige weg thuis komen via woonerven en wandelpaden.Alfilillo schreef:Wat heerlijk Hanneke. Tika lijkt me een fantastisch hondje. Ze klinkt een beetje als Lily, behalve dat Tika nog wel wat energieker is denk ik.
Waarschijnlijk ten overvloede, maar als je haar los laat, zorg dan dat dat heel ver van verkeer is. Succes!
Ja! Ik zat laatst ook al te denken aan al jouw verhalen over Amy. Ook geen makkelijke start, maar daar heb je nu toch ook een heel fijne hond aan.DeDiana schreef:Fijn dat het zo goed gaat, ik vind haar ook heel leuk klinken uit jouw omschrijving (ze doet me heel erg denken aan Amy)
Ik moet zeggen dat ik echt wel baal van het feit dat ze zo ongeveer al mijn goeie paprika's heeft geplukt en opgevreten. Ik had al een baggerjaar qua paprika's omdat ze begin van de zomer aan flarden waren gebeukt door die extreme hagel, en Tika heeft de oogst nog extra verminderd. Maar er staat ook een boel in de tuin wat ze wel mag eten, en het is ook gaaf om te zien hoe geweldig zij dat vindt. Ze heeft ook heel veel bramen zo van de struik gegeten, maar die oogst was weer zo enorm dat ik dat geen probleem vond. Tijdens het plukken stond ze ook vaak pal naast me en kreeg dan ook af en toe een hapje. Ik denk dat ze volgend voorjaar gewoon in de kersenbomen gaat klimmen om enerzijds al die pikkende vogels weg te jagen en anderzijds zelf zoveel mogelijk kersen te vreten.ranetje schreef:Wat een geweldige omschrijving Hanneke![]()
Gaat idd helemaal goed komen bij jou.
Zorg je er wel voor dat er voor jou nog wat te eten over is?![]()
Ja ik heb er inmiddels echt wel vertrouwen in dat we er samen wel gaan komen. En ik vind het stiekem wel weer heel leuk om een slimme hond te hebben. Jack - mijn eerste - was natuurlijk superintelligent, en dat neem je dan als een soort van standaard. Gevolg was dat we Lilo heel lang als wat dommig hebben beschouwd. Tot we Toto kregen, en duidelijk werd dat Lilo een prima stel hersens had. Toto is een heerlijke lieve schat en ik hou zielsveel van hem, maar hij is nog net niet zwakbegaafd, en Tika is echt een verrassing qua slimmigheid. Dingen als oorzaak en gevolg heeft ze zo bizar snel door, ze ziet allerlei verbanden, je ziet haar ook echt situaties inschatten en dan nadenken en verstandige besluiten nemen, en dat terwijl ze nog zo piepjong is. Het wordt vast nog een hoop werk, maar dit is wel heel erg een hondje dat bij mij past.Caro. schreef:Wat fijn Hanneke zo'n update![]()
Ze klinkt als een superslimme leuk hondze hebben allemaal wel hun gebruiksaanwijzing, maar als je die eenmaal kent, dan kom je een
heel eind samen.
Leuk joh, je zal vast zien dat het komende jaar nog heel veel groei komt![]()
KloptHanneke2 schreef:Ja! Ik zat laatst ook al te denken aan al jouw verhalen over Amy. Ook geen makkelijke start, maar daar heb je nu toch ook een heel fijne hond aan.DeDiana schreef:Fijn dat het zo goed gaat, ik vind haar ook heel leuk klinken uit jouw omschrijving (ze doet me heel erg denken aan Amy)
Ja.Alfilillo schreef:![]()
een podenco in hart en nieren.
Had ze die 10 appelflappen trouwens ook allemaal opgevroten?
Heb ik wel aan gedacht, maar ik denk dat het niet nodig is.Caro. schreef:Fijn nieuws HannekeZe klinkt hartstikke leuk en hartstikke eigenzinnig, maar dat heeft zeker z'n charme
![]()
Waarom hang je er niet een GPS tracker om als je haar los gaat laten? Die dingen kosten tegenwoordig nog maar zo weinig en mocht er iets gebeuren,
dan weet je exact waar ze is.
Ik heb het ook bij Jessie die absoluut niet wegloopt, maar weleens kan schrikken, dus voor alle zekerheid heeft zij ook altijd een GPS tracker om als
ze losloopt. Tot nu toe nog nooit nodig gehad, maar ik vind het wel een veilig idee.
Toto en Tika hebben godzijdank allebei zo'n ijzeren maag en darmen. Ze vreten zich ongans aan alle poep en alles wat maar enigszins eetbaar is wat ze kunnen vinden, en zelden dat er wordt gekotst en zelden diarree. Ze hebben natuurlijk allebei als heel jong puppeding al op straat gelopen (Toto is gevonden toen hij een maand of 7 was, Tika met een maand of 5) en hebben toen ook alles gevroten wat ze konden vinden. Maar in het algemeen hebben ze gewoon mooie poep. Toto had een paar dagen terug (en dat was echt voor het eerst), dat hij 3 x achter elkaar moest kotsen (ik ook bijna toen ik het opruimde), vervolgens mij ongeveer naar buiten smeekte en daar even giga spuitpoep had, en toen was het weer klaar. Volgende ochtend gewoon weer mooie drollen. Ik vond het toen ook wel opvallend dat Tika nul interesse had in die hopen met zieke kots, terwijl ze allebei graag elkanders kots even wegwerken als er eentje te snel gegeten heeft ofzo en al gaan staan kwispelen als er een kat kotsgeluiden maakt. Blijkbaar zit er iets van kwaliteitsverschil in.ranetje schreef:Ze klinkt wel erg leuk
Niet aan de spuitpoep van de appelflappen?
Dan is ze niet alleen niet van haar stuk te brengen (heerlijk!), maar heeft ze ook nog een ijzeren maag/darm stelsel
VastHanneke2 schreef:Toto en Tika hebben godzijdank allebei zo'n ijzeren maag en darmen. Ze vreten zich ongans aan alle poep en alles wat maar enigszins eetbaar is wat ze kunnen vinden, en zelden dat er wordt gekotst en zelden diarree. Ze hebben natuurlijk allebei als heel jong puppeding al op straat gelopen (Toto is gevonden toen hij een maand of 7 was, Tika met een maand of 5) en hebben toen ook alles gevroten wat ze konden vinden. Maar in het algemeen hebben ze gewoon mooie poep. Toto had een paar dagen terug (en dat was echt voor het eerst), dat hij 3 x achter elkaar moest kotsen (ik ook bijna toen ik het opruimde), vervolgens mij ongeveer naar buiten smeekte en daar even giga spuitpoep had, en toen was het weer klaar. Volgende ochtend gewoon weer mooie drollen. Ik vond het toen ook wel opvallend dat Tika nul interesse had in die hopen met zieke kots, terwijl ze allebei graag elkanders kots even wegwerken als er eentje te snel gegeten heeft ofzo en al gaan staan kwispelen als er een kat kotsgeluiden maakt. Blijkbaar zit er iets van kwaliteitsverschil in.ranetje schreef:Ze klinkt wel erg leuk
Niet aan de spuitpoep van de appelflappen?
Dan is ze niet alleen niet van haar stuk te brengen (heerlijk!), maar heeft ze ook nog een ijzeren maag/darm stelsel
Hartstikke fijnHanneke2 schreef:Als iemand nog een update wil?
Update!
In huis loopt ze nog met een halsbandje, maar het touwtje is eraf. Ik kan haar gewoon aan- en aflijnen en ik denk dat ik dat bandje binnenkort ook wel af kan doen in huis.
Ik kan haar nu van voor tot achter aaien, op haar buik, pootjes, nul problemen meer. Ik moet haar niet vastpakken of zo, daar is ze echt niet van gediend, maar dat aanraken is echt met sprongen vooruit gegaan.
Buiten loopt ze nu regelmatig los met die sleeplijn, inmiddels ingekort van 15 naar 5 meter. Elke dag gaat er een stukkie vanaf, en als ik heel eerlijk ben zou ze misschien wel helemaal zonder kunnen, maar dat durf ik nog niet. Ze luistert echt perfect, komt aanrennen zodra ik haar roep. Maar we hebben nog geen situaties meegemaakt waar ze los achter een haas of kat of konijn aan kon gaan, en daar zit mijn angst nog. Wellicht ongegrond, en een paar meter lijn eraan maakt in zo'n geval ook geen ruk uit, maar ik ben er gewoon nog niet helemaal. Dus kleine stapjes dan maar.
Het is een fijn hondje, en we zijn inmiddels wel heel goeie vrienden. Komt helemaal goed.
Ja het kost wat tijdCleva schreef:Kijk eens aan! Het is een wonder wat je in 8 maanden kunt bereiken.Hanneke2 schreef: In huis loopt ze nog met een halsbandje, maar het touwtje is eraf. Ik kan haar gewoon aan- en aflijnen