Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat heeft je hond gesloopt als pup?
Moderator: moderatorteam
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Wat heeft je hond gesloopt als pup?
Milo was stikbraaf. Hij heeft ooit eens het lef gehad om een oude koekjesdoosverpakking uit het oud papier te halen, dat was het haha.
Jolie, gaten in de muur, afstandsbediening, waxinelichtjes incl houder. Maar voornamelijk door verlatingsangst bleek later.
Zazoe tot op heden 2 afstandsbedieningen.
Jolie, gaten in de muur, afstandsbediening, waxinelichtjes incl houder. Maar voornamelijk door verlatingsangst bleek later.
Zazoe tot op heden 2 afstandsbedieningen.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Mijn hemel, wat níet...
Hij vond het gewoon lollig om op alles te kauwen, met name dingen die ongeschikt waren. Boeken, mijn slippers zijn versnipperd, stoelpoten van tuinstoelen, een hele buxus, mijn telefoon (de krassen staan er nog op..), een horlogebandje, spijkerbroeken, schoenen... Mijn man leerde in elk geval vrij snel opruimen, ook een voordeel. Allemaal goedgekomen, dat wel. 

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ons antieke walnoothouten kabinet
de deurpost
de poten van vier stoelen
en toen ze daar eindelijk overheen leek te zijn gegroeid waren opeens binnen twee onbewaakte uurtjes bij mijn moeder een antieke schommelstoel, houten bijzettafel, en poten van twee eetkamerstoelen aangeknaagd
Lucca is nogal gek op hout zullen we maar zeggen.
Zorro en Dalí hebben voor zover ik me kan herinneren alleen hun eigen speeltjes gesloopt.

Zorro en Dalí hebben voor zover ik me kan herinneren alleen hun eigen speeltjes gesloopt.

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Milo heeft nooit wat gesloopt, Senna had de voering uit mijn jas gesloopt, maar de ergste sloper is toch wel Mila, mijn maltezer....alle tafelpoten van de salontafel, een kastje in de gang en diverse plinten heeft ze aangeknaagd.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Ruby (sheltie) voornamelijk papier en had/heeft een liefde voor mijn sokken. Waar ze vroeger de naad van de sokken stuk beet, draagt ze de sokken nu alleen nog maar in haar bek.
Lotje (schapendoes) volgens mij nix, kan mij het in ieder geval niet meer herinneren.
Uschka (chodsky pes), dat was een verschrikking
tafelpoten, stoelpoten, kasten wat van hout was, bed, deurpost. Eigenlijk alles wat van hout hout was is wel op geknaagd. Ik heb gewacht met meubilair vervangen, totdat periode van bijten voorbij was. Mooi excuus om nieuw meubilair te kopen
Papier (kranten e.d.) was ook wel favoriet. En tot slot, sokken en ondergoed was ook populair om te vernielen. Uschka is wel de ergste sloper welke ik gehad heb. Ik hoop ook niet zo'n sloper weer te krijgen
Lotje (schapendoes) volgens mij nix, kan mij het in ieder geval niet meer herinneren.
Uschka (chodsky pes), dat was een verschrikking

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila heeft voor zover ik me kan herinneren nooit iets gesloopt en Amy alleen haar speelgoed. De rest had ik niet als pup en hebben daarna ook nooit echt gesloopt. Er is wel eens ergens aan geknaagd door een opvanger, zoals een randje van een pantoffel, de zakken van een jas of een handvat van een kam, maar ook die hebben nooit serieus gesloopt. Volgens mij mogen ze het gewoon niet van Mila

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ninthe had een voorliefde voor zonnebrillen. Als ze er eentje vond (bijvoorbeeld in een jaszak of tas) was hij stuk, en eventueel waar hij in zat ook. Noa had een voorliefde voor gespen van nieuwe tuigen. Haar ruffwear-tuig heeft daardoor een mishandelde gesp en ook een tuig van Ninthe was nog voor het dragen onbruikbaar geworden. Als het tuig eenmaal een week oud was en +-10x gedragen, was het over.
Uiteindelijk zijn ze er allebei overheen gegroeid, maar wel bij elkaar een paar honderd euro schade gemaakt
Uiteindelijk zijn ze er allebei overheen gegroeid, maar wel bij elkaar een paar honderd euro schade gemaakt

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya heeft nooit iets gesloopt.
Puchu, de hoeken van de salontafel, het vloerkleed en mijn net nieuwe Lowa wandelschoenen
toen dreigde ik met 'de bench terugzetten'
en verrot... het was afgelopen
Jessie was en is dol op sierkussentjes (en alles wat met watten gevuld is) slopen, dus die heeft tig sierkussentjes op haar naam staan, haar eigen
gevulde kussen en ik-weet-niet-hoeveel knuffels.
Puchu, de hoeken van de salontafel, het vloerkleed en mijn net nieuwe Lowa wandelschoenen

en verrot... het was afgelopen

Jessie was en is dol op sierkussentjes (en alles wat met watten gevuld is) slopen, dus die heeft tig sierkussentjes op haar naam staan, haar eigen
gevulde kussen en ik-weet-niet-hoeveel knuffels.
-
- Zeer actief
een van mijn mijn vorige Staffords, Bandit, werd steeds duurder
stoelpoten,sierkussens, dure steunzolen uit sandalen van een vriendje van mijn zoon, de (lederen) mouw uit de schietjas van een vriend..maar het ergste was wel het slopen van onze leren bank...thuiskomen en dan een stafford met een blij hoofd in een giga gat in het midden van je lederen bankstel vinden 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn vorige lab Maupie heeft een keer een schaal bonbons van tafel gegooid en alels opgegeten. Inclusief een aantal scherven.. Verder ook de afstandsbediening.
Pom heeft mijn stoelen aangevreten. Karel sloopt wasgoed doordat ie erop gaat liggen kauwen, sokken en handdoeken zijn favoriet. Maar dat doet ie nu nog, moet beter opruimen
Pom heeft mijn stoelen aangevreten. Karel sloopt wasgoed doordat ie erop gaat liggen kauwen, sokken en handdoeken zijn favoriet. Maar dat doet ie nu nog, moet beter opruimen

- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Van alle huisgenoten één schoen. Een afstandsbediening, een bril en toen ik laatst op mijn werk nog eens goed bezig was geweest met leesbevordering, trof ik bij thuiskomst een verslonden boek aan. Geen geintje. Het was "Het leven van een loser", voor wie zich dat afvraagt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Alfil heeft nooit iets gesloopt, maar die was al 8 maanden toen hij bij ons kwam.
Lily: een aardige hoeveelheid kussens, de voering van mijn leren laarzen, kaften van boeken, twee bibliotheekboeken in zijn geheel, verschillende scheenbeschermers en het ergste vond ik het leer van de hak van een flamencoschoen.
Je leert er wel van opruimen in ieder geval.
Lily: een aardige hoeveelheid kussens, de voering van mijn leren laarzen, kaften van boeken, twee bibliotheekboeken in zijn geheel, verschillende scheenbeschermers en het ergste vond ik het leer van de hak van een flamencoschoen.
Je leert er wel van opruimen in ieder geval.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Jamie: verschillende knuffels, kleedjes (eigen), 4 sierkussens van de bank, verder vrij weinig volgens mij.
Yara: 1 of 2 sierkussens van de bank, 1 knuffel (en een paar waar een oog of neus vanaf is, maar niet echt helemaal kapot), haar stoffen mandje die ze kreeg toen ze hier kwam, een zonnebril, een brillenkoker mijn (nieuwe) zonnebril, een hoek van de salontafel, het snoer van mijn laptop, volgens mij was dat het ongeveer.
Yara: 1 of 2 sierkussens van de bank, 1 knuffel (en een paar waar een oog of neus vanaf is, maar niet echt helemaal kapot), haar stoffen mandje die ze kreeg toen ze hier kwam, een zonnebril, een brillenkoker mijn (nieuwe) zonnebril, een hoek van de salontafel, het snoer van mijn laptop, volgens mij was dat het ongeveer.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Bij de meeste honden die we gehad hebben valt het reuze mee.
Behalve de Duitse Dog Clay.
Die heeft mijn vensterbank vernield, de schoenen van de kinderen inclusief schoencadeautjes van Sinterklaas (Duplo volledig versnipperd) en de brievenbus uit de voordeur gevreten.
Behalve de Duitse Dog Clay.
Die heeft mijn vensterbank vernield, de schoenen van de kinderen inclusief schoencadeautjes van Sinterklaas (Duplo volledig versnipperd) en de brievenbus uit de voordeur gevreten.

-
- Zeer actief
Manu heeft als pup alleen een keer een zak uit mijn broek gesloopt. Ik had het niet opgeruimd en er zat nog een koekje in, dus eigen schuld.
En toen ik autopech had in Frankrijk, zo'n 5 uur van huis waardoor hij ineens 8 uur lang alleen moest zijn omdat ex me op moest halen. Dat was Manu helemaal niet gewend. Toen had hij mijn schrijfblok van de Franse les uit elkaar gescheurd. Het huis lag bezaaid met kleine stukjes. Hij mocht de rest van het blok houden, daar was hij erg content mee
1:
Manu was een heel zoete pup
Ik ben heel erg verwend, als ik hier weleens de puppyverhalen lees besef ik dat pas 
En toen ik autopech had in Frankrijk, zo'n 5 uur van huis waardoor hij ineens 8 uur lang alleen moest zijn omdat ex me op moest halen. Dat was Manu helemaal niet gewend. Toen had hij mijn schrijfblok van de Franse les uit elkaar gescheurd. Het huis lag bezaaid met kleine stukjes. Hij mocht de rest van het blok houden, daar was hij erg content mee

Manu was een heel zoete pup

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Oke, ik heb mijn honden niet als pup gekregen maar er is wel wat gesneuveld.
Maylo mijn vorige oldie dus. Zijn mand(erfenis van de hond voor hem), 2 eettafel stoelen, een complete bank(niet expres maar de kots lucht kreeg ik er met geen mogelijkheid meer bij en hij was nog maar net 10 minuten thuis). Paar plinten heeft hij ook te pakken gehad, uiteraard zijn eigen speelgoed, vetbed, fleece deken en mijn ellebogen.
Izzy speelgoed en een door mij zorgvuldig uitgekozen handgemaakte mand en die mand is net een jaar geleden dus ze was al ruim volwassen maar blijkbaar moest ze haar oude mand terug of zo.
Droef een paar plinten(Maylo's werk vooral afgemaakt), deurmat, knoppen van de kast in de hal, de halve maantjes van de trap(om en om) vervolgend de rest van de halve maantjes, toen de halve maantjes op waren is hij begonnen aan de trap zelf, lege dozen(die krijgt hij overigens gewoon af en toe dus is niks stouts aan), heel veel speelgoed, een t shirt van iemand anders, een broek van mij en mijn stuitje.
Als ik dat zo eens opsom is het best veel.
Maylo mijn vorige oldie dus. Zijn mand(erfenis van de hond voor hem), 2 eettafel stoelen, een complete bank(niet expres maar de kots lucht kreeg ik er met geen mogelijkheid meer bij en hij was nog maar net 10 minuten thuis). Paar plinten heeft hij ook te pakken gehad, uiteraard zijn eigen speelgoed, vetbed, fleece deken en mijn ellebogen.
Izzy speelgoed en een door mij zorgvuldig uitgekozen handgemaakte mand en die mand is net een jaar geleden dus ze was al ruim volwassen maar blijkbaar moest ze haar oude mand terug of zo.
Droef een paar plinten(Maylo's werk vooral afgemaakt), deurmat, knoppen van de kast in de hal, de halve maantjes van de trap(om en om) vervolgend de rest van de halve maantjes, toen de halve maantjes op waren is hij begonnen aan de trap zelf, lege dozen(die krijgt hij overigens gewoon af en toe dus is niks stouts aan), heel veel speelgoed, een t shirt van iemand anders, een broek van mij en mijn stuitje.
Als ik dat zo eens opsom is het best veel.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
heel erg weinig, nadat Lana als pup mijn slippers in duizend stukjes heeft verdeeld,
heb ik wel geleerd om geen belangrijke of schadelijke dingen te laten slingeren,
meubels en andere vaste dingen keek ze niet naar om.
alleen als je aan het klussen bent, hoef je niets op de grond te laten slingeren, want dan is hamer of schroevendraaier foetsie voor je er erg in hebt,
ze vernielt het niet, maar je vindt het dagen later ergens op het erf terug met een paar tandafdrukken.
heb ik wel geleerd om geen belangrijke of schadelijke dingen te laten slingeren,
meubels en andere vaste dingen keek ze niet naar om.
alleen als je aan het klussen bent, hoef je niets op de grond te laten slingeren, want dan is hamer of schroevendraaier foetsie voor je er erg in hebt,
ze vernielt het niet, maar je vindt het dagen later ergens op het erf terug met een paar tandafdrukken.
- tomaat
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Ik heb maar één keer een pup/puber gehad en dat was mijn eerste hond, labrador Taylor in 1995. Ze heeft dat jaar verschillende stofzuigervoetjes (die kleintjes voor de bank) gemold. En toen ze een maand of 8 was hoefde ze voor mij niet meer in de bench ‘s nachts of als we er niet waren. Ze was tenslotte nu een grote meid...
Helemaal fout gedacht.
We hadden een heel duur vloerkleed en dat die week laten reinigen en repareren (puppytandjes en puppyplas), het kleed heeft precies 1 dag mooi gelegen. Even naar de bakker (kwartier weggeweest) en toen ik thuiskwam was er een stuk van 70x30 cm van het kleed versnipperd op haar kussen. Zelf stond ze te kwispelen bij de deur.
Helemaal fout gedacht.

We hadden een heel duur vloerkleed en dat die week laten reinigen en repareren (puppytandjes en puppyplas), het kleed heeft precies 1 dag mooi gelegen. Even naar de bakker (kwartier weggeweest) en toen ik thuiskwam was er een stuk van 70x30 cm van het kleed versnipperd op haar kussen. Zelf stond ze te kwispelen bij de deur.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
De gang moet hier nog steeds afgemaakt
Dus de gipsplaten zijn nog zichtbaar , compleet met 2 gaten waar de verwarming moet komen
Die gaten zijn een beetje groter gemaakt door Danger
Owja en t hek wat het gedeelte vd honden afschermt heeft hij vanonder ook uit z’n fatsoen getrokken
Verder is t bij alle honden gebleven bij t slopen van kartonnen dozen en een enkele schoen
Dus de gipsplaten zijn nog zichtbaar , compleet met 2 gaten waar de verwarming moet komen
Die gaten zijn een beetje groter gemaakt door Danger

Owja en t hek wat het gedeelte vd honden afschermt heeft hij vanonder ook uit z’n fatsoen getrokken
Verder is t bij alle honden gebleven bij t slopen van kartonnen dozen en een enkele schoen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Kenai alle kussens van de zetel. Het had gesneeuwd binnen.
Ayka hoeken van de kast, de bovenste toppen van de stoelen.
Muppet gaatjes in de muur
Slisse vond het behangpapier niet mooi.
Ayka hoeken van de kast, de bovenste toppen van de stoelen.
Muppet gaatjes in de muur
Slisse vond het behangpapier niet mooi.
-
- Zeer actief
Boots was gek op touwtjes, dus veters van schoenen, snoeren van aparaten enz enz.. Zillion is zijn lijst nog aan het volmaken..
.. die ie nog niet klaar, maar schonenen en lijnen van de honden zijn wel favo.. kussens waar ze op slapen, enz enz, als hij erbij kan dan wil hij proeven zeg maar

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Nooit slopers gehad gelukkig. Alleen eigen knuffels sneuvelen een keer.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Totaal 3 pups groot geworden en geen van allen hebben echt wat gesloopt. Tuana 1 blaadje van een leesmap boekje. Noah deed een enkele keer plantjes buiten uit hun pot trekken zodat ze met het potje kon spelen
maar dat mag geen naam hebben. Perry heeft een week lang op de bank gesprongen en pakte dan de afstandsbediening. Als je goed kijkt zie je daar een paar krassen op.
Verder eigenlijk geen gekke dingen, het zijn denk ik best brave pups

Verder eigenlijk geen gekke dingen, het zijn denk ik best brave pups
- Bonnie F
- Zeer actief
Een boek en een siergespje van een tas. Braaf beest. Maar ik had het "voordeel" dat Zappa als pup niet alleen kon zijn. Dus veel kans kreeg hij niet.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
In een nacht tijd de volledige leuning van het bankstel, en daarna nooit meer iets.

- dagmar88
- Zeer actief

Tafelpoten, kastknopjes, behang, kussens, matrassen, mobiele telefoon, afstandsbediening, router, afwasborstels, spatels, deuren, traphek, zes paar schoenen, sokken, shirts en ondergoed, onmogelijk veel wc rollen, stukgetrokken vuilniszakken en overal zooi.
Heel veel veters die je aan het eind van de dag weer uit z'n reet kon trekken.
Sjaak heeft een gaatje in de houten vloer gemaakt en een hoekje van de hocker geknaagd. Zus is verder gegaan waar hij gebleven was

Zus had het wel op schoenen, dus heb in huis een tijd op rubber tuinklompen en gelopen.
-
- Zeer actief

En toch was het de makkelijkste pup ooit

Morris was een draak van een pup, maar sloopte veel minder. Die heeft alleen een keer een stuk plint van de muur opgevreten. Gewoon zo'n hoge vaste plint. Geen idee waarom hij ineens besloot eraan te gaan knagen. Kwam thuis en weg was ie

- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Bros: helemaal niets
Yorgos: knuffels
Drazey: stoelpoten, knuffels, veters, schoenen, trap, zijn eigen mandjes 5 stuks, en hij is nog lang niet klaar ben ik bang voor.
Yorgos: knuffels
Drazey: stoelpoten, knuffels, veters, schoenen, trap, zijn eigen mandjes 5 stuks, en hij is nog lang niet klaar ben ik bang voor.