Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brenwin schreef:Martijn, zoals Chrico al voor mij heeft gequote heb ik direct duidelijk gemaakt dat ik nooit beweerd het dat het een goed nest is. Waar het nu om gaat is dat ik laat zien dat mijn hond...volgens jou woorden destijds een defect gefokte pup, wel een goed hondje is. En met hem nog twee andere uit het nest. Je zal mij NOOIT horen zeggen dat de dove hondjes goed gefokte pups zijn. Ik wil alleen maar aantonen dat niet het hele nest verkeerd is, want daar draaide het in dat topic wel op uit.
Het hele nest is wel verkeeheeeerd. Dat er geen pups zijn ingeslapen is puur toeval. Blinde, domme mazzel.
Daarom is het een defect gefokt nest. Niet met het oog op gezondheid. Dat noem ik fout.
Maar goed....jij blij met je bekertjes.Doei.
Ik denk dat ik het stukje heb gemist waar ik neerzet dat ik trots ben op mijn bekertjes Ik ben trots op mijn hond die een heel mooi keuringsrapport heeft meegekregen. Daar ben ik trots op. En ik ben trots op de andere twee hondjes die eveneens een lovend keuringsrapport hebben meegekregen.
brenwin schreef:Er zou niets deugen van het nest....
Er deugt ook niks aan een nest gehandicapte honden waar wat niet gehandicapte tussenzitten.
Hoe durf je eigenlijk over de ruggen van de broers en zussen van je hond dit nest op te hemelen? Als je nu denkt dat mensen door een showresultaat een nest goed zouden moeten vinden kom je toch echt verhaal halen op een verkeerd forum, hier gaan we niet over lijken nl, zeker niet die van pups.
Heb je al kontakt gehad met de bazen van de miskleunen die de volle broers en zussen zijn van jou hond? Of zijn die kwijt, weggeraakt in de handel op marktplaats, daar stonden de dove toch op??????????
Ik heb met alle eigenaren inderdaad pas nog contact gehad ivm een reunie. Alle adressen zijn mij bekend.
brenwin schreef:Voor degene die bang zijn dat dit een lang topic gaan worden, ik begrijp dat die er zijn. Wees niet bang hoor, ik vind 1 avond wel genoeg.
Ik denk dat ik het stukje heb gemist waar ik neerzet dat ik trots ben op mijn bekertjes Ik ben trots op mijn hond die een heel mooi keuringsrapport heeft meegekregen. Daar ben ik trots op. En ik ben trots op de andere twee hondjes die eveneens een lovend keuringsrapport hebben meegekregen.
Kijk dat je trots bent op je dog is logisch,maar je bent het er hopelijk wel mee eens dat die dekking waar dit nest is uit voorgekomen,NOOIT had mogen gebeuren.
Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
brenwin schreef:Ik heb met alle eigenaren inderdaad pas nog contact gehad ivm een reunie. Alle adressen zijn mij bekend.
Erg knap aangezien die dove als curiosa op marktplaats stonden en in de hondenhandel terecht zijn gekomen. Gewoonweg een van de meest walgelijke acties van een fokker die ik ooit heb meegemaakt.
Maargoed, wat maakt het uit als je eigen pup goed is. Ik had die hond niet eens uitgebracht in een show waar veel mensen weten waar het dier vandaan komt. Misschien moet je hem aan laten keuren om te fokken later Levert geld op, zeker zo'n witte op marktplaats.
brenwin schreef:Voor degene die bang zijn dat dit een lang topic gaan worden, ik begrijp dat die er zijn. Wees niet bang hoor, ik vind 1 avond wel genoeg.
Waarom bang? Een lang topic hoeft niets mis mee te zijn.
Toevallig zei ik net al, denk dat we er weer een lang topic bij gaan krijgen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Kijk dat je trots bent op je dog is logisch,maar je bent het er hopelijk wel mee eens dat die dekking waar dit nest is uit voorgekomen,NOOIT had mogen gebeuren.
Beide honden zijn goedgekeurd voor de fok, dus waar is het gedeelde wat niet mag gebeuren???
Beide honden zijn goedgekeurd voor de fok, dus waar is het gedeelde wat niet mag gebeuren???
De combinatie van deze twee.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
hahahahaha genetica meid leer je genetica, maar ja daar zal je wel geen zin in hebben zonde van het ras gelukkig zijn er genoeg doggen mensen die dit wel hebben gedaan dus jou mooie show hondje niet gebruiken voor de fok.
HET GEDEELTE IN DE VORM VAN GEHANDICAPTE PUPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een ****** ben jij zeg! Sorry ik zal wel een waarschuwing krijgen nu maar jij hebt echt een blok beton voor je kop! Je gaat over lijken en veegt het allemaal weg als stof op je tafel. Die dove pups zijn de reden dat je hond uit een baggernest komt en dus geen stuiver waard is in mijn ogen. Directe familie is gehandicapt, dat maakt hem waardeloos en ongeschikt voor de fok.
Kijk nu zelfs spring je op de bres voor de fokker,volgens mij zit je er helemaal niet mee dat er nu een paar dove doggen rond lopen
Je vind het belangrijker dat je zelf een dog met een lovend keuringsraport hebt
Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
brenwin schreef:Harlekijn met harlekijn is ook toegestaan dus weet nog niet welk gedeelte niet klopt
is toegestaan ja , maar elke fokker weet dat je dan grote kans hebt op witte dove puppen. En daarvoor hebben ze het in duitsland wel al verboden, ik hoop dat ze het hier ook gaan doen
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Kijk nu zelfs spring je op de bres voor de fokker,volgens mij zit je er helemaal niet mee dat er nu een paar dove doggen rond lopen
Je vind het belangrijker dat je zelf een dog met een lovend keuringsraport hebt
Dat deel zie ik ook alleen nog maar, vandaar mijn reactie
brenwin schreef:Enige tijd geleden ben ik even op dit forum geweest ivm het topic Erg wit doggennest. Wilde nog even een kleine aanvulling geven op de discussie van destijds. Mijn hondje zou een defect gefokt hondje zijn.... Er zou niets deugen van het nest.... Bij deze de resultaten van het afgelopen jaar:
Dogachtigen show december 2003:
Beste Reu puppyklasse zwart/zwart-wit: Bhandor van Huize Diana
Beste Teef puppyklasse zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana
Beste Pup zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana
Jonge hondendag NDDC 3 april 2004
Beste Reu zwart/zwart-wit Klasse 3: Bhandor van Huize Diana
Beste Teef NEK klasse 3: Babs van Huize Diana
Beste Teef NEK: Babs van Huize Diana
Beste NEK van de dag: Babs van Huize Diana
Oh oh wat zijn het slechte honden... Alle hondjes hebben een heel goed tehuis en gaan hartstikke goed. Wij zijn nog steeds dolblij met onze "defect gefokte pup". Waarschijnlijk wordt dit bericht binnen no-time verwijderd maar ik moest dit toch nog even kwijt.
Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn eerste bericht. Ik heb geen topic over genetica, dove doggen, fokkers of wat dan ook geopend. Ik heb dit topic geopend om te laten zien dat 1 derde van het nest toch niet zo verkeerd is. Het andere topic lijkt mij lang genoeg en die hoeft echt niet herhaald te worden. Ik wilde alleen even weerleggen dat het hele nest slechte honden zouden zijn. Degene die opgelet hebben in het vorige topic hebben ook gelezen dat ik geen fokker ben, en hoe ik bij Bhandor ben gekomen. Dus ik denk dat een hoop van de reacties die hier geplaatst zijn in het vorige topic thuishoren.
Verder vind ik het erg jammer dat er op dit forum altijd mensen persoonlijk aangevallen worden. Ik wist natuurlijk toen ik dit ging plaatsten dat ik alleen maar negatieve reacties zou krijgen. Dat neem ik op de koop toe. Ik had niet anders verwacht dus ben niet verbaasd. Jammer, maar waarschijnlijk ook de reden dat ik, en met mij vele anderen, hier niet kom. Gelukkig weet ik inmiddels dat het ook anders kan.
brenwin schreef:Enige tijd geleden ben ik even op dit forum geweest ivm het topic Erg wit doggennest. Wilde nog even een kleine aanvulling geven op de discussie van destijds. Mijn hondje zou een defect gefokt hondje zijn.... Er zou niets deugen van het nest.... Bij deze de resultaten van het afgelopen jaar:
Dogachtigen show december 2003:
Beste Reu puppyklasse zwart/zwart-wit: Bhandor van Huize Diana
Beste Teef puppyklasse zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana
Beste Pup zwart/zwart-wit: Brechtje van Huize Diana
Jonge hondendag NDDC 3 april 2004
Beste Reu zwart/zwart-wit Klasse 3: Bhandor van Huize Diana
Beste Teef NEK klasse 3: Babs van Huize Diana
Beste Teef NEK: Babs van Huize Diana
Beste NEK van de dag: Babs van Huize Diana
Oh oh wat zijn het slechte honden... Alle hondjes hebben een heel goed tehuis en gaan hartstikke goed. Wij zijn nog steeds dolblij met onze "defect gefokte pup". Waarschijnlijk wordt dit bericht binnen no-time verwijderd maar ik moest dit toch nog even kwijt.
Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn eerste bericht. Ik heb geen topic over genetica, dove doggen, fokkers of wat dan ook geopend. Ik heb dit topic geopend om te laten zien dat 1 derde van het nest toch niet zo verkeerd is. Het andere topic lijkt mij lang genoeg en die hoeft echt niet herhaald te worden. Ik wilde alleen even weerleggen dat het hele nest slechte honden zouden zijn. Degene die opgelet hebben in het vorige topic hebben ook gelezen dat ik geen fokker ben, en hoe ik bij Bhandor ben gekomen. Dus ik denk dat een hoop van de reacties die hier geplaatst zijn in het vorige topic thuishoren.
Verder vind ik het erg jammer dat er op dit forum altijd mensen persoonlijk aangevallen worden. Ik wist natuurlijk toen ik dit ging plaatsten dat ik alleen maar negatieve reacties zou krijgen. Dat neem ik op de koop toe. Ik had niet anders verwacht dus ben niet verbaasd. Jammer, maar waarschijnlijk ook de reden dat ik, en met mij vele anderen, hier niet kom. Gelukkig weet ik inmiddels dat het ook anders kan.
hallo heel het nest is zwaar BUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja joh, ga lekker naar een forum waar ze achter dit soort nesten staan en nog erger, mensen die dit fokken gaan lopen verdedigen met harlekijn op harlekijn mag tooohhoochhhhhh???????????
Daaaahaaaaaggggggggggg! : voor al die mensen die hier niet komen hahaha!
ik heb een dove uit het nest en is gelukkig niet van hand tot hand gegaan,bo is bij mij gekomen door persoonlijke redenen en had niks met zijn kleur te maken.
bewust heb ik niet voor hem gekozen,ik heb hem niet uitgekozen om zijn kleur en ook niet bij de fokker uitgekozen,ons pad kruisde en heb hem met alle liefde opgenomen in ons gezin en in onze harten.
heb niet de 40 paginaas gelezen die over dit nest ging,maar kan alleen maar zeggen dat ik blij ben met onze knul en dat ie het heel goed doet met alles.
Jammer dat je dan over de positieve reactie`s heenleest.
Het plaatsen van dit bericht wakkerd de discussie aan, dat is nu eenmaal het gevolg.
Showresultaten zeggen wat over het uiterlijk van een hond. Bij jou hond is daar niets mis mee. Alleen probeerd men duidelijk te maken dat er ook een innerlijk is, een innerlijk dat op een show niet gezien kan worden.
brenwin schreef:
chrico schreef:Jammer dat je dan over de positieve reactie`s heenleest.
Het plaatsen van dit bericht wakkerd de discussie aan, dat is nu eenmaal het gevolg.
Showresultaten zeggen wat over het uiterlijk van een hond. Bij jou hond is daar niets mis mee. Alleen probeerd men duidelijk te maken dat er ook een innerlijk is, een innerlijk dat op een show niet gezien kan worden.
Denk niet dat het gesnapt wordt,
Zij heeft een mooi gebouwde dog,maar ze vergeet dat deze mooi gebouwde dog wel zelf ook weer voor dove dogjes kan zorgen :cry2:
slowie schreef:ik heb een dove uit het nest en is gelukkig niet van hand tot hand gegaan,bo is bij mij gekomen door persoonlijke redenen en had niks met zijn kleur te maken.
bewust heb ik niet voor hem gekozen,ik heb hem niet uitgekozen om zijn kleur en ook niet bij de fokker uitgekozen,ons pad kruisde en heb hem met alle liefde opgenomen in ons gezin en in onze harten.
heb niet de 40 paginaas gelezen die over dit nest ging,maar kan alleen maar zeggen dat ik blij ben met onze knul en dat ie het heel goed doet met alles.
Vindt jij het een goed nest zoals deze eerdere schrijfster? Waar zijn de andere dove pups? Zijn ze nu eindelijk allemaal uit de handel en goed terecht gekomen?
slowie schreef:ik heb een dove uit het nest en is gelukkig niet van hand tot hand gegaan,bo is bij mij gekomen door persoonlijke redenen en had niks met zijn kleur te maken.
Dat is heel fijn dat hij een lief baasje gevonden heeft , maar de hond was nog veel gelukkiger geweest als hij alles had kunnen horen
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
tuurlijk was ie blijer geweest als ie kon horen,hoewel hij weet helaas niet beter en hij heeft alles wat zijn hartje begeerd hij krijgt niet meer of minder dan een wel horende hond
en nee nest had nooit mogen gebeuren als het zo gefokt is als ik denk,je moet geen combinatie op elkaar zetten die een verhoogde kans van genetisch fouten honden op de wereld kan zetten,kan mezelf vrij moeilijk verwoorden en ben meer typew voor korte antwoorden :p:
bren is trot op haar hond en wil laten zien dat het nest niet alleen maar honden heeft voortgebracht die als wegwerp artikel worden gezien,ze gaat er echt niet mee fokken,hoop ik........
ten eerste erg jammer dat er hier in zulke groffe taal gereargeerd word...
ten tweede jammer dat brenda het op zo'n manier brengt.....ik heb toen ook de discussie meegemaakt, ken ook Bo van slowie en het verhaal achter dit nest en kan niets anders zeggen dan dat dit NOOIT had mogen gebeuren.....tuurlijk begrijp ik dat brenda trots op haar hond is, hij is ook mooi....maar dat neemt idd niet weg dat het genetisch een rommeltje is....zo mag en kan er niet met honden gefokt worden!!
maar laten we wel een beetje respectvol met elkaar praten.....brenda weet het donders goed en zij heeft hiervan ook weer bij geleerd....