Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenbelasting en co ouderschap
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
hondenbelasting en co ouderschap
Iemand hier ervaring mee?
De honden gaan ongeveer 50/50 van de tijd bij mij en mijn ex partner zijn.
Op dit moment staan ze ingeschreven bij mijn ex partner. Maar moeten ze dan op 2 adressen hondenbelasting betalen?
Of is het slechts voor 1 adres en maakt het niet uit dat ze de andere helft van de tijd bij mij zijn?
De honden gaan ongeveer 50/50 van de tijd bij mij en mijn ex partner zijn.
Op dit moment staan ze ingeschreven bij mijn ex partner. Maar moeten ze dan op 2 adressen hondenbelasting betalen?
Of is het slechts voor 1 adres en maakt het niet uit dat ze de andere helft van de tijd bij mij zijn?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: hondenbelasting en co ouderschap
Op geen van beide adressen hondenbelasting betalen. Bij controle zeggen dat ze bij je ex wonen (en vice versa).
- dagmar88
- Zeer actief
Op het moment dat ze nergens langer dan 14 dagen aaneengesloten wonen, klopt dat volgens de regeltjes gewoon.Floortje schreef:Op geen van beide adressen hondenbelasting betalen. Bij controle zeggen dat ze bij je ex wonen (en vice versa).
- Suuz!
- Zeer actief
Nee, dat is niet mijn insteek.Floortje schreef:Op geen van beide adressen hondenbelasting betalen. Bij controle zeggen dat ze bij je ex wonen (en vice versa).
We betalen al jaren honden belasting en dat blijven we ook doen. Alleen ben ik dus benieuwd hoe of wat dat werkt met co ouderschap
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Toen ik de honden mee uit mijn ouderlijk huis nam toen ik ging samenwonen zouden ze de dagen dat ik ging werken (destijds 3 per week) gewoon naar mijn ouders gaan. Ik heb toen met de gemeente gebeld en het was goed als mijn ouders dan gewoon de hondenbelasting bleven betalen. Dit is toen ook genoteerd, mocht er eventuele controle komen. Sinds vorig jaar is de hondenbelasting hier afgeschaft trouwens, dus nu maakt het niet meer uit.
- Tineke
- Zeer actief
Denk dat het afhankelijk is of het om dezelfde gemeente gaat of om twee verschillende.
Ik zou gewoon op ieder adres één hond inschrijven en bij een eventuele controle het uitleggen en laten zien dat er wel degelijk voor beide honden betaald wordt.
Ik zou gewoon op ieder adres één hond inschrijven en bij een eventuele controle het uitleggen en laten zien dat er wel degelijk voor beide honden betaald wordt.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Dan op één van de twee adressen belasting betalen en bij controle zeggen waar er belasting betaald wordtSuuz! schreef:Nee, dat is niet mijn insteek.Floortje schreef:Op geen van beide adressen hondenbelasting betalen. Bij controle zeggen dat ze bij je ex wonen (en vice versa).
We betalen al jaren honden belasting en dat blijven we ook doen. Alleen ben ik dus benieuwd hoe of wat dat werkt met co ouderschap

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ligt er aan. Hier moet je ook voor een hond die langer dan een maand bij je logeert hondenbelasting betalen.Floortje schreef:Dan op één van de twee adressen belasting betalen en bij controle zeggen waar er belasting betaald wordtSuuz! schreef:Nee, dat is niet mijn insteek.Floortje schreef:Op geen van beide adressen hondenbelasting betalen. Bij controle zeggen dat ze bij je ex wonen (en vice versa).
We betalen al jaren honden belasting en dat blijven we ook doen. Alleen ben ik dus benieuwd hoe of wat dat werkt met co ouderschapVrij simpel.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Het lijkt me vrij stug dat er gemeente-ambtenaren bij de voordeur posten en turven waar en hoe lang achter elkaar er honden naar binnen gaan (sterker nog, dat weet ik zeker).
Controle volgt op meldingen, dus zolang je geen ruzie maakt met verklikkende buren dan is er niks aan de hand. En dan nog: Bewijs maar....
Controle volgt op meldingen, dus zolang je geen ruzie maakt met verklikkende buren dan is er niks aan de hand. En dan nog: Bewijs maar....
-
- Zeer actief
Precies, hier ook pas weer controle gehad. Die vrouw ging heel het flat langs.
Groetjes Gonnie.
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Is het in dezelfde gemeente? Dan natuurlijk maar op 1 adres en dan de kosten gewoon onderling opsplitsen. In 2 verschillende gemeenten zou ik gewoon op 1 adres hondenbelasting betalen en die kosten delen.
Overigens is het hier geen succes gebleken om de dieren heen en weer te doen. 1 van de katten en Charlie gingen met mijn dochter mee als die de week bij haar vader was en hoewel ze in allebei de huizen best blij waren was het elke keer weer een paar dagen schakelen. Mijn ex zit nu tijdelijk bij zijn ouders tot hij zijn nieuwe huis heeft en de dieren zitten nu gewoon fulltime hier en zowel kat als Charlie zijn veel relaxter dan ze in maanden geweest zijn.
Overigens is het hier geen succes gebleken om de dieren heen en weer te doen. 1 van de katten en Charlie gingen met mijn dochter mee als die de week bij haar vader was en hoewel ze in allebei de huizen best blij waren was het elke keer weer een paar dagen schakelen. Mijn ex zit nu tijdelijk bij zijn ouders tot hij zijn nieuwe huis heeft en de dieren zitten nu gewoon fulltime hier en zowel kat als Charlie zijn veel relaxter dan ze in maanden geweest zijn.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
het flat?gonnie schreef:Precies, hier ook pas weer controle gehad. Die vrouw ging heel het flat langs.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
kooi schreef:het flat?gonnie schreef:Precies, hier ook pas weer controle gehad. Die vrouw ging heel het flat langs.
Ja ...... maakt het je wat uit?
Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
Moet zeker de flat zijn. Dat vind ik raar klinken.fenneke schreef:kooi schreef:het flat?gonnie schreef:Precies, hier ook pas weer controle gehad. Die vrouw ging heel het flat langs.
Groetjes Gonnie.
- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Mijn moeder past veel op mijn honden en bij haar vroegen ze waar de honden dan woonde toen ze aangaf dat ze van mij zijn, zullen vast gecontroleerd hebben of ik betaal, maar dit werd gewoon geaccepteerd. Lijkt me dat als 1 van jullie betaald dat voldoende is.
- Suuz!
- Zeer actief
Inmiddels heb ik het nagevraagd en omdat we in dezelfde gemeente wonen mag inderdaad op 1 adres de belasting betaald worden. 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Toen wij Paco voor onbepaalde tijd hier hadden in 2016, ben ik ook maar gaan informeren naar of ik hem op een gegeven moment zou moeten aanmelden voor de belasting. Dat was niet nodig omdat het geen permanente situatie was, m'n schoonouders nog steeds voort en dierenarts betalen en ook in hun eigen gemeente hondenbelasting betaalden. Dus ook bij een logeerpartij van een half jaar hoefden wij hem niet aan te geven. Had dat zwart op wit in Whatsapp, dus had bij een controle het zo kunnen laten zien
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik snap wel dat je erop reageert hoor. als ze er "het" voor zetten denk ik metéén aan een woonbootkooi schreef:het flat?gonnie schreef:Precies, hier ook pas weer controle gehad. Die vrouw ging heel het flat langs.

-
- Zeer actief
Nee en ja.fenneke schreef:kooi schreef:het flat?gonnie schreef:Precies, hier ook pas weer controle gehad. Die vrouw ging heel het flat langs.
Ik reageer normaal nooit op taalgebruik, maar dit klinkt zo raar. Ik vraag me dan af of iemand dat zelf niet hoort.
Kennelijk niet dus.
Verder geen probleem hoor, maak je geen zorgen en bedankt voor de belangstelling.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat inderdaad.Cleva schreef: Maar goed, ik raak al in paniek bij het idee van twee onder een kap dus aan mij moet je het niet vragen.
En toen de bouwvergunning afgewezen werd obv dat we kleiner terug wilden bouwen zeiden er een paar “dan maak je er toch een twee onder een kap van” nou echt niet

-
- Zeer actief
Heb het opgezocht omdat een flat mannelijk is moet er het lidwoord de voor. Maar jammer dan, ik vind het het flat. Klinkt leuker. Hahaha.Cleva schreef:Flat is een raar zelfstandig naamwoord uit de jaren 50.
Het is sowieso al een flatgebouw. Wat op zichzelf ook al een raar zelfstandig naamwoord is. Net zo vreemd als appartementencomplex.
Het type Nederlands dat zich aan strakke regels houdt heeft het eerder over hoogbouw of etagewoningen.
Dan vermijd je de kwestie helemaal.
Of een eigen naam. Dat was ook heel populair.
Dan woonde je in "Vechtstaete" in plaats van de flat achter het industrieterrein.
Ergens vind ik het ook wel gepast dat we geen woorden hebben om het te duiden.
Maar goed, ik raak al in paniek bij het idee van twee onder een kap dus aan mij moet je het niet vragen.
Het meest gangbaar is "de flat" maar dat is puur gewenning. Daar bestaat geen taalkundige reden voor.
Het meest correct zou "the flat" want het lidwoord neigt naar het zelfstandig naamwoord maar ook dat is raar.
Overigens praten de Engelstaligen helemaal niet over flats. Die vinden dat een estate building of residential project.
Ik reken het goed. Met een koude rilling.
En dan we mogen toch niet meer mannelijk en vrouwelijk zijn, alles moet gender neutraal.
Ons flat dan ook vind ik. Haha.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Dat flat?gonnie schreef:Heb het opgezocht omdat een flat mannelijk is moet er het lidwoord de voor. Maar jammer dan, ik vind het het flat. Klinkt leuker. Hahaha.Cleva schreef:Flat is een raar zelfstandig naamwoord uit de jaren 50.
Het is sowieso al een flatgebouw. Wat op zichzelf ook al een raar zelfstandig naamwoord is. Net zo vreemd als appartementencomplex.
Het type Nederlands dat zich aan strakke regels houdt heeft het eerder over hoogbouw of etagewoningen.
Dan vermijd je de kwestie helemaal.
Of een eigen naam. Dat was ook heel populair.
Dan woonde je in "Vechtstaete" in plaats van de flat achter het industrieterrein.
Ergens vind ik het ook wel gepast dat we geen woorden hebben om het te duiden.
Maar goed, ik raak al in paniek bij het idee van twee onder een kap dus aan mij moet je het niet vragen.
Het meest gangbaar is "de flat" maar dat is puur gewenning. Daar bestaat geen taalkundige reden voor.
Het meest correct zou "the flat" want het lidwoord neigt naar het zelfstandig naamwoord maar ook dat is raar.
Overigens praten de Engelstaligen helemaal niet over flats. Die vinden dat een estate building of residential project.
Ik reken het goed. Met een koude rilling.
En dan we mogen toch niet meer mannelijk en vrouwelijk zijn, alles moet gender neutraal.
Ons flat dan ook vind ik. Haha.