Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup en werken hoe doen jullie dat??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Pup en werken hoe doen jullie dat??

Ongelezen bericht door DeDiana »

Persistence schreef:Goh, het valt me eigen reuze mee als ik zo lees hoe jullie dat doen, op de een of andere manier had ik in gedachten dat je in het begin véél langer thuis moest zijn.
Het ligt natuurlijk ook zeker aan de pup in kwestie. Mila was in alles eigenlijk een heel makkelijke pup, ook wat betreft alleen blijven. Op dag drie dat ze er was moest ik onvoorzien een aantal uren weg waarvoor ik op zo'n korte termijn geen oppas meer kon regelen en Mila lag bij thuiskomst gewoon nog op dezelfde plek te slapen als waar ze lag toen ik vertrok :D
Als je alleen woont, zal de pup toch vrij snel regelmatig een uurtje alleen moeten zijn als je even boodschappen gaat doen bijvoorbeeld. Ik had wel veel oppasmogelijkheden geregeld, maar dat was gelukkig helemaal niet nodig voor één tot maximaal drie uurtjes weg. Als ik langer wegging, ging ze het eerste ca. halfjaar wel naar een oppas.
Maar dit scenario is niet meteen waar ik van uitga als ik een nieuwe pup of bijvoorbeeld opvangpup krijg. Sommige pups (en ook volwassen honden) hebben er gewoon wat meer moeite mee of meer tijd voor nodig. Dus ik houd wel altijd rekening met het scenario dat het alleen kunnen blijven rustig opgebouwd moet worden en zorg dat ik oppas achter de hand heb. Al doende kom je er meestal wel achter of dat ook echt nodig is. Tot nu toe is dat eigenlijk bij geen enkele van mijn honden nodig geweest. Ook de volwassen herplaatsers konden meteen prima een of twee uurtjes alleen blijven - wel met andere hond(en) - en ook vrij snel een halve dag.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco kon na een jaar nog steeds slecht alleen blijven. Gelukkig was het meestal te regelen dat in ieder geval 1 van ons thuis bleef of dat Elco mee kon. Uiteindelijk is het goed gekomen.
Gait bleef binnen een week al rustig in z'n mandje in de ren liggen als ik in de keuken bezig ging. En die rust nam Elco over. In plaats van actief zitten wachten tot wij terug kwamen, zag hij dat je ook kunt gaan liggen slapen als de baasjes weg zijn. Tegenwoordig kijken ze haast verstoord op als we het wagen terug de woonkamer in te komen terwijl we weg zouden gaan
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier gaan pups mee naar mijn werk.
De eerste tijd mogen ze gewoon mee naar binnen, daarna blijven ze eventueel in de auto.
Ik heb inmiddels een eigen kantoortje, naast mijn bazin die tegenwoordig ook vaak haar hond mee neemt.
Ze kijkt er nu al naar uit dat er straks weer een pupje mee komt, het is de 4e die ik mee ga nemen (Numa, Seppe, Kobe en volgend jaar no4)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik heb sinds 2.5 week een pup.
De eerste week moest ik wel een paar dagen werken maar was mijn dochter thuis.
Ik heb haar ook een paar x een paar uur meegenomen naar mijn werk. Dus is ze eigenlijk helemaal niet alleen geweest.

De tweede week is ze een paar keer maximaal 2.5 uur alleen thuis geweest, dat ging prima.. gewoon los in de woonkamer met mijn oude teefje. Okee.. wel een paar plasjes op moeten ruimen :tongue:

Vandaag en gisteren moest ik 6 uur achter elkaar werken en dat is nog veel te lang voor haar dus is ze naar een oppas gegaan.
En vanaf nu heb ik 2 weken vakantie maar ik laat haar wel een paar keer alleen thuis voor een paar uurtjes. Daar moet ze toch aan wennen..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Persistence schreef:Goh, het valt me eigen reuze mee als ik zo lees hoe jullie dat doen, op de een of andere manier had ik in gedachten dat je in het begin véél langer thuis moest zijn.

Wat voor pup willen jullie Ruudstofferboa?
We gaan zondag kijken voor een ruwharige choco Kaninchen teckel, hij is dan 6 weken.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ruudstofferboa schreef:

Wat voor pup willen jullie Ruudstofferboa?
We gaan zondag kijken voor een ruwharige choco Kaninchen teckel, hij is dan 6 weken.
Leuk, veel plezier. En in elk geval dit jaar geen vuurwerk zorgen. Dat mag hij nog in de veiligheid van het nest meemaken.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik hou een pup aan van het nestje wat ik nu heb. ik zet haar bench in een rennetje, daar zet ik ook de kattenbak met houtkorrels in. moet ze plassen kan ze het daar in doen. dat leer ik ze nu in het nest al. alleen is ze niet want er lopen ook nog andere honden in huis.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik had werk gezocht waarbij de hond(en) mee mochten :D nu werk ik er niet meer dus ben nu voorlopig volop thuis dus maakt het niet uit als er hier een pup komt..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

crutz schreef: Toen ik nog buiten de deur en niet met honden werkte gingen m’n pups de eerste tijd gewoon mee naar kantoor. Niet naar binnen, maar dat zal in de zorg ook niet kunnen, maar in de auto met voldoende uitlaten tussendoor (anderen hebben rookpauze ;) ) lunchpauze lekker wat meer tijd

Meestal direct na aankomst eerst 1 weekje vrij, maar draaide dan wel direct een “normaal” schema zodat de pup niet gewoon werd dat ik fulltime thuis was
dit is echt een heel goed idee. zeker nu de auto zo'n beetje naast mij staat (2 hallen naast elkaar, één is omgebouwd tot kantoor, één is parkeergarage)

misschien wel een idee om willem gewoon mee te nemen zo af en toe! ik heb net een nieuwe auto (caddy) waar een kenneltje in komt, maar als ik de kennel dan los zet kan hij de hele laadruimte hebben!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

M@scha schreef:
crutz schreef: Toen ik nog buiten de deur en niet met honden werkte gingen m’n pups de eerste tijd gewoon mee naar kantoor. Niet naar binnen, maar dat zal in de zorg ook niet kunnen, maar in de auto met voldoende uitlaten tussendoor (anderen hebben rookpauze ;) ) lunchpauze lekker wat meer tijd

Meestal direct na aankomst eerst 1 weekje vrij, maar draaide dan wel direct een “normaal” schema zodat de pup niet gewoon werd dat ik fulltime thuis was
dit is echt een heel goed idee. zeker nu de auto zo'n beetje naast mij staat (2 hallen naast elkaar, één is omgebouwd tot kantoor, één is parkeergarage)

misschien wel een idee om willem gewoon mee te nemen zo af en toe! ik heb net een nieuwe auto (caddy) waar een kenneltje in komt, maar als ik de kennel dan los zet kan hij de hele laadruimte hebben!
het fijne waar ik werkte was dat de parkeerplaats altijd in de schaduw stond dus ook in de zomer ging het door bomen en aan het water (en ik was altijd vroeg dus had de meest gunstige plekken) en lekker even er uit in de pauzes is erg fijn
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Over een week of twee komt er weer een pup bij. De eerste week zijn we allebei vrij, de weken daarop is er iedere dag een van ons thuis.
Wil niet zeggen dat we vast geplakt zitten aan puppemans, wel heel fijn om de vrijheid te hebben je dag in te delen zonder restricties van buitenaf.
De mogelijkheid dit uit te smeren tot en met eind maart indien nodig is een fijn idee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”