Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plasband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Plasband

Ongelezen bericht door DesireeB »

Welke plasbanden zijn goed en zouden passen bij een grote hond?

Droef heeft nog steeds met enige regelmaat een zaadlozing in zijn slaap. Inmiddels heeft hij de puur hypersex druppels eigenlijk niet meer nodig, de combinatie van druppels en er bovenop zitten hebben er voor gezorgd dat hij 0 ongewenst gedrag laat zien maar de zaadlozingen blijven en daar kan hij ook gewoon echt niks aan doen.

Droef slaapt op bed en maakt me wakker als het weer gebeurd is zodat ik de boel kan verschonen(zodat hij zelf ook schoon verder kan slapen :LOL: ). Dat is best irritant en vannacht was het dus weer zo ver.
Dus ik had ineens een ingeving van een plasband voor in elk geval de nacht, zodat we geen gebroken nachten meer hebben.

Maar welke banden zijn nou goed en zou het ook echt helpen bij het schoon blijven of floept de boel daar gewoon helemaal uit als het in volle glorie is?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Plasband

Ongelezen bericht door crutz »

gaat hij er dan niet alsnog wakker maken omdat hij zelf 'nat" is? of denk je dat hij dan doorslaapt?

denk dat je het beste zelf iets op maat kan maken ipv het in het reguliere aanbod zoeken. Kan met niet voorstellen dat het er in zijn formaat is
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:gaat hij er dan niet alsnog wakker maken omdat hij zelf 'nat" is? of denk je dat hij dan doorslaapt?

denk dat je het beste zelf iets op maat kan maken ipv het in het reguliere aanbod zoeken. Kan met niet voorstellen dat het er in zijn formaat is
Ik slaap redelijk makkelijk verder en alleen een plasband verwisselen is denk ik minder werk dan een heel bed verschonen waarbij ik mijn vriend ook moet wakker maken.
Tenminste ik hoop dat hij me wakker maakt als hij vies is.

Hij heeft een taille van 67 cm. Dus deze zou moeten passen en anders moet ik inderdaad even verder kijken en op maat laten maken. Zelf ga ik daar niet aan beginnen, ik en de naaimachine zijn geen vrienden. https://www.medpets.nl/trixie-plasband- ... ZgQAvD_BwE
Afbeelding
Biothane
WashBar
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Plasband in zijn maat is er zeker wel. Morris draagt er soms ook eentje omdat hij een beetje incontinent is geworden na zijn castratie. Maar dan gaat het echt om een klein plasje urine wat er gewoon uitloopt, ik weet niet of het heel goed gaat werken bij Droef.
Lijkt me wel het proberen waard. Zo'n plasband heb je snel af/verwisseld.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

nomo schreef:Plasband in zijn maat is er zeker wel. Morris draagt er soms ook eentje omdat hij een beetje incontinent is geworden na zijn castratie. Maar dan gaat het echt om een klein plasje urine wat er gewoon uitloopt, ik weet niet of het heel goed gaat werken bij Droef.
Lijkt me wel het proberen waard. Zo'n plasband heb je snel af/verwisseld.
Welke gebruik jij?

Het gaat me inderdaad om het gemak vooral. Liever een plasband wisselen dan een heel bed verschonen midden in de nacht.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Ik heb die Trixieband voor Damy gebruikt. Hij is wel kleiner, maar ook een friemelkont. De band blijft goed zitten en vangt een plas goed op. Denk dat een zaadlozing ook wel in het bandje blijft qua hoeveelheid.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Jits90 schreef:Ik heb die Trixieband voor Damy gebruikt. Hij is wel kleiner, maar ook een friemelkont. De band blijft goed zitten en vangt een plas goed op. Denk dat een zaadlozing ook wel in het bandje blijft qua hoeveelheid.
Dat is wel fijn dat de band goed blijft zitten. Ik verwacht dat Droef er weinig moeite mee heeft, die vind alles best en als hij eenmaal ligt zit er ook maar weinig beweging. Het gaat mij er vooral op dat het dus gewoon goed om zit en ruim genoeg is voor wanneer de boel in volle glorie is. Als het door de band heen komt werkt het natuurlijk nog steeds niet. :hmmm:
Afbeelding
Biothane
WashBar
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk dat je het idd gwoon moet proberen en als merk A niet fijn is, probeer B... elke "pasvorm" zal net ff anders zijn... en ook elke hond heeft een andere bouw. Wat bij de een prima zit, verschuift bij de ander...

Suzanne
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

En doe er een maandverband in, hoef je alleen die te wisselen
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb uiteindelijk deze besteld.
Afbeelding

Daar gaat inderdaad een maandverband in, hopelijk is het groot genoeg om alles binnenboord te houden. :wink:
Afbeelding
Biothane
WashBar
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Plasband

Ongelezen bericht door crutz »

Waarom kan Droef niet gewoon niet op bed. Lost ook je probleem op
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

In theorie kan Droef ook op zijn eigen bed/bank slapen. In de praktijk blijken ik en Droef dat erg ongezellig te vinden. Ik heb het geprobeerd maar vond het maar stom. Hij ligt heus wel eens op zijn eigen plek of de grond, dan heeft hij het meestal te warm voor in bed.
Afbeelding
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dees en Maylo schreef:In theorie kan Droef ook op zijn eigen bed/bank slapen. In de praktijk blijken ik en Droef dat erg ongezellig te vinden. Ik heb het geprobeerd maar vond het maar stom. Hij ligt heus wel eens op zijn eigen plek of de grond, dan heeft hij het meestal te warm voor in bed.
Zag van de week een foto voorbij komen van iemand met een pup in een co sleeper. Dus een bedje er tegenaan op dezelfde hoogte.

Als je bij Sleeuwijk komt voor een inseminatie meurt dat hele rukhok naar zaad. Is niet mijn idee van gezellig.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Dees en Maylo schreef:In theorie kan Droef ook op zijn eigen bed/bank slapen. In de praktijk blijken ik en Droef dat erg ongezellig te vinden. Ik heb het geprobeerd maar vond het maar stom. Hij ligt heus wel eens op zijn eigen plek of de grond, dan heeft hij het meestal te warm voor in bed.
Zag van de week een foto voorbij komen van iemand met een pup in een co sleeper. Dus een bedje er tegenaan op dezelfde hoogte.

Als je bij Sleeuwijk komt voor een inseminatie meurt dat hele rukhok naar zaad. Is niet mijn idee van gezellig.
Droef had een peuterbed dat aan ons voeteneind stond, werd wel gebruik van gemaakt maar niet meer of minder dan nu hij een bank heeft op 2 meter afstand van het bed.

Verder wordt alles gewoon direct verschoon, stinken doet het dus niet.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ronduit ranzig...
Sorry hoor maar je hond in bed terwijl hij zaadlozingen heeft?
Ongezellig als hij er niet ligt?

Dat went vanzelf...
Ik zou het ronduit vertikken om je hond zo in bed te hebben. Straks wordt je er zelf wakker van/in...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gimmick schreef:Ronduit ranzig...

Dat went vanzelf...
Ik zou het ronduit vertikken om je hond zo in bed te hebben. Straks wordt je er zelf wakker van/in...
Haha dat zat ik ook te denken!
Bah!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Dees en Maylo schreef: Verder wordt alles gewoon direct verschoon, stinken doet het dus niet.
:mrgreen: Daar laten ze de lauwe bud ook niet op de vloer liggen.
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Plasband

Ongelezen bericht door tomaat »

Dees en Maylo schreef:Ik heb uiteindelijk deze besteld.
Afbeelding

Daar gaat inderdaad een maandverband in, hopelijk is het groot genoeg om alles binnenboord te houden. :wink:
Wij hebben een incontinente hond gehad en bij hem deden we incontinentieverband van de Lidl in de plas/belly band. Maat XL, goedkoop en alles past erin. ;)
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

tomaat schreef: Wij hebben een incontinente hond gehad en bij hem deden we incontinentieverband van de Lidl in de plas/belly band. Maat XL, goedkoop en alles past erin. ;)
Ik ga het meemaken of het past of niet. Hopelijk lost dit alles gewoon op en anders gaan we verdere optie's bekijken.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Dees en Maylo schreef:
tomaat schreef: Wij hebben een incontinente hond gehad en bij hem deden we incontinentieverband van de Lidl in de plas/belly band. Maat XL, goedkoop en alles past erin. ;)
Ik ga het meemaken of het past of niet. Hopelijk lost dit alles gewoon op en anders gaan we verdere optie's bekijken.
Hopelijk helpt het :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Tara schreef:

Dat went vanzelf...
Ik vind het ook wel echt onbeschrijflijk goor.
Ik blief het al niet van slapies en helemáál niet van mijn hond.
Ik dacht dat ik gek was. Ten eerste vind ik het kokhalzend goor. Ten tweede wens ik niet midden in de nacht mijn bed te verschonen.
Twee vragen: waarvan word je wakker? En wordt je matras en/of niet nat/vies?
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Het is misschien een variant op badend in het zweet wakker worden, maar ik zou zoiets ook echt niet willen hoor, wegwezen :S:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

En een grote handdoek (of 2) op het bed? Gooi je makkelijker even in de was als je hele dekbedovertrek.

Hebben eigenlijk alleen niet-gecastreerde honden dit of maakt dat niet uit?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Persistence schreef:En een grote handdoek (of 2) op het bed? Gooi je makkelijker even in de was als je hele dekbedovertrek.

Hebben eigenlijk alleen niet-gecastreerde honden dit of maakt dat niet uit?
Nou ik heb al jaren reuen maar nee gelukkig niet :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Tara schreef:

Dat went vanzelf...
Ik vind het ook wel echt onbeschrijflijk goor.
Ik blief het al niet van slapies en helemáál niet van mijn hond.

Gelukkig :mrgreen:

Ik dacht al dat ik gek was maar er zijn meer die dit denken.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Frootje schreef:Oh ja. Nou ja. Ik zie wel ineens nog een voordeel van het feit dat ik liever teven heb. :engel:
Nee joh. Ik heb al aardig lang intacte reuen en nog nooit een zaadlozing gezien zonder dat dat de bedoeling was.
Zus draagt zolang ze nog lekt een luxe zwitsal luiertje :mrgreen: Vindt ze prachtig die toverbroek en ze laat hem keurig aan.
Anders was het toch ook echt even gedaan met in bed liggen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier ook echt geen last van zaadlozingen van de beide heren. Dat alles bij hun functioneert weten we wel zeker ;)
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren werd de plasbanden bezorgd, dus vannacht heeft hij hem meteen om gehad.
Geen centje moeite, zoals verwacht. Nu heeft hij net als Izzy ook kleertjes en is hij een mooi prinsesje.

Hij kwam zich vannacht weer melden. Plasband lag op de grond. Ik balen in de eerste instantie want dacht dat hij toch eigenwijs was. Dus wilde hem weer omdoen, bleek hij helemaal nat te zijn. Verder is was alles droog. Dus de plasband werkt, en hij vind het zelf blijkbaar vies genoeg om hem dan alsnog zelf af te doen.

Ideaal, snel weer verder slapen terwijl alles nog schoon is.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Het gaat me werkelijk alles te boven waarom je je vrijwillig wakker laat maken door je hond...
Ze kunnen hier een uitbrander krijgen als ze me voor idiote dingen wakker maken. Slaap is me echt heilig hoor de 4 a 5 uurtjes die ik heb wens ik echt niet gewekt te worden door mijn hond omdat hij een zaadlozing heeft gehad.
Ga maar lekker elders liggen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Stiekem hoop ik dat hij me straks niet meer wakker maakt maar dat ding lekker af doet en zelf verder slaapt. Dat zou nog beter zijn.

En ik snap dat niet iedereen er op zit te wachten en anders met hun honden omgaan. Zo zie ik ook voorbeelden voorbij komen waar ik me niet in zou kunnen vinden. Dat is gewoon niet mijn manier van honden houden, toch vind ik het niet nodig om daar commentaar op te leveren. Waarom zou ik? Als dit voor een ander werkt en de hond er niet onder te lijden heeft vind ik dat niet nodig.

Ik vroeg alleen of er mensen zijn met ervaring met een plasband voor grote honden. Niet om meningen al wist ik heus wel dat ik die zou krijgen, en dat staat je vrij. Wel vind ik het zo netjes om dan even te laten weten dat de plasband werkt.
Wie weet loopt een ander tegen een vergelijkbaar probleem aan, dan is dit gewoon terug te lezen. Achteraf vraag ik mezelf alleen af waarom ik me dit niet 3 jaar eerder heb bedacht.

Ik ben zelf een makkelijke slaper en vast ook. Droef moet er dus best wat moeite voor doen om mij wakker te krijgen. Als alles weer gedaan is slaap ik binnen no time ook gewoon weer verder. Ik vind het dus niet zo erg, ben er alleen maar blij mee dat hij het doet. Ook als hij ziek is en midden in de nacht aan de dunne is heb ik liever dat hij me wakker maakt zodat we snel naar buiten kunnen rennen dan dat hij het in huis doet en ik bijna over mijn nek ga van de stank terwijl ik net wakker ben.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”