Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door natalie »

fenneke schreef:Baloe is bang :19:

Hier wordt al wel geknald en sinds gisteren wat meer.
Baloe krijgt adaptil tabl en ik heb de verstuiver aanstaan. Ook de petrelax op bepaalde tijden. En bepaalde oliën smeer ik.

Ik wandel s morgens op tijd voor de jeugd wakker is. Vanmiddag een heel eind in de polder. Dat is nu ook nog los te doen en kan hij even nog lekker rennen.
Ook begonnen sinds gisteren met medicatie. Dat ga ik morgen opvoeren .

Ik probeer countercondition maar eten op zo'n knal moment is moeilijk.

Ik heb nu leverworst in een tube , speciaal voor honden, en in het begin ging ik na iedere knal als hij zich verstopte naar hem toe om aan te bieden en nu de laatste 2 uur wil hij na vragen bij mij komen :cheer: :cheer: en sabbelen aan de tube .
Dat voelt al als een beginnetje :mrgreen:

Dus we gaan langzaam zo door
Dat is zeker een mooi begin :D
Super, hopelijk blijft hij bereikbaar voor het lekkers.

Ik heb ook standaard zo’n tube met paté in mijn jaszak. Geniaal recept, ook voor honden die niet zo van schapen houden :wink:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij wonen vlakbij een kinderboerderij dus met afsteken hier valt het reuze mee, het is een vuurwerkvrije zone.
Gisteren gingen wat jongeren hier even verderop wel wat afsteken maar die werden direct aangesproken en vertrokken.

Heb trouwens zelf ook weleens jongere aangesproken die in een losloopgebied dat wilde doen en ook dat verliep zonder geweld.
Want inderdaad niet iedere jongere ramt er direct op los.
En die dat wel doen die hebben geen aanleiding nodig , die creëren ze zelf wel.

Onze honden hebben er weinig van , vanochtend een goede wandeling met ze gelopen en verder kort aangelijnd in de buurt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Afbeelding

Dit vindt hij dus lekker. Ik had eerder ook altijd blikjes leverpathé , vooral als ik de hond net heb en los leer lopen maar dit is blijkbaar nog lekkerder
Fenneke en Baloe
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Precies die heb ik ook ;-) (in drie smaken)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Een van mijn teckels was een beetje bang vroeger (rotje tussen de poten gehad), de andere twee hadden geen probleem.
Rana liep te kwispelen tussen de afgaande rotjes bij wijze van spreken.
Ita had er helemaal niks mee tot ze een keer een zware blessure had en er vlakbij haar midden in de nacht een vuurpijl werd afgestoken (schrikreactie en daardoor extra veel pijn).
Dat is het jaar daarna alweer minder heftig geworden mede dankzij counterconditioning.
Ze kan het nu goed hebben.
Als er knallen zijn komt ze vragen of het al erg genoeg is voor snoepjes :mrgreen: :lol1:

Claire had er de eerste twee jaar niets van, maar dit jaar is ze wat onrustig.
Buiten is prima, daar maakt ze er geen punt van
Als ze in huis is wil ze graag in mijn buurt zijn als het knalt, dus ik heb nu in huis een vaste schaduw.

Tot mijn genoegen zijn er twee parken plus de bossen om het dorp heen tot vuurwerkvrije zone verklaard.
Tot nu toe houdt men zich daar best aan :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Tara schreef: Toen ik net naar huis reed zag ik twee jochies vuurwerk afsteken boven het fietsviaduct, zo leuk: dat je dan dat vuurspuwende potje naar beneden gooit.
Je schrikt je toch het schompes als je daar nietsvermoedend onderdoor komt fietsen? En nee, ik heb er niks van gezegd, want ik zat in de auto. Ik overwoog wel serieus om ze er op aan te spreken, al heeft het toch totaal geen zin.
Waarom meld je dat eigenlijk dat je “serieus hebt overwogen om ze er op aan te spreken”?
Opdat wij niet vergeten welk een goede intenties je hebt, waar vervolgens nooit iets van komt?
Geen-daden-maar-woorden-Tara. :LOL:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

fenneke schreef:Baloe is bang :19:

Hier wordt al wel geknald en sinds gisteren wat meer.
Baloe krijgt adaptil tabl en ik heb de verstuiver aanstaan. Ook de petrelax op bepaalde tijden. En bepaalde oliën smeer ik.

Ik wandel s morgens op tijd voor de jeugd wakker is. Vanmiddag een heel eind in de polder. Dat is nu ook nog los te doen en kan hij even nog lekker rennen.
Ook begonnen sinds gisteren met medicatie. Dat ga ik morgen opvoeren .

Ik probeer countercondition maar eten op zo'n knal moment is moeilijk.

Ik heb nu leverworst in een tube , speciaal voor honden, en in het begin ging ik na iedere knal als hij zich verstopte naar hem toe om aan te bieden en nu de laatste 2 uur wil hij na vragen bij mij komen :cheer: :cheer: en sabbelen aan de tube .
Dat voelt al als een beginnetje :mrgreen:

Dus we gaan langzaam zo door
Vreemd hè, zover woon ik niet bij je vandaan. Maar het is hier bijna helemaal stil. Af en toe in de verte wat te horen.
Maar dat zal het verschil zijn met in de bouw wonen of in het centrum.
Zo rond 18 uur hoor ik wat geknal en rond 21 uur weer.
Maar daar houd het dan ook mee op.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Gimmick schreef:
Vreemd hè, zover woon ik niet bij je vandaan. Maar het is hier bijna helemaal stil. Af en toe in de verte wat te horen.
Maar dat zal het verschil zijn met in de bouw wonen of in het centrum.
Zo rond 18 uur hoor ik wat geknal en rond 21 uur weer.
Maar daar houd het dan ook mee op.
T is in mijn ogen ook nog helemaal niet erg maar Baloe denkt daar dus anders over . Een knal in marokko , zeg ik aldoor :mrgreen: :, is voor hem al teveel.

Net heerlijk 2uur gewandeld in de bossen bij gieten :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik woon in Utrecht Zuilen, hier hoor je het hele jaar door af en toe knallen. Hoewel dat soms ook wel kogels zijn. Ik vind het dit jaar tot nog toe wel meevallen, ze zijn al wel elke dag aan het knallen want aan de wet houdt niemand zich geloof ik.
Ik ben panisch voor vuurwerk dus blijf altijd gewoon binnen, Hugo mag Gijs uitlaten dit jaar.
Omdat we op een bovenwoning zitten hebben we wel altijd mooi uitzicht aan de achterzijde, ik kijk wel hoe andere mensen hun euro's wegfikken :mrgreen:
Volgend jaar wonen we in een kleinere stad, maar daar gaat het ook altijd wel aardig los.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Tot nu toe valt het erg mee qua knallen maar met de overgang naar het nieuwe jaar is het de derde wereldoorlog buiten.
Zolang we binnen blijven met de gordijnen dicht en Izzie dicht tegen me aan mag liggen is ze oke. Lot was vorig jaar panisch maar ik merk nu al een enorm verschil met toen. Dus ik hoop dat die er dit jaar ook beter doorheen komt.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hier in mijn wijkje aan de rand van Rotterdam is het een waar gekkenhuis.
Ik ben normaal gesproken echt een fan van oud en nieuw vuurwerk, maar het wordt mij nu zelfs te gortig. De dieren gaan altijd rond een uur of elf op mijn slaapkamer, met het rolluik én de gordijnen gesloten. Het licht aan en dan is het alleen het geluid waar ze mee te kampen hebben.

Natuurlijk is het al een paar dagen in stijgende lijn aan de gang en dat heeft als voordeel dat ze al minder schrikachtig reageren. Op nieuwjaarsdag is er nooit meer iets van stress te bemerken bij de dieren.

Om 0.00 uur naar buiten gaan doe ik niet meer en zelf vuurwerk kopen heb ik nooit gedaan. Pa en de oudere (stief-)broers deden dat voor mijn kinderen. :wink:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Je hoorde hier zo nu en dan eens een knal in de verte (groot dorp op zo'n 5 km afstand) en carbid in de buurt.
Sinds vandaag is het eigen wel constant te horen maar het is dusdanig ver weg dat ik (en Xavi) er geen last van hebben.
Er wonen niet veel mensen om ons heen maar wel veel boerderijen en daar mogen ze graag carbid af steken.
Zaterdagavond was hij even boos (en bang), denk dat er iemand verderop een vuurpijl af stak en hij dat zag.
Zolang de radio aan staat vindt Xaaf het allemaal wel prima.
Buiten lopen kun je hier ook prima doen, er staan 7 huizen in onze straat.. over zo'n 3 km verspreid.
En anders loop ik het weiland achter huis wel in of rijd ik naar het bos verderop. :tongue:

Maargoed, vergeleken met wonen in de stad of het centrum van een dorp is dit een ware verademing.
En dan gaan we morgen op visite bij vrienden in Leeuwarden, middenin de stad. :hmmm: :roll:
Xavi blijft lekker thuis natuurlijk. En als het carbid te erg is blijf ik bij hem.
Afbeelding
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij krijgen er voor de jaarwisseling nog 1 of 2 onverstoorbare zwarte dames bij. Toch wel beter dan dat ze met de jaarwisseling alleen zitten, al kunnen ze dat prima aan. Voor ons ook best gezellig, want de dames kunnen het prima vinden met Elco en Gait. Alleen moeten we iets beter opletten met etenswaren onbeheerd laten staan. Gaat wel goed met Elco en Gait, maar Nora en vooral Lisa hebben er een handje van om als je niet kijkt zichzelf te bedienen. Lisa is na haar castratie echt een vreetzak geworden en ze was altijd al vrij opportunistisch als het etenswaren betreft...
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

We gaan hier maar over op 1 voor 1 uitlaten. Ik ben vanmorgen door 60 kilo hele sterke honden naar huis gesleurd na een hele harde knal en m'n schouder is nu wat pijnlijk :blauwoog: Gelukkig liep ik al kleine rondjes dus waren we dicht bij huis.

Laila heeft nog geen Alprazolam nodig. Dat is al een hele vooruitgang :cheer:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Vandaag voor het eerst de honden vastgehouden tijdens de lange ronde, wel rustig gewandeld aan de Vlietlanden maar toch voor de zekerheid.
Kwamen wel een paard tegen waar de berijdster veel moeite mee had en die duidelijk geschrokken was.
Liep gelukkig goed af.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Nanna schreef:We kwamen net in het bos een ruwhaar teckel tegen die volledig in de paniekstand stond. Hij kwam aangezoefd en ik nog proberen te lokken maar hij was te ver heen. Schoot zo langs ons heen en verder het pad af richting snelweg :ugh:
Geen eigenaar te bekennen natuurlijk.
Ik kende het hondje niet, hoop maar dat ie ongedeerd blijft.
:(: wat erg. Arme hond. Ik laat ze nu niet meer los de laatste dagen voor oud en nieuw. Normale knallen kunnen ze wel hebben maar ineens een enorme knal gaat toch niet goed.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Hier in Vorden heb je ook het carbid schieten en verder ook aardig wat vuurwerk en andere bomgeluiden.
Wij wonen in het buitengebied dus horen wel wat maar meer in de verte. Met oud en nieuw zelf hebben we op zo'n 500 meter afstand buren (wel veel bos ertussen, dus dempt) die met de jongens wel even gaan knallen maar veel sier ook dus dat is prima. Cash vind 00.00 uur wel een beetje spannend maar meer ook omdat wij dan even buiten zijn ook en ik dan toch de honden liever binnen heb.
Rond 01.30 uur is het wel over, hoor je in ieder geval binnen niets meer.

Kleine Sue is echt volledig bom-proof.
Kijkt niet eens op en slaapt rustig door.

Nu was ik zaterdag even een dagje nog in Voorhout en toen stonden ze achter het huis te knallen en dat vond Cash wel minder leuk, zo dicht bij de tuindeur, vooral de fluitende geluiden. :mrgreen:
Maar voor een Collie doet ze het zonder meer supergoed.
Denk dat 00.00 uur in de Randstad wel te veel zou zijn maar ik vind dat niet zo gek.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

50% stemmen gaan er tegenwoordig al op tegen vuurwerk.
En dat komt niet door onverdraagzaamheid of intolerantie. Het komt omdat het te lang duurt en niet bij die ene dag blijft. En dat je dus nooit weten welke idioot wanneer ergens vuurwerk af gaat knallen, als jij bijvoorbeeld nietsvermoedend vlakbij bent.

En dan alle schade die aangericht wordt. Ze maken het er ook zelf naar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

iones schreef:50% stemmen gaan er tegenwoordig al op tegen vuurwerk.
En dat komt niet door onverdraagzaamheid of intolerantie. Het komt omdat het te lang duurt en niet bij die ene dag blijft. En dat je dus nooit weten welke idioot wanneer ergens vuurwerk af gaat knallen, als jij bijvoorbeeld nietsvermoedend vlakbij bent.

En dan alle schade die aangericht wordt. Ze maken het er ook zelf naar.
Te lang, steeds zwaarder vuurwerk en de afstekers worden steeds asocialer. Ik ben zo blij dat we afgelegen wonen, alleen geknal in de verte en daar hebben de honden geen last van.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Het gaat hier tekeer.

Het boeit Peer niet.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier zijn ze volop aan het knallen, de hele tijd door. Charlie vindt het buiten niet leuk maar even een snelle plas is te doen. Binnen is ze rustig, al vindt ze het niet geweldig. Ik moet zo weer terug naar mijn werk dan is ze even alleen, gelukkig is mijn dochter dan binnen een half uurtje thuis. Ik denk dat ik de tv even aan zet.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Lot ligt fijn in mijn knieholte te slapen. Ze kijkt natuurlijk op bij harde knallen en ik vind haar wat alerter dan anders maar mannnn, wat een verschil met vorig jaar. Ze was hier toen pas een week of 6 maar wat eem bang hoopje ellende was het toen met het vuurwerk.
Ik vind die veerkracht toch wel echt genieten.

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Ik ben echt blij dat er nul knallen zijn bij ons. Niks. Nadda. Noppes. Perfect :E:
Ben benieuwd wat het morgen gaat geven, maar ik denk dat het goed gaat meevallen. De honden zijn sowieso niet erg paniekerig met lawaai, ben alleen benieuwd wat die nieuwe frummel gaat doen. Maar tot nu is ze met veel dingen een koele kikker, dus ik verwacht pais en vree hier.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Hier knalt het sinds einde middag ook aan een stuk door. Alleen vanmorgen nog even snel een rondje dorp gedaan. Eind van de ochtend heerlijk 8,5 km in het bos gewandeld en aan het eind van de middag nog een half uurtje naar het bos net buiten het dorp geweest. Morgen werken, dus dan kan Jet daar lekker naar buiten. Plassen in de tuin zal straks even een uitdaging worden, want op al die knallen worden we boos. :boos: :mann: Binnen heeft ze er geen last van :cheer:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Kan gewoon vanaf de bank genieten van siervuurwerk. Het kostte even wat tijd voor ik kon filmen, dus het meeste staat er niet eens op
https://youtu.be/GUm_eFQtqdc
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inmiddels aangekomen in het bos op de grens van de Noordoostpolder en Overijssel. Het is hier in het bungalowparkje vuurwerkvrij. Wel wat knallen in de verte maar dat boeit Sam gelukkig niet. We kwamen vanmiddag op onze wandeling nog wat andere randstedelingen met honden tegen. Allemaal op de vlucht. Belachelijk toch? Hoop maar dat er volgend jaar een verbod komt.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Wordt op dit moment nog best wat geknald, dus slaap ik nu bij Elco en Gait. Gewoon voor de zekerheid. Morgen slaap ik ook hier op de bank
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Vandaag voor het eerst een enkele knal gehoord. Hier is het meestal heel rustig. om 12 uur is er in het dorp aan de overkant altijd wat siervuurwerk. Tibbe was doodsbang, maar Pleun en Pelle gelukkig niet. Ik ga voor zekerheid niet wandelen, kunnen ze ook nergens van schrikken. Ze mogen alles in de tuin doen.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Het is hier al dagen oorlogsgebied :ugh:
Tot diep in de nacht blijft het geknal doorgaan. Mijn chihuahua's zijn altijd doodsbang en wilden de afgelopen jaren zodra het geknal begon eigenlijk niet meer naar buiten.
Maar nu is pup Hannah erbij en die verblikt of verbloost niet van die knallen en huppelt gewoon door :D
En Miek en Jop lopen dus gewoon met haar mee.. wel een beetje bedrukt maar ze willen zich zeker niet laten kennen :wink: dus.. doen ze net of ze het ook niet eng vinden :LOL:
Heel fijn!
Morgen gaan we 1 of 2 korte plasrondjes in de wijk doen en verder blijven we lekker binnen en in de tuin.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”