Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bumper gaat slechter lopen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Bumper gaat slechter lopen
Bumper wordt 12 binnenkort. En ondanks dat er nog best ok is gaat lopen wat minder makkelijk. Ze loopt enigszins mank en het tempo is er wel een beetje uit aan het raken.
Overigens krijgt ze al een tijdje 50mg rimadyl per dag tegen het ongemak.
Zouden jullie dit nog laten onderzoeken met foto's enzo? De DA hier staat namelijk al te springen voor een full body scan. Poten, rug, heupen etc.
Maar aangezien het mijn sport hondje was (wandelen, fietsen en hardlopen) lijkt mij de kans op slijtage 95%.
Mijn oma van 85 loopt ook niet zo soepel meer.
Overigens krijgt ze al een tijdje 50mg rimadyl per dag tegen het ongemak.
Zouden jullie dit nog laten onderzoeken met foto's enzo? De DA hier staat namelijk al te springen voor een full body scan. Poten, rug, heupen etc.
Maar aangezien het mijn sport hondje was (wandelen, fietsen en hardlopen) lijkt mij de kans op slijtage 95%.
Mijn oma van 85 loopt ook niet zo soepel meer.
blablabla 

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Bumper gaat slechter lopen
Ik zou zelf niet meteen zo'n hele scan laten doen hoor. Probeer eerst eens andere pijnstilling. Mijn vorige herder stond ook jarenlang op Rimadyl. Toen zette een nieuwe da haar op de Previcox en de verbetering was verbluffend.
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zou inzetten op fysio. Daar heb ik echt bij oudjes ook nog goede resultaten op gezien.
En wellicht verandering van pijnstilling. Soms wil dat ook wel verschil maken.
Milo kreeg eerst novacam, maar later op previcox echt nog meer verbetering.
En wellicht verandering van pijnstilling. Soms wil dat ook wel verschil maken.
Milo kreeg eerst novacam, maar later op previcox echt nog meer verbetering.
Laatst gewijzigd door Lucia op 29 dec 2019 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Voor een labje van 12, die een actief leven heeft gehad is het niet zo gek. Natuurlijk zijn er ook die half springend doodgaan
Ik zou niet teveel gekkigheid meer aanhalen, zorgen dat ze een goede pijnstiller krijgt, naar gewicht 50mg rimdayl is volgens mij veel te weinig.
Ze moeten geen pijn lijden, kijken of je haar met goede pijnstilling nog een mooie oude dag kan geven
Zou de rimadyl, als je daarmee door wil gaan, inwisselen voor carporal, veel goedkoper
Ik zou niet teveel gekkigheid meer aanhalen, zorgen dat ze een goede pijnstiller krijgt, naar gewicht 50mg rimdayl is volgens mij veel te weinig.
Ze moeten geen pijn lijden, kijken of je haar met goede pijnstilling nog een mooie oude dag kan geven
Zou de rimadyl, als je daarmee door wil gaan, inwisselen voor carporal, veel goedkoper
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mijn Umi kreeg met 10 last van haar knie. Is klinisch artrose vastgesteld en geen foto’s. Behandeling zou toch niet veranderen.
Heeft de laatste 5 jaar van haar leven deels op pijnstilling gestaan (trocoxil, fijne pijnstiller bij artrose pijn) en deels meegedaan aan trial stamcel behandeling en natuurlijk fitness op niveau. Ze is verder probleemloos ruim 15 geworden
Heeft de laatste 5 jaar van haar leven deels op pijnstilling gestaan (trocoxil, fijne pijnstiller bij artrose pijn) en deels meegedaan aan trial stamcel behandeling en natuurlijk fitness op niveau. Ze is verder probleemloos ruim 15 geworden
-
- Zeer actief
Klopt dat de dosering laag is. Zijn daar bewust mee begonnen.
Normaal had ik altijd carporal (voor mijn andere hond) maar die was een paar weken niet leverbaar. Heb ik afgelopen week weer gehaald. Dus dan krijgen ze allebei een halve pil van 160mg.
Normaal had ik altijd carporal (voor mijn andere hond) maar die was een paar weken niet leverbaar. Heb ik afgelopen week weer gehaald. Dus dan krijgen ze allebei een halve pil van 160mg.
jome schreef:Voor een labje van 12, die een actief leven heeft gehad is het niet zo gek. Natuurlijk zijn er ook die half springend doodgaan
blablabla 

-
- Zeer actief
Ik zal daar eens naar googlen. Hier wordt standaard rimadyl of novacam verkocht. Terwijl ik weet dat er tientallen soorten zijn. Ook carporal leveren ze hier alleen op specifieke bestelling.
Zal wel een goede vertegenwoordiger van rimadyl komen bij mijn DA.
Zal wel een goede vertegenwoordiger van rimadyl komen bij mijn DA.

crutz schreef:Mijn Umi kreeg met 10 last van haar knie. Is klinisch artrose vastgesteld en geen foto’s. Behandeling zou toch niet veranderen.
blablabla 

-
- Zeer actief
Overigens hebben we net een uurtje door de polder gelopen, rustig tempo maar dat doet ze nog prima..
blablabla 

-
- Zeer actief
ze gebruiken vaak rimadyl omdat het goedkoper is .. en in mijn ervaring is Previcox veel effectiever maar ook duurder.. en dus willen klanten vaak toch de goedkopere oplossing en komen dierenartsen daar ook mee om mee te beginnen .. ik sla ze over op het moment dat ik pijnstillers nodig heb voor het bewegingsapparaat van mijn hond, ik heb voor Zuri standaard de previcox liggen voor als ze het nodig mocht hebben . als ik dan iets geef dan graag iets wat echt bewezen goed werkt
-
- Zeer actief
Bij onze da tegenwoordig ook standaard rimadyl, carporal moet je echt bestellen.Peter27 schreef:Ik zal daar eens naar googlen. Hier wordt standaard rimadyl of novacam verkocht. Terwijl ik weet dat er tientallen soorten zijn. Ook carporal leveren ze hier alleen op specifieke bestelling.
Vind het echt schandalig, de dierenarts is al duur genoeg
Toch zou ik niet voor onderdoseren kiezen, beter een tijd op de goede dosering zetten en kijken hoe effectief het is
Volgens mij is dit niet de reden, rimadyl is veel duurder dan carporal terwijl het dezelfde werkzame stof heeft, als het om een goedkopere oplossing voor de klant zou zijn, dan zouden ze carporal aanbiedenS@ndr@ schreef: ze gebruiken vaak rimadyl omdat het goedkoper is .. en in mijn ervaring is Previcox veel effectiever maar ook duurder.. en dus willen klanten vaak toch de goedkopere oplossing en komen dierenartsen daar ook mee om mee te beginnen .. ik sla ze over op het moment dat ik pijnstillers nodig heb voor het bewegingsapparaat van mijn hond
Bij problemen aan bewegingsapparaat heb ik ook betere resultaten gezien op previcox dan op carporal,terwijl een hond van een kennis het juist op carporal prima doet
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het voor een Lab van die leeftijd niet afwijkend klinken, dus persoonlijk zou ik haar niet door de hele medische molen halen. Op foto's ga je artrose zien waarschijnlijk, het zou pas noemenswaardig zijn als ze dat niet heeft met 12 jaar. Een fysiotherapeut kan wel wat betekenen, en verder zoals de rest al heeft gezegd; symptoombestrijding dus kijken of ze het goed doet op pijnstilling en misschien de dosering verhogen.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Wij hebben er ook zo een, versleten, artrose door een oude breuk, als het nodig is de dosering omhoog, fysio of evt. accupuntuur, puur om hem comfortabel te houden.
Bij onze Ted is het vooral ook belangrijk dat ie warm en zacht genoeg kan liggen, op de tegels liggen doet hem geen goed.
Foto's zijn er ooit al gemaakt, en heeft geen meerwaarde voor de hond dat nog eens te doen.
Alleen om nog eens te bevestigen wat je al weet? Of dat het slechter is geworden?
In jullie geval zou ik ook eens naar de medicatie / dosering kijken.
Bij onze Ted is het vooral ook belangrijk dat ie warm en zacht genoeg kan liggen, op de tegels liggen doet hem geen goed.
Foto's zijn er ooit al gemaakt, en heeft geen meerwaarde voor de hond dat nog eens te doen.
Alleen om nog eens te bevestigen wat je al weet? Of dat het slechter is geworden?
In jullie geval zou ik ook eens naar de medicatie / dosering kijken.