Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door meriam »

Arslan blaft bij de losse knallen in de dagen voor oud jaar maar is de 31ste om 00.00 stil en staat geïnteresseerd te kijken.
Chase, Cayra en Oliver kijken niet op of om.
Depp kijkt bij de harde knallen soms wat bezorgd maar kan hem niet bang noemen, om 00.00 is er tot nu toe ook niet echt reactie geweest.
Onder de katten zijn er wel 2 bang.

Hier zijn ze al enkele weken aan het knallen maar het is duidelijk te merken dat vandaag de verkoop weer begonnen is. Hoe het in deze straat is geen idee, wonen er nog niet zolang, begreep van de buren dat er best wat afgestoken word.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Sinds vandaag regelmatig harde knallen. Silka is doof dus niets aan de hand. Sam is niet bang maar boos! Bij elke knal. Ik kan hem gelukkig redelijk sturen met snoep. Maar vind het wel vermoeiend. :ugh:

Vanaf aanstaande maandag tot en met vrijdag zoeken we de rust op in de Noordoostpolder.

Van mij mag het hele vuurwerkgedoe verboden worden.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zojuist hier. Elco reageert overigens echt puur op het feit dat ik een filmpje maak en niet op het vuurwerk
https://youtu.be/h7S-du7KqX0
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Rami schreef:Sinds vandaag regelmatig harde knallen. Silka is doof dus niets aan de hand. Sam is niet bang maar boos! Bij elke knal. Ik kan hem gelukkig redelijk sturen met snoep. Maar vind het wel vermoeiend. :ugh:

Vanaf aanstaande maandag tot en met vrijdag zoeken we de rust op in de Noordoostpolder.

Waar ga je heen dan? Want zo rustig is het in de NOP niet met oud en nieuw.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Hier hoor ik vanaf vandaag regelmatig wat in de verte.
Maar het valt in het buitengebied nog redelijk mee.
Tux geeft niet zoveel om knallen volgens mij, Bronco wel. Die vindt het echt niet leuk.

Oudejaarsdag gaat hij het nog zwaar krijgen vrees ik. Dan gaat een groepje jongens (waaronder mijn jongste zoon) met melkbussen aan de gang op de kavel voor ons huis.
Jammer maar helaas. En dag later is het leed weer geleden.
Eigenlijk na 00.00 uur alweer. Wij hebben één 60-schots cake en de buren hebben meestal ook niet zoveel.
Afbeelding
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Liz die vind het echt geweldig, de lampjes kan ze echt genietend naar zitten kijken :) die knallen boeien haar ook niks.

Dips daar in tegen kruipt het liefste onder de bank, die ligt lekker in een varikennel met een kleed erover. Voor phien word dit de eerste x maar tot nu toe reageert ze niet op de knallen.

Hier in het buitengebied hoor en zie je eigenlijk niet zo heel veel. De schoten van het jagen hier achter in het veld hoor je harder zeg maar...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier dus helaas volop in het asociale tuig wat zo ongeveer het hele jaar vuurwerk afsteekt :ugh: Ik denk dat er geen 2 weken voorbij is gegaan dit jaar zonder dat er een bom afging.
Afijn, vandaag de eerste officiële verkoopdag en tot mijn verbazing was het vandaag overdag vrij rustig :80: Vanmorgen vroeg opgestaan en Jessie nog uitgelaten voordat de verkoop begon en vanmiddag geprobeerd nog een beetje in de omgeving (wel met de auto) een enigszins 'rustig' plekje te vinden,
ook voor de avonden. Dat leek erop dat we dit gevonden hadden en vanavond daar dus weer heengereden, maar inmiddels is Jessie al aardig gestresst
en toen ze net aan het poepen was, een knal in de verte... boel werd afgeknepen en ze heeft nog maar één doel voor ogen en dat is in een rechte lijn
met heel veel haast naar de auto. Helaas.
Geen Aprozolam meer dit jaar dus, het nieuwe middel wilde ik niet, dus over op de Adaptil (pillen en stopcontact). Nou ja, ze heeft in ieder geval
nog geplast dus vanavond op dat plekje wat we gevonden hadden. Daarmee houdt ze het wel vol tot morgenochtend en dan is het dus weer vroeg
opstaan, want dan ligt dat tuig nog te stinken op bed.

Ook ik zal blij zijn als het weer gedaan is.
Als ze zich nu gewoon houden aan 18.00 uur tot 2.00 uur op oudejaarsavond, dan komt iedereen er wel doorheen, maar blijkbaar is dat te moeilijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier volop geknal, alleen mijn reuen zijn doodsbang helaas vanwege hun verkeerde start.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik ben al 6 jaar niet meer thuis geweest met O&N, sinds ik hier honden heb eigenlijk. Daarvoor 1 jaar hier gebleven en dat was oorlog. Veel, héél veel lawaai, veel rook, veel rotzooi. Weinig mooie kleurtjes. Ik ga dus altijd naar smam in Limburg en daar gaat het wat vriendelijker aan toe. Veel kleurtjes. Af en toe een knal. Nu maakt het voor de honden geen drol uit, maar ik word zelf helemaal iebelig van die bommen.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Ik woonde in Arnhem echt in een hele brave wijk. We hoorden pas rond kerst voor het eerst wat knallen in de verte. In de wijk zelf begonnen ze echt op oudejaarsdag pas met het vuurwerk. En op 1 januari was het zo ongeveer direct ook weer klaar. Héérlijk :D
Hoe het op ons nieuwe adres eraan toe gaat, weet ik niet. Tot gisteren niets gehoord en vanochtend zijn we naar Frankrijk vertrokken, dus ik ga het niet meemaken. Sowieso zijn ze oudejaarsdag wel fanatiek met carbid schieten, maar verder? Eigenlijk hoop ik het nooit te weten te komen en ieder jaar fijn naar een rustige vakantiebestemming te kunnen vertrekken. ;-)
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Hier werd er al wel geknald maar niet extreem tot vandaag. Alleen Laila wil dan soms naar binnen tijdens het uitlaten en 's avonds laat wil ze al een tijdje niet meer naar buiten. Ze mag dat zelf kiezen. In huis is ze rustig. Oudjaarsdag krijgt ze Alprazolam.

Shira en Jack liepen tot nu toe door de knallen heen en reageerden niet echt maar sinds vandaag zijn het meer bommen die afgestoken worden dus Shira wilde ook halverwege de ronde vanavond terug naar huis. Jack kijkt niet op of om.

De hond van onze buren (het broertje van Shira en Nola) heeft zich heel erg bezeerd omdat hij zo schrok van een vuurwerkbom toen hij buiten was. Hij had een halsband om en op de een of andere manier is er w.s. iets beschadigd omdat hij weg wilde rennen maar vastzat aan de riem. Hij zakte steeds door z'n achterhand en hing heel erg naar rechts. Ze zijn in een paar dagen tijd al een aantal keer naar de d.a. geweest en het gaat nu iets beter.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Hier hebben we 6 vuurwerkvluchtelingen die het even niet meer trokken in centrum grote stad, het hadden er meer kunnen zijn. Helaas heb ik 'nee' moeten zeggen, 6 stuks is voor ons behapbaar, het alternatief zou zijn werken met kennels en benches en daar word ik niet vrolijk van.
Drie honden waren behoorlijk geobstipeerd geraakt, lijnzaad doet wonderen in deze.
Vuurwerkvrij wonen we niet echt, zodra de verkoop start knalt het hier aardig. De opvanghonden mogen mee op wandel, hoeft niet, p&p kan op het erf. Het is vooral de bedoeling dat ze gaan relaxen en dat kan zowel binnenshuis als buiten (scharrelen, sneupen, de tuinarchitect uithangen).
Prachtig om te zien hoe Merlijntje de rol op zich neemt van de 'grote geruststeller', bij schrikreacties. En het effect daarvan op de opvangers.
Op oudjaarsdag doet men hier aan carbid schieten. Het verbaast me altijd weer dat dit bij onze vuurwerkangstige opvangers niet tot schrikkerige reacties leidt. Heeft dit te maken met een andere geluidsfrequentie, iemand hier die daar iets meer van weet?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Jackira schreef: De hond van onze buren (het broertje van Shira en Nola) heeft zich heel erg bezeerd omdat hij zo schrok van een vuurwerkbom toen hij buiten was. Hij had een halsband om en op de een of andere manier is er w.s. iets beschadigd omdat hij weg wilde rennen maar vastzat aan de riem. Hij zakte steeds door z'n achterhand en hing heel erg naar rechts. Ze zijn in een paar dagen tijd al een aantal keer naar de d.a. geweest en het gaat nu iets beter.
Ach wat sneu :(
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het valt hier reuze mee, sinds vandaag wel wat vuurwerk maar niets heel heftigs. Met oudjaarsavond gata het altijd wel goed los. Ik doe niets anders dan normaal, behalve dan dat ik wat beter oplet als ik de deur uitstap. Op oudjaarsdag gaan we naar oma, die heeft een grote omheinde tuin en dan kunnen ze daar nog lekker even rennen. We gaan daar toch eten dus dan ga ik gewoon wat eerder. Twee vliegen in 1 klap.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zei dat t mee viel was ook zot tot vanacht ,, hele zootje hier over de zeik.. nou ja laat t maar snel 2 januari worden
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Hier in Rotterdam wordt er flink geknald, daar had mijn vorige hond veel last van maar na 2 jaar alprazolam te gebruiken leek ze het de laatste keer helemaal niet zo erg te vinden en kon ik de medicatie zelfs overslaan. Denk dat ze een soort fijne associatie erbij had gekregen door die alprazolam ofzo.
Colin heeft er gelukkig geen last van.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Ze zijn hier al een aantal maanden bezig in het weekend midden in de nacht... Sinds een paar dagen wordt er meer vuurwerk afgestoken, nu ook overdag en vlakbij.

Tot nu toe is alleen Lily panisch. 's Ochtends vroeg (als in nog donker of net aan licht) uitlaten gaat prima, maar zodra ze 1 knalletje gehoord heeft, kan ik het vergeten met naar buiten gaan. De rest gaat dan maar een paar keer in de tuin. Als het te erg wordt voor Lily, mag ze naar dromenland, net als afgelopen 2 jaar. Gelukkig heb ik wat alprazolam op kunnen sparen van vorige jaren, dus dit jaar lukt nog net.

Het wordt de eerste keer thuis oud & nieuw, we gingen altijd naar mijn ouders. We zijn een keer thuis gekomen, toen lag de voortuin helemaal bezaaid met vuurwerk afval. Afgelopen jaren lag er ook het nodige afval in de straat voor en achter. Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden...
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Waar we eerder woonden was het redelijk te doen. Het hele jaar door wel regelmatig opeens heel harde knallen 's nachts maar in de wijk zelf kon ik de honden meest tot en vaak met de vuurwerkverkoop redelijk uitlaten. Dalí is heel bang dus bij hem was ik blij als hij snel een plas deed en weer mee naar binnen kwam.

Vanuit de paardenwei (buiten het stadje, een beetje op een heuvel) hoor je nu wel constant daar knallen uit het stadje komen.

Waar ik nu woon is geen vuurwerk en dat zal ook wel zo blijven. We hebben geen buren en het eerstvolgende dorpje zit hemelsbreed twee kilometer verderop, met bos er tussen. In de tuin hoor je zachtjes de dreunen uit de stad, kilometers weg van ons. Het is heerlijk. Dalí is nog geen moment bang geweest.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

België, geen vuurwerk.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Sinds gisteren hoor je hier regelmatig een dreun en gaat er siervuurwerk de lucht in. Voorgaande jaren was er al veel eerder veel vuurwerk te zien en te horen.

Gisteren toen we net de deur uitstapte direct een klap van een paar huizen verderop, in de lucht nog een klap en een hoop geknetter. Daar schrok Jet wel erg van, ik schrok er zelf ook van. :oeps: Toen we bijna thuis waren weer hetzelfde verhaal maar nu stonden we dichterbij :hmmm: :S: Jet schrok zich weer een ongeluk maar gelukkig hersteld ze snel! In huis is ze niet bang, wel boos af en toe.

Ik zal ook een filmpje maken!
maart
Zeer actief

Tara schreef:
maart schreef:België, geen vuurwerk.
Nee, dat wordt helemaal verboden geloof ik hè?
Geloof dat ik dat ergens zag voorbij komen, bepaalde gemeentes kiezen ook voor stil vuurwerk.
Nu, voor mij is het prima zoals het is, enkel om middernacht afsteken, duurt dan een kwartier en dan is het weer klaar.
Een totaal verbod mag natuurlijk ook, daar worden vele dieren/mensen/natuur nog beter van. Maar voor mij mag er best wel (even) geknald worden.
maart
Zeer actief

Zeker mee akkoord, in het wilde weg afsteken heeft ook niets met vuurwerk te maken, daar hangt geen charme aan vast.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Gisteren waren we op de verkeerde tijd op de verkeerde plek. Gewoon bij ons aan de overkant een paar van die malloten die dachten dat het al 31 december was, waren in hun achtertuin vuurwerk aan het afsteken. Onze honden hebben nooit problemen met vuurwerk gehad, maar nu ..... het is echt drama bij één van onze honden, diepe paniek !!
Groetjes Charlie

Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Hier al best veel harde knallen gehoord, mijn honden reageren er totaal niet op gelukkig, anders had ik ze niet meer naar buiten gekregen. De laatste jaren was het vrij rustig hier qua knallen maar dat is niet meer.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Hier was het redelijk rustig, af en toe eens een knal en dan vooral onder de spoortunnel. Gisteren kon ik wel merken dat de verkoop was begonnen want dat moet natuurlijk meteen de lucht in. Tom zal het een worst wezen, de counterconditioning werpt nu echt zijn vruchten af. Alleen als we in het donker op pad zijn is hij wel wat waakzamer, scant de omgeving meer, maar blijft gelukkig wel bereikbaar.
Wolly de kat is een ander verhaal, die was gisteren al redelijk over de zeik. Gelukkig wilde ze wel bij mij komen zitten op de bank, beetje steun zoeken. Denk dat ik bij haar ook die counterconditioning eens ga proberen.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

maart schreef:België, geen vuurwerk.
Nou.... ook België en hier meer knallen dan ooit. Nu is dat wel relatief, want tot nu toe was het nagenoeg niks, maar dit jaar is het al een week dat ik geen knalvrije wandeling met de honden kan maken. Aura heeft het er maar zwaar mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

GrethavW schreef:
Rami schreef:Sinds vandaag regelmatig harde knallen. Silka is doof dus niets aan de hand. Sam is niet bang maar boos! Bij elke knal. Ik kan hem gelukkig redelijk sturen met snoep. Maar vind het wel vermoeiend. :ugh:

Waar ga je heen dan? Want zo rustig is het in de NOP niet met oud en nieuw.
Huisje in het bos bij Kraggenburg.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Vanaf dat het verkocht wordt horen we voornamelijk ala het donker is wat. Verder afgelopen tijd sporadisch iets.

Zazoe zijn 1e x en hij is best geluidsgevoelig, maar tot nu toe geen klagen. Niet extreem bang, wat ongemak bij meer knallen maar snel herstel.
Krijgt wat middelen van Puur ter ondersteuning.

Voorgaande jaren de anderen een ingevroren kong om het door te komen en vorig jaar een snuffeldoos.
Wel rij ik overdag zoveel mogelijk naar een bos voor de uitlaatronde, ook om te voorkomen dat er iets gebeurd.

Buren steken wel wat vuurwerk af, maar niet extreem veel gelukkig. Alleen 1 buurman die soms een bom afsteekt gewoon in de tuin.

De maatschappij is zo betuttelend qua geen drugs, geen lachgas, etc. Maar zoveel rotzooi de lucht insteken mag wel, dat mag vam mij echt direct veranderen.
Voor het milieu, de dieren en mensen met trauma of medische problemen. Maar dat telt allemaal niet zo.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Vorig jaar oudjaarsdag definitief over gegaan naar ons nieuwe huis.
In Culemborg waren er vooral door het jaar heen wel vuurwerkbommen op het NS parkeerterrein maar met oudjaar zaten we te ver van de bebouwing aan de rand van het industrieterrein.

Nu in zegveld kijken we achter over het land uit over Bodegraven. Daar gaat veel de lucht in maar is ver weg voor overlast en zien we enkel het mooie siervuurwerk.

Oude foto maar hier echt aan de horizon dus zien echt enkel het siervuurwerk
Afbeelding

Voor in de straat diverse jonge gezinnen maar geen overlast
Foto’s van vorig jaar
Afbeelding

Half uurtje siervuurwerk en dan is het over.

Alleen sinds gisteren wat verderop op het schoolpleintje wat knallen, maar dat was om 10u ook over en nu nog niet weer begonnen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hoop trouwens dat de buren met oudjaar niet dezelfde domme actie uit halen als met kerst (2 binnen honden 2 dagen 24/7 in de tuin waar ze in de schuur kunnen schuilen) omdat ze niet thuis waren. Want als ze dat me oudjaar doen ga ik er wel wat van vinden
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”