Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik lees wel geregeld over (de ellende met) het vuurwerk maar sinds ik in ons huidige huis woon vier ik de jaarwisseling altijd thuis en krijg ik er maar weinig van mee. Ik ben nu weleens benieuwd naar filmpjes van hoe het vuurwerk bij jullie is, nu en met de jaarwisseling. En hoe doen jullie honden het nu op wandeling? Gaan jullie extra vroeg wandelen in de ochtend en er dan nauwelijks nog uit? Of kun je nog gewoon net als anders lopen? In huis al maatregelen getroffen of nog niet nodig?

Ik trap alvast af. Vandaag was hier voor het eerst een enkele carbidknal te horen, in de verte. Een filmpje van nu levert dus een vrijwel geluidloos filmpje op (honden lopen ook gewoon onbevangen door). Ik heb wel een filmpje van het oud en nieuw van twee jaar geleden, tien over twaalf, zo ongeveer het hoogtepunt dus. Buiten gefilmd. Ik weet niet meer of de honden er op dat moment mee bezig waren, sowieso niet veel anders had ik het vast nog wel geweten.

O&N 2017
Stapper
Zeer actief

Re: Hoe klinkt en ziet het vuurwerk er bij jullie uit?

Ongelezen bericht door Stapper »

Dit is ons eerste oud en nieuw hier en heb geen idee. Buurtbewoners zeggen dat het hier rustig is.
Afgelopen week hoor je wat knallen en Boet reageert totaal niet. Bente kijkt waar het geluid vandaag komt en dan naar mij en dan gaat ze door met wat ze aan het doen was. M.b.t wandelen op oudjaarsdag volg ik mijn standaard. Normaal lig ik vroeg op bed en doe ik dat niet maar met oudjaarsdag loopt ik om 23:00 uur een rondje en voordat ik na bed ga..?.. kan ik de volgende dag uitslapen. :engel:
Bente heb ik in het eerste jaar rond 00:45 uur nog buiten bij ons gehad dan scharrelde ze rustig in mijn buurt rond ondanks de knallen. Daarna niet meer gedaan heeft geen meerwaarde, ze wil dan gewoon slapen. En als er een groep mensen bij elkaar is dan is ze onrustig omdat iedereen heen en weer loopt, niet om het vuurwerk
Laatst gewijzigd door Stapper op 28 dec 2019 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

Wat een knapperd die Bente met het rustig scharrelen om 00:45 :80: ! Doen ze hier ook hoor maar dan hoor je dus nog minder dan op het filmpje dus dat is niet zo bijzonder. En heerlijk dat Boet helemaal niet reageert nu met wandelen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:cheer: Is er niet. Ja, een paar knalletjes de afgelopen weken.
In Vlissingen was het maanden vooraf al bezig en rond deze tijd echt oorlog.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hier tot nu toe af en toe een knal. honden worden er niet warm of koud van. met oud en nieuw kan het hier aardig te keer gaan, ligt er aan wie er thuis is en wie niet. maar de botten voor de honden zijn al besteld bij de slager, dus die hebben een hoop knaagwerk op oudejaarsavond.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Sinds vandaag duidelijk meer knallen en ook dichter op elkaar. Maar volgens mij is het nog niets vergeleken met wat er in grote steden vanaf september/oktober afgestoken wordt. Mijn jongens zijn niet bang en we wandelen ook eigenlijk altijd buiten de bebouwde kom, dus daar hoef ik niets aan te veranderen. Alleen ga ik op 31 december wel altijd via de kortste weg naar De Zaag, terwijl ik op andere dagen het laat afhangen van waar ik zin in heb: alleen het parkachtige deel tussen bebouwde kom en polder/De Zaag, doorlopen de polder in of doorlopen naar De Zaag, beide al dan niet gecombineerd met rondje door het parkachtige deel
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tot nu toe rustiger dan andere jaren, gelukkig wel, iedere dag rust is meegenomen.. zal komende dagen nog wel omslaan ben ik bang
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Het is hier vrij rustig, pas vandaag echt wat knallen gehoord in het dorp.
De wandelingen passen we vanaf nu wel aan. In de ochtend een lange ronde als het rustig is. In de middag ga ik met de auto even naar het bos in plaats van eerst door het dorp te wandelen. In de avond alleen een korte plas in de tuin of overkant van de straat.

Jura was jaren geleden (toen nog in de binnenstad wonend) erg bang, en dat was drama. Gelukkig met training en supplementen is het echt zo goed als weg. Vorig jaar lagen ze met z'n drieën gewoon rustig te liggen om 00:00, er werd wel even opgekeken maar dat was het. Mahru geeft er echt niks om en is daarin dus een stabiel voorbeeld. Lazar is buiten wel angstig voor het geknal.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Zamunda schreef:Wat een knapperd die Bente met het rustig scharrelen om 00:45 :80: ! Doen ze hier ook hoor maar dan hoor je dus nog minder dan op het filmpje dus dat is niet zo bijzonder. En heerlijk dat Boet helemaal niet reageert nu met wandelen.
Jouw filmpje kan ik helaas niet zien. Ach ze reageert niet met vuurwerk maar reageert wel weer wat nerveus als mensen heen en weer lopen. Zo heeft elke hond zijn eigen karakter.
En dat gebeurd met O&N. Vooral mr Stapper die loopt van binnen naar buiten ( vuurwerk halen en afsteken :D ) 100000 klappers en ander pittige knallen.
Net een kind zo blij. We vierde het altijd met een groep mensen en kinderen loopt heen en weer en dat vind Bente lastig. Niet het vuurwerk. En ik trek het zelf niet twee kinderen en twee honden in de gaten houden bij toch een abnormale situatie. Met een kind van een ander die abnormaal bang is voor honden. Dus waren ze er niet bij ons buiten rond het hoogtepunt. Omdat Bente zo zorgzaam is past Boet “de onverstoorbare” zo goed bij Bente. Hem maak je de pis niet lauw :I:
Dit jaar vieren we het alleen met “ eigen roedel” en is er ( nog) geen vuurwerk gekocht. Lijkt me zo leuk, de hele avond samen met de honden in de buurt, vuurtje, marshmallow’s draaien en Waarschijnlijk toch :Q: op het laatste moment nog gekochte vuurwerk afsteken.
Mocht ik er aan denken zal ik het filmen en plaatsen. :schrik: Zal je net zien dat ze dit jaar het helemaal anders doen.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Fijn dat het bij jullie lekker rustig is!

Hier al een hele week geknal, gelukkig is Jane er niet echt van onder de indruk, kijkt naar mij en als ik rustig blijf vindt zij het goed. Mickey vroeger ook niet, moest ik zelfs tegenhouden om er op af te gaan want leuk :oohja:

Éen keer werd door voorbij fietsende pubers, tijdens rondje door de wijk, een rotje voor onze voeten gegooid. Toen vond ze het tijdelijk niet leuk meer, ik had haar gelukkig aan de lijn, jaar erop was alles weer vanouds en keek ze er niet van op of om. Maar door die ervaring met Mickey pas ik toch extra op en laat ik Jane de komende dagen alleen los in omheind gebied, voor de rest aangelijnd.

Ik heb nog wel ergens een filmpje van Jane die ligt te snurken rond middernacht, ik woon in de randstad, veel herrie :schrik:
Laatst gewijzigd door annemick op 28 dec 2019 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Fijn die honden die het zo goed doen!

dagmar88 schreef::cheer: Is er niet.
Zalig! Verwacht je ook ook met oud en nieuw niet? Maak je een filmpje?

Catho schreef:Geen filmpje, wel eens een idee dat te maken.
Ja leuk, ben benieuwd!

Vanaf wanneer mag het verkocht worden eigenlijk, een week van tevoren?

Thorran hebben we er goed op kunnen trainen met knal is kaas principe en die vond het prima, om 12 uur zat meneer gelukzalig met zijn kaasjes naar buiten te kijken.
Wauw, echt super :love: .

Die ligt vanaf vandaag dus telkens te rillen op een van haar schuilplekjes.

Radio staat de hele dag aan en we laten haar deze dagen ook niet alleen thuis.
Hè bah. Lijkt me echt vreselijk, gelukkig is het 'maar' een paar dagen maar ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel ontzettend lang duurt.
Zamunda
Zeer actief

Stapper schreef:Jouw filmpje kan ik helaas niet zien.
Oh dank, moest nog op een knopje drukken, nu gefixt :ok: .
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef:
dagmar88 schreef::cheer: Is er niet.
Zalig! Verwacht je ook ook met oud en nieuw niet? Maak je een filmpje?

Een beetje, volgens de buren. Ga m'n best doen :ok:
Naap vindt het pas eng als het goed tekeer gaat. Sjaak is totaal ongevoelig voor geluid, die stond vorig jaar blij op het balkon te kijken om 24 uur :LOL:
Zus interesseert het tot nu toe ook geen ruk en van Tilly kan ik het niet meer vragen.
Voor de zekerheid staat de advocaat weer klaar.
dagmar88
Zeer actief

Catho schreef: Hoeveel advocaat mag een hond eigenlijk? Ze weegt 35 kilo :mrgreen:
Ik begin met kleintjes met een theelepel en grote een eierdopje.
Het is de bedoeling dat ze lekker gezellig tipsy worden.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-vuurwerk
Wanneer mag ik vuurwerk kopen?
U kunt op 3 werkdagen vuurwerk kopen. De verkoopdagen in 2019 zijn zaterdag 28, maandag 30 en dinsdag 31 december. Op zondag mag er geen vuurwerk verkocht worden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ze knallen hier al vanaf begin oktober.
Dit is van oudejaarsavond vorig jaar

Xygan

En Xanu terwijl Xygan bij de achterdeur zit te kijken naar t vuurwerk

Xavi ligt te slapen in zijn bench overigens. Die interesseert t niks.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Catho schreef: Hoeveel advocaat mag een hond eigenlijk? Ze weegt 35 kilo :mrgreen:
Van Facebook ergens weggeplukt:
Hoe moeten de eierlikeur of de alcohol worden gedoseerd? Ik geef hier (onder voorbehoud, toepassing op eigen verantwoordelijkheid!) een gemakkelijk te begrijpen instructie:

Gewicht van de hond tot 25 kg:
Lichaamsgewicht in kg x 0,4 x 100 / percentage alcohol = totale hoeveelheid toe te dienen alcoholische drank in ml.

Gewicht van de hond van 26 kg tot 50 kg:
Lichaamsgewicht in kg x 0,3 x 100 / percentage alcohol = totale hoeveelheid toe te dienen alcoholische drank in ml.

Gewicht van de hond vanaf 50 kg:
Lichaamsgewicht in kg x 0,2 x 100 / percentage alcohol = totale hoeveelheid toe te dienen alcoholische drank in ml.

De berekende totale hoeveelheid toe te dienen alcoholische drank moet altijd worden verdeeld in 2-3 porties met tussenpozen van ongeveer 2 uur, zodat de laatste dosis vóór de piek van de explosie om ongeveer 23.30 uur is.

Voorbeeld
Een hond van 15 kg krijgt een eierlikeur van 20% volgens de volgende aanbeveling:
15 (lichaamsgewicht in kg) x 0,4 x 100/20 (alcoholgehalte van de eierlikeur) = 30 ml eierlikeur.
Eén eetlepel (ongeveer 15 ml) om 21.30 uur en een andere om 23.30 uur.

Deze richtlijn of aanbeveling is gebaseerd op ervaringsgegevens en is geen veterinaire doseringsinstructie. Met een maximum van 0,4 g alcohol per kg lichaamsgewicht blijven we echter kilometers verwijderd van het gebied waar gezondheidsrisico's denkbaar zijn.

Aangezien het exacte alcoholgehalte van de drank bekend moet zijn, betekent dat onvermijdelijk dat je alleen commerciële producten met een aangegeven alcoholgehalte kunt gebruiken. (Dus geen eigen stooksels/brouwsels met een alcoholgehalte ‘raadt u maar’!) De hond moet natuurlijk fysiek gezond zijn, maar dit geldt ook voor het gebruik van alle andere psychoactieve medicijnen. Het wordt dringend aanbevolen om in de weken voor oudejaarsavond een ‘alcoholtest’ uit te voeren om de reactie van de hond beter te beoordelen.
Op dit punt een zeer serieuze hint: als het berekenen van de aanbevolen hoeveelheid alcohol op basis van de bovenstaande formules een onoverkomelijke hindernis voor je is, waag je dan niet aan het geven van alcohol aan je hond!
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Je hoort hier in aanloop naar oud&nieuw vrijwel geen vuurwerk. Dit jaar nog helemaal niets tot nu toe.
Vorig jaar waren we niet thuis, het jaar ervoor wel wat vuurwerk op oudejaarsdag en een uurtje tussen 12 en 1.
Styx was rond twaalven niet helemaal op zijn gemak en drentelde wat door het huis.

Ik herinner me wel dat ik hem vorig jaar 's avonds de tuin in liet, hij vind het fijn om in de avond een beetje voor zich uit te loeren over zijn domein, en er opeens een gigantische rotknal afging. Daar schrok hij zo van dat hij zich met zijn grote lijf door de heg wist te wurmen en een stuk verderop beduusd stond te kijken.
Dus vanaf vandaag moet hij, zonder toezicht, verplicht binnen blijven tot na de 31e. Super stom vind hij dat. Zuchten, steunen, knabbelen op de achterdeur en verwijtende blikken :hmmm:

Als ik eraan denk kan ik hem wel filmen op oudejaarsavond. Moet ik alleen een cursus 'hoe plaats ik een filmpje op het forum' volgen.
Zamunda
Zeer actief

Ik had je filmpje al een keer gezien Mal maar wat een knappe Xygan joh! En Xanu vindt het niet geweldig maar doet het toch maar goed.

Saba heeft toch al hele stappen gemaakt zo in vergelijking tot vorig jaar Catho :ok: .

Stapper schreef:Ach ze reageert niet met vuurwerk maar reageert wel weer wat nerveus als mensen heen en weer lopen. Zo heeft elke hond zijn eigen karakter. En dat gebeurd met O&N. Vooral mr Stapper die loopt van binnen naar buiten ( vuurwerk halen en afsteken :D ) 100000 klappers en ander pittige knallen. Net een kind zo blij. We vierde het altijd met een groep mensen en kinderen loopt heen en weer en dat vind Bente lastig. Niet het vuurwerk. En ik trek het zelf niet twee kinderen en twee honden in de gaten houden bij toch een abnormale situatie. Met een kind van een ander die abnormaal bang is voor honden.
Oh dat is weer een ander 'probleem' :tongue: .

Stapper schreef:Dit jaar vieren we het alleen met “ eigen roedel” en is er ( nog) geen vuurwerk gekocht. Lijkt me zo leuk, de hele avond samen met de honden in de buurt, vuurtje, marshmallow’s draaien en Waarschijnlijk toch :Q: op het laatste moment nog gekochte vuurwerk afsteken.
Mocht ik er aan denken zal ik het filmen en plaatsen. :schrik: Zal je net zien dat ze dit jaar het helemaal anders doen.
Leuk!

annemick schreef:Mickey vroeger ook niet, moest ik zelfs tegenhouden om er op af te gaan want leuk :oohja:

Ik heb nog wel ergens een filmpje van Jane die ligt te snurken rond middernacht, ik woon in de randstad, veel herrie :schrik:
Ai, dat is weer een ander uiterste :schrik: ! Haha die Jane die haar nachtrust niet laat verstoren :mrgreen: .

Catho schreef:Thorran was in vele opzichten nogal een simpele ziel dus wij gokten altijd dat hij niet de hersens had om aan meerdere dingen tegelijk te denken...kaas! kaas! knal? oh nee kaas, leuk he, allemaal kaas :LOL:
Whahaha :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

ceciel schreef:
Als ik eraan denk kan ik hem wel filmen op oudejaarsavond. Moet ik alleen een cursus 'hoe plaats ik een filmpje op het forum' volgen.
Uploaden op YouTube en dan de link hier plaatsen (bij voorkeur tussen url-tags, maar als je dat niet doet gaat het ook goed, opent het filmpje alleen in hetzelfde venster/tabblad als het forum en dat kan irritant zijn)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zamunda schreef:Ik had je filmpje al een keer gezien Mal maar wat een knappe Xygan joh! En Xanu vindt het niet geweldig maar doet het toch maar goed.
Ja Xygan vindt het erg leuk om te bekijken.
Voor Xanu was t zijn 1e oudejaarsavond en hij lag heerlijk relaxt op de bank. Hij vond t wel best en nog steeds tenminste tot op heden gelukkig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Fotogravinnetje schreef:
ceciel schreef:
Uploaden op YouTube en dan de link hier plaatsen (bij voorkeur tussen url-tags, maar als je dat niet doet gaat het ook goed, opent het filmpje alleen in hetzelfde venster/tabblad als het forum en dat kan irritant zijn)
Thx. Ik ben een soort dinosaurus, uploaden op YouTube klinkt voor mij al heel ingewikkeld. Desalniettemin wil ik het zeker proberen, kom ik er niet uit roep ik wel om hulp.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier is het een heel ander verhaal dan in Nijmegen aan de rand van een volkswijk :ok: Met de jaarwisseling werd hier vorig jaar wel wat vuurwerk afgestoken, maar dat duurde nog geen 5 minuten en was best ver weg. Daar hadden al mijn honden totaal geen problemen mee, ook Mila die jaren geleden panisch was voor vuurwerk sliep er gewoon doorheen. Op andere feestdagen wordt hier ook wel eens vuurwerk afgestoken, maar ook altijd maar heel even. Mila heeft er inmiddels totaal geen problemen meer mee: filmpje. Vier jaar geleden was ze hier overigens nog wel volledig van in paniek geraakt, maar door training is de angst nu bijna helemaal verdwenen en sowieso veel milder.

In Nijmegen was het maandenlang al elke avond raak en op den duur ook overdag, en dan soms ook echt van die bommen waar de ramen van trilden. Hoe bang Mila ook was voor vuurwerk, ze heeft altijd wel gewoon willen wandelen. Van het dreunen van carbid in de verte is ze nooit echt bang geweest. We gingen dan naar het bos of ver weg van de bewoonde wereld en dat was juist echt even ontstressen voor haar. Meestal maakten we één lange wandeling overdag van een uurtje of twee en dan verder even snel plassen in de tuin. Amoz vindt vuurwerk ook niet leuk, maar raakt er niet van in paniek en heeft ook altijd gewoon willen wandelen.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier valt het nog erg mee met het geknal.
Zonet een iets hardere knal en Ziggy kijkt op naar mij, ik reageer gewoon normaal en dan legt ie zijn koppie weer neer.
Rasta maakt zich niet druk.
Ik haal nog ff wat lekker knaagspul voor als het losbarst dus ik denk dat het wel mee zal vallen, vorig jaar vond Ziggy het niet echt leuk maar mocht steun zoeken bij me en als ik zijn buikje maar kriebelde was het ook wel weer goed.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
annemick
Zeer actief

Dubbel
Laatst gewijzigd door annemick op 28 dec 2019 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Niks... Ik verwacht bij de jaarwisseling een paar knalletjes, maar ook niet heel veel. Daarom komt mijn vader graag hierheen met zijn hond
Afbeelding
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera

Ongelezen bericht door Mary O »

Er wordt hier wel wat geknalt, maar het valt me niet meer zo op sinds Hummel er niet meer is. Toem Hummel er nog was stonden nu al alle deuren in huis open, zodat ze kon liggen waar ze zich prettig voelde :(: Panisch was ze, een knalletje in de verte was al genoeg om in paniek te raken. Zo anders dan de eerste 4 honden die we hadden, daar gingen we mee naar buiten om vuurwerk te kijken en die vonden dat prima. Tasja zelfs zo leuk, dat we haar moesten vasthouden, ze wilde ze wel vangen :hmmm:
Onder invloed van Hummel begon Dana wel wat te schrikken, maar ik heb altijd gedacht dat ze Hummel na aan het doen was. En dat was ook zo. Nadat Hummel er niet meer was en Santos zijn intrede had gedaan, keek ze bij de eerste knal naar Joep en Santos en die reageerden totaal niet. Je zag haar ontspannen en het is daarna alleen maar beter geworden.
Met Vera is het nog afwachten. Vorig jaar reageerde ze nergens op, tot O@N. Toen lande er een vuurpijl op ons balkon en we hoefden alleen maar het spoor van plas en poep te volgen om haar terug te vinden :(: Tot nu toe gaat het goed en reageert ze nergens op. Joep en Santos blijven onverstoorbaar, dus goede hoop dat ze zich aan hun optrekt.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik woon aan de rand van een industrie terrein met wat vuurwerkwinkels en die hebben gister een grote demonstratie gehouden. Verder wat grote knallen die sinds vandaag wat vaker te horen zijn. Fred geeft geen sjoege gelukkkg
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Vanaf begin oktober zijn ze hier al bezig. Bij voorkeur laat in de avond of midden in de nacht. Allemaal enorme explosies als bij een bombardement waarbij de muren trillen van de luchtverplaatsing. Vreselijk voor de honden. Handhaving? Nee, de politie is in deze wijk al jaren niet meer te zien.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
annemick
Zeer actief

annemick schreef:Fijn dat het bij jullie lekker rustig is!

Hier al een hele week geknal, gelukkig is Jane er niet echt van onder de indruk, kijkt naar mij en als ik rustig blijf vindt zij het goed. Mickey vroeger ook niet, moest ik zelfs tegenhouden om er op af te gaan want leuk :oohja:

Éen keer werd door voorbij fietsende pubers, tijdens rondje door de wijk, een rotje voor onze voeten gegooid. Toen vond ze het tijdelijk niet leuk meer, ik had haar gelukkig aan de lijn, jaar erop was alles weer vanouds en keek ze er niet van op of om. Maar door die ervaring met Mickey pas ik toch extra op en laat ik Jane de komende dagen alleen los in omheind gebied, voor de rest aangelijnd.

annemick schreef:https://youtu.be/tUJXi7QMFZQ
Filmpje van vorig jaar gevonden, oudejaarsavond, de voorbode van de echte knallers een uurtje later.
Afbeelding

Terug naar “Algemeen”