Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baron
Actief
Mijn ras(sen): Kortharige dwergteckels
Aantal honden: 2

Zindelijkheid

Ongelezen bericht door Baron »

Hi all! Graver (bijna 12 weken) is nu bijna 2 weken bij ons en heeft echt flinke stappen gezet. De bench wordt steeds vertrouwder en de nachten worden gelukkig steeds wat rustiger.

Zo’n 90% doet hij al buiten zijn behoefte, als we hem op tillen en ergens neer zetten.
Echter bij het wandelen doet hij het dan nog maar zelden. Als we alleen met hem wandelen is alles spannend en eng maar met z’n grote broer loopt hij voorop de straten door, haha!
Hoe kan je trainen dat hij ook bij wandelen plast én vanaf hoe oud kan een pup het wat langer gaan ophouden?
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Zindelijkheid

Ongelezen bericht door Lucia »

Zazoe kan op commando poepen en plassen.
Ik heb bij iedere plas gejubeld, jaaa dát is plassen!
Met een paar dagen zat dat erin.
Bij weinig tijd loop ik naar een geschikte plek en dan op commando poep/plas en naar huis. Ook niet toegeven aan ongein dan.

Maar echt ophouden kan hij nu met 6,5 mnd overdag nog max 3 a 4 uur.
Mijn andere honden waren echt sneller hiermee, dat verschilt per hond.

Edit: tijdens een lange wandeling 'vergeet' hij het ook wel eens, dan ga ik even stil staan, commando, en loop daarna pas verder
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt als hij plast buiten het woord eraan koppelen(- met beloning ) wat je er voor hebben/ gebruiken wilt , dan kun je je pup leren om te plassen op commando.. t neemt wat tijd, :wink: ..
Als hij tijdens de wandeling teveel bezig is met van alles zou ik gewoon eens ergens een aantal minuten blijven staan, even spelen met hem en best kans van als de plek went dat hij wat gaat snuffelen en dat hij dan wel plast.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 dec 2019 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Baron schreef:Hi all! Graver (bijna 12 weken) is nu bijna 2 weken bij ons en heeft echt flinke stappen gezet. De bench wordt steeds vertrouwder en de nachten worden gelukkig steeds wat rustiger.

Zo’n 90% doet hij al buiten zijn behoefte, als we hem op tillen en ergens neer zetten.
Echter bij het wandelen doet hij het dan nog maar zelden. Als we alleen met hem wandelen is alles spannend en eng maar met z’n grote broer loopt hij voorop de straten door, haha!
Hoe kan je trainen dat hij ook bij wandelen plast én vanaf hoe oud kan een pup het wat langer gaan ophouden?
Het is nog een baby :wink:
Geduld, hij is nog te klein om 100% zindelijk te zijn. Het eerste half jaar/jaar is het heel normaal dat je hond binnen nog ongelukjes kan hebben.
Kleine honden doen er doorgaans ook langer over om zindelijk te worden.
Baron
Actief

Wildflower schreef:
Baron schreef:Hi all! Graver (bijna 12 weken) is nu bijna 2 weken bij ons en heeft echt flinke stappen gezet. De bench wordt steeds vertrouwder en de nachten worden gelukkig steeds wat rustiger.

Het is nog een baby :wink:
Geduld, hij is nog te klein om 100% zindelijk te zijn. Het eerste half jaar/jaar is het heel normaal dat je hond binnen nog ongelukjes kan hebben.
Kleine honden doen er doorgaans ook langer over om zindelijk te worden.
Maar ik doel ook niet op de ongelukje :) ga er vanuit dat dat nog wel wat maanden duurt ja.
Mijn vraag was hoe
Lang het duurt voordat hij het langer kan gaan ophouden.
Hoe ontwikkelt die blaad zich? en hoe je ze kunt trainen te plassen tijdens het wandelen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gun het tijd. Zo rond de vijf, zes maanden zul je wel merken dat de blaasbeheersing begint toe te nemen. En het op wandeling plassen komt vanzelf als de buitenwereld normaler en minder spannend en interessant wordt. Daar hoef je niets speciaals voor te doen, behalve het tempo van je pup aanhouden. Niet te snel te vaak naar voor je pup onbekende omgevingen gaan. Gewoon lekker steeds hetzelfde rondje en als dat goed gaat van daar uit uitbouwen. Waarom moet pup zich sneller ontwikkelen dan hij al doet? Omdat jij het geduld niet kunt opbrengen? Dan had je een volwassen hond moeten nemen. Als je pup er een jaar over doet om zindelijk te worden, dan is dat maar zo. Elco was vrijwel zindelijk met 5 maanden, Gait pas met een jaar (zindelijk als in hun uiterste best doen om niet in huis te poepen/plassen). Dat is dus prima in orde gekomen
Baron
Actief

Oke. Mijn pup ‘moet’ van mij helemaal niks. Bedankt voor je aanname(?) dat ik ongeduldig ben.Ik vraag alleen om advies hoe je dit zou kunnen trainen! Ik klaag niet over onzindelijkheid, ben alleen benieuwd hoe je hem kunt leren te plassen tijdens het wandelen. Thats all. En by the way ik heb al een volwassen hond. Dat zou je kunnen lezen als je eerst leest ipv oordeelt.
Gezellig forum hier ;)!
Bedankt voor de tips en het meedenken.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

soms wel ja, veel heeft ook te maken met t lezen.. dont worry :mrgreen:
Baron
Actief

S@ndr@ schreef:je kunt als hij plast buiten het woord eraan koppelen(- met beloning ) wat je er voor hebben/ gebruiken wilt , dan kun je je pup leren om te plassen op commando.. t neemt wat tijd, :wink: ..
Als hij tijdens de wandeling teveel bezig is met van alles zou ik gewoon eens ergens een aantal minuten blijven staan, even spelen met hem en best kans van als de plek went dat hij wat gaat snuffelen en dat hij dan wel plast.
Dat commando gaan we zeker gebruiken. Kleine moeite als hij toch al plast! En vertrouwde rondjes aanhouden dus. Thanks !!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Baron schreef:Oke. Mijn pup ‘moet’ van mij helemaal niks. Bedankt voor je aanname(?) dat ik ongeduldig ben.Ik vraag alleen om advies hoe je dit zou kunnen trainen! Gezellig forum hier ;)!
Het komt inderdaad ongeduldig over als je nu al vraagt naar wanneer je kunt verwachten dat pup de plas langer kan ophouden en hoe je kunt trainen dat ie het op wandeling gaat doen. Het antwoord daarop is: geduld, dat komt als pup daar aan toe is, niet wanneer jij dat graag wilt. Je kunt geluk hebben dat het binnen een paar weken zo ver is, het kan ook nog maanden duren. Door het te willen trainen heb je ook nog kans dat je pup druk ervaart, waardoor het nog langer gaat duren
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Tara schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Baron schreef:Oke. Mijn pup ‘moet’ van mij helemaal niks. Bedankt voor je aanname(?) dat ik ongeduldig ben.Ik vraag alleen om advies hoe je dit zou kunnen trainen! Gezellig forum hier ;)!
Het komt inderdaad ongeduldig over als je nu al vraagt naar wanneer je kunt verwachten dat pup de plas langer kan ophouden en hoe je kunt trainen dat ie het op wandeling gaat doen. Het antwoord daarop is: geduld, dat komt als pup daar aan toe is, niet wanneer jij dat graag wilt. Je kunt geluk hebben dat het binnen een paar weken zo ver is, het kan ook nog maanden duren. Door het te willen trainen heb je ook nog kans dat je pup druk ervaart, waardoor het nog langer gaat duren
Doe es niet zo snibbig zeg, het zijn toch heel normale vragen om te stellen?
Sorry als het snibbig overkomt, want zo klonk het in mijn hoofd absoluut niet. Ik probeer het juist geduldig uit te leggen, maar blijkbaar komt het anders over dan ik bedoel
Baron
Actief

No problem. Miscommunicatie. tis idd nieuwsgierigheid, omdat je overal leest dat je plassen en wandelen uit elkaar moet houden (doen wij dus ook) en vandaag plaste hij voor het eerst tijdens een wandeling.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fotogravinnetje schreef:
Tara schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Doe es niet zo snibbig zeg, het zijn toch heel normale vragen om te stellen?
Sorry als het snibbig overkomt, want zo klonk het in mijn hoofd absoluut niet. Ik probeer het juist geduldig uit te leggen, maar blijkbaar komt het anders over dan ik bedoel
Dat verschilt ook weer per persoon kennelijk.
Ik vond het niet snibbig, juist gewoon verhelderend :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Baron schreef:No problem. Miscommunicatie. tis idd nieuwsgierigheid, omdat je overal leest dat je plassen en wandelen uit elkaar moet houden (doen wij dus ook) en vandaag plaste hij voor het eerst tijdens een wandeling.
Dat heb ik eigenlijk nooit zo gehoord?
Nou ben ik nieuwsgierig :lol1:

Wel dat het handig kan zijn om je hond te leren om op commando te plassen dicht bij huis zodat je in geval van nood niet eerst een half uur of uur verplicht moet lopen voor er iets gedaan wordt.
Daar is het stilstaan en wachten en dan benoemen als hij plast en dat belonen wel handig voor.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Perry plaste als hele kleine pup voornamelijk alleen op het stukje gras voor de deur. Liep ik rondje en als we terug waren plaste hij nogmaals daar. Vanaf een maand of 4-5 tilde hij al pootje op en deed hij ook op de wandeling zelf plassen. Komt vanzelf wel als de wereld wat groter wordt voor ze
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”