Een boerboel heeft juist een baas nodig die dominant is en beschikt over een sterk karakter en in hoge mate consequent is , zonder goede leiding zal hij zijn eigen weg gaan, met alle gevolgen van dien.Duvel schreef:Toen ik het in mijn kop kreeg nog een hond erbij te nemen, zagen we op TV (dacht iets van dierenmanier o.d.) een Boerboel van 7 mnd. Wij waren direct verliefd en zijn gaan zoeken.... Alleen was ik zo stom te denken dat het ras Boerbull zou heten. Ik kon er toen dan ook weinig over vinden (denk zeker 2 jaar geleden ofzo). Per ongeluk zijn we bij de CC terecht gekomen, maar precies dat kleine verschil maakt (achteraf) dat we toch de juiste ras hebben aangeschaft. Zelf ben ik redelijk dominant en ik denk dat mijn karakter met die van een Boerboel flink zou kunnen botsen....![]()
Maar ik vind ze nog steeds prachtig!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bullebijter
Moderator: moderatorteam
- Martin
- Zeer actief
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
O, dat had ik niet verwacht eigenlijk, maar... behalve dominant kan ik ook een tikje ongeduurig zijn. Ik merk nu al dat met m'n CC veel 'voorzichtiger' mee moet zijn als met m'n rottie. Groot voordeel aan dit soort 'oer'honden, ze voelen snel genoeg aan wat je van ze wil. Maar er was nog 1 ding waardoor een Boerboel helaas niet binnen ons huishouden past... We hebben al een 'top dog' de rottie en alles en iedereen komt bij ons binnenwandelen... Je begrijpt misschien direct het probleem. Ik weet wel dat iedere hond anders is, maar het aanschaffen van een boerboel zou bij ons een 'onnodig te nemen risico' zijn. (niet risico van gevaarlijke hond, maar risico dat de net aangeschaft hond zou moeten worden herplaatst, en dat is niet de bedoeling)
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- Martin
- Zeer actief
daar heb jij weer gelijk in , de boerboel voeld fijlloos de stemmingen van zijn baas aan, en ik neem aan dat een goed gefokte CC deze eigenschap ook bezit.Duvel schreef:O, dat had ik niet verwacht eigenlijk, maar... behalve dominant kan ik ook een tikje ongeduurig zijn. Ik merk nu al dat met m'n CC veel 'voorzichtiger' mee moet zijn als met m'n rottie. Groot voordeel aan dit soort 'oer'honden, ze voelen snel genoeg aan wat je van ze wil. Maar er was nog 1 ding waardoor een Boerboel helaas niet binnen ons huishouden past... We hebben al een 'top dog' de rottie en alles en iedereen komt bij ons binnenwandelen... Je begrijpt misschien direct het probleem. Ik weet wel dat iedere hond anders is, maar het aanschaffen van een boerboel zou bij ons een 'onnodig te nemen risico' zijn. (niet risico van gevaarlijke hond, maar risico dat de net aangeschaft hond zou moeten worden herplaatst, en dat is niet de bedoeling)
Een boerboel met een andere reu in huis is vragen om ellende ,en zal negen van de tien keer uitlopen op een drama.
Wij hebben ook 15 jaar een rottweiler gehad, en ook geen kleintje , en toen hij nog heel jong was , las ik al iets over de boerboel ,en was op slag weg van dit soort honden, maar we hebben toch nog 12 jaar gewacht tot de rottweiler overleden was voor dat we een Boerboel hebben aangeschaft.
Bij de rottweiler ben je een vriend van de familie als je veel bij deze mensen op visite komt, maar voor de Boerboel blijf je altijd een vreemde hoe lang dat je ook over de vloer komt.
Nee als je een boerboel aanschaft , is het een must om er terdegen bewust van te zijn, dat als je hem niet volledig onder controle hebt , een uitgesproken gevaarlijke hond kan zijn.
Dat wordt geen boerboel dus... Aangezien onze familie steeds aan het uitbreiden is met jong grut denk ik niet dat de boerboel het juiste karakter hiervoor heeft. De boxer is wel een kindervriend maar o zo onstuimig en daardoor soms weer moeilijk te handhaven. Nu is het wel zo dat ik een behoorlijke hoge pet op heb van mijn vader en zijn omgang met honden. Ik noem hem wel eens voor de grap de opperbaas. Toch moet hun volgende hond ook omgaan met kleine kinderen en veel familie over de vloer.
- Martin
- Zeer actief
Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.miekmiek schreef:Dat wordt geen boerboel dus... Aangezien onze familie steeds aan het uitbreiden is met jong grut denk ik niet dat de boerboel het juiste karakter hiervoor heeft. De boxer is wel een kindervriend maar o zo onstuimig en daardoor soms weer moeilijk te handhaven. Nu is het wel zo dat ik een behoorlijke hoge pet op heb van mijn vader en zijn omgang met honden. Ik noem hem wel eens voor de grap de opperbaas. Toch moet hun volgende hond ook omgaan met kleine kinderen en veel familie over de vloer.
- Mol
- Zeer actief
het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef:Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.miekmiek schreef:Dat wordt geen boerboel dus... Aangezien onze familie steeds aan het uitbreiden is met jong grut denk ik niet dat de boerboel het juiste karakter hiervoor heeft. De boxer is wel een kindervriend maar o zo onstuimig en daardoor soms weer moeilijk te handhaven. Nu is het wel zo dat ik een behoorlijke hoge pet op heb van mijn vader en zijn omgang met honden. Ik noem hem wel eens voor de grap de opperbaas. Toch moet hun volgende hond ook omgaan met kleine kinderen en veel familie over de vloer.
mol

Nou, mijn vader heeft al zijn hele leven honden gehad, waarvan de laatste tientallen jaren boxers. Als je dan aan een molosser wilt beginnen, dan lijkt me zo'n achtergrond toch wel voldoende. Maar goed, voorlopig kwamen deze vragen meer door mijn interesse dan die van mijn vader. Wie weet nemen mijn ouders weer een boxer, het schijnt dat boxers verslavend zijn.v.d Lupinehof schreef: het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begint
mol

- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
boxer is toch een molosser molv.d Lupinehof schreef:het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef:Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.miekmiek schreef:Dat wordt geen boerboel dus... Aangezien onze familie steeds aan het uitbreiden is met jong grut denk ik niet dat de boerboel het juiste karakter hiervoor heeft. De boxer is wel een kindervriend maar o zo onstuimig en daardoor soms weer moeilijk te handhaven. Nu is het wel zo dat ik een behoorlijke hoge pet op heb van mijn vader en zijn omgang met honden. Ik noem hem wel eens voor de grap de opperbaas. Toch moet hun volgende hond ook omgaan met kleine kinderen en veel familie over de vloer.
mol
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Martin
- Zeer actief
Vind ik ook, een Boerboel kan nogal vreemd uit de hoek komen , omdat hij geen signalen laat zien of hij overgaat tot een aanval , en doet het zonder waarschuwing vooraf , hier is het ook wel eens gebeurd dat een goede vriendin van ons een deur open wilde doen , omdat zij dacht dat hij naar buiten moest, maar die lag gelijk gestrekt in de kamer, overigens zonder haar te bijten, maar daar hoort de visite zich niet mee te bemoeien , dat is een prive zaak voor Buck.v.d Lupinehof schreef:het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef:Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.miekmiek schreef:Dat wordt geen boerboel dus... Aangezien onze familie steeds aan het uitbreiden is met jong grut denk ik niet dat de boerboel het juiste karakter hiervoor heeft. De boxer is wel een kindervriend maar o zo onstuimig en daardoor soms weer moeilijk te handhaven. Nu is het wel zo dat ik een behoorlijke hoge pet op heb van mijn vader en zijn omgang met honden. Ik noem hem wel eens voor de grap de opperbaas. Toch moet hun volgende hond ook omgaan met kleine kinderen en veel familie over de vloer.
mol
Er staat ook overal aangegeven dat een Boerboel beslist geen hond is voor de beginner.
- majelle
- Zeer actief
idd boxers zijn verslavendhoniahaka-kuckunniwi schreef:boxer is toch een molosser molv.d Lupinehof schreef:het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef:Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.miekmiek schreef:Dat wordt geen boerboel dus... Aangezien onze familie steeds aan het uitbreiden is met jong grut denk ik niet dat de boerboel het juiste karakter hiervoor heeft. De boxer is wel een kindervriend maar o zo onstuimig en daardoor soms weer moeilijk te handhaven. Nu is het wel zo dat ik een behoorlijke hoge pet op heb van mijn vader en zijn omgang met honden. Ik noem hem wel eens voor de grap de opperbaas. Toch moet hun volgende hond ook omgaan met kleine kinderen en veel familie over de vloer.
mol

En een boxer hoort ook tot de molosser maar ik denk dat ze vele mate makkelijker zijn dan de hierboven omschreven molosser. Boerboel gefokt als waak en verdedigingshond met al die eigenschappen bij de boxer is dat veel meer vervaagd zijn meer huishonden alleen af en toe onhebelijk ten opzichte van soortgenoten ze zijn meestal gek van mensen.
Een boxer ziet situaties in eerste instantie als een lolletje en bedreiging is niet het eerste wat in hem opkomt als een vreemde naar je toeloopt en ik denk dat een boerboel zijn taak veel serieuzer opvat en ook zelf het initiatief neemt. Boxers blijven een beetje clowns moet heel wat gebeuren voordat ze kwaad op een mens worden of de ernst van iets in zien.
Zelf denk ik dat je een boxer het verdedigen dus echt een mens bijten moet aanleren, dus over een bepaalde grens heen laten gaan. Een boerboel als ik de verhalen hier zo lees hoef je het niet aan te leren.
Laatst gewijzigd door majelle op 07 apr 2004 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mol
- Zeer actief
dat is ook wel zo maar niet het echt het karakter van een mollosserhoniahaka-kuckunniwi schreef:boxer is toch een molosser molv.d Lupinehof schreef:het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef:Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.miekmiek schreef:Dat wordt geen boerboel dus... Aangezien onze familie steeds aan het uitbreiden is met jong grut denk ik niet dat de boerboel het juiste karakter hiervoor heeft. De boxer is wel een kindervriend maar o zo onstuimig en daardoor soms weer moeilijk te handhaven. Nu is het wel zo dat ik een behoorlijke hoge pet op heb van mijn vader en zijn omgang met honden. Ik noem hem wel eens voor de grap de opperbaas. Toch moet hun volgende hond ook omgaan met kleine kinderen en veel familie over de vloer.
mol
mollosser zijn over het algemeen bedachtzamer van aart
mol

mol
- majelle
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
aah op die fiets.v.d Lupinehof schreef:dat is ook wel zo maar niet het echt het karakter van een mollosserhoniahaka-kuckunniwi schreef:boxer is toch een molosser molv.d Lupinehof schreef:het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef: Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.
mol
mol![]()
mol

- majelle
- Zeer actief
Miekmiek, als je vader een boxerliefhebber is maar iets rustigers/anders wilt waarom gaat hij niet eens kijken bij bullmastifs of bordeauxdoggen, alhoewel het bij die laatste een gezond exemplaar moeilijk te vinden is.
Ik ben ook een boxerliefhebber en wil alleen maar boxers maar sinds ik bullmastifs gezien heb vind ik die ook wel leuk en dat heb ik niet zo snel. Dus misschien valt ie daar ook wel voor ze lijken me makkelijker dan Boerbulls qua vriendelijkheid tov van vreemden.
Ik ben ook een boxerliefhebber en wil alleen maar boxers maar sinds ik bullmastifs gezien heb vind ik die ook wel leuk en dat heb ik niet zo snel. Dus misschien valt ie daar ook wel voor ze lijken me makkelijker dan Boerbulls qua vriendelijkheid tov van vreemden.
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Hai Miekmiek,
ik wil me graag aansluiten met het berichtje hierboven. Als je vader een iets rustigere versie wil van een boxer is idd de Bull Mastief (daar weet ik wel 1 goede fokker van - op karakter en gezondheid gefokt) en ook de Bordeaux Dog is dan intressant. De Corso is binnen heel rustig en erg goed met kids (ik verbaas me daar zelf over, hoe goed!) Als hij beetje flinke tuin heeft, kan de hond daar zijn energie kwijt en dan heb je aan een Corso een 'kind'. Van de andere rassen weet ik het niet, maar de Corso is idd in tegenstelling tot de Boerboel juist gefokt om familie en bekenden te accepteren. In Italië is de familie belangrijk en komt veelvuldig over de vloer enz, enz...
Maar!!! Ga eerst een aantal fokkers langs, laat je nix op de mouw spellen. Maar denk zo te horen dat je vader wel weet waar hij op moet letten.
ik wil me graag aansluiten met het berichtje hierboven. Als je vader een iets rustigere versie wil van een boxer is idd de Bull Mastief (daar weet ik wel 1 goede fokker van - op karakter en gezondheid gefokt) en ook de Bordeaux Dog is dan intressant. De Corso is binnen heel rustig en erg goed met kids (ik verbaas me daar zelf over, hoe goed!) Als hij beetje flinke tuin heeft, kan de hond daar zijn energie kwijt en dan heb je aan een Corso een 'kind'. Van de andere rassen weet ik het niet, maar de Corso is idd in tegenstelling tot de Boerboel juist gefokt om familie en bekenden te accepteren. In Italië is de familie belangrijk en komt veelvuldig over de vloer enz, enz...
Maar!!! Ga eerst een aantal fokkers langs, laat je nix op de mouw spellen. Maar denk zo te horen dat je vader wel weet waar hij op moet letten.
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
-
- Zeer actief
Een Boxer kan een clown zijn, maar als het ernst wordt is de Boxer heel consequent en straight to the point.Wanneer echt de nood aan de man is is de Boxer van niks of niemand onder de indruk, hoe groter hoe beter voor ze, het zit in de aard van het ras en hij zal tot het laatst zijn roedel beschermen.majelle schreef:idd boxers zijn verslavendhoniahaka-kuckunniwi schreef:boxer is toch een molosser molv.d Lupinehof schreef:het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef: Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.
mol![]()
En een boxer hoort ook tot de molosser maar ik denk dat ze vele mate makkelijker zijn dan de hierboven omschreven molosser. Boerboel gefokt als waak en verdedigingshond met al die eigenschappen bij de boxer is dat veel meer vervaagd zijn meer huishonden alleen af en toe onhebelijk ten opzichte van soortgenoten ze zijn meestal gek van mensen.
Een boxer ziet situaties in eerste instantie als een lolletje en bedreiging is niet het eerste wat in hem opkomt als een vreemde naar je toeloopt en ik denk dat een boerboel zijn taak veel serieuzer opvat en ook zelf het initiatief neemt. Boxers blijven een beetje clowns moet heel wat gebeuren voordat ze kwaad op een mens worden of de ernst van iets in zien.
Zelf denk ik dat je een boxer het verdedigen dus echt een mens bijten moet aanleren, dus over een bepaalde grens heen laten gaan. Een boerboel als ik de verhalen hier zo lees hoef je het niet aan te leren.
-
- Zeer actief
Ik denk dat je daar gewoon het verschil moet zoeken in de afstamming, de kleinere zijn allemaal feller en de grote zijn gewoon bedachtzamer, kijk maar naar de Mastif.Ze hebben niet voor niks de bulldog ermee gekruist tot de BM want daardoor was de Mastif gelijk een stuk rapper en feller van aard, de oude Mastif was imposant maar veels te traag, de kleinere hebben meer temperament dan die grote Molossers.v.d Lupinehof schreef:dat is ook wel zo maar niet het echt het karakter van een mollosserhoniahaka-kuckunniwi schreef:boxer is toch een molosser molv.d Lupinehof schreef:het lijk mijn persoonlijk ook geen hond voor mesne die veel kinderen van een ander over de vloeren hebben die met eigen kinderen spelen, en zeker geen ras voor iemand die voor het eerst aan een mollosser begintMartin schreef: Een boerboel is ook een grote kindervriend , maar speciaal voor de eigen kinderen , en zal deze ook tegen alles beschermen , zelfs tegen andere kinderen die het eigen kind pijn zullen doen , ik heb ook wel eens geschreven dat de boerboel een ideale gezinshond is , maar dan alleen voor het eigen gezin , zodra er vreemde in het spel komen, is hij helemaal niet zo`n ideale gezinshond meer.
mol
mol![]()
mol
Absoluut, de boxer van mijn vader is zeker geen clown, vrij serieus als het gaat om het beschermen van zijn roedel. Dit heeft misschien ook te maken met de no nonsens opvoeding die hij van mijn vader hem gegeven heeft. Mijn vader is meer het typje; 'niet-lullen-maar-werken' en dat is dus precies wat Rik (de boxer dus) voor hem moet doen. Hij is er in de eerste plaats om het erf en het huis te bewaken en ten tweede als gezinshond. Ook de volgende hond hoeft geen blije vrolijke en uitgelaten gezinshond te zijn, hij moet zich wel weten te gedragen in het bijzijn van kinderen. Ben zelf heel benieuwd naar de keuze van mijn vader voor een volgend ras, denk dat we daar behoorlijk wat avondjes over kunnen ouwehoeren. Weet wel wat mijn moeder zal zeggen; liever nu eens een ras wat niet zo kwijlt! 

-
- Zeer actief
Kwijlen??Ja dan moet je helemaal geen Molosser nemen?miekmiek schreef:Absoluut, de boxer van mijn vader is zeker geen clown, vrij serieus als het gaat om het beschermen van zijn roedel. Dit heeft misschien ook te maken met de no nonsens opvoeding die hij van mijn vader hem gegeven heeft. Mijn vader is meer het typje; 'niet-lullen-maar-werken' en dat is dus precies wat Rik (de boxer dus) voor hem moet doen. Hij is er in de eerste plaats om het erf en het huis te bewaken en ten tweede als gezinshond. Ook de volgende hond hoeft geen blije vrolijke en uitgelaten gezinshond te zijn, hij moet zich wel weten te gedragen in het bijzijn van kinderen. Ben zelf heel benieuwd naar de keuze van mijn vader voor een volgend ras, denk dat we daar behoorlijk wat avondjes over kunnen ouwehoeren. Weet wel wat mijn moeder zal zeggen; liever nu eens een ras wat niet zo kwijlt!

En zeker geen Boerboel, heb je gezien wat die eten?Wormen!

Maar als je vader zo je boxer heeft opgevoedt heeft hij het zeker gedaan zoals het hoord, de meesten kopen een boxer maar snappen geen reet van het ras en laten het ergens oud worden voor de kachel, als je hem de juiste opvoeding geeft, krijg je ook een echte boxer dus als ik je vader was?Gewoon weer een boxer nemen!

haha, ja mijn moeder wil wel eens klagen omdat ze iedere morgen de keukenkastjes kan schoonmaken...
Als Rik klaar staat om zich uit te schudden roepen we ook heel hard; DUIKEN! Want dan vliegen de kwijlklodders je om de oren. :p:
Ach, de hond is altijd mijn vaders pakkie an geweest en mijn moeder heeft drie katten om voor te zorgen. Heerlijk ouderwets he...

Ach, de hond is altijd mijn vaders pakkie an geweest en mijn moeder heeft drie katten om voor te zorgen. Heerlijk ouderwets he...

-
- Zeer actief
Ken het dat geschud met kwijl hahahamiekmiek schreef:haha, ja mijn moeder wil wel eens klagen omdat ze iedere morgen de keukenkastjes kan schoonmaken...Als Rik klaar staat om zich uit te schudden roepen we ook heel hard; DUIKEN! Want dan vliegen de kwijlklodders je om de oren. :p:

Als we buiten lopen, kwijlt meneertje van de opwinding en moet hij altijd even schudden en dat slaat weleens allemaal op je broek, jas

- majelle
- Zeer actief
Van gekwijl heb ik helemaal geen last, bij deze niet en ook bij de vorige niet. Maar hier bedelen ze niet.
Met dat beschermen, wellicht dat ze het doen ik weet het niet, als ze het doen zullen ze echt tot op het laatst wachten dan.
Bikkel gromt in het donker op straat wel tegen mensen die hij vreemd vind maar hij vind het ook een beetje eng maar hij is pas 8 maanden. De oudste boxer is een keer met mijn vader in de problemen gekomen. Mijn vader werd bedreigd en de boxer ging achter die vent staan en ging heel dichtbij staan grommen. De boeviers die wij daarvoor hadden hadden allang gegrepen die hadden niet eens toegestaan dat die man dichterbij kwam, al scheldend met een ketting.
Dat beschermen is wel leuk maar bij de bouviers moest je ogen in je achterhoofd hebben bij boxers heb ik dat niet zo. De bouviers waren overigens niet vals maar zeer beschermend. Waren wel bouviers van meer dan 20 jaar geleden.
Met dat beschermen, wellicht dat ze het doen ik weet het niet, als ze het doen zullen ze echt tot op het laatst wachten dan.
Bikkel gromt in het donker op straat wel tegen mensen die hij vreemd vind maar hij vind het ook een beetje eng maar hij is pas 8 maanden. De oudste boxer is een keer met mijn vader in de problemen gekomen. Mijn vader werd bedreigd en de boxer ging achter die vent staan en ging heel dichtbij staan grommen. De boeviers die wij daarvoor hadden hadden allang gegrepen die hadden niet eens toegestaan dat die man dichterbij kwam, al scheldend met een ketting.
Dat beschermen is wel leuk maar bij de bouviers moest je ogen in je achterhoofd hebben bij boxers heb ik dat niet zo. De bouviers waren overigens niet vals maar zeer beschermend. Waren wel bouviers van meer dan 20 jaar geleden.
- majelle
- Zeer actief
Ik geloof je hoor
. mij is verteld dat je boxers vooral niet moet laten bedelen omdat ze dan pas gaan kwijlen. Zou ik bij de mijne een sinasappel pellen en het hem laten zien en hij denkt dat ie wat kan krijgen , dan gaat ie kwijlen. Maar verder dus nooit. Ik ging er dus eigenlijk altijd vanuit dat die kwijlverhalen onzin waren de andere drie boxers in de familie kwijlden namelijk ook niet. Altijd als ik mensen vertelde ik heb een boxer, kwamen ze weer met o getsie al dat kwijl en dan ergerde ik me daaraan omdat dat altijd het eerste was wat mensen zeiden als ik vertelde dat ik een boxer had. Terwijl ik daar dus nooit last van heb. Een schuimvlok in zijn mondhoek als ie druk met honden aan het spelen is maar kwijlslierten zoals ik hier op foto's zie heb ik nooit gehad. Zou het geen ramp vinden want ik moet wel lachen als ik die foto's van die doggen zie.

Nee zo erg kwijlt hij zeker niet, er hangen geen veters uit zijn bek...
Klopt het trouwens dat veel boxers hartproblemen hebben? De vorige boxer van mijn ouders is doodgegaan aan een hartstilstand en de boxer die ze nu hebben heeft een zware hartruis. Terwijl beide toch bij erkende fokkers gekocht zijn...

Klopt het trouwens dat veel boxers hartproblemen hebben? De vorige boxer van mijn ouders is doodgegaan aan een hartstilstand en de boxer die ze nu hebben heeft een zware hartruis. Terwijl beide toch bij erkende fokkers gekocht zijn...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
Er zijn fokkers die een doplertest doen bij hun fokhonden vanwege die hartproblemen.
Trouwens wat mij ook opvalt dat veel boxers op oudere leeftijd tumoren krijgen. veel meer dan andere rassen. zitten vaak ook goedaardige
tussen.
En als je weet wat sommige topboxers vererven aan andere dingen dan hierboven wordt je ook niet vrolijk. Maar dat zijn verhalen dus ik weet niet of ze nou waar zijn.
Trouwens wat mij ook opvalt dat veel boxers op oudere leeftijd tumoren krijgen. veel meer dan andere rassen. zitten vaak ook goedaardige
tussen.
En als je weet wat sommige topboxers vererven aan andere dingen dan hierboven wordt je ook niet vrolijk. Maar dat zijn verhalen dus ik weet niet of ze nou waar zijn.