Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schok na aanval honden in flat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Schok na aanval honden in flat

Ongelezen bericht door Tineke »

Het totaal niet kunnen stoppen van zo'n hond dat vindt ik er eng aan.
Dat zie je overigens wel bij meer honden , zo werd Rio eens aangevallen door een, nota bene gemuilkorfde,Rottweiler en die was ook totaal onbereikbaar voor zijn eigen baas en ons.
Door de muilkorf en het formaat van Rio liep dit nog goed af ,al was Rio ondanks dat toch alsnog gewond.

Ik denk dat je een herder makkelijker kunt overbluffen als die in de aanval gaan maar dat geld dan wel voor een volwassene ga ik vanuit.

Waarom het in Amerika zovaak mis gaat met dit type hond vind ik toch wel verbazingwekkend.
Je zou toch zeggen dat er veel meer ruimte is en veel dunner bevolkte gebieden dan hier.
Statistisch gezien zijn er hier in ons overvolle land veel minder dodelijke bijtincidenten, en ook regelmatig met een ander type hond al staat de HR hond wel op één qua bijtincidenten, al lopen die niet altijd dodelijk af.
Zelf denk ik dat het dan voornamelijk om spa's gaat.
Maar als ik me het goed herinner zijn de laatste dodelijke bijtincidenten gedaan door een Duitse herder, Husky , Rottweiler en Mechelse herder.

Waar dat verschil dan in zit ?
Nu is Amerika sowieso wel redelijk gewelddadig, enkel al de schietincidenten op scholen om maar iets te noemen.
Dat heeft uiteraard ook met het aantal wapens en de makkelijke manier waarop die te verkrijgen zijn te maken.
Maar dan nog Canada ,waar ook wapens zijn , ziet er qua dodelijke schietincidenten toch anders uit.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
laeken schreef: En de baas die er voor kiest zo'n hond te nemen en hem vervolgens zijn gang laat gaan.
Je hoeft hem niet eens zijn gang te laten gaan. Het kan jaren goed gaan en dan opeens is het raak, als je het niet verwacht. In de helft van de gevallen zijn het trouwens de eigen gezinsleden die eraan gaan.
Waarom je een dier met zo'n debiele en gevaarlijke genetische print in huis wilt zal mij altijd een raadsel blijven. Zoveel leuke honden om uit te kiezen, maar nee, het moet zo'n lillijke malloot zijn :roll:
Persoonlijke smaak valt niet over te twisten toch, vraag me ook af of het echt bewuste keuzes zijn in het grootste gedeelte van de gevallen, volgens mij is het voornamelijk wat kan ik aanschaffen met mijn beurs, net als met de boodschappen zeg maar.. en dan kijken we even op de marktplaats wat er is :wink: ..
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
laeken schreef: En de baas die er voor kiest zo'n hond te nemen en hem vervolgens zijn gang laat gaan.
Je hoeft hem niet eens zijn gang te laten gaan. Het kan jaren goed gaan en dan opeens is het raak, als je het niet verwacht. In de helft van de gevallen zijn het trouwens de eigen gezinsleden die eraan gaan.
Waarom je een dier met zo'n debiele en gevaarlijke genetische print in huis wilt zal mij altijd een raadsel blijven. Zoveel leuke honden om uit te kiezen, maar nee, het moet zo'n lillijke malloot zijn :roll:
Persoonlijke smaak valt niet over te twisten toch, vraag me ook af of het echt bewuste keuzes zijn in het grootste gedeelte van de gevallen, volgens mij is het voornamelijk wat kan ik aanschaffen met mijn beurs, net als met de boodschappen zeg maar.. en dan kijken we even op de marktplaats wat er is :wink: ..
En ook in die aanschaf zit verschil.
Er is een significant verschil in cijfers met bijtincidenten tussen stamboomloze en stamboom honden.
Je zou zeggen dat de honden genetisch niet zoveel van elkaar zouden verschillen, dan blijft er enkel nog de eigenaar en fokker die het verschil maken.
Wellicht zijn stamboom honden in veel gevallen niet zo makkelijk van mp te plukken en wordt er vaker beter gekeken waar ze terecht komen.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef:Het totaal niet kunnen stoppen van zo'n hond dat vindt ik er eng aan.
Dat snap ik nooit. Als baas is het zo verschrikkelijk makkelijk één stafford/pitbull te stoppen. Zo snel als het opkwam kalmeren ze ook weer en gaan ze verder alsof er niets aan de hand is geweest. Seconden.
Nou ja, ik snap het wel, maar dan gaat het al op zoveel fronten mis. Geen band, opvoeding, hondenkennis en toch die krokodil moeten hebben :19:
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef:Het totaal niet kunnen stoppen van zo'n hond dat vindt ik er eng aan.
Dat snap ik nooit. Als baas is het zo verschrikkelijk makkelijk één stafford/pitbull te stoppen. Zo snel als het opkwam kalmeren ze ook weer en gaan ze verder alsof er niets aan de hand is geweest. Seconden.
Nou ja, ik snap het wel, maar dan gaat het al op zoveel fronten mis. Geen band, opvoeding, hondenkennis en toch die krokodil moeten hebben :19:
Ik kan dat ook moeilijk begrijpen, en persoonlijk zou ik met zo'n hond niet over straat durven zonder maatregelen als een muilkorf ofzo.

Ooit zijn Orson en Rio eens aangevallen door twee boxers, die waren er door hun beide bazen met moeite toe te brengen met hun mee te gaan nadat ze weer aangelijnd waren.
Klapte ook nog even gezellig redirect op elkaar :roll: maar dat vond ik minder erg dan op mijn honden :mrgreen:
Maar gewoon los laten lopen hoor ondanks dat hun auto naast de mijne stond en ze dus wisten dat ze niet alleen in het gebied waren.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:In Amerika zijn verhoudingsgewijs veel meer Pitbulls (ipv Staffords). Als je alleen al kijkt dat er een miljoen per jaar om zeep geholpen worden :80:
Toch maken ze procentueel gezien niet een echt groot deel van de hondenbevolking uit, ik dacht uit het blote hoofd iets van 3%. Maar ze zijn wel verantwoordelijk voor het grootste deel der doodgebeten mensen en honden.
Maar goed, ook daar geldt het credo 'it's the deed not the breed' :roll: Hier heet dat ook wel wegkijken.
De cijfers zeggen iets anders , het is wel de meest voorkomende hond in de asiels maar ook dan gaat het om spa's dus niet enkel pitjes.
Denk dat er daar eigenlijk net zo goed naar believen wordt gekruist met klapkaken als hier :(:

Van het net geplukt.
Each year, approximately 1.5 million shelter animals are euthanized (670,000 dogs and 860,000 cats). The number of dogs and cats euthanized in U.S. shelters annually has declined from approximately 2.6 million in 2011. This decline can be partially explained by an increase in the percentage of animals adopted and an increase in the number of stray animals successfully returned to their owners.

Steden met een verbod op pitjes hebben een veel lager aantal welke afgemaakt worden dus enkel daarom zou het voor de honden alleen al beter zijn.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Gewoon verbieden. Is echt voor alle partijen beter.
Alleen stamboomhonden op dat gebied toestaan, en dan nog met restricties.
Daarna uitsterfbeleid en over 15 jaar mag je alles waar uit een dna test blijkt dat er meer dan vijftig procent vechthondbloed in vloeit inleveren.
Ik denk dat Desdenaya en Keone daarna niet meer zo happig zijn om pibbels te fokken. Wegens aan de straatstenen niet kwijtraken.
Iedereen blij.
Ja maar dat gaat niet gebeuren denk ik op korte termijn , en buiten dat pitjes zijn sowieso stamboomloos.
Ik denk ook niet dat mensen die nu spa's hebben en daar slecht dan wel onverantwoord mee omgaan dat met een andere hond anders gaan doen.
Noch dat ze nu allemaal een Caveliertje gaan aanschaffen.
Ik zie dus meer in heel snel een houdverbod, en preventieve maatregelen kunnen opleggen zonder te hoeven wachten op het feit dat het misgegaan is.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dat zie je overigens wel bij meer honden , zo werd Rio eens aangevallen door een, nota bene gemuilkorfde,Rottweiler en die was ook totaal onbereikbaar voor zijn eigen baas en ons.
Door de muilkorf en het formaat van Rio liep dit nog goed af ,al was Rio ondanks dat toch alsnog gewond.

Ik denk dat je een herder makkelijker kunt overbluffen als die in de aanval gaan maar dat geld dan wel voor een volwassene ga ik vanuit.

Waarom het in Amerika zovaak mis gaat met dit type hond vind ik toch wel verbazingwekkend.
Je zou toch zeggen dat er veel meer ruimte is en veel dunner bevolkte gebieden dan hier.
Statistisch gezien zijn er hier in ons overvolle land veel minder dodelijke bijtincidenten, en ook regelmatig met een ander type hond al staat de HR hond wel op één qua bijtincidenten, al lopen die niet altijd dodelijk af.
Zelf denk ik dat het dan voornamelijk om spa's gaat.
Maar als ik me het goed herinner zijn de laatste dodelijke bijtincidenten gedaan door een Duitse herder, Husky , Rottweiler en Mechelse herder.

Waar dat verschil dan in zit ?
Nu is Amerika sowieso wel redelijk gewelddadig, enkel al de schietincidenten op scholen om maar iets te noemen.
Dat heeft uiteraard ook met het aantal wapens en de makkelijke manier waarop die te verkrijgen zijn te maken.
Maar dan nog Canada ,waar ook wapens zijn , ziet er qua dodelijke schietincidenten toch anders uit.
In Amerika leeft ook racisme heel sterk. En daar zit ook een knel punt wat schietincidenten betreft :wink: Veel mensen die weinig verdienen en die door de samenleving aan de kant geschoven zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”