Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plasklachten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roos1995
Actief
Aantal honden: 1

Plasklachten

Ongelezen bericht door Roos1995 »

Graag jullie advies. In de zomer ben ik een keer naar de dierenarts geweest omdat ik vond dat Boaz vaak kleine plasjes doet. Boaz is een reu dus snap wel dat dit erbij kan horen. Er werd urine getest en daar kwam een spoortje eiwit uit. Verder geen vervolgonderzoek gedaan, omdat een UWI uitgesloten was. Dat kleine beetjes plassen is gebleven en nu heeft hij 2 dagen achter elkaar een klein plasje in huis gedaan. Urine is wat gelig en stroperig. Hij drinkt normale hoeveelheden (rond de 1L per dag, 23 Kg). Zou dit toch geen UWI kunnen zijn? De dierenarts maakte vorige keer in de zomer een opmerking dat het evt. nierfalen zou KUNNEN zijn maar dat leek hem erg onwaarschijnlijk. Toch blijf ik deze opmerking onthouden.... heb net voor de zekerheid de da gebeld en die vond het niet alarmerend. Moest het in de gaten houden. Oh ja, Boaz is 10 maanden. Wie heeft advies? En wat zou het kunnen zijn?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Plasklachten

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bij "stroperig" denk ik : toch maar ff langs de DA en opnieuw laten bekijken. Als hij verder goed te pas is, niet heel veel meer of minder drinkt zou ik het even aankijken.. misschien, maar goed, mezelf kennende.. nee, ik zou gaan....

Suzanne
Roos1995
Actief

~Suzanne~ schreef:bij "stroperig" denk ik : toch maar ff langs de DA en opnieuw laten bekijken. Als hij verder goed te pas is, niet heel veel meer of minder drinkt zou ik het even aankijken.. misschien, maar goed, mezelf kennende.. nee, ik zou gaan....

Suzanne
En wat kan stroperig zijn?
Roos1995
Actief

Moet trouwens wel zeggen dat het in het vloerkleed was dus dan kun je het ook niet heel goed beoordelen qua stroperigheid.
~Suzanne~
Zeer actief

Roos1995 schreef:
~Suzanne~ schreef:bij "stroperig" denk ik : toch maar ff langs de DA en opnieuw laten bekijken. Als hij verder goed te pas is, niet heel veel meer of minder drinkt zou ik het even aankijken.. misschien, maar goed, mezelf kennende.. nee, ik zou gaan....

Suzanne
En wat kan stroperig zijn?
dat weet ik niet maar goed is het niet, als urine niet "waterig" is!

Suzanne
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

En was het verse urine? Want als het droogt ziet het er ook weleens wat stroperig uit.

Verder zou ik er wel naar laten kijken. Algemeen onderzoek en urine onderzoeken. Nierproblemen is toch volgens mij vaak veel drinken en veel/vaak plassen.
Roos1995
Actief

Lucia schreef:En was het verse urine? Want als het droogt ziet het er ook weleens wat stroperig uit.

Verder zou ik er wel naar laten kijken. Algemeen onderzoek en urine onderzoeken. Nierproblemen is toch volgens mij vaak veel drinken en veel/vaak plassen.
Het zijn altijd kleine plasjes. Het was idd opgedroogd in het kleed. Als ik hem normaal zie plassen is het normaal gekleurde urine, ook niet licht van kleur gewoon normaal. Slijmvliezen hebben normale kleur. Hij drinkt normaal. Ook is hij pas 10 mnd dus dan zou het toch erfelijk moeten zijn? Het is een stabij. Volgens mij zit dat niet in het ras.
~Suzanne~
Zeer actief

Roos1995 schreef:
Lucia schreef:En was het verse urine? Want als het droogt ziet het er ook weleens wat stroperig uit.

Het zijn altijd kleine plasjes. Het was idd opgedroogd in het kleed. Als ik hem normaal zie plassen is het normaal gekleurde urine, ook niet licht van kleur gewoon normaal. Slijmvliezen hebben normale kleur. Hij drinkt normaal. Ook is hij pas 10 mnd dus dan zou het toch erfelijk moeten zijn? Het is een stabij. Volgens mij zit dat niet in het ras.
of iets nou wel of niet in het ras zit.. al heeft hij maar blaas ontsteking (weet ik veel, ik roep wat) dan moet je daar wat aan doen... en niet wachten tot de eerste reguliere werkdag volgend jaar.... Als dit al een paar dagen speelt dan was ik dus al uiterlijk vandaag naar de DA geweest met zo'n klein plasje....
Ik heb werkelijk NUL idee of het veel kwaad kan... maar eerlijk is eerlijk, ik was er al geweest... maar ik zou zeker vrijdag gaan! Tenzij natuurlijk andere symptomen optreden, dan moet je eerder..

Suzanne
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Vaak kleine plasjes in huis zou ook gewoon blaasontsteking kunnen zijn.
Wellicht wat cranberry geven zou kunnen. Ik heb voor zazoe van Puur dit in huis.

Ik zou hem wel in de gaten houden qua hoevaak /hoeveel hij plast en of hij anders is of wordt qua fitheid.
Roos1995
Actief

Hij is helemaal in zijn goede doen gelukkig. Ook erg actief, lang uithoudingsvermogen. Kan uren rennen als die zou willen. Hij eet en drinkt goed. Hij is wel sinds vandaag op kvv, kan het hiermee te maken hebben?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik lees niks alarmerends eigenlijk.

De urine is stroperig - maar het was dus heel waarschijnlijk gewoon oude urine.
Hij drinkt goed.
Hij plast goed.
Hij is actief/alert.
Slijmvliezen goed.

Het is een puberreu. Hij is waarschijnlijk gewoon aan het markeren en dat valt je dan nu op. Zolang hij het niet onwillekeurig laat lopen zou ik het eigenlijk geen reden tot paniek vinden.

Die 2 plasjes binnen...ach een ongelukje kan gebeuren als je 10 maanden bent. Liever niet natuurlijk, maar goed. Doekje erover en vergeten.
Roos1995
Actief

Sandra&co schreef:Ik lees niks alarmerends eigenlijk.

De urine is stroperig - maar het was dus heel waarschijnlijk gewoon oude urine.
Hij drinkt goed.
Hij plast goed.
Hij is actief/alert.
Slijmvliezen goed.

Het is een puberreu. Hij is waarschijnlijk gewoon aan het markeren en dat valt je dan nu op. Zolang hij het niet onwillekeurig laat lopen zou ik het eigenlijk geen reden tot paniek vinden.

Die 2 plasjes binnen...ach een ongelukje kan gebeuren als je 10 maanden bent. Liever niet natuurlijk, maar goed. Doekje erover en vergeten.
Bedankt voor je geruststellende bericht! Ik kan ook merken dat ik nadat de dierenarts het woord nierfalen heeft laten vallen zonder enige onderbouwing/vervolgonderzoek ik erg onzeker ben geworden en bij alles wat ik afwijkend voor hem vind in de paniek schiet. Heel stom van me want ben normaal helemaal niet iemand die snel bij de dierenarts op de stoep staat. Ik heb ook weleens het gevoel dat Boaz dit aanvoelt en hier dus op reageert. Bijv. bij mij komt hij soms gestresst over (druk, hijgen, snel ademen) en als hij bij mijn vriend is en ik ben niet thuis dan ligt hij prinsheerlijk te slapen en heb je niks met hem te doen. Vanmiddag zijn we 6 uren weggeweest en was alles droog dus het is volgens mij niet zo dat hij het niet kan ophouden. Dat plasje van vanmiddag was nadat hij goed was uitgelaten en we zijn hooguit 2 uren weggeweest. Dus het lijkt me dat hij wel de controle heeft.
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Toch zou ik wel de urine iig nog even op blaasontsteking en ph waarde laten checken.
Heb bij onze hond ook te lang gedacht dat het puberaal gedrag was waardoor hij uiteindelijk een delier kreeg...
Hij krijgt nu elke dag cranberry pillen omdat de ph waarde anders te hoog is..
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jetski schreef:Toch zou ik wel de urine iig nog even op blaasontsteking en ph waarde laten checken.
Heb bij onze hond ook te lang gedacht dat het puberaal gedrag was waardoor hij uiteindelijk een delier kreeg...
Hij krijgt nu elke dag cranberry pillen omdat de ph waarde anders te hoog is..
Een plas is zo gebracht en kost je de wereld niet :ok: .
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”