Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prutsers
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Prutsers
Deze onweidelijke stumperds verdienen geen vergunning tot jagen. Ze zijn een smet voor de beheereenheden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Het wild is veel beter af met een stroper, die niet zo staat te martelen.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- iones
- Zeer actief
hoe hebben die hun jachtvergunning verkregen????? Inderdaad prutsers. Ze zouden zich heel diep moeten schamen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb 1x meegemaakt dat een jager op een doorgebroken haas schoot. Hij miste, maar kreeg zo verschrikkelijk op zijn kloten van z'n collegajagers dat hij het nooit meer in z'n hoofd zal halen...
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- iones
- Zeer actief
De jacht ligt in Nederland al zo onder vuur. Dus jagers moeten eigenlijk op hun tenen lopen en zich gedragen conform de regels, en natuurlijk zo weidelijk mogelijk. Buitenstaanders begrijpen niets van de jacht, van wat het inhoudt en veroordelen massaal.
Publieke opinie baseert zich vaker op emoties dan op werkelijkheid en feiten. Maar er wordt wél naar geluisterd.
Publieke opinie baseert zich vaker op emoties dan op werkelijkheid en feiten. Maar er wordt wél naar geluisterd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je kunt ook zonder emoties tegen jagen zijn hoor. En het is dus niet per definitie zo dat een buitenstaander met emotionele motivatie en zonder verstand van zaken tegen jagen is. Ik ben ook tegen jagen en kom uit een familie van jagers en ik vind het doden van dieren helemaal niet per definitie verkeerd. Oogsten van kerstdiners en schieten als hobby door mensen met geld op zondag is iets waar ik iets op tegen heb. En dat is wat jagen is. Zodra het beheer is kan ook iemand vanuit de overheid dat beheer doen en hoeft er geen hobby van gemaakt te worden. Ik zie liever iemand met verstand van zaken met tegenzin een populatie uitdunnen dan een stel amateurs met een grote bek die daarna een glad wijn op hun jaarlijkse uitje doen en die geen idee hebben wat ze doen en waarom anders dan dat ze er een strak plassertje van krijgen.iones schreef:De jacht ligt in Nederland al zo onder vuur. Dus jagers moeten eigenlijk op hun tenen lopen en zich gedragen conform de regels, en natuurlijk zo weidelijk mogelijk. Buitenstaanders begrijpen niets van de jacht, van wat het inhoudt en veroordelen massaal.
Laat twee vrouwen die natuurbeheer gestudeerd hebben maar na controle van hun onderzoeken en motivatie met tranen in hun ogen de herten uitdunnen.
-
- Zeer actief
Mijn grote weerzin tegen jagen is namelijk dat ik vind dat deze mensen het recht niet hebben dit soort dingen te doen met natuur en dieren die van iedereen zijn. Ze hebben geen enkel recht hobbymatig op dieren te knallen die niet van ze zijn. En keuzes te maken over beheer en welke dieren dood moeten op basis van een cursus. Oprotten en met je poten van de natuur afblijven aub. Stelletje malloten. Ze schieten op alles. Vossen, kraaien, reeën, ganzen, eenden, zwijnen, herten en binnenkort gaan ze ook op wolven schieten. Let maar op. Gestoord vind ik het.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is niet mijn ervaring...
Mijn ervaring dat de jagers precies weten wat er In hun jachtvelden gebeurt, dat ze weten wat er aan wild zit, en dat ze weten wat er mogelijk geschoten kan worden. Het is geen kwestie van 5 zaterdagen in de winter schieten en de rest van het jaar vrij...
Er zullen best idioten tussen zitten, dat komt nl overal voor, kijk maar naar de regering, maar de jagers waar ik mee geweest ben waren mensen die verstand hadden van en respect hadden voor de natuur.
Mijn ervaring dat de jagers precies weten wat er In hun jachtvelden gebeurt, dat ze weten wat er aan wild zit, en dat ze weten wat er mogelijk geschoten kan worden. Het is geen kwestie van 5 zaterdagen in de winter schieten en de rest van het jaar vrij...
Er zullen best idioten tussen zitten, dat komt nl overal voor, kijk maar naar de regering, maar de jagers waar ik mee geweest ben waren mensen die verstand hadden van en respect hadden voor de natuur.
- iones
- Zeer actief
Rijke mensen, amateurs met grote bek met een glas wijn die jagen op zondag.....laeken schreef:
Je kunt ook zonder emoties tegen jagen zijn hoor. En het is dus niet per definitie zo dat een buitenstaander met emotionele motivatie en zonder verstand van zaken tegen jagen is. Ik ben ook tegen jagen en kom uit een familie van jagers en ik vind het doden van dieren helemaal niet per definitie verkeerd. Oogsten van kerstdiners en schieten als hobby door mensen met geld op zondag is iets waar ik iets op tegen heb. En dat is wat jagen is. Zodra het beheer is kan ook iemand vanuit de overheid dat beheer doen en hoeft er geen hobby van gemaakt te worden. Ik zie liever iemand met verstand van zaken met tegenzin een populatie uitdunnen dan een stel amateurs met een grote bek die daarna een glad wijn op hun jaarlijkse uitje doen en die geen idee hebben wat ze doen en waarom anders dan dat ze er een strak plassertje van krijgen.
Laat twee vrouwen die natuurbeheer gestudeerd hebben maar na controle van hun onderzoeken en motivatie met tranen in hun ogen de herten uitdunnen.
Ik weet niet waar jij woont maar hier is het zo helemaal niet.
Degenen die hier jagen, jagen nooit op zondag. Nooit. Meestal op zaterdag, woensdag of op vrijdag. Verder zijn het veelal boeren of plattelanders en boeren die hier plaatselijk wonen. En die zijn helemaal niet rijk en al totaal niet kak. En ze drinken nooit wijn. Meestal nemen ze een mummelman en drinken ze verder bier. En ze hebben verstand van zaken want ze hebben een hoop theorie moeten leren over de natuur en het beheer ervan.
Hier ook! Ze doen mee met tellingen en op basis daarvan bepalen ze een quotum van afschot. En dan spreken ze af zoveel hazen, konijnen of fazanten per geweer (persoon).fes/lou schreef:Dat is niet mijn ervaring...
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Probeert ie de haas nu dood te slaan met zijn hand??

-
- Zeer actief
Het is een hobby. Dus laten we er nu geen hogere wetenschap van maken. Als ik het leuk vind om op dieren te schieten en ik heb centen dan is dat in een poep en een scheet geregeld. Meer is het niet. Leuke verhalen over beheer en noodzaak laat ik liever over aan wetenschappers. Het schieten zelf liever aan mensen die het met tegenzin doen. Dat geeft een veel beter effect.iones schreef:Rijke mensen, amateurs met grote bek met een glas wijn die jagen op zondag.....laeken schreef:
Je kunt ook zonder emoties tegen jagen zijn hoor. En het is dus niet per definitie zo dat een buitenstaander met emotionele motivatie en zonder verstand van zaken tegen jagen is. Ik ben ook tegen jagen en kom uit een familie van jagers en ik vind het doden van dieren helemaal niet per definitie verkeerd. Oogsten van kerstdiners en schieten als hobby door mensen met geld op zondag is iets waar ik iets op tegen heb. En dat is wat jagen is. Zodra het beheer is kan ook iemand vanuit de overheid dat beheer doen en hoeft er geen hobby van gemaakt te worden. Ik zie liever iemand met verstand van zaken met tegenzin een populatie uitdunnen dan een stel amateurs met een grote bek die daarna een glad wijn op hun jaarlijkse uitje doen en die geen idee hebben wat ze doen en waarom anders dan dat ze er een strak plassertje van krijgen.
Ik weet niet waar jij woont maar hier is het zo helemaal niet.
Degenen die hier jagen, jagen nooit op zondag. Nooit. Meestal op zaterdag, woensdag of op vrijdag. Verder zijn het veelal boeren of plattelanders en boeren die hier plaatselijk wonen. En die zijn helemaal niet rijk en al totaal niet kak. En ze drinken nooit wijn. Meestal nemen ze een mummelman en drinken ze verder bier. En ze hebben verstand van zaken want ze hebben een hoop theorie moeten leren over de natuur en het beheer ervan.Hier ook! Ze doen mee met tellingen en op basis daarvan bepalen ze een quotum van afschot. En dan spreken ze af zoveel hazen, konijnen of fazanten per geweer (persoon).fes/lou schreef:Dat is niet mijn ervaring...
-
- Zeer actief
Als je ook niet als voorjager mee wilt: geen probleem.Cleva schreef:Ik zou onvoldoende vermogen hebben me in te likken. Die kunst versta ik echt niet.
- iones
- Zeer actief
Maar wetenschappers schieten niet. Die blijven binnen. Die kopen vlees bij de slager of de supermarkt.laeken schreef:
Het is een hobby. Dus laten we er nu geen hogere wetenschap van maken. Als ik het leuk vind om op dieren te schieten en ik heb centen dan is dat in een poep en een scheet geregeld. Meer is het niet. Leuke verhalen over beheer en noodzaak laat ik liever over aan wetenschappers. Het schieten zelf liever aan mensen die het met tegenzin doen. Dat geeft een veel beter effect.
En jij hebt centen en koopt ook vlees in de winkel. Wellicht uit de bio industrie.
Jagers schieten tenminste nog hun eigen vlees dat het meest verantwoord is. Geen levend gekookte dieren die nog bij bewustzijn waren, geen vervoersstress, geen klote leven in opsluiting. En het schieten op dieren is maar een heel, heel klein aspect van de jacht. Meestal is het uren buiten rond struinen (lijkt me verschrikkelijk want het is vaak rotweer) door struiken en akkers, of urenlang stilzitten en wachten totdat je een ree ziet. En omdat er quota gelden, schieten niet alle jagers per keer dat ze op jacht gaan. Dus ja, het is zeker hobby, maar het schieten an sich speelt maar een zeer kleine rol.
Vroeger was ik net zo kortzichtig richting jagers. Maar zelf wél vlees eten.
Nu eet ik veel minder vlees. Ik kies voor biologisch varkensvlees maar sinds die aflevering bij Lubach lijkt me dat zinloos. Mijn dierenarts zei dat ik een keer met haar mee zou moeten lopen bij een slachthuis om het met eigen ogen te zien. Ik zei dat ik dat wel zou willen. Ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik wil geen vlees eten van een dier dat gemarteld is.
-
- Zeer actief
Net zo kortzichtig? Waar haal je die arrogante houding precies vandaan? Jagers schieten hun eigen vlees? Volgens mij schieten ze op wild dat hen geheel niet toehoord en dus eigenlijk gewoon naar de voedselbank kan. Waar hebben zij het recht precies verworven uit de natuur te mogen oogsten en het beste vlees aan zichzelf toe te eigenen? Oh ja. Dat recht hebben ze gekocht onder het kopje beheer.....
Zal ik eens hout gaan hakken in het bos om mijn huis deze winter lekker warm te stoken? Dat is precies hetzelfde.
Opmerkingen over dat iemand met een andere mening kortzichtig is zal ik maar negeren verder hoewel het me echt enorm stoort. Zeker gezien de misvattingen in jouw eigen redenatie.
Zal ik eens hout gaan hakken in het bos om mijn huis deze winter lekker warm te stoken? Dat is precies hetzelfde.
Opmerkingen over dat iemand met een andere mening kortzichtig is zal ik maar negeren verder hoewel het me echt enorm stoort. Zeker gezien de misvattingen in jouw eigen redenatie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ben je jaloers Cleva?laeken schreef:Net zo kortzichtig? Waar haal je die arrogante houding precies vandaan? Jagers schieten hun eigen vlees? Volgens mij schieten ze op wild dat hen geheel niet toehoord en dus eigenlijk gewoon naar de voedselbank kan. Waar hebben zij het recht precies verworven uit de natuur te mogen oogsten en het beste vlees aan zichzelf toe te eigenen? Oh ja. Dat recht hebben ze gekocht onder het kopje beheer.....
Als jij vergunning krijgt om hout te hakken, ga je gang.
En dan is er nog het verschil tussen jacht, schadebestrijding en regulatie van jouw wild. Uitgegeven regels, die door een jouw gekozen regering cq provincie.
Ik raad je aan anders te gaan stemmen, zodat jouw wild anders wordt behandeld.
- iones
- Zeer actief
Is Laeken dezelfde als Cleva?
En je kunt mij wel betichten van arrogantie, maar ik lees zoveel bevooroordeeldheid in jouw woorden. Allemaal dingen die ik niet ken van hier. En bevooroordeeldheid is vaak juist arrogant. En kortzichtig.
Nee hoor, dat recht kopen ze volgens mij niet. En je kunt ook zomaar niet ergens gaan jagen. Ieder jachtclubje heeft zijn eigen grondgebied, en je kunt je niet zomaar bij ze aansluiten. Er moet echt plaats voor je bij zijn. En je moet ook woonachtig zijn in dat bepaalde gebied. De grondeigenaren wiens grond ze over gaan, betalen ze niets. Dus over wat voor geld heb jij het?laeken schreef:Net zo kortzichtig? Waar haal je die arrogante houding precies vandaan? Jagers schieten hun eigen vlees? Volgens mij schieten ze op wild dat hen geheel niet toehoord en dus eigenlijk gewoon naar de voedselbank kan. Waar hebben zij het recht precies verworven uit de natuur te mogen oogsten en het beste vlees aan zichzelf toe te eigenen? Oh ja. Dat recht hebben ze gekocht onder het kopje beheer.....
En je kunt mij wel betichten van arrogantie, maar ik lees zoveel bevooroordeeldheid in jouw woorden. Allemaal dingen die ik niet ken van hier. En bevooroordeeldheid is vaak juist arrogant. En kortzichtig.
-
- Zeer actief
Dat kan: voor de psychopaten die wat verder weg wonen is de gastakte uitgevonden.Célie schreef:Dat is dus echt niet waar, waar ik voorheen woonde werd gejaagd in de wieringmeerpolder en de beheerder en zijn jachtmaatjes woonden op meer dan 100 km rijden van de jachtgronden(en de meesten nog verder).iones schreef: Nee hoor, dat recht kopen ze volgens mij niet. En je kunt ook zomaar niet ergens gaan jagen. Ieder jachtclubje heeft zijn eigen grondgebied, en je kunt je niet zomaar bij ze aansluiten. Er moet echt plaats voor je bij zijn. En je moet ook woonachtig zijn in dat bepaalde gebied. De grondeigenaren wiens grond ze over gaan, betalen ze niets. Dus over wat voor geld heb jij het?
.
-
- Zeer actief
De onwetendheid en vooroordelen vieren hier weer hoogtij.
Ben ik blij, dat ik miljonair ben en een eigen veld heb. Ik ben niet zo gek op clubjes. Ik jaag liever alleen.
Maar dat zal wel komen omdat ik een psychopaat ben.
Ben ik blij, dat ik miljonair ben en een eigen veld heb. Ik ben niet zo gek op clubjes. Ik jaag liever alleen.

Maar dat zal wel komen omdat ik een psychopaat ben.

-
- Zeer actief
Je kan ook gewoon een jachtreisje kopen inclusief het wild dat je wil schieten hoor. De jagers tijdschriften staan vol met die uitjes. Tot aan Afrika aan toe. Dus daar is niks lokaals aan en met beheer en kennis van het terrein heeft het al helemaal niks te maken.
De jagers die ik hier zie heb ik echt nog nooit gezien verder. In ons dorp wonen ze zeker niet. Enorme drijfjacht en in de polder waar ik wandel. Zeker 10 of meer dikke jeeps en met honden en drijvers de hazen en fazanten opjagen. Die fazanten zetten ze er speciaal voor uit want die zitten hier ineens ergens vanaf oktober en zijn net kippen.
Het is gewoon helemaal niet ok hoe dat gaat en dat moet je helemaal niet willen verdedigen.
De jagers die ik hier zie heb ik echt nog nooit gezien verder. In ons dorp wonen ze zeker niet. Enorme drijfjacht en in de polder waar ik wandel. Zeker 10 of meer dikke jeeps en met honden en drijvers de hazen en fazanten opjagen. Die fazanten zetten ze er speciaal voor uit want die zitten hier ineens ergens vanaf oktober en zijn net kippen.
Het is gewoon helemaal niet ok hoe dat gaat en dat moet je helemaal niet willen verdedigen.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
In Nederland is het verboden om wild uit te zetten of te voeren...
-
- Zeer actief
Soms vergeten de fokkers van deze fazanten een "brilletje" (tegen het pikken in de overvolle kwekerijen ) af te doen. En de jagers maar ontkennen dat ze fazanten uitzetten om nog meer plezier te kunnen maken 

-
- Zeer actief
Goh, ben je naar Engeland verhuist? Of leef je nog in pak weg 50 jaar terug.laeken schreef:Je kan ook gewoon een jachtreisje kopen inclusief het wild dat je wil schieten hoor. De jagers tijdschriften staan vol met die uitjes. Tot aan Afrika aan toe. Dus daar is niks lokaals aan en met beheer en kennis van het terrein heeft het al helemaal niks te maken.
Jij mag met je auto ook naar Afrika rijden om dat je een rijbewijs hebt. Wat is het verschil?
-
- Zeer actief
Vreemd toch dit zomaar in Nederland in een jachtgebied....
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

-
- Zeer actief
Soms zijn er lieden, die van toeten noch blazen weten, net doen als of ze de wijsheid in pacht hebben en uit hun nek zitten te l*llen.laeken schreef:Soms vergeten de fokkers van deze fazanten een "brilletje" (tegen het pikken in de overvolle kwekerijen ) af te doen. En de jagers maar ontkennen dat ze fazanten uitzetten om nog meer plezier te kunnen maken
-
- Zeer actief
En mochten er nog enkele van die fokkers zijn, dan mogen ze van mij tegen de lamp lopen en een fikse bekeuring krijgen.
-
- Zeer actief
nyckle schreef:Goh, ben je naar Engeland verhuist? Of leef je nog in pak weg 50 jaar terug.laeken schreef:Je kan ook gewoon een jachtreisje kopen inclusief het wild dat je wil schieten hoor. De jagers tijdschriften staan vol met die uitjes. Tot aan Afrika aan toe. Dus daar is niks lokaals aan en met beheer en kennis van het terrein heeft het al helemaal niks te maken.
Jij mag met je auto ook naar Afrika rijden om dat je een rijbewijs hebt. Wat is het verschil?
Lieve schat. Heel internet staat vol reisjes voor de Nederlandse jager dus hou even op gewoon. Ik reageer op de zgn lokale man met kennis van het gebied terwijl het om een hobby gaat waar een gigantische industrie achter zit. Lolschieten en niks meer en niks minder. Zo kan ik duizenden reisjes boeken voor Nederlandse jagers dus het is prima.
https://dejacht.nl/links/jachtreizen/ja ... duitsland/
-
- Zeer actief
Ik zie 4m2 grond met een haan. Dat jachtgebied is wel heel klein.laeken schreef:Vreemd toch dit zomaar in Nederland in een jachtgebied....
Er worden ook "misstanden" in scene gezet.
Dus een foto met een dode fazant-met-brilletje aan een stropje, komt al iets geloofwaardiger over.
-
- Zeer actief
Laat ik beginnen, dat ik je lieve schat niet ben.laeken schreef:nyckle schreef:Goh, ben je naar Engeland verhuist? Of leef je nog in pak weg 50 jaar terug.laeken schreef:Je kan ook gewoon een jachtreisje kopen inclusief het wild dat je wil schieten hoor. De jagers tijdschriften staan vol met die uitjes. Tot aan Afrika aan toe. Dus daar is niks lokaals aan en met beheer en kennis van het terrein heeft het al helemaal niks te maken.
Lieve schat. Heel internet staat vol reisjes voor de Nederlandse jager dus hou even op gewoon. Ik reageer op de zgn lokale man met kennis van het gebied terwijl het om een hobby gaat waar een gigantische industrie achter zit. Lolschieten en niks meer en niks minder. Zo kan ik duizenden reisjes boeken voor Nederlandse jagers dus het is prima.
https://dejacht.nl/links/jachtreizen/ja ... duitsland/
Dat weet ik. En de meeste lokale jagers gaan niet naar het buitenland.
Hoeveel flatbewoners verdwijnen naar een of ander taai taai land om daar hun centjes uit te geven.
Wil je dat ook verbieden?