Jessie verstijfd van angst, ze zit met wijd opengesperde ogen en beweegt niet, maar ook contact is niet mogelijk. Dus knal = koekje is absoluut
onmogelijk. Ze reageert op helemaal niets.
Alleen de tijd die er overheen gaat, laat de angst afzwakken (dus in een nacht is ze hersteld van een knal van de avond ervoor).
Medicijn is Pexion en dat moet ik al ruim een week van te voren gaan geven dan, want dat moet je opbouwen.
Dus ik kan het niet afwachten om te zien hoe het gaat op de manier die ik voor ogen had, want het is dus wel of geen Pexion, maar niet op
oudjaarsdag Pexion (helaas).
Dierenarts is niet erg happig om dit middel voor te schrijven en ik ben niet erg happig om het te geven (middel erger dan de kwaal?).
Bijwerkingen: diarree en overgeven en Jessie gaat dus een dag of 3 niet naar buiten (vorig jaar tenminste), dus als ze dan ook nog aan de
diarree gaat dan is zij nog ongelukkiger en ik ook
Afijn, vandaar het idee van het thundershirt icm wat andere lichte middelen. Zien we dat ze compleet van het padje raakt, dan laden we
haar in de auto op oudejaarsavond en rijden ergens naartoe waar het stil is.
Edit: ook 6 weken geleden de bench weer tevoorschijn gehaald, doek erover en ze gaat er nu af en toe in bij een erge knal.
Ook geoefend met vuurwerk cd's, maar dat interesseert haar helemaal niets, maar goed, we blijven dat toch doen en koppelen het aan spelen.