Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mattie heeft een maagtorsie....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Mattie heeft een maagtorsie....

Ongelezen bericht door senna03 »

Afgelopen avond had hij gewoon zijn brokken gegeten. Mattie is een grote poedel met eetproblemen, niet geheel onbekend bij poedels geloof ik, maar uiteindelijk een brok gevonden waar hij het goed op doet. Hij was wat onrustig gedurende de avond, maar niet echt verontrustend. We gingen naar bed en mattie ging lopen ijsberen, wat hij normaal gesproken nooit doet. Ik vond zijn buik wat bol en heb de spoedarts gebeld. Even overleg gehad en besloten het even aan te zien. Wat later toch weer in slaap gevallen. Totdat we wakker werden van kots geluiden. Alarmfase drie, meteen spoedarts weer gebeld, nu was ook de linkerkant van zn buik opgezet. We konden meteen langskomen, röntgenfoto gemaakt, en ja hoor een maagtorsie.....zijn hart klonk nog perfect en ook de bloedwaarden waren prima in orde. Om 4 uur vanmorgen is hij geopereerd en om 6 uur kregen we een telefoontje dat alles prima verlopen was. Nu paar uur afwachten hoe het herstel verloopt. Al met al helemaal gelukkig natuurlijk. Maar toen kwam het prijskaartje....tussen de 3 en 4 duizend euro :O: .....Is het me natuurlijk heus wel waard voor mn beestje, maar even serieus, is dit een gangbare prijs? We wonen in de randstad maar toch...Ik schrok me de pl.....zijn dit normale tarieven of is dit echt bizar?
S@ndr@
Zeer actief

Re: Mattie heeft een maagtorsie....

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:eek: :O: grote goden, wat een geld :hmmm: :ugh: dat is inderdaad bizar, dit soort ecxessen krijg je als dierenartsen maar denken dat iedereen verzekerd is en dat het wel betaald wordt door een verzekering :piew:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 13 dec 2019 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fijn dat hij er doorgekomen is.

Dat van de prijs zal schrikken geweest zijn. Voor mij zeker geen gangbare prijs. Anicura kliniek?
senna03
Zeer actief

Ja inderdaad, Anicura kliniek.....voorheen hadden de dierenartsen hier in Delft wisselende nachtdiensten maar nu dus de Anicura kliniek....hele vriendelijke en kundige mensen hoor, maar ik schrok toch wel heel erg van de prijs....maar goed, als beestje weer geneest ben ik blij
senna03
Zeer actief

S@ndr@ schreef::eek: :O: grote goden, wat een geld :hmmm: :ugh: dat is inderdaad bizar, dit soort ecxessen krijg je als dierenartsen maar denken dat iedereen verzekerd is en dat het wel betaald wordt door een verzekering :piew:
Ik ben me ook echt rotgeschrokken, maar de andere keus die ik kreeg was euthanasie.....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, dat is ook zo wat, ik weet hoe t eruit ziet hoor, vorig jaar december mijn CC moeten laten gaan door een maagtorsie :blauwoog: dus je wilt wel maar toch dit is een verzekerings dingetje, mensen durven te vragen nu zeg maar.. nog even en je kunt echt niet meet zonder verzekering omdat de prijzen de pan uitrijzen :hmmm: op deze manier
crutz
Zeer actief
Contacteer:

senna03 schreef:
S@ndr@ schreef::eek: :O: grote goden, wat een geld :hmmm: :ugh: dat is inderdaad bizar, dit soort ecxessen krijg je als dierenartsen maar denken dat iedereen verzekerd is en dat het wel betaald wordt door een verzekering :piew:
Ik ben me ook echt rotgeschrokken, maar de andere keus die ik kreeg was euthanasie.....
Geen prijsopgave op voorhand gekregen? Al kun je daar niks mee want je kan op zo’n moment niet shoppen
senna03
Zeer actief

Mattie had ik uit de verzekering gehaald omdat hij voor een aantal zaken al niet meer te verzekeren was...Nu spijt maar ja, als het kalf verdronken is dempt men de put......We stonden daar met een doodzieke hond en de keuze was of 4 duizend euro of euthanasie....en mattie is nog geen 5 jaar....Dan is de keuze (Wat mij betreft) snel gemaakt....dus nu maar hopen dat hij goed hersteld en we hem gauw weer mogen ophalen.
senna03
Zeer actief

crutz schreef:
senna03 schreef:
Geen prijsopgave op voorhand gekregen? Al kun je daar niks mee want je kan op zo’n moment niet shoppen
Ja wel prijsopgave vooraf, maar wat moet je om 4 uur s nachts met een doodzieke hond.....
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een schrik, gelukkig was je er op tijd bij! Ik heb het afgelopen jaar ook meegemaakt met één van mijn honden. Amoz had een flinke dilatatie en beginnende torsie, ze konden de lucht nog via een tube door de slokdarm weghalen. Maar de dag erna moest hij alsnog geopereerd worden, omdat bleek dat een grote hoeveelheid gras in de maag de maaguitgang afsloot. De maag is toen ook meteen vastgezet. Is dat bij Mattie ook gedaan?

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van dat bedrag. Wat bereft prijzen heb je niet veel aan mij, ik woon in Spanje en hier zijn dierenartsen een stuk goedkoper. Ik was voor twee spoedingrepen/operaties, drie dagen verblijf in de kliniek, foto's, medicatie en nazorg ongeveer € 1000 kwijt.

Veel beterschap voor Mattie, hopelijk herstelt hij vlot! :ok:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Beterschap voor Mattie :J:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn god wat een geld :schrik:
Dat is toch niet op te brengen? :ugh:

Heel veel sterkte in ieder geval
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Jeetje, alsof je t ff uit je broekzak schud... daar moet iemand een maand of 3-4 hard voor werken.
Heel veel sterkte, hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Beterschap voor Mattie! Maar jeetje wat een geld zeg.... Ik was pas 1360 euro kwijt bij een anicura kliniek op vrijdag eind van de middag, voor een (onverwachte) echo en endoscopie.... vond dat al een berg geld.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Sterkte met je ventje. Ook geen leeftijd voor een torsie eigenlijk. Ik hoop dat hij snel mag opknappen, duimen draaien!!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Prijslijst Eersel:

Maagtorsie incl. gastropexie 's nachts
€2000 - €2200

KLIK

Dus waarom er voor Mattie 2000 euro op moet is mij niet duidelijk. Laat het ze maar uitleggen.
En Eersel is ook anicura
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeetje wat een schrik zeg, gelukkig waren jullie er op tijd bij.
Dat geld is inderdaad bizar veel, vooral nu Nanna met de prijs komt van een andere kliniek van dezelfde organisatie.. dat is wel een heel verschil.
Afbeelding
senna03
Zeer actief

Toen ik ze belde werd al meteen vertelt dat het consult 175 euro was. En dan de operatie nog.. maar wat ik zeg....We staan daar met ons doodzieke maatje en zijn blij met elke hulp...We lieten ons beestje achter en moesten 500 euro aanbetalen. Gelukkig belde ze om half 6 op dat de operatie geslaagd was en waarschijnlijk kunnen we hem om 3 uur vanmiddag ophalen. . En dan nog de het restant van 3100 euro even voldoen....pfff
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gelukkig is het goed gegaan.
Het is fijn als je hem vanmiddag weer kan halen.

Het verbaast me wel dat de ene anicura kliniek een veel hogere prijs heeft dan de andere.
Misschien kan je dat vragen als je hem ophaalt, waar hem dat in zit?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Heel veel beterschap voor Mattie, wat een zorgen, wens jullie een spoedig herstel!

Daar sta je dan in de nacht met je vriendje. Dan heb je niet zoveel te kiezen en vergelijken en ook geen tijd om er eens rustig over na te denken.
Ik vind het echt een flink bedrag, zeker in vegelijking met de 'transparate prijslijst' op de website van Anicura die Nanna post. Mogelijk zijn er verschillende prijzen voor verschillende locaties, maar ik zou toch vragen om een mooie factuur, die inzicht geeft in de kosten. Dan maar eens nadenken of je er iets mee wil en of dat kan.

Met deze prijzen moet je je dier wel gaan verzekeren. Beetje zoals dat in Engeland ook is, vrijwel alle praktijken/klinieken zijn verbonden aan verz. mij.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

JML schreef:
Met deze prijzen moet je je dier wel gaan verzekeren. Beetje zoals dat in Engeland ook is, vrijwel alle praktijken/klinieken zijn verbonden aan verz. mij.
Anicura wiki

Anicura NL

Evidensia, vanuit Engeland inderdaad
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Jeetje wat een geld. Een paar jaar geleden is mijn vorige hond aan een darmverstopping geopereerd. Dat was op zondag. Met infuus vooraf, foto’s enz. Bij elkaar € 1600,00. De dierenarts zei wel dat het in de kliniek in Utrecht waarschijnlijk het dubbele had gekost op zondag.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Gelukkig is hij er nog, het allerbelangrijkste.
Op zo'n spoedmoment is het moeilijk om ook echt een kostenbabbel te houden.

Hier op goede vrijdag met spoed naar anicurakliniek voor ct. Uiteindelijk incl opname nacht en medicatie 1000 euro kwijt. Zoiets hadden we ook gedacht en werd ook goed gecommuniceerd. Rekening kwam ook gewoon later.
Erg prettige kliniek vond ik het.

Hopelijk herstelt hij snel en goed!
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Fijn dat de operatie goed verlopen is.
Hebben ze van te voren niet aan gegeven wat het kon gaan kosten?
175,00 voor een spoedconsult vind ik ook al een behoorlijk bedrag.
Beterschap iig voor Mattie
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
senna03
Zeer actief

Ben zo blij met jullie berichtjes. Dank jullie wel :I: maar we hadden op dat moment gewoon geen keus, een doodzieke hond, helemaal opgeblazen, en dan sta je daar in die kliniek...er werd mede gedeeld dat zolang zijn slijmvliezen nog mooi roze waren we het wel even konden aankijken.....dus wij naar huis.....Totdat we braakneigingen hoorden.....Dan wordt je verteld of opereren of inslapen.....sta je daar....tuurlijk opereren.....die arme pik.....Gelukkig is alles goed gegaan.....sorry voor dit langdradige verhaal maar Jezus Christus wat zat ik in de rats.....Om drie uur kunnen we hem ophalen.....
senna03
Zeer actief

annets schreef:Fijn dat de operatie goed verlopen is.
Ik schrok inderdaad ook echt van dat spoedconsult.....waarom dat bedrag nou zo hoog moet zijn, echt bizar....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

senna03 schreef:
annets schreef:Fijn dat de operatie goed verlopen is.
Ik schrok inderdaad ook echt van dat spoedconsult.....waarom dat bedrag nou zo hoog moet zijn, echt bizar....
toch vind ik dat dan weer niet heel hoog

spoedconsult bij mijn dierenarts kost tussen 2300-0700 iets van 90 euro, maar ik weet dat ze met heel veel erg voordelig zijn dus dan vind ik 175 niet direct heel vreemd
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Heel fijn dat hij het gered heeft. Hopelijk knapt hij snel op.
Het bedrag vind ik wel absurd hoog. Mijn hond heet ook een maagtorsie had, wel al zo'n 10 jaar geleden. We zijn toen naar Lienden geweest, een vrij grote kliniek. Ook 's avonds. De lucht is eerst uit haar maag gehaald dmv een punctie. Ze moest echter ook geopereerd worden en daarvoor is eerst een andere dierenarts opgeroepen om een hartecho te maken. We zijn daar ook uren geweest. Ik denk dat ik er rond een uur of 8 's avonds was en ze is uiteindelijk rond middernacht overleden tijdens de operatie. Ik weet niet precies meer wat het allemaal kostte, maar dat was iets rond de 1000 euro.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

4000,-?! Nee hoor, dat kreeg bij mij nog wel een staartje als dat bij een andere kliniek van dezelfde organisatie de helft goedkoper is. Sterker nog, als het op die site staat, zou ik me daarop beroepen. 500,- verschil zou ik schoorvoetend accepteren, maar 4000,- in totaal? Nee man, rot op, daar koop ik 3 nieuwe poedels voor (bij wijze van) :lol1:

Fijn dat hij opknapt!
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja, dat ga je redden Sandra. Hou ik je aan. :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”