we zijn al een tijd op zoek naar een nieuwe hond, sinds onze vorige hond vorig jaar oktober hebben moeten laten inslapen. ik houd al super lang ikzoekbaas.nl, dierenasiels.com, hhin en verhuisdieren in de gaten maar er zit geen enkele hond die ons aanspreekt of ze kunnen niet met kinderen (noodzakelijk) of honden. Er zitten veel staffords en herders in het asiel en ook al vind ik dat lieve beesten, vind ik het geen geschikte hond voor ons. De discussie van nederlandse honden beter heb ik dus geen zin in, de stichting waar we haar hebben gezien dragen ook bij aan sterilisatieprojecten etc. in dat land.
Nu is ons oog gevallen op een buitenlandse hond, we zouden haar als gastgezin met optie tot adoptie opvangen want ze zit nog in Griekenland en ik vind dat toch een groot risico omdat je niet weet of je een ''klik'' hebt met de hond. Dat betekent niet dat de intentie tot adoptie er niet inzit want dat zit er wel degelijk. Het is fijn om te weten dat mocht het echt niet gaan we haar kunnen helpen een ander baasje te vinden. Toch hebben we gezegd dat we teveel twijfelen, maar het is nu meer dan een week geleden en ik krijg haar niet uit mijn hoofd. De dingen waar ik vooral mee zit is angsten omdat je niet goed weet waar je aan begint. Haar beschrijving sprak ons heel erg aan en heb ook filmpjes etc gezien. Het is nog maar de vraag of dat ze ook hier zo zal zijn. Ik overdenk alles 100x en ik ben heel erg van de beren op de weg zien die er misschien niet zijn maar ik houd rekening met alle scenario's.
Mijn vraag is dus eigenlijk, heeft iemand ervaring met de stichting modestos? en is het daadwerkelijk zo dat alle buitenlandse honden niet alleen kunnen zijn (na gewenning natuurlijk)? Elke hond is natuurlijk anders maar wat zijn jullie ervaringen met buitenlandse honden?
Bedankt alvast!