Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar de perfecte voeding
Moderator: moderatorteam
- DogoDonna
- Actief
Op zoek naar de perfecte voeding
Ik ben al een tijdje op zoek naar de perfecte voeding.
Donna kreeg eerst Smölke, maar volgens mijn trainer zou Denkadog beter zijn voor haar ivm minder belastende eiwitten. Ze is een drukke hond en kan daar extra last van hebben.
Maar van zowel de Smölke als de Denkadog is haar poep niet zoals hij moet zijn. Maar hoe lang moet je nou blijven voeren van een merk voordat je er echt iets over kunt zeggen. De Denkadog krijgt ze nu 1,5 maand.
Ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer je overstapt op een ander soort voer. Hoe lang moet je een nieuw soort voer blijven doorvoeren om te kijken of het (poep, huid) beter wordt ?
Iedereen heeft toch wel een zoektocht gehad naar het perfecte voer voor je hond?? Hoe deden jullie dat dan??
Donna kreeg eerst Smölke, maar volgens mijn trainer zou Denkadog beter zijn voor haar ivm minder belastende eiwitten. Ze is een drukke hond en kan daar extra last van hebben.
Maar van zowel de Smölke als de Denkadog is haar poep niet zoals hij moet zijn. Maar hoe lang moet je nou blijven voeren van een merk voordat je er echt iets over kunt zeggen. De Denkadog krijgt ze nu 1,5 maand.
Ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer je overstapt op een ander soort voer. Hoe lang moet je een nieuw soort voer blijven doorvoeren om te kijken of het (poep, huid) beter wordt ?
Iedereen heeft toch wel een zoektocht gehad naar het perfecte voer voor je hond?? Hoe deden jullie dat dan??
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
De perfecte voeding vind ik versvlees. Mijn honden doen het daar perfect op en op brokken niet.
Ik zou ze echt dolgraag helemaal op versvlees willen zetten maar omdat het zo duur is red ik dat niet. Mijn hele zakgeld gaat al op aan die honden en ik wil me niet in de schulden werken.
Ik ben nu ook aan het rommelen met brokkenmerken. Misschien dat ik te kritisch ben, want ik vind het allemaal troep.
Maar als je het kan betalen is versvlees echt het beste.
Heb je Donna weleens versvlees gevoerd?
Ik zou ze echt dolgraag helemaal op versvlees willen zetten maar omdat het zo duur is red ik dat niet. Mijn hele zakgeld gaat al op aan die honden en ik wil me niet in de schulden werken.
Ik ben nu ook aan het rommelen met brokkenmerken. Misschien dat ik te kritisch ben, want ik vind het allemaal troep.
Maar als je het kan betalen is versvlees echt het beste.
Heb je Donna weleens versvlees gevoerd?
Groetjes Rob
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Het is ook moeilijk, elke hond is toch weer anders
Waar ik met de Dogos de beste ervaringen mee hebt is toch echt versvlees, maar dat moet je idd maar willen en kunnen voeren.
Maar neem op zijn minst de tijd om erachter te komen of je hond het ergens goed op doet, ik hield altijd zeker de 3 maanden in acht, was het dan nog niets dan gng ik over... maar mijn reu heeft het nooit goed gedaan op brok, altijd slechte ontlasting en vaak maag- en darmproblemen, sinds hij vervlees krijgt heeft hij daar geen last meer van gehad maar dat had ik je in het andere topic ook al gezegd.
De enige brok die hij nu nog krijgt is FarmFood, daar doet hij het wel heel goed op.

Waar ik met de Dogos de beste ervaringen mee hebt is toch echt versvlees, maar dat moet je idd maar willen en kunnen voeren.
Maar neem op zijn minst de tijd om erachter te komen of je hond het ergens goed op doet, ik hield altijd zeker de 3 maanden in acht, was het dan nog niets dan gng ik over... maar mijn reu heeft het nooit goed gedaan op brok, altijd slechte ontlasting en vaak maag- en darmproblemen, sinds hij vervlees krijgt heeft hij daar geen last meer van gehad maar dat had ik je in het andere topic ook al gezegd.
De enige brok die hij nu nog krijgt is FarmFood, daar doet hij het wel heel goed op.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn ook wel veel mensen die door de week brokjes geven en in de weekenden zelf maaltijden maken... of wat brokjes aangevuld met rauw.
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Ignit.
- ~Kimske
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Of ze dan te snel en abrupt overschakelen?~Kimske schreef:Sommige honden krijgen erg dunne ontlasting van vers, dit combineren met rijst schijnt een goede oplossing te kunnen zijn

Ik ben helemaal geen voorstander van snel omschakelen, zelfs niet bij pups van 8 tot 10 weken. Als je daar een paar dagen tot een week voor uit trekt, kun je veel stress voorkomen.

Ignit.
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Hoe wij dat gedaan hebben. We hebben gekeken waar de hond het beste opdoet. Wij voeren al jaren Cavom en alle dobers die we gehad hebben zagen er goed uit. Mocht er ooit een dober komen die het er niet goed opdoet gaan we opzoek naar iets voor hem of haar waar ze het wel goed op doet.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- ~Kimske
- Actief
ignit schreef:Of ze dan te snel en abrupt overschakelen?~Kimske schreef:Sommige honden krijgen erg dunne ontlasting van vers, dit combineren met rijst schijnt een goede oplossing te kunnen zijn![]()

- ~Kimske
- Actief
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
- DogoDonna
- Actief
We houden nu even de Royal Canin aan (daar heeft ze tot nu toe alleen nog normale poep van gehad), die ben ik nu net aan het mengen met de Denkadog. Maar ik ga er wel complete versvlees maatijden bijhalen. Dan geef ik haar twee keer in de week vers vlees.
Maar kan ik dat nu zonder meer doen zonder dat ze aan de schijt raakt?
Bijvoorbeeld smorgens vers vlees en dan savonds de brokken? Of een echte vlees dag, of zou dat te abrubt zijn?
Ze heeft nog nooit vers vlees op, wel een gebakken kipfiletje
Bedankt voor jullie reactie, ik vind dit zo'n lastig iets
Bijvoorbeeld smorgens vers vlees en dan savonds de brokken? Of een echte vlees dag, of zou dat te abrubt zijn?
Ze heeft nog nooit vers vlees op, wel een gebakken kipfiletje

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik zou als ik jou was, vervleesdagen gaan doen danDogoDonna schreef:We houden nu even de Royal Canin aan (daar heeft ze tot nu toe alleen nog normale poep van gehad), die ben ik nu net aan het mengen met de Denkadog. Maar ik ga er wel complete versvlees maatijden bijhalen. Dan geef ik haar twee keer in de week vers vlees.
Ze heeft nog nooit vers vlees op, wel een gebakken kipfiletje![]()

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- DogoDonna
- Actief
- Patrol
- Zeer actief
Ik ben tegen alle regels in altijd in een keer overgeschakeld op andere brokken en dat leverde dus nooit problemen op. Altijd direct weer goede poepjes, alleen na een paar dagen soms weken, werd het weer slechter, dus weer op zoek naar wat anders. Zo heb ik dus ook smolke, carocroc en nutro gevoerd en voer ik nu Royal Canin Maxi Adult en ik ben eindelijk tevreden!! En natuurlijk 2 x per week een compleet vers dagje. Som met brood of rijst erdoor en in heb begin heet water.

- DogoDonna
- Actief
Ik was over de RC Maxi Adult ook erg tevreden, tenminste normale poep!! Dat zegt mij meer dan welk verhaal over goede ingrediënten dan ook, dat is wel belangrijk maar als je hond er niet goed op reageerd zoek ik weer verder. Donna heeft nu zelfs huidirritaties van de Denkadog!! Ik ben vanwege de lage zout- en eiwitgehalte overgestapt op denkadog, maar ben weer aan het omschakelen op RC (maar dat heb je al gelezen natuurlijk).Patrol schreef:en voer ik nu Royal Canin Maxi Adult en ik ben eindelijk tevreden!! En natuurlijk 2 x per week een compleet vers dagje.
Ik ga ook twee versvlees dagen geven!! Hopelijk bevalt dat!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
... ehm, misschien moet je eerst even checken in hoeverre de hond een geconditioneerde maagreflex heeft en daar aan wat gaan doen voordat je nieuwe voeding aanbiedt? 8ODogoDonna schreef:We houden nu even de Royal Canin aan (daar heeft ze tot nu toe alleen nog normale poep van gehad), die ben ik nu net aan het mengen met de Denkadog. Maar ik ga er wel complete versvlees maatijden bijhalen. Dan geef ik haar twee keer in de week vers vlees.
Ze heeft nog nooit vers vlees op, wel een gebakken kipfiletje![]()
http://www.barf-natuurlijk.nl/11%20barf ... 040313.htm
Lees ook Het Bottendocument voordat je begint met de omschakeling!
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512
Groetjes,
Ignit.