Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
x Labrador/Franse Bulldog
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: x Labrador/Franse Bulldog
Ik vind de rassen beiden 3 x niks maar gekruist vind ik het een geinig hondje!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wat een leuke hond.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Denk niet dat die kruising er altijd zo uitziet. Deze wordt wel heel erg goed verzorgd. Maar zeker een mooie hond.
- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
- Aantal honden: 5
Ik vermoed dat je voor een dergelijke bespiering meer moet doen dan alleen maar gekruisd geboren worden.
- dagmar88
- Zeer actief
Nevache schreef:Ik vermoed dat je voor een dergelijke bespiering meer moet doen dan alleen maar gekruisd geboren worden.
- M@scha
- Zeer actief
en geen 18 dentasticks per dag en je komt een heel einddagmar88 schreef:Nevache schreef:Ik vermoed dat je voor een dergelijke bespiering meer moet doen dan alleen maar gekruisd geboren worden.Bewegen denk ik?

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik kan eigenlijk niks met zulke foto's.
Geef mij maar een foto van een ontspannen hond die gewoon even staat. Dan zie je tenminste hoe het eruit ziet.
Ik vind die gespierde foto een beetje eng. Lijkt net of die hond heel droog gehouden wordt. Droge bespiering. En dat doet me een beetje denken aan pitbulls die ook droog gehouden worden. Extreem getraind, wat net een tandje verder gaat altijd. Net niét leuk, zeg maar.
Maar weet natuurlijk niks over deze hond verder, en een hond die zich uitstrekt in een sprong, lijkt altijd een beetje afgetraind. Daarom zeggen deze foto's mij weinig.
Geef mij maar een foto van een ontspannen hond die gewoon even staat. Dan zie je tenminste hoe het eruit ziet.
Ik vind die gespierde foto een beetje eng. Lijkt net of die hond heel droog gehouden wordt. Droge bespiering. En dat doet me een beetje denken aan pitbulls die ook droog gehouden worden. Extreem getraind, wat net een tandje verder gaat altijd. Net niét leuk, zeg maar.
Maar weet natuurlijk niks over deze hond verder, en een hond die zich uitstrekt in een sprong, lijkt altijd een beetje afgetraind. Daarom zeggen deze foto's mij weinig.
- M@scha
- Zeer actief
de hond op de foto's is allesbehalve droog getraind. als je een hond die er zo uitziet in zo'n sprong gewoon neerzet heb je niks meer als een mooi gevormd beest maar is er niks over van het droge dat je nu denkt te zienEmma schreef:Ik kan eigenlijk niks met zulke foto's.
echt droog vind ik ook extreem lelijk. zoals hier op de foto. van die gekke randjes etc.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ja, droog is die lab kruising inderdaad niet, als ik er beter naar kijk. Toch vind ik het moeilijk in te schatten vanaf zo'n foto, of ik de hond mooi vind.M@scha schreef:de hond op de foto's is allesbehalve droog getraind. als je een hond die er zo uitziet in zo'n sprong gewoon neerzet heb je niks meer als een mooi gevormd beest maar is er niks over van het droge dat je nu denkt te zienEmma schreef:Ik kan eigenlijk niks met zulke foto's.
echt droog vind ik ook extreem lelijk. zoals hier op de foto. van die gekke randjes etc.
De eerste foto, met de kop, vind ik wel mooi. Maar dan kan ik alleen wat zeggen over de kop. Niet over de hond zelf, de verhoudingen etc.
Nee echt ik kan niks met zo'n foto
- M@scha
- Zeer actief
waarschijnlijk omdat ze die mix een beetje cool willen doen lijken. zo jammer. zulke honden als die mix zouden een gat in de markt zijn voor mensen zoals ik: Totaal verliefd op goed geproportioneerde lijven, zachte oortjes,gespierde billen en opgetrokken buiklijntjes en een broertje dood aan het agressiedeel van de staff-achtigen.Célie schreef:M@scha schreef:
Ze hebben wel dezelfde ketting om
als ik dit aan mijn man laat zien is hij om

- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Ik wil 'm niet, maar hij is wel goed gelukt!
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik vinum ook goed gelukt, 
-
laeken
- Zeer actief
De hond is wel extreem droog maar heeft ondervacht en los vel. Geen enkele hond met vetlaagje krijg je zo op de foto. Zelfs niet als hij springt.
Ik denk echt dat dat zo is. Snap de verwarring wel maar pitjes zijn haast haarloos. Die scherpe randen krijg je alleen zonder ondervacht. Mechelaars die zo droog staan zie je haast niks aan. Sledehonden staan vrijwel altijd zo droog maar ook dat valt niet op.
Ik denk echt dat dat zo is. Snap de verwarring wel maar pitjes zijn haast haarloos. Die scherpe randen krijg je alleen zonder ondervacht. Mechelaars die zo droog staan zie je haast niks aan. Sledehonden staan vrijwel altijd zo droog maar ook dat valt niet op.
- dagmar88
- Zeer actief
We zijn nu stevig aan het opbouwen, dit is Naaps seizoen. Van lekker vet met kortere, explosieve rondes naar duursport.laeken schreef:De hond is wel extreem droog maar heeft ondervacht en los vel. Geen enkele hond met vetlaagje krijg je zo op de foto. Zelfs niet als hij springt.
Onder dat pak vacht zit nu een pitbulllijf
Het is zo te zien een jonge reu, die zijn met genoeg beweging al snel droog gespierd.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit is de zelfde hond. Hier oogt hij al een stuk minder extreem maar nog steeds super atletisch. Ik vind het een mooie hond.

-
Sandra&co
Leuk lijf, maar die dommige kop met onderbeet vind ik een afknapper van jewelste.
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind hem wel helemaal leuk want ik hou wel van een reu die een beetje mislukt is maar ondertussen stiekem heel goed gelukt. Dus het is wel echt een hond naar mijn smaak.
-
Persistence
- Zeer actief
Eigenlijk zeg je precies wat ik dacht.Nanna schreef:Ik vind wel dat ie een goed lijf heeft, functioneel.
Die kop is niet mijn smaak, ik heb meer met spitse bekkies dan met van die dommige ronde schedels.
Maar goed, daar kan die hond ook niks aan doen. Voorlopig mag ie blij zijn met zijn Labradorinvloed.
En die halsband moet ook ff af.
-
Manuma
- Zeer actief
Knap hondje, ik hou wel van zulke spierbundels
Manu is ook weer lekker strak aan het worden. Die buik- en bilspieren zie je zelfs door de vacht heen als hij beweegt.
Wat voor sport doe jij eigenlijk met hem?dagmar88 schreef:We zijn nu stevig aan het opbouwen, dit is Naaps seizoen. Van lekker vet met kortere, explosieve rondes naar duursport.laeken schreef:De hond is wel extreem droog maar heeft ondervacht en los vel. Geen enkele hond met vetlaagje krijg je zo op de foto. Zelfs niet als hij springt.
Onder dat pak vacht zit nu een pitbulllijf1: Alleen z'n billen verraden hem.
Het is zo te zien een jonge reu, die zijn met genoeg beweging al snel droog gespierd.
Manu is ook weer lekker strak aan het worden. Die buik- en bilspieren zie je zelfs door de vacht heen als hij beweegt.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik vind hem helemaal leuk, en die MP puppen ook. Fransjes blijven toch een zwakke plek van mij, hoewel ik af en toe fransjes tegenkom die ik echt heel sneu vind. Die mixen zijn gewoon hardstikke leuk!!

- M@scha
- Zeer actief
neejuhh. batskop moet het zijnNanna schreef:Je bedoelt eigenlijk een WhippetM@scha schreef: Totaal verliefd op goed geproportioneerde lijven, zachte oortjes,gespierde billen en opgetrokken buiklijntjes en een broertje dood aan het agressiedeel van de staff-achtigen.

- dagmar88
- Zeer actief
Hij trekt de fiets. Gisteren 18 km waarvan 8 in galopManuma schreef:Wat voor sport doe jij eigenlijk met hem?
Was helemaal niks van plan maar het was zo lekker koud en hij had er zin in. Als hij dan super enthousiast op commando de bochten in duikt, heb ik het hart niet om te keren
Ik geloof dat die minuut vastgebonden zitten naast de tap voor hem het vermoeiendst was
- dagmar88
- Zeer actief
M@scha schreef:neejuhh. batskop moet het zijnNanna schreef:Je bedoelt eigenlijk een WhippetM@scha schreef: Totaal verliefd op goed geproportioneerde lijven, zachte oortjes,gespierde billen en opgetrokken buiklijntjes en een broertje dood aan het agressiedeel van de staff-achtigen.
-
Manuma
- Zeer actief
Gaaf Dagmar! Die ambitie heeft Manu dus niet, dat trekken, wel de kilometers. Het gaat ook steeds beter dankzij deze kou 
In de zomer trainen we gewoon door maar dan of heel vroeg/laat of met veel meer pauzes. Dan doen we ook survivals.
In de zomer trainen we gewoon door maar dan of heel vroeg/laat of met veel meer pauzes. Dan doen we ook survivals.

- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Niet helemaal ideaal, maar het tuig blijft aardig recht zitten. Ben aan het sparen voor een step, dan kan hij er voor met langere tochten door het bos.Tamara81 schreef: Lekker man, sporten naast de fiets. Waar heb jij hem dan aan vast, aan de springer? Ik zou jullie huskies/ husky x wel eens kaal willen zien, maar wel gaaf dat je de spieren ook al door die dikke vacht heen ziet. Hoe doen jullie dat dan met sporten in de zomer... is het dan afkicken voor de honden of vervangen jullie het door iets anders?
De buren reden laatst naast ons/het fietspad op de autoweg. Die waren geschokt hoe hard dat gaat
's Zomers wil hij maar even, heel vroeg en heel laat. Vijf minuten knallen, tien minuten uitdraven en weer naar huis.
Hij kent z'n grenzen heel goed, hij mag ook de hele weg het tempo bepalen. Ik stuur alleen bij als we met ander verkeer in de knoop komen.
Als we vaker dezelfde route doen, heeft hij een kaart in z'n hoofd. Hij maakt zelf al tempo vóór die heuvel na de bocht, heeft vaste punten waar hij even rustig draaft en mindert vaart ruim voor oversteekplaatsen of die sloot met lekker water.
Zodra het onder de tien graden komt, wordt hij steeds heter
- dagmar88
- Zeer actief
Apart he. Naap zit daar helemaal in. Hij kan nu sinds kort even beheerst stil blijven staan.Manuma schreef:Gaaf Dagmar! Die ambitie heeft Manu dus niet, dat trekken, wel de kilometers. Het gaat ook steeds beter dankzij deze kou![]()
Het was altijd meteen gillen, springen en nijd
-
Manuma
- Zeer actief
Ik moet het echt trainen, maar Uma trekt bijvoorbeeld echt vele malen beterdagmar88 schreef:Apart he. Naap zit daar helemaal in. Hij kan nu sinds kort even beheerst stil blijven staan.Manuma schreef:Gaaf Dagmar! Die ambitie heeft Manu dus niet, dat trekken, wel de kilometers. Het gaat ook steeds beter dankzij deze kou![]()
Het was altijd meteen gillen, springen en nijd
Manu is trouwens ook zo aan het joelen en springen voor we starten. Hij is natuurlijk heel groot dus deelnemers moeten wel denken dat we heel hard zullen gaan
1: Dat is dus niet zo. Geeft ook niet, want Manu kan wel moeiteloos 24 km mee rennen. Volgend weekend doen we weer 22 km in Montferland, en Uma gaat mee Tamara, Lanai is ook een spierbundel! Mijn honden kun je niet zo makkelijk bezig houden, ook met zwemmen niet. Ik moet echt met hen mee doen om ze bij me te houden anders verzinnen ze zelf wat. Ze gaan ook wel los mee hardlopen, op het strand bijvoorbeeld. Dan gaan we 's zomers daarna samen zwemmen.
-
Sandra&co
U vraagt, wij draaien. Ik heb Manu voor je geschoren:Tamara81 schreef:Ik zou jullie huskies/ husky x wel eens kaal willen zien,(...)